Új részletek szivárogtak ki a PlayStation 5 Pro konzolról

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Sony idén ősszel tervez előállni a jelenleg Trinity kódnéven ismert PlayStation 5 Pro játékkonzoljával, amelyről már most több érdekesség is kiderült a különböző pletykáknak és szivárgásoknak köszönhetően.
Az Insider Gaming értesülései alapján az új konzolban szintén a jelenlegi modellben fellelhető 8 magos processzor kerül, viszont valamelyest gyorsabb lesz. Egy AMD Zen 3-alapú termékről van szó, amely 3,85 GHz-ig boostol majd High CPU Frequency Mode-ban.
Sony PlayStation 5 Pro (vs PS5):
• APU: Viola
• CPU: 8 Zen2 magok - 3.85 GHz (+10%)
• GPU: 60CU RDNA3 (+67%)
• MEMORY: 16 GB GDDR6 18 Gbps (+28%)
• AUDIO: Faster ACV (35%)
• STORAGE: 1 TB
Az oldal megerősítette a néhány nappal ezelőtt kiszivárgott GPU-specifikációkat is. A továbbfejlesztések jelentősek: a GPU most már állítólag főként az RDNA 3 architektúrán alapul, amely akár 45%-kal gyorsabb renderelési teljesítményt és 2-3x gyorsabb ray tracinget biztosít. A GPU állítólag 60 RDNA3 számítási egységet fog egyesíteni, amelyek 2,18 GHz-ig terjednek majd.
A GPU fogja működtetni a PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) nevű új felskálázási technológiát, amely várhatóan egy jövőbeli SDK-frissítéssel támogatni fogja a 8K felbontást is. A fejlesztői készleteken jelenleg az SDK 9.0 fut, miközben az SDK 10 várhatóan az új konzol előtt elérhetővé válik majd. Az Insider Gaming felfedte, hogy az integrált grafikus processzor a BVH8 traverzális shadereket fogja kihasználni, amely a jelenlegi 4-szintes hierarchia helyett 8-szintes bounding volume hierarchiát jelent.
Kepler, aki az elsők között nevezte meg a Viola APU-t, valamint megerősítette, hogy a PS5 Pro továbbra is a Zen2 architektúrára támaszkodik majd, hozzátette, hogy a BVH8 az RDNA4 RT architektúrához kapcsolódó funkció, tehát a PS5 Pro GPU-ja az RDNA3 és az RDNA4 funkcióinak hibridje lesz.
A leválasztható lemezmeghajtóval és 1 TB-os alaptárhellyel érkező konzol várhatóan 2024 őszén válik majd elérhetővé, előreláthatóan novemberben.
Egyébként kipróbáltam a Final Rebirthet és performancs smmoth-on szépen fut stabil 60fps, és nem is mosott szerintem nagyon jól néz ki.
A stellar Blade demo meg tegnaptól elérhető, és így azt is kipróbáltam és szerintem remek játék egy igazi "man of cultur game" nagyon jó "plot"-al (igen kerek popók) a harc igen reszponzív mivel súlya van a vágásoknak jól sérülnek az ellenfelek és a játékos is valamint a kivégzések nagyon jól meganimáltak, és az ellenfelek megtudnak fogni és hasonlóan ők is gyorsan elláthatják a játékos baját.
Úgyhogy az exklúzív címek nagyon jók, maga a konzol számomra hatalmas, sok helyet foglal és a lemez olvasó hangja nagyon hangos, illetve furcsa hogy még mindég "lemez" kell, a Switch kártyás megoldása sokkal jobban tetszik. A lemezről való talapítés az valami rémes, olyan mint már egy régi PC- van install disc és play disc a Final Rebirthez, ráadásul ha lemezes játékkal rendelkezel, felmásolja a háttértárra így gondolván hogy többé nem kell, de ahoz hogy elindíts kell.
A konzol az már inkább olyan ma mint egy korlátozott PC, nem olyan mint egy régi szabású konzol hogy bereakod a lemezt és egyből megy, sem update, sem telpítés csak a játék.
Itt plusz egy pont a switchnek, mert ott berakod a kártyát, és nincs update illetve ha van akkor meg 2mp és kész is a játékok kis mérete miatt.
Valamint egyszerre csak egy dolgot tud letölteni, ez miért van azt nem tudom. ps3-ez elment, de itt 2024-re ez valami szörnyű.
Viszont az pozitívum hogy maga a konzol az csendes még játék alatt is ha nem pörög a lemez az olvasóban. A hektikus visszajelzés a kontrolleren az jó pofa és a hátsó gombok ellenállása de az utóbbit leszámítva ez nem újdonság a switch tulajoknak mivel ott már ez a funkció meg volt.
Én nagyon örülnék ha ps6 már valami olyan adat hordozóval rendelkezne ami nem forgó-alkat részes, akár valami ps kártya mint a PS-vitán.
Egyébként maga a konzol támogatja a 120hz-es frissítési rátát, de csak akkor ha a játékban van ilyen mód, te nem kapcsolhatod ezt külön be végülis a játékok le vannak korlátozva 60- illetve 30 fps-re ha a felbontást súlyozod előbbre. Érdekes hogy 1080p-s monitoron nem látsz különbséget a resolution és performance mód között csak annyit hogy jobban fut performanceon, ami elengedhetetlen hogy jól tudj időzíteni a parry-hoz bizonyos játékoknál.
Végszóilag azt mondanám hogy számomra csak az Exkluzív címek miatt éri meg a vásárlást. (ami talán nem is igaz mivel idővel megjelennek PC-re ha minden igaz) Azért remélem lesznek még rá olyan címek amik érdekelni fognak.
Nincs bajom a konzollal, mert használom még most is, csak ezt a jujjci gyorsan adjuk ki az újat elvet nem értem.
Minek?
Ahogy lentebb írta is Zollee DLSS és társait nem lehetne megoldani erre a gépre is?
Engem a grafika sose érdekelt, a ps5 gépén se néznek ki sz@rul a játékok, de, hogy egy alig 4 éves hardver ne legyen elég, az már kicsit vicc. :D
Most van rá :
Final Fantasy VII Rebirth
Final Fantasy XVI
Demon Souls
Stellar Blade
ezekkel a játékokkal már talán azt mondom tudnék vele egy darabig játszani, de valószínűleg ha kicsit türelmesebb lennék akkor idővel ezek mindegyike meg fog jelenne PC-re is.
Egyébként még mindíg röhejesnek tartom hogy például a final rebirth-nél ott tartunk válhatsz graphic módot 30 fps-el vagy performance módot 60-45 fps-sel mert az sem konstans 60 és itt már 1080p ről beszélünk.
Hiába az erős hardver meg benchmark teljesítmény pontszám, ha a developerek nehéznek találják rá a játékok fejlesztését vagy optimalizálását.
Itt megemlíteném hogy a ps1 képes volt több játékot is 60fps-el futtatni, holott ez akkor még nem igen volt rá jellemző például a tekken szériát.
ps2-nél is bőven akadt ilyen játék, valamint funfact: hogy komponens kábellel volt olyan játék ami futtatható volt 720p ben méghozzá a Gran turismo 4.
A ps3 1080p nál a wipeout játékot szintén 60fps -es mellet volt játszható.
Ezzel csak azt akartam mondani hogy ez a 60fps az nem távol keletű dolog ám.
Minden esetre kíváncsi leszek milyen lesz a fejlemény de szerintem csak annyi hogy bizonyos játékok kapnak egy Enchanted indítási módot ahol 4k- mellet is elérhető lesz a stabil 60fps.
Még zárás képpen megemlíteném hogy aki Ninendo Switch tulaj és kipróbálta már a Mario Odyssey-t Azt tudja hogy mekkora területekkel operál, és zseniálisan néz ki és azon a kis teljesítményű arm architektúra hardveren 60fps-el megy.
Itt is ugye ezek ellen példák, tehát tisztába vagyok vele hogy ez nem elmondható általánosságban a játékokról rengeteg ott is 30fps-re van korlátozva khm khm, Pokemon 🤣ott minden is történik.
Igazából csak azt nem értem ha már több módot is kiválaszhatsz miért nem implementálnak egy olyat is ahol framegenerációs technológiával oldanák ezt meg. az Nvidiá-é az remekül szuperál azoknál a játékoknál ahol elérhető.
Játék kínálat szempontjából biztos jól járnál.
Adott egy gép amit használtan már garanciával 130-150 ezerért is lehet venni,és ennyiért minden játék játszható ami a piacon van szinte mind.De az a pár exluzív cím ami nem jelent meg elhozta a világ végét.
Nem kérdés egyébként,hogy gyengére sikerült a generáció,Eleinte nem jöttek magát a konzolt kihasználó játékok mondván,hogy a fejlesztőknek kikel ismeri,most meg már nem jönnek mert gyenge.
Vedd meg a PRO modellt majd az..... Hát eladni nem fogom az alapgépet de váltani se hiszem,hogy fogok.
A 140 ből még veszel egy régi konzolt, amire ugyanúgy nem lesz játék, sőt lassan borítékolható, hogy semmilyen új. Na és akkor mire mentél?
Nekem egyébként mindeggy, de eladni valamit mert nincs rá exkluzív tartalom és venni egy még régebbi valamit amire úgyszintén nincs és esély sincs rá....
Hát Te tudod, Te dolgod én véletlenül se akarok rosszat.
Amúgy meg kell a pénz mert épp nagy retro ps3 játék gyűjtésbe vagyok :D