Közeleg a DDR5 memória
Szerző: xoki | 2017. March 31. | hír | 33 hozzászólás
Sokan még mindig DDR3 memóriát használnak DDR4 helyett, de ez nem jelenti azt, hogy az újabb, gyorsabb és effektívebb modulok fejlesztése félbemaradna. Készülnek a DDR5 memóriák a JEDEC (Joint Electronic Devices Engineering Council) jóvoltából, amelyekre jobb energiahatékonyság és a DDR4 sávszélességének duplája lesz jellemző.
A Ryzen és a Kaby Lake processzorok megjelenése után sokan váltottak DDR4 memóriákra. A DDR5 csak valamikor a jövő év folyamán várható, ezért nem kell aggódni, nem történt felesleges vásárlás.
A JEDEC több fejlesztést is végez. A DDR5 mellett készül például a következő generációs NVDIMM is, és állításuk szerint mindkettő esetében gyors az előrehaladás.
A JEDEC közleménye itt található.
Hozzászólások: 30
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Érdemes megvárni mi sül ki ebből és majd akkor jöhet aminek jönnie kell.
Mondjuk pár értelmes játék se ártana............
Szóval ja, van helyen a DDR5-nek, mondjuk ott is lehet jó ideig várni az időzítés miatt.
Sztem simán elmehet ezis jó 4-5évig.
Moon_Breaker6
Nemértem mi a baj ezzel...aminek belekell mennie az belemegy😃
Hát egy fél évvel ezelött 10k körül mentek a 8 gigás modulok, szóval a leglassabb 2133as modellből egy párért 40k az végülis egészen jó....
Zolee: A memória sávszélesség határozza meg, hogy mekkkora mennyiségű adattal tud dolgozni a procid, a háttértár sebessége az egy külön dolog. Az a betöltés idejét határozza meg.
Mitől lesz jobb ha gyorsabb.
Javítson ki valaki ha tévedek, a játékok a winyórol mennek bele a ramba nos ha winyó adatáviteli sebessége eleve lassabb mint a ramjaid-é akkor mire jó ez az egész obelevanc.
de felteszem hogy az emberek nagy töbsége nem SSD ről játszik és egy hagyományos winyónak kb 90MB/s a le fel sebesség át vitele.
Én még mindég DDR2 (666Mhz) őt használok és nem érzem azt hogy ezen változtatnom kellene.
Jó nyilván nem a Forza Horizon III a cél játékom de például a következő játékokkal nem volt lag problémáim 1080 / magas beállítások mellett.
Neir Automata
Witcher III
Dishonored II <-- A texturák magasan a többi médiumon
Doom
GTA V
Resident EVII.
subnautica <-- ez egyébként akadozott random időnként de ritkán
Egyedül a fogyasztás terén van lényegi változás a generáció váltásoknál, de az se számottevő. Az egész konfig fogyasztásának nagyon kis hányadát viszi el a memória.