Unreal Engine-re cserélik a Frostbite motort a Mass Effect 5 fejlesztői

Szerző: xoki | 2021. December 21. | hír | 1 hozzászólás

A Mass Effect: Andromeda fogadtatása igencsak vegyes volt, mivel sokban eltért az előző részektől, de ezenfelül optimalizálatlan volt, illetve tele volt bugokkal és hibás, furcsa animációkkal.

A problémák elsődleges oka az EA Frostbite motorjára történő váltás volt, amely az elmúlt néhány évben a BioWare más projektjeinél is rengeteg fejfájást okozott a fejlesztőknek és a játékosoknak egyaránt.

A legfrissebb információk szerint a fejlesztőcsapat visszatér az Unreal Engine-hez, amely az eredeti Mass Effect trilógia alapja is volt. A Frostbite-ot kezdetben csak a Battlefield szériánál használta az EA, viszont később a BioWare olyan játékai alatt is az futott, mint a Mass Effect: Andromeda, az Anthem és a Dragon Age Inquisition. A fejlesztőknek nagyon nehéz volt a grafikus motort olyan szintre hozni, hogy az alkalmas legyen a BioWare-szintű RPG-khez.

Egy friss álláshirdetésben olyan tapasztalt programozókat keresnek, akiknek az UE4/5 motor sem újdonság. A meghirdetett pozíciók arra utalnak, hogy valószínűleg a következő Mass Effect alá újra az Unreal Engine kerül majd.

A fejlesztők egyébként szép lassan áttérnek majd az Unreal Engine 5-re, amely egy egyéves bétateszt után nemrégiben elérhetővé is vált. Tehát hamarosan több Unreal Engine 5-tel készülő AAA projekt is bemutatkozhat majd.

no cover
no cover
Mass Effect (2022)
Megjelenés: TBA
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Hozzászólások: 1
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Kelori avatar
Furcsa, mert szerintem a leg időtállóbb grafika címet még mindig az inquisition tartja a bioware játékai között. 2014-es a játék, és a mai napig gyönyörű, és valószínüleg 10 év múlva is az lesz. Számomra ugyanazon a polcon van ahol a witcher 3 is. Részletességben persze évről évre túlhaladja a piac mind a két említett játékot, de az art direction, a kreativitás, az atmoszféra amit mind a kettő áraszt magából, az teljes mértékben időtálló.

Szóval értem én hogy voltak a frostbite-al problémák, mert új volt sokaknak és meg kellett tanulni használni, de látszott hogy nem lehetetlen feladat, és ha sikerül, akkor példaértékű eredményeket lehet vele elérni.
Az andromedán dolgozó csapat nem nőtt fel a kihíváshoz, az inquisition csapata pedig igen. A végeredmény pedig már történelem.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció