Szüneteltetik a Final Fantasy XIV árusítását, mert túl népszerű

Szerző: xoki | 2021. December 16. | hír | 4 hozzászólás

Bizonyos játékok megjelenése előtt a fejlesztők általában letesztelik a szerverek terhelhetőségét, viszont előfordulhat, hogy a tervezettnél sokkal nagyobb játékosbázist sikerül bevonzaniuk. A Final Fantasy XIV mindig is a népszerűbb MMO-k közé tartozott, de a legújabb kiegészítő megjelenése óta észlelt aktivitás minden eddigit felülmúlt.

A Final Fantasy XIV Endwalker kiegészítője az első történetszál lezárása, ezért különösen sokan vártak rá. A szervereket viszont nem készítették fel egy ekkora tömegre, ezért a Square Enix ideiglenesen megszünteti a játék árusítását, amíg nem rendeződik a helyzet.

A hivatalos blogbejegyzésben a játék direktora és producere, Naoki Yoshida először is bocsánatot kért a játékosoktól, és kiderült, hogy a korábbi 7 naphoz hozzácsapnak még 14 nap ingyenes játékidőt. Mivel a játékosok könnyen feltorlódhatnak, úgy döntöttek, ideiglenesen felfüggesztik a Final Fantasy XIV Starter Edition és Complete Edition értékesítését és szállítását. Természetesen az aktív előfizetéssel rendelkező játékosok élveznek elsőbbséget, ezért a Free Trial játékosok nem tudnak bejelentkezni a késő esti és reggeli órákon kívül. Emiatt az ingyenes próbaverziót és a regisztrációt is szüneteltetni fogják.

A Square Enix megpróbál minél előbb megoldást találni, de sajnos a koronavírus okozta helyzet miatt nem tudnak hozzájutni fontos alkatrészekhez, amelyek a szerverek kibővítéséhez kellenének. Ezért sajnos nem tudnak azonnali megoldást találni, de a játékosok egy része hamarosan az új tartalom végére ér, így lassacskán több hely szabadul majd fel a szervereken.

FINAL FANTASY XIV Online
FINAL FANTASY XIV Online
FINAL FANTASY XIV Online
Megjelenés: 2013. August 27. (PC)
Műfaj: MMORPG
Fejlesztő: Square Enix
Hozzászólások: 4
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
hekli96 avatar
Nem tudták felkészíteni, nyár óta készülnek rá de egyszerűen nem tudnak új szervereket beszerezni a kellő mennyiségben. Rengeteg új játékos jött mikor a streamerek felkapták a kieg végén. Volt amikor 17000-res queue volt 1-2 napig úgy, hogy a veteránok nagyrésze már csak hébe hóba logolt be mert minden kontent elfogyott és csak a kiegre vártak. Erre nem lehetett felkészülni. Közel megduplázódott az aktív playerek száma 6 hónap alatt pont a chiphiány közepén. A logikai szervereknek elérték a hardveres határát és egyszerűen nincs annyi, "szerver", hogy új szervereket indítsanak.

A free trialosok játszhatnak ugyanúgy bármikor, a hangsúly azon van, hogy nem tudnak bejelentkezni mivel minden előfizetőt besorolnak elé. Mikor fizető játékosként van, hogy csúcsidőben 6-9 óra a queue, akkor gyakorlatilag lehetetlen trialosként bejutni, nem csökkenni hanem nőni fog a számod.

de a játékosok egy része hamarosan az új tartalom végére ér
2,5 hét múlva jönnek a raidek és sok minden más, csak most kezdődik az új tartalom. Enyhülni fog ez ha a plot watcherek kikopnak, de 1-2 órás queue-val még szerintem februárig simán lehet számolni.

Nyilván fusztráló ha az ember szeretne játszani de nem jut be, viszont ezzel most több ingyen játékot kaptunk mint amennyi ideje kint van a kieg, ha pedig ez így nem elfogadható valakinek akkor lemondja az előfizetést és kihagy egy hónapot, szerintem kultúráltan kezelték a helyzetet, ha nem lenne globális chiphiány lehetne őket szidni, hogy már 2 hete nem lehet bejutni de a fentiek fényébe ezzel nem lehetett mit kezdeni.
0
0
0
0
💬 2
xheynor avatar
@hekli96: tény és való, hogy a jelenlegi helyzetben ez az egész szerver problémát meg lehet érteni, de viszont pont a Square Enix az a cég amelyik a jelenlegi helyzetben a játékok árának növelését kezdte meg, (könnyen lehet, hogy a többi kiadó is követni fogja a példáját).. amikor az átlag ember nem tud hozzájutni egy normális videokártyához se, pofátlanságnak érzem ezt az ő részükről..
0
0
0
0
hekli96 avatar
@xheynor: Az FF14 egy külön entitás többé kevésbé az SE-n belül. Yoshi-P közel szabad kezet kap elég sok tekintetben, azok után amit lerakott az asztalra.
Szerintem is gusztustalan 80 euró egy játékért de meglehet érteni, nem szeretesztolgálat a videójáték ipar. Osztottak szoroztak a közgazdászok és arra jutottak, hogy az extra bevétel fedezi az elvesztett vásárlókat. (Ha csak minden ötödik ember dönt úgy, hogy nem veszi meg akkor megéri árat emelni) Aki meg eddig se vett teljes áron játékot, csak akciósan annak meg hullára mindegy, hogy 80 euróból lett 30 vagy pedig 60-ból. Amennyiben 30 euró nála a lélektani határ nem fogja megvenni csak ha azalá akciózzák.
3
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció