Idén debütálhat a Sony PlayStation 5 Pro
Egy, a CNBC-nek interjút adó elemző szerint a PlayStation 5 Pro konzol bejelentésére készül a Sony. Ez az információ összhangban van a korábbi szivárgásokkal, illetve valószínűleg ez az oka annak, hogy a konzolgyártó most már 21 millió eladott PS5-tel számol a korábban előre jelzett 25 millió helyett.
A közelgő ünnepi szezon ideális időpont lenne a konzol bejelentésére, például a Grand Theft Auto 6 közelgő megjelenése is kedvezne az eladásoknak. Sok elemző arra számít, hogy az egész játékpiacot felpezsdíti majd, és remek alkalom arra is, hogy megmutassák az új konzolok erejét, amelyek kimagasló teljesítmény mellett kiváló minőséget tudnak nyújtani az említett címben.
Korábbi jelentések szerint a Sony egy 60 számítási egységgel rendelkező processzoron dolgozik, amely valószínűleg az AMD RDNA 3 architektúrán alapul. A PlayStation 5 Pro állítólag 16 GB GDDR6 memóriával (18 Gbps) érkezik. A korábbi szivárgások novemberi megjelenési dátumra utaltak.
Véleményem szerint ez megint csak marketing fogás, majd jelennek meg a ps5-ös játékok ps5 Pro Enchanted version néven, amit újra vegyél meg és kapsz stabilabb fps-t meg kevesebb betöltés időt.
Itt egy másik észre vételem a ps4 pro -nál volt olyan funkció hogy teljesítményfokozó mód (boost) ha ezt bekapcsoltad akkor több olyan játéknál elérhettél jobb fps- amit nem optimalizáltak külö erre.
Például ps4 en az elden ring az 30fps-el megy, ps4 pro-n boostal ez 45fps és 60 közt változik attól függően hogy milyen terepen vagy.
Amit érdekesnek tartok hogy ps5-ön vegyük a Ratchet and Clank című játékot, 3 beállítás van benne Fidelity, Pefromance, és RTX mód. ebből a Fidelity módban 30 fps-t kapsz 4k mellet ami dinamikus felbontással operál és átlagosan 1800p (tehát nem natív 2160p) az összes többi módnál ez az érték rosszabbodik, bár az utóbbi két módnál már 60 fps kap az illető valamint rtx-et is.
Amit PC-n nem egyszerű összehozni 4k közeli felbontáson 60fps-re.
Most akkor ebből ki indulva ps5 pro-n akkor mivel tud javulni a helyzet, kb ugyan ez lesz "szerintem" de lehet tévedek csak némineműleg jobb teljesítménnyel lehet be raknak még ehy 1440p 120fps -es módot.
Ráadásul szerintem egy konzolra játékok kellenek, hiába a nagy teljesítménye ha nem készítenek rá egyedi címeket. Bár az emberek így is veszik így sikeres a konzol.
Szerintem nem lenne rossz funkció az a 120fps konzolon. Ha már ilyen teljesítményt pakolnak bele. Ha választhatnék akkor az rtx helyett inkább ez legyen. Bár én arra gondolok hogy az AMD -nek a Frame generációs technológiáját fogják bele implementálni a ps5 Próba.
Bár összességében én is úgy vagyok hogy legalább a 60 fps legyen meg. Meg persze készítsenek rá sok exklúzív játékot hogy legyen számomra is értelme meg venni.
Mondjuk egy Dino Crisis remakkel be paliznának gyorsan vagy egy Bloodborn 2 -vel Vagy egy új spyro játékkal, de akár lehetne új ratchet játék is. A final meg ugye majd jön PC-re szóval az miatt nem aggódók.
Én szoktam frame gent használni PC-játékoknál nvidia oldalon. dlss-nélkül. A kettő nem ugyan az ám. dlss deep learning super sampling több kisebb felbontású képi mintát vesz, és mozgásadatokat és korábbi képkockákból származó visszajelzéseket használ a natív minőségű képek rekonstruálásához. (átlag felhasználó szerint szarabb lesz a kép technikailag) Dlss qualitinál észre sem veszi az ember ha csak nem áll meg egy játékban és rak oda egy másik monitort amin ki van ez kapcsolva.
Dlss használata több fps eredményez hasonló képpen mint az amd FSR-nél
Mint mondottam én frame gent használok ami szerintem valami boszorkányság minőségbeli romlás nélkül több fps-t kapsz.
az ai elemzi az előző képkockákat, és a játékon belüli dinamika alapján megjósolja, hogyan nézzen ki a következő képkocka. Ezután létrehozza és zökkenőmentesen beilleszti ezt a keretet a játékmenetbe, a sima és megszakítás nélküli mozgás illúzióját keltve.
Ezt nem látod szabad szemmel főleg ha 120fps nél vagy. mivel nagyon kis ideig van egy képkocka a képernyődön kb 9 minisec. valamint Monitorodnak alapból van egy motion blurja ha csak nem crt használsz. ahoz hogy ezt tetten érd kellene egy olyan kamera ami tud lassított felvételt készíteni és akkor lehetne látni hogy az ai két kép közé beszúr egyet ... Csak annyit látsz hogy sokkal dinamikusabban és simábban fut a játék, jobban tudsz pary-zni souls játékokban, vagy stabilabban célozni fps-játékokban. mivel ilyen refreshratnél könnyebben használod az egered polling-ratjét is.
Ezt legegyszerűbben úgy tudod letesztelni hogy modnjuk 120 vagy 240hz re állítod a képfrissítést és PC-d asztalán szemmel követed az egér cursort és azt látod hogy milyen éles marad a cursor kör vonala, majd vissza rakod 60hz-re és látod hogy mennyivel darabosabban és kevésbé dinamikusan követi le azt ahogyan mozgatod az egeret.
Egyszó mint száz én eddig nem tapasztaltam olyat amiről írtál, nálam nem töredezett a kép se freesyncet nem használok se G-syncet holott mind2őt is támogatja a monitorom. V-syncet használok ami képkocka korlátot használ ha nem "egész" fps számod van. Példál ha van 156- 132 fps-ed akkor ez abból stabil 120fps le korlátozza akkor is ha a monitorod 240 hz-en üzemel, feles értékek jól néznek ki vagy "egész számnak" nek nevezhető 240-120-60 . Ha freesyncet használsz az a monitorod kép frissítését veszi alapul ami ha 60hz és egyébként neked több lenne ettől jóval akkor simán eldobja a plusz képkockákat és ezért lehet töredezett a kép vagy ha nem egész számok vannak az fps-nél mondjuk 240hz monitoron van 157 fps-ed.
Azt olvastam hogy a 3060Ti- od az szabadon van ? ha az még azóta nincs használatban esetleg ha megnézhetnéd hogy szuperál az rx6600 helyett és hogy produkálja -e ezt a kép törést, szaggatást.
Egyébként én sokáig használtam egy brand gépet egy gtx 1650-el egy 40" os 1080p tévén ami 60hz tudott a tv- VA panelel operált úgyhogy volt motion blur rendesen viszont ahol meg volt a stabil 60 fps a kép ott sem töredezett.
Ez amit meg írtál teljesen egyet értek veled, a PS5-öt gyakorlatilag azzal reklámozták mint annó a PS4-pro-t hogy tud majd 4-k meg 60 FPS-t. Na most a PS5 pro-nál megint ezt ígérik. De nem veszik észre hogy amúgy nem a számokkal kéne dobálózni hanem játékokat fejleszteni. Mondjúk úgy meg főleg nem dobálóznék számokkal hogy ezeket nem is tudják tartani xD szóval az hogy nemtud natív 4k-t 30 FPS mellett sem ami majdnem ment a PS4 pro-nak is az úgy elég vicces :D Csak a 10 éves rainbow six siege és társai tudnak 120 FPS-t, 4k sehol sincs nyomokban maximum, és 60 FPS-t meg úgy tud minden játék ha se 4k se RT se semmi. És akkor itt vagyunk egy nagy átba*zás. És jön most a PS5 pro ami ugyan ezt fogja ígérni és amint jön valami új játék ami már nemjön ps4-re össze is sza*ja magát a PRO is. Amúgy már mostis lóg ki a ló láb. Ahogy jönnek azok a címek amik nem jönnek ki PS4-re úgy futnak a játékok egyre gázabbul
A nagyobb hardver a konzolnál mindig kényes kérdés.Ha azt nézzük,hogy képesek voltak a megjelenés után kiadni egy karcsúbb hűtővel rendelkező modellt ,hogy pár grammot spóroljanak akkor belese merek gondolni ,hogy mennyi matek mehet a tervező asztalon az új modell esetében.
Amit meg is érteni,hisz olyan áron kell eladni ami még megéri ,mert a konzol igazi előnye az ára,és minél drágább cuccot raknak bele a megtérülés úgy tolódik ki.
Igazság szerint az egész generáció egy nagy előnye a 60,pár címnél 120 fps volt teljesítmény módban,meg 1-2 címnél az fps szemmel látható romlására a sugárkövetés.
Ebbe kimerült az egész és ezért érzik sokan azt,hogy nem érte meg váltani 4-ről az 5-re.
egy biztos,ha tényleg jön a pro akkor most nagyon jó árakon lehet majd a legutolsó sarkon is ps5 konzolt venni hamarosan.
Szerintem a gépem elé ülve nem lenne ilyen gondod. Csak nem egy konzol ára.
Nekem eleinte csak pc-m volt, elvoltam vele, de aztán rájöttem, hogy kell az a konzol és nem csak az exkluzív játékok miatt, hanem mert vannak játékok amiket jobb konzolon játszani.
A konzol ár-érték arányban jobbnak tűnik, viszont drágák rá a játékok. Ez a konzol negatívuma vagy hátránya. A pc hátránya viszont az, hogy ha az ember szinten akarja tartani mindig a jelenlegi játékokkal a teljesítményt, akkor úgyszint a zsebünkbe kell nyúlni. Tegyük fel a kérdést, akkor van jó megoldás? Nincs. Kinek mi fekszik jobban, ez ennyi
A fenti hozzászolás annyira nevetséges és gyerekes, én inkább törölném a helyébe, mert csak magát égeti.
Miért olyan nehéz megértened, hogy másnak nem számít, hogy a pc jobb? Valaki csak játékra vesz konzolt, vagy pc-t, és azt meg egyébként senki sem kérdezte, hogy a pc-ddel pénzt keresel, ez a te magánügyed. 🤦 Gamerségről volt itt csak szó egy gépigényekkel foglalkozó oldalon semmi másról! Lehet játszani PC-n, Xboxon, PS-en, Nintendo Switchen. Legtöbben szórakozás céljából vesszük meg az egyiket, akinek meg munkára kell az vesz pc-t, vagy mac-et! 🤷 Ennyi, nem kell keverni a szezont a fazonnal.
Ha ilyen megrögzött táboros lennék. Akkor soha nem játszottam volna olyanokkal mint Uncharted, Forza Horizon 2, Gears of War 2-3 Killzone, Resistance trilógia.
Na meg a Stellar Blade is csak PS 5-re jön majd ki.
Ja ja nektek nem kell. Azért van tele sírva az internet, hogy a fent felsoroltakból mért nincs PC-s átirat.
Mint ha bármikor is azt számítana hogy mit mire adnak ki.
Na szép napot.
De inkább cseréld egy majomra.
Azt már tudjuk ,hogy nincs életed és tévhitek vannak magadról a bemutatkozásában a profilodnál és a "barátnőd" is inkább távol van tőled🤔
Nekem akarod elmagyarázni mire jó egy számítógép? 😒
Nincs is PS em se Xbox om , amit írtam szarkazmus volt, mert marhaságot írsz!
De amúgy mindenre amit írtál arra ott egy telefon.
Táv tartás, videó hívás, zene hallgatás tartalom fogyasztás, tárhely még felhőbe is és alig eszik áramot 😉
Az a réteg veszi meg aki nem akar a pc-s kötelező hardware vásárlásokkal sz.pni nem is érdekli meg nem is ért hozzá. Jó pár millió ilyen ember van.
2. Akit az adott gép Exclusive címei érdekelnek. Gears of War 3 a mai napig csak 360-ra jött ki bár viszi az XSX-is tegnap toltam pl Forza Horizon 2 dettó.
Killzone összes dettó csak PS.
Tehát tök felesleges ez a hiszti. Egyébként is ez csak pénz.
Ha meg nincs eszed a PC-hez hogy mi mivel függ össze vagy, hogy mi egyáltalán az hogy NAS vagy FTP vagy VPN bár utóbbi 2 van telefonra is. Vagy nem használsz modokat lásd trainer-ek.
Akkor meg tök mind 1 hogy pc vagy konzol. Értelmetlen ezen vitázni.
Na cső.
Phil meg egyszer azt nyilatkozta hogy nem terveznek új hardvert az xbox-ból, és jelenleg is
úgy tudni hogy arra csak képfelskálázó jön (fsr,frame gen) de majd kijavít valaki ha rosszul tudom.
Sok függ a GTA VI optimalizáltságától.