Már több mint 35 játék és applikáció támogatja a DLSS 3-at

Szerző: xoki | 2022. September 25. | hír | 10 hozzászólás

Az RTX 4090 és az RTX 4080 mellett az Nvidia a DLSS 3-ról is lerántotta a leplet, azaz az AI által vezérelt, teljesítménynövelő technológia következő generációs változatáról. A DLSS 2.0 sikerét követve úgy tűnik, az iparág egyes képviselői már most támogatják a DLSS 3-at is.

Az Nvidia prezentációja alatt a Cyberpunk 2077-ben láthattuk, mire is képes a DLSS 3. A DLSS 2.0-val ellentétben az új technológia teljes képkockákat hoz létre a sima pixelek helyett, ezzel az eddigieknél is jobb teljesítményt eredményezve. A DLSS 3 és a „Ray Tracing Overdrive” mód kombinációja egy RTX 4090 mellett 22 fps-ről majdnem 100 fps-re növelte meg a Cyberpunk 2077 képkockasebességét.

Az alábbi játékok fogják támogatni a DLSS 3-at:

• A Plague Tale: Requiem
• Atomic Heart
• Black Myth: Wukong
• Bright Memory: Infinite
• Chernobylite
• Conqueror's Blade
• Cyberpunk 2077
• Dakar Rally
• Deliver Us Mars
• Destroy All Humans! 2 – Reprobed
• Dying Light 2 Stay Human
• F1 22
• F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
• Frostbite Engine
• HITMAN 3
• Hogwarts Legacy
• ICARUS
• Jurassic World Evolution 2
• Justice
• Loopmancer
• Marauders
• Microsoft Flight Simulator
• Midnight Ghost Hunt
• Mount & Blade II: Bannerlord
• Naraka: Bladepoint
• NVIDIA Omniverse
• NVIDIA Racer RTX
• PERISH
• Portal with RTX
• Ripout
• S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
• Scathe
• Sword and Fairy 7
• SYNCED
• The Lord of the Rings: Gollum
• The Witcher 3: Wild Hunt
• THRONE AND LIBERTY
• Tower of Fantasy
• Unity
• Unreal Engine 4 & 5
• Warhammer 40,000: Darktide

A technológiát támogató játékok és applikációk októbertől kezdenek majd bemutatkozni, de ahogy az a DLSS előző verzióinál is látható volt, időbe telik, mire a játékokhoz elkészülnek a szükséges frissítések.

Egyébként fontos kiemelni, hogy kevesen tudják majd a DLSS 3 előnyeit teljes egészében kihasználni, mivel az RTX 4090 és az RTX 4080 elég drága mulatságnak számít, miközben a DLSS 3 kizárólag az újabb RTX 4000-es GPU-kkal működik majd.

Hozzászólások: 10
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Payphoner avatar
Azért az nekem akkor is fura hogy egy egymilliós kártyán egy 2 éves játék maxon 25 FPS-el fut :D Lassan mintha azért lenne a játékok optimalizációja sz*r hogy majd a DLSS és hasonló megoldásokkal jól tudjon futni :D De ahoz nem elég a nyers erő mert kell hozzá új genes VGA ami viszont drága :D Sokan mindig itt a gépigény foruman is megszólnak azért mert lenézem a DLSS-t. De minden nem azért van mert nem ismerném el a technológiát. Nekem az fáj hogy e mögött is csak a marketing van. Miért ne támogathatná egy régebbi kártya teszem azt csak az előző 30xx-es széria a DLSS 3-at? Mert ahoz nyers erőben gyenge? De ha meg olyan erősek az új kártyák miért kell DLSS hogy normálisan fusson a game? Lehet valaki érti mi nekem az igazi bajom.
0
0
0
0
💬 9
no avatar
@Payphoner:
Azért az nekem akkor is fura hogy egy egymilliós kártyán egy 2 éves játék maxon 25 FPS-el fut
Ami kimaradt a cikkből,hogy ez az eredmény(ek) 4k-n a lehető legmagasabb grafikai beállításon készültek. Viszont a DLSS performance módban hoz ekkora többletet ergo balance-qualitybe nem lesz ennyire nagy a növekedés.
Szerintem egy jó dolog a DLSS, a baj a hozzáállás. Mennyire jó lenne,ha megveszel egy 2060 teljesítményű kártyát és még mindig nem kell váltanod mert 1080p-n magas grafikán is 60+ fölött tudnád tartani az fps-ed. De nem így lesz hanem helyette vegyed a 4000-es szériát mert exclusive. Nekem ezért is vonzóbb az fsr 2.0 csak kár,hogy a játékokba implementálást nem kapkodják el.
1
0
1
0
Payphoner avatar
@Braindamage: Na igen ez a gáz. Hogy olyan kártyák (mármint a 4000-es széria) támogatja az új DLSS-et amiknel elvileg nincs szükség hiszen piszok erős kártyák. Bár amivel kezdtem az egészet az nekem gáz hogy egy 2 éves játék maxon 4k-ban fút 23FPS-el :D Na mindegy. de egyébként igen az jó lenne ha ilyen opciókat a 2060-nál kapnánk meg.
0
0
0
0
no avatar
@Payphoner:
Bár amivel kezdtem az egészet az nekem gáz hogy egy 2 éves játék maxon 4k-ban fút 23FPS-el
Én ezt értettem de te azt értsd meg,hogy én meg arra értettem ezt,hogy az ilyen játékokban mint a Cyberpunk (vagy sok más játék) mindig van olyan opció ami az ultra fölött van. Az semmi másra nem való körülbelül csak benchmarkra mert vizuális különbség szinte semmi sincs az ultra beállításhoz képest. A Cyberpunkot sem fogják sokan psycho RTX el játszani Ultra helyett (legalább is DLSS nélkül) amikor felezi az fps-t ez az 1 opció és azon kívül másban nincs különbség. Meg amúgy ha nem nézzük az RTX et mint opciót a legtöbb felső kategóriás kártya néhány cím kivételével a 4k 60fps-t szépen hozza.
0
0
0
0
cabus26 avatar
@Braindamage:
Nekem ezért is vonzóbb az fsr 2.0 csak kár,hogy a játékokba implementálást nem kapkodják el.

Nagyobb játékmegjelenések mind nvidia által kedvelt játékok voltak az elmúlt két hónapban.Az FSR még mindig xar vagy az 1.0-t alkalmazzák,pl Steelrising.Az NV esetén meg a legújabbat és ezért fut kb úgy a játék UHD-n egy hasonló NV kártyán,mint AMD 1440P-ben. Az Nvidiának van miből pénzelnie a fejlesztőket még mindig,hogy az ő kártyáikon fussanak jobban a játékok.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@Payphoner: én értem mit mondasz , és igazat is adok! igazából a cél hogy ezeket a kártyákat is el kell tudni valahogy adni...biztos rohadt jó lesz ez a DLSS 3 az 100% de ezért ilyen drága kártyát venni... nem sok mindenki fog...mármint akiknek eddig is jól ment azok vehetnek nem is erről van szó, hanem az átlagról... az átlag még sokáig 1080p-n fog maradni egy 2060-2070- RX 5700XT- RX 6600XT szintű kártyákkal, de szerencséjükre ott az FSR ami kitolhatja az élettartamukat, még ha nem is lehet 1 lapon említeni a DLSS-el...(mellesleg én a Spider Man-t FSR-el tolom mivel szebb a natívnál, egyszer egy háztetőn voltam ahol nézegettem az FSR-t hogy mik a különbségek és ott vettem észre egy mellettem lévő feliraton hogy míg natívba elmosódott volt addig FSR-el tiszta volt a felirat... nem értettem a dolgot mert elvégre fordítva kellene legyen :D a Natív az csak natív...dehát tényleg így van :D nézzétek csak meg, a másik dolog egy nagyon távolban lévő lánchíd volt, ahol natívban nem látszott a lánc a hídnak míg FSR bekapcsolása után ha halványan is de látszott nem hittem a szememnek! :D nos, mielőtt félre értések kezdődnének nem védem az FSR-t de hogy sokat javult azt el kell ismernem! és a 7000-kártyákkal jön az FSR 3.0 is! meg még kitudja mi :D arra kíváncsi leszek hogy az FSR 3.0 is csak a 7000 kártyákkal lesz elérhető... :)
0
0
0
0
no avatar
@bukta2: Az FSR-nak is saját élsimítása van.
még ha nem is lehet 1 lapon említeni a DLSS-el
Már hogy ne lehetne. Az FSR 2.0 működése hasonló a DLSS 2 működéséhez. Sok esetben jobb képminőséget is eredményez. Ezért is volt néhány elem szebb nálad a natív felbontásnál. FSR 3.0 nem lesz exclusive az biztos. Az AMD megoldásai általában open source.
0
0
0
0
Payphoner avatar
@bukta2: Én nem próbáltam ki az FSR-t se a DLSS-t. De a Spidermannál észre vettem hogy hiába állítóm bárhogy a grafikát full HD-ban nem szép. És ezt sok játéknál észre vettem. Vagyis az újabb Gamek-nél vettem észre hogy 1080-ban egyszerűen ronda. Érdekes egy 15 éves játékot felveszek 1080-ra és tű éles. Érdekes :D
0
0
0
0
szhusi avatar
@Payphoner: élsimítástól függ az, Spider-Man esetében is, más játékoknál is (lásd RDR2) TAA jelentős elmosódottsághoz , távoli részletek elvesztéséhez vezet, főleg kisebb felbontásokon (1440p alatt) . Az éleket nagyon szépen eldolgozza, bár 1080p-n sok játékban olyan képet kapsz tőle, mint egy olajfestmény. Spider-Man ben statikusan valóban jobban nézett kis az FSR, de mikor a karakter mozgázban van szerintem sokkal rosszabb a vizuális fidelitás.
0
0
0
0
Payphoner avatar
@szhusi: Érdekes én általában az élsimítást fel szoktam húzni. Mert elég érzékeny a szemem a recéktől kifolyik. Meg biztos velem van a gond de én valahogy az új játékok grafikáját nem szeretem annyira. Vagyis nem természetes nekem. Én egy GTA VC-t magas felbontáson jobban elviselek mint egy új játékot. Bárhogy állítom nekem minden tiszta maszlag. Meg pl engem a film grain, kromatikus aberráció, motion blur ilyenek mind zavarnak. Nem érdeke milyen a grafika legyen tű éles ennyit kérek
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció