PS3 emulátoron dolgozhat a Sony
A legutóbbi konzolgenerációk során visszafelé kompatibilitásban a Sony valamelyest lemaradt a Microsoft gyors megoldásaihoz képest, de úgy tűnik, a Sony még nem adta fel, szép lassan minden korábbi klasszikus eljut majd az újgenerációs konzolokra is.
A Sony nemrég megújult PS2/PSP emulátorokat dobott piacra a PlayStation 5-höz, és bár eddig úgy tűnt, hogy a PS3 emulátor soha nem fog elkészülni, egy bennfentes szerint a konzolgyártó továbbra is nagy erőkkel dolgozik rajta, de közel sincs könnyű dolga az egyedi tervezési, illetve architekturális döntések miatt. Eddig felhőalapú streaminggel oldották meg a problémát, de értelemszerűen ez nem mindenkinek volt járható út.
Egy ismert leaker, Jeff Grubb szerint a Sony saját PS3 emulátort készít a PS5-höz, de érdekes módon még mindig nem jelentették be annak ellenére, hogy az év elején számított a leleplezésre. Figyelembe véve, hogy még mindig rengeteg PS3-játék nem érhető el PS4/PS5-ön, egy PlayStation 3 emulátor bejelentése a jelenlegi generációs konzolokra mindenképpen nagy siker lenne.
A sok Remake és Remastered, PS3 emulator wtf?! és sok hülyeség helyett vagy kiegyeznék abban is hogy ezek mellett jöhetnének új PC és konzol érdekes,lenyűgöző,minőség stb játékok vagy folytatásaik...
De ahogyan látom a gamerfejlesztőivilág beállt spórolós üzemmódba...
Most ez a jelenlegi helyzet vagy kreativitás hiánya vagy mindent üzleti szempontból néznek a fejlesztők...
Xbox seriessel is az a bajom, hogy az X360 játékgyűjteményem kb harmada még mindig nem támogatott.
A PC-s emulátoroknak pedig az, hogy ez akkor is van, ha a gyártó teljesen leszarja a visszafelé kompatibilitást vagy erősen foghíjas. Így tudnak megőrződni régebbi játékok, amik egyébként teljesen elvesznének. Egzotikus hardver esetén, mint a PS3-é nyilván van teljesítményigénye, de azért messze nem olyan tragikus a helyzet, mint ahogy leírtad. Plusz ezek még mindig szabadidőben ingyen fejlesztett rajongói projektek.
A Sony esetében ez az jelenthetné, hogy a PS5 (esetleg valami csoda folytán talán a PS4 is) kapna egy olyan emulátort, ami képes PS3 címeket futtatni. A microsoft már az XBox 360 -nál elkezdte ezt az eredeti XBox játékokkal, még hivatalos játékprofilokat (nevezhetjük akár emulátor plugineknek vagy patcheknek) is lehetett letölteni a kompatibilitás érdekében. Ezeket úgy is ki lehet alakítani, hogy a meglévő trophy rendszerrel is működjön.
Meg nagyon nehéz bekonfigurálni ? Sose próbáltam még, csak telefonon PSP emulátort eddig. 🤣
Ez igazából annyiban merül ki, hogy mindkét generáció x86 alapokra épít, ez viszont rengeteget segít a visszafelé kompatibilitásban. Az IGP -k architekturálisan különböznek, viszont mindkét konzol esetén beépítettek olyan kiegészítő funkciókat, amik a korábbi generációban is benne voltak, hogy megmaradjon a hardver szintű kompatibilitás.
Ez egy teljesen logikus és ésszerű lépés, a korábbi konzolgenerációk folyamatos architekturális változtatásai rengeteg pénzt és energiát emésztettek fel relatíve kevés hozadékkal.
A PS3 hardvere fundamentálisan különbözik az újabb generációktól, de még a saját generációjaában lévő kortársaktól is. Bizonyos szempontból kicsit hasonlít a kilencvenes évek közepi 16 bites rendszerek egy részéhez. Van benne egy CPU és egy GPU, de a CPU rengeteg vektorműveletet végez a GPU helyett (hiszen egy vektor CPU), így a komolyabb játékok pipeline -ja teljesen más, mint egy mai x86 -os játéké. Ugyan az X360 CPU -ja is hasonló magokra épít, ezek használata egészen máshogy zajlik, mert a Xenon -t a unified Xenos GPU -hoz alakították ki. Ez az architektúra sokkal dinamikusabban kezeli a vektorműveleteket, ezért is vannak olyan multiplatform címek, amik a papíron gyengébb hardver mellett mégis szebbek X360 -on.