Már több mint 35 játék és applikáció támogatja a DLSS 3-at

Szerző: xoki | 2022. September 25. | hír | 10 hozzászólás

Az RTX 4090 és az RTX 4080 mellett az Nvidia a DLSS 3-ról is lerántotta a leplet, azaz az AI által vezérelt, teljesítménynövelő technológia következő generációs változatáról. A DLSS 2.0 sikerét követve úgy tűnik, az iparág egyes képviselői már most támogatják a DLSS 3-at is.

Az Nvidia prezentációja alatt a Cyberpunk 2077-ben láthattuk, mire is képes a DLSS 3. A DLSS 2.0-val ellentétben az új technológia teljes képkockákat hoz létre a sima pixelek helyett, ezzel az eddigieknél is jobb teljesítményt eredményezve. A DLSS 3 és a „Ray Tracing Overdrive” mód kombinációja egy RTX 4090 mellett 22 fps-ről majdnem 100 fps-re növelte meg a Cyberpunk 2077 képkockasebességét.

Az alábbi játékok fogják támogatni a DLSS 3-at:

• A Plague Tale: Requiem
• Atomic Heart
• Black Myth: Wukong
• Bright Memory: Infinite
• Chernobylite
• Conqueror's Blade
• Cyberpunk 2077
• Dakar Rally
• Deliver Us Mars
• Destroy All Humans! 2 – Reprobed
• Dying Light 2 Stay Human
• F1 22
• F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
• Frostbite Engine
• HITMAN 3
• Hogwarts Legacy
• ICARUS
• Jurassic World Evolution 2
• Justice
• Loopmancer
• Marauders
• Microsoft Flight Simulator
• Midnight Ghost Hunt
• Mount & Blade II: Bannerlord
• Naraka: Bladepoint
• NVIDIA Omniverse
• NVIDIA Racer RTX
• PERISH
• Portal with RTX
• Ripout
• S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
• Scathe
• Sword and Fairy 7
• SYNCED
• The Lord of the Rings: Gollum
• The Witcher 3: Wild Hunt
• THRONE AND LIBERTY
• Tower of Fantasy
• Unity
• Unreal Engine 4 & 5
• Warhammer 40,000: Darktide

A technológiát támogató játékok és applikációk októbertől kezdenek majd bemutatkozni, de ahogy az a DLSS előző verzióinál is látható volt, időbe telik, mire a játékokhoz elkészülnek a szükséges frissítések.

Egyébként fontos kiemelni, hogy kevesen tudják majd a DLSS 3 előnyeit teljes egészében kihasználni, mivel az RTX 4090 és az RTX 4080 elég drága mulatságnak számít, miközben a DLSS 3 kizárólag az újabb RTX 4000-es GPU-kkal működik majd.

Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Payphoner avatar
Azért az nekem akkor is fura hogy egy egymilliós kártyán egy 2 éves játék maxon 25 FPS-el fut :D Lassan mintha azért lenne a játékok optimalizációja sz*r hogy majd a DLSS és hasonló megoldásokkal jól tudjon futni :D De ahoz nem elég a nyers erő mert kell hozzá új genes VGA ami viszont drága :D Sokan mindig itt a gépigény foruman is megszólnak azért mert lenézem a DLSS-t. De minden nem azért van mert nem ismerném el a technológiát. Nekem az fáj hogy e mögött is csak a marketing van. Miért ne támogathatná egy régebbi kártya teszem azt csak az előző 30xx-es széria a DLSS 3-at? Mert ahoz nyers erőben gyenge? De ha meg olyan erősek az új kártyák miért kell DLSS hogy normálisan fusson a game? Lehet valaki érti mi nekem az igazi bajom.
0
0
0
0
💬 6
no avatar
@Payphoner: Törölt hozzászólás
1
0
1
0
Payphoner avatar
Na igen ez a gáz. Hogy olyan kártyák (mármint a 4000-es széria) támogatja az új DLSS-et amiknel elvileg nincs szükség hiszen piszok erős kártyák. Bár amivel kezdtem az egészet az nekem gáz hogy egy 2 éves játék maxon 4k-ban fút 23FPS-el :D Na mindegy. de egyébként igen az jó lenne ha ilyen opciókat a 2060-nál kapnánk meg.
0
0
0
0
cabus26 avatar
Nekem ezért is vonzóbb az fsr 2.0 csak kár,hogy a játékokba implementálást nem kapkodják el.

Nagyobb játékmegjelenések mind nvidia által kedvelt játékok voltak az elmúlt két hónapban.Az FSR még mindig xar vagy az 1.0-t alkalmazzák,pl Steelrising.Az NV esetén meg a legújabbat és ezért fut kb úgy a játék UHD-n egy hasonló NV kártyán,mint AMD 1440P-ben. Az Nvidiának van miből pénzelnie a fejlesztőket még mindig,hogy az ő kártyáikon fussanak jobban a játékok.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@Payphoner: én értem mit mondasz , és igazat is adok! igazából a cél hogy ezeket a kártyákat is el kell tudni valahogy adni...biztos rohadt jó lesz ez a DLSS 3 az 100% de ezért ilyen drága kártyát venni... nem sok mindenki fog...mármint akiknek eddig is jól ment azok vehetnek nem is erről van szó, hanem az átlagról... az átlag még sokáig 1080p-n fog maradni egy 2060-2070- RX 5700XT- RX 6600XT szintű kártyákkal, de szerencséjükre ott az FSR ami kitolhatja az élettartamukat, még ha nem is lehet 1 lapon említeni a DLSS-el...(mellesleg én a Spider Man-t FSR-el tolom mivel szebb a natívnál, egyszer egy háztetőn voltam ahol nézegettem az FSR-t hogy mik a különbségek és ott vettem észre egy mellettem lévő feliraton hogy míg natívba elmosódott volt addig FSR-el tiszta volt a felirat... nem értettem a dolgot mert elvégre fordítva kellene legyen :D a Natív az csak natív...dehát tényleg így van :D nézzétek csak meg, a másik dolog egy nagyon távolban lévő lánchíd volt, ahol natívban nem látszott a lánc a hídnak míg FSR bekapcsolása után ha halványan is de látszott nem hittem a szememnek! :D nos, mielőtt félre értések kezdődnének nem védem az FSR-t de hogy sokat javult azt el kell ismernem! és a 7000-kártyákkal jön az FSR 3.0 is! meg még kitudja mi :D arra kíváncsi leszek hogy az FSR 3.0 is csak a 7000 kártyákkal lesz elérhető... :)
0
0
0
0
Payphoner avatar
@bukta2: Én nem próbáltam ki az FSR-t se a DLSS-t. De a Spidermannál észre vettem hogy hiába állítóm bárhogy a grafikát full HD-ban nem szép. És ezt sok játéknál észre vettem. Vagyis az újabb Gamek-nél vettem észre hogy 1080-ban egyszerűen ronda. Érdekes egy 15 éves játékot felveszek 1080-ra és tű éles. Érdekes :D
0
0
0
0
szhusi avatar
@Payphoner: élsimítástól függ az, Spider-Man esetében is, más játékoknál is (lásd RDR2) TAA jelentős elmosódottsághoz , távoli részletek elvesztéséhez vezet, főleg kisebb felbontásokon (1440p alatt) . Az éleket nagyon szépen eldolgozza, bár 1080p-n sok játékban olyan képet kapsz tőle, mint egy olajfestmény. Spider-Man ben statikusan valóban jobban nézett kis az FSR, de mikor a karakter mozgázban van szerintem sokkal rosszabb a vizuális fidelitás.
0
0
0
0
Payphoner avatar
@szhusi: Érdekes én általában az élsimítást fel szoktam húzni. Mert elég érzékeny a szemem a recéktől kifolyik. Meg biztos velem van a gond de én valahogy az új játékok grafikáját nem szeretem annyira. Vagyis nem természetes nekem. Én egy GTA VC-t magas felbontáson jobban elviselek mint egy új játékot. Bárhogy állítom nekem minden tiszta maszlag. Meg pl engem a film grain, kromatikus aberráció, motion blur ilyenek mind zavarnak. Nem érdeke milyen a grafika legyen tű éles ennyit kérek
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció