Menu
Epic Games Store: ez lesz a következő ingyenes játék
Szerző: xoki, 2019. január 05., hír

Az Epic Games új áruházának népszerűsítése céljából kéthetente egy ingyenes játékkal kedveskedik a felhasználók számára.

Az első játék a Subnautica volt, és jelenleg még ingyenesen beszerezhetitek a Super Meat Boy című 2D platformer játékot. Nemrégiben fény derült a harmadik olyan játékra is, amely hamarosan a tiétek lehet. Január 10-étől kezdve két hétig ingyenesen beszerezhetitek majd a What Remains of Edith Finch című kalandjátékot. A játék rövid, viszont mindenképpen egy mélyreható és emlékezet élményt nyújt, és mivel ingyenes lesz, mindenképpen érdemes adni neki egy esélyt.

Tehát, ha a Super Meat Boy még nem a kollekciót része, akkor még 5 napig beszerezhetitek. Ezt követően január 10-étől pedig a What Remains of Edith Finch lehet a tiétek. Természetesen mi is szólni fogunk majd, ha ingyenessé válik.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 29
Tibuu avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 00:14:44
#
jó játék volt 2.fél óra alatt végig vittem érdekes történet volt de mindenkinek ajánlom ;)
Gyrger72 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 10. 23:32:30
#
Már ingyenes! :D
gigazte avatar
6 hónapja | 2019. 01. 05. 23:56:05
#
Ez sem rossz! Sikerült 3 normális játékot összedobni, szóval semmi okunk nincs a panaszra! Mondjuk az már más tészta, hogy a jelenlegi formájában eddig gyenge az Epic Store!
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 10:27:00
#
@gigazte: (Eddig) 2 hetente egy ingyenes játék neked gyenge?
A többiek sehol sincsenek ehhez képest.
Hangsúlyozom, eddig... remélhetőleg megtartják ezen jó szokásukat.
Wihay avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 10:49:00
#
@Shadow9: Azért vannak ott ahol, mert csak ingyenes játékokat dobálnak a népnek :D Ez csak a népszerűség miatt kelhet, de egy átlag játékosnak esszébe se lesz hogy az Epic Store-ban vegyen játékot, ha Steam-n is megteheti nagyobb játékos bázissal..

- Úgy vélik hogy egyes játékosokat, A SuperMeat Boy meg a Subnautica leveszi a lábukról..
- Csak is a Fortnite miatt tartanak ott ahol, de az a játék sem tökéletes! :)
szilver avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:02:40
#
@Wihay: Így van ez is nép csalogató taktika.Mint amikor nyitsz egy kocsmát vagy éttermet.Akciós italok ételek,netalántán 1 fizet 2őt kap...stb hasonló dolgok,hogy az emberek menjenek,aztán elmúlik majd ez is 1-2 hónap.
Wihay avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:23:37
#
@szilver: +1
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 20:13:29
#
@szilver: Na bumm, ingyen van, az Epic kliense sem kér enni, elfér a gépen, miért ne?
Ha meg már majd nem lesz ingyen, akkor megnézem, érdemes-e?
De addig miért ne adjak neki esélyt?
xCube avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:12:12
#
@Wihay: "- Csak is a Fortnite miatt tartanak ott ahol, de az a játék sem tökéletes!"



Az nem számít, hogy ők fejlesztik az Unreal Engine -t... .
Wihay avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:24:40
#
@xCube: Lehetne jobb is, ha már E-sport ready @
xCube avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:30:58
#
@Wihay: A Fortnite nagy kasszasiker és komoly bevételi forrás az Epicnek, de nem csak abból élnek, illetve az a legutolsó komoly elért eredményük.
19ati93 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:31:29
#
@Wihay: Ilyen játékok amiket ingyen osztanak átlag embereket hidegen hagyják amúgyis.
Wihay avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:43:17
#
@19ati93: De akkor ezeket a játékokat, mely célközönségek szánják?

Most már nem elég a: Steam,Uplay,Origin, MC Store de még sokadiknak kell még az a fránya Epic Store is XD - és A Discord-ról ne is beszéljek..

Előbb vagy utóbb az lesz ennek az egésznek a sorsa mint ami volt a GTA IV esetén a Social Clubbal, és Game for Windows live-al..

Kabaré. XD

Poénnak még ide irom: Vegyél 240 gigás SSD-ét mert, nem fér rá a sok kliens a 120/128 gigás SSD-re..
szilver avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 12:08:10
#
@19ati93: Hát azért a Subnautica egy remekmű szerintem.Elég sok ember szereti az ilyen survivor játékokat.Meg is lepett hogy ingyen adták pont ezt.Kb olyan mintha egy BF vagy COD rajongók számára valamelyik frissebb részt adták volna.Vagyis az érzés a játék értékéhez viszonyítva.
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 12:42:22
#
@szilver: Én személy szerint nem vagyok oda a survival játékokért és a Subnauticában is inkább a környezet ami megfogott. Jól összerakott egy, max kétszer végigjátszós, de az is végigjátszásonként 20-24 óra.

Ráadásul nem is régi, hiszen a megjelenési dátuma 2018 eleje, így meglepő volt hogy regért osztogatták.
19ati93 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 14:36:04
#
@szilver: Subnautica egy kivétel eddig való igaz. Többiekre értettem.
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 20:11:09
#
@Wihay: "nagyobb játékos bázissal.."
???
Nem játékot akartál írni?
gigazte avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 11:49:45
#
@Shadow9: Hát ne haragudj, de akkor minek nevezhető egy Store, ha normális supportjuk nincs, és még csak a játékok fejlesztőivel se tudják rajta keresztül az emberek felvenni a kapcsolatot? Mindenki megy át steamre, ha valami probléma merül fel a játékokban... Azon kívül igazán elmaradott a többi storehoz képest, és a játékok adatlapjánál is alig van valami feltűntetve! Jelenlegi formájában annyit ér az egész, hogy ezt a pár ingyenes játékot tároljuk rajta... 8-)
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 20:27:46
#
@gigazte: Mert a Steam az aztán eláraszt információkkal, mi? Mindegyik kliens gyakorlatilag csak egy kereskedő.
Az egy GOG-ot kivéve nem találkoztam olyan klienssel, aminél ne kellett volna máshol utánanéznem egy-egy játéknak.
gigazte avatar
6 hónapja | 2019. 01. 12. 11:56:51
#
@Shadow9: Fórumokon keresztül, témák, és minden van a steamen, ahol lehet a játékokról és a játékokban lévő problémákról beszélni! Pár perc alatt rájön az átlag user, hogy miért nem indul el egy játék, vagy éppen miért fagy ki! Aztán nem kell ismeretlen oldalakon se bogarászni... Nem véletlenül van az, hogy a legtöbb ember, aki beszerezte az Epic Store-os ingyenes játékokat, azok mennek szépen a steamre informálódni! Kell ennél több? Mi ez a nagy steam gyűlölet nálad? Gyakorlatilag a fától nem látod az erdőt... Steamen már van az embernek egy normális baráti köre, akivel lehet játszani! Epic Storeon meg az ingyenes játékokon kívül a kutya sem vesz semmit! XD Persze várhat az ember évekig, hogy beinduljon a biznisz, de mi a fenének, amikor több száz, több ezer játéka van a steamen? Nem beszélve az achievement rendszerről, és napestig sorolhatnám a Steam pozitív dolgait! Ha neked ennyire kellenek ezek az új kliensek, akkor remélem a jövőben még jön 20, és mindegyikről egyesével veheted majd meg a játékokat! :? Én meg maradok a steamen!
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 14. 11:15:11
#
@gigazte: Aha, fórumok, témák. Ahol 800 hozzászóláson keresztül kell bogarászni, mire 1 értelmes választ találsz, mert mindenki pofázik, de megoldás az nincs.
Ismeretlen oldalak? Meg kell tanulni keresni, kiszűrni a pelyvát, meg kell tanulni értelmezve olvasni. Napi szinten látom, hogy piszkosul nem megy. Szájbarágva írom le a usernek, mi a teendő, aztán még 5 levélváltás után is néz, mint a borjú.
Egyébként az Epic-nél vagy a Steam-nél dolgozol vagy csak lyukat akarsz beszélni mások hasába? Honnan a pokolból szeded, hogy "aki beszerezte az Epic Store-os ingyenes játékokat, azok mennek szépen a steamre informálódni"?
Gyűlölöm a Steam-et? Hol olvastad ezt? Látom a hibáit és tisztában vagyok a gyengeségeivel. Ti támadjátok az Epic-et, esélyt sem adva neki a bizonyításra.
Achievement rendszer? Az aztán kurva nagy szám, lehet villogni a haverok előtt, mi? Áruld el nekem, saját magadnak játszol vagy a közönségnek?
Te is csak megerősítesz abban, hogy egy generációval hátrébb nulla türelemmel rendelkeztek, mindent azonnal akartok, fogalmatok sincs arról, mi az várni. Hajrá, ha neked jól esik, de ne gondold, hogy az az egyetlen üdvözítő út.
Egy kis történelem, hogy képbe kerülj:
2003. szeptember 11.: első hivatalos Steam kiadás
2005. december: első hivatalosan bejelentett partnerségi szerződés a Strategy First-el
2 év, mielőtt az üzlet igazán beindult volna. 2 év. Ti meg alig 1 hónap után sikongattok? Röhejes.

Maradj is csak a Steam-en, szűkítsd be a látóteredet, aztán csodálkozz, amikor majd tönkremegy -most ugyan még dübörög a szekér, de nem tudhatod, meddig lesz ez így- és ott állsz egymagadban, haverok nélkül, mert velük sem találkozol, csak PC-n keresztül, én meg majd másik platformon vígan tolom tovább.

Végül pedig javaslom, olvasd el a netikettet és tanulmányozd a magyar nyelv szabályait.
Én sem kiabáltam veled, te is fogd vissza magadat.
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 12:39:12
#
@Shadow9: Múltkor néztem, kb egy hete és 8 játék volt fent ami vásárolható, ma 17 db már. Tizenhét darab digitális játék.

Tehát az ingyenes játékok ellenére is van bőven hová fejlődnie még. Rendben, most indult, de nem hiszem el hogy 100+ játékot nem tudtak volna felvonultatni ami használható is.

Nagyon nehéz lett volna felpakolni az összes eddigi Unreal játékot. Unreal 1, kiegje, Unreal 2, kiegje, UT 1, UT 2003, UT 2004, UT3, csak így kezdésnek. Steamen ezekből fent van 5 db. Epic saját storejában 0.

Keresés mint lehetőséget sem találom a Store alatt, persze lehet benne van a hiba.
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 20:16:05
#
@Palanova: Mióta van Steam? Mióta van Epic Store?
Türelmetlenek vagytok...
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 11. 20:48:19
#
@Shadow9: Steamre sem úgy kerülnek fel a játékok ahogy kiadásra kerülnek. Folyamatosan kerülnek fel a régiek is. Ehhez nem türelem kell.
Steamnek van több ezres kínálata, Epicnek mennyi van? Most számolva már 25 db.
Persze az exkluzívokkal az Epic csak nyerhet, más kérdés hogy a user meg csak szív, de a user úgy sem számít ebben a versenyben. Ugyanez megy most a streaming oldalaknál is.

Store vs Store kb ugyanaz mint MMO vs MMO. Wow kint van 14 éve. Most kijövő MMO-knak azt kel megszorongatni, nem majd 14 év múlva kell elérnie a mostani szintet.
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 14. 12:40:16
#
@Palanova: Első hivatalos kiadás
Steam 2003/09/11
Epic 2018/12/04
Nem is említve, hogy 2 évet kellett várni, míg a Strategy First 2005 decemberében bejelentette az első hivatalos partnerséget a Steam-el, addig csak a háttérben folytak a tárgyalások.
Így nézve az Epic az egy hónap utáni 25-el már most jobban szerepelt. Az idő dönti el, hogy működik-e az elképzelésük.

Szerintem nem az első eladott kabáton kell meggazdagodni, hanem a sokadikon, hogy folyton hozzád jöjjenek majd vissza. Aki meg drágán adja a cuccot, annak szép lassan felkopik az álla.
Az Epic Store is ezt a modellt ajánlja a fejlesztőknek: kevesebb mint feleannyit kér, hogy rajta keresztül kereskedjenek, 12% a 30-al (illetve 35, ha Unreal Engine-el adnak el valamit Steam-en) szemben.

Úgyhogy majd 2, aztán pedig 15 év múlva térjünk vissza rá, hogy az Epic-nek is sikerült-e az, ami anno a Steam-nek. Alig egy hónap után véleményezitek az "új boltot"? Mire ez a sietség? Jön a világvége?

A user miért is szív? Versenyeznek a boltok, ez nekünk rossz?
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 14. 13:37:51
#
@Shadow9: Teljesen mindegy mikor indult. Kínálat a lényeg. De ezt fentebb leírtam már.

"Valószínűleg kevesen tudjátok, de a Valve a játékok összbevételének 30%-át teszi zsebre, kivéve néhány kisebb költségvetésű játék esetében, amelyek a Steam Direct programban vesznek részt. Ez továbbra is így marad, ha a fejlesztő vagy a kiadó összbevétele nem haladja meg a 10 millió dollárt, viszont 10 millió és 50 millió dollár között a Valve részesedése mostantól 25%-ra csökken, 50 millió dollár felett pedig csak a bevétel 20%-át csippentik le."

Az eredeti 30% -ot csökkenti 2018.012.01-es hír szerint. Ha így nézzük a Division 2 esetében a 12% tényleg kevesebb, mint 20-25%, más kérdés hogy az ubi jól járt-e ezzel vagy sem. Majd kiderül.

Igazából nekem csak annyi a problémám a sok bolttal, hogy most érték el nálam azt a kritikus tömeget, hogy sok már. Eddig is volt majd minden kiadónak saját boltja, de mikor az Ubi elkezdte felrakni a saját játékait a steamre, felcsillant a remény, hogy a többiek is megteszik, és így el lehet hagyni a sok hulladék klienst és max 3-5 db-ot tartok meg, amik biztosan nem mennek steamre, pl GOG, battle-.net.
Ehhez képest az Ubi most visszatáncolt és ment másikhoz, ami pénzügyileg érthető döntés, más kérdés hogy felhasználóként újabb klienst kell használnom ha onnan vásárolok.

És itt a probléma. Nem egy helyen vannak. Arc, steam, origin, uplay, epic, ncsoft, wg, battle.net, my.com, gog, discord. Egy-egy akció előtt végig kell néznem az összeset, hogy esetleg az adott játék megvan-e már. Tudom, nem egy világ rengető baj, de attól még a kiadók által kreált probléma amire nem akarnak megoldást. És ebből a szempontból én mint user, szívok. Mert marha nagy utópia lenne egy egységes platform (nem az MS féle, mert az meg a másik véglet) ahol nincs sáp, és mindegyik azt teszi fel amit akar, és egy klienst használ. A játékok minősége hozza a pénzt, nem a szoftverbolt kliensének képessége.

Persze a Steam sem tökéletes.

És akkor nem beszélve a használhatatlan kliensekről:
- uplay elfelejti milyen játékok vannak a fiókon
- steam még mindig nem tudja kezelni a f2p játékokat törlés után rendesen
- origin, orrba szájba frissíti magát, nulla hozzáadott értékkel, hja nem, on the house eltűnt, játék tallózásánál csak az árak nincsenek kint
- arc belépésért ingame prém fizetőeszköz játékukat lassan egy éve javítják
- stb...
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 15. 12:12:09
#
@Palanova: Ha egy cipőt, kabátot, bármilyen ruhát veszel magadnak, nem nézed végig, hol kapod meg a számodra legmegfelelőbbet? Nem nézed végig több bolt ajánlatát? Ezek sem egy helyen vannak, ráadásul elég sokat is kell mászkálnod hozzá, mégis megteszed, hogy a lehető legkedvezőbb ajánlatot szerezd meg, nem?

Ugyan miben különbözik ez a vásárlás a digitálistól? Itt is, ott is meg kell fontolnod, hova adod a nehezen megszerzett pénzedet. Hova vagy hajlandó adni.

Ja, hogy a gép előtt ülve azt hiszed, egyszerűbb lesz, mert nem járod be az egész várost? Miért kellene annak lennie? Ahogy a hagyományos boltok, a digitálisak is versenyeznek egymással, itt ez olcsóbb, ott az.

Legutóbb a Battletech-et szereztem be magamnak és nem okozott nehézséget végignéznem, hol járok legjobban, nem csak ár, de fizetési módozat, stb. tekintetében is, elvégre nem két fillérről beszélünk.

Miért okoz ez másoknak problémát? Hja kérem, aki impulzívan vásárol, az fizesse meg az árát, aztán szitkozódjon, amikor a másik "boltban" feleannyiba kerül. Amúgy ez is megfontolandó: miután megvettél valamit, ne nézegesd, hogy máshol olcsóbb-e, de még hónapok múltán se hasonlítgasd a számládat az aktuális árakkal. Sok bosszankodástól kíméled meg magadat.

Szóval szerintem ez nem szívás/szivatás, hanem a gyaloglás digitáls megfelelője. Végig kell járni az utat. Akár a lábaddal, akár a fejeddel.

9 kliens van a gépemen. Az általad megadott problémák egyikét sem érzékeltem soha. OK, nem átlagfelhasználó vagyok, informatikusként dolgozom, nem birkapásztorként. De ha birkapásztor is lennék, amit használok, azt karbantartom, hogy sokáig és gond nélkül működjön. Ezt fájdalom, de meg kell tanulni. Meg lehet tanulni. A 9 kliens egyike sem fut állandóan a háttérben, mert nem engedem, mert úgy van finomhangolva, hogy amikor amelyiket használom, akkor azt izzítom be. Alaphelyzetben viszont egyik sem fut.
-a UPlay soha nem felejtett el semmit,
-a Steam-nél nem csak a f2p játékok után kell takarítani, na és? A lakást is felsöpröd néha, nem?
-Origin frissítse magát, kit zavar, a Win is egy hulladék, az is frissíti magát állandóan,
-nincs on the house? Na bumm, bezárt az egyik ingyenkonyha, nem halok éhen, van másik,
-az Arc-os dolgot nem értem, de jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több.

Én örülök a választéknak.
Örülök annak, hogy nem vagyok belekényszerítve egyetlen monopolhelyzetben lévő cég ajánlataiba, aki annyiért adná a cuccait, amennyiért akarja és nagy ívben tojna rá, hogy nem leszek a vevője, mert nekem nem éri meg, lesz helyettem neki ezer másik.

Milyen unalmas lenne az élet, ha mindenki ugyanabban az egyszínű, fekete, térdig érő kabátban kellene járjon egész télen, nyáron meg mindenki fehérben. Vagy -óh, irgalom atyja ne hagyj el- rózsaszínben? Egyforma autók, egyforma házak, lakások, bútorok... egyenkaja, egyenélet...
Belegondolni is rossz.
Ehelyett van nekünk mindenből sokféle.
A digitális világ szerintem semmiben nem kell különbözzön az analógtól, mert hisz a valóság is alapvetően kevés anyagból épül fel -szubatomi szinten jelen tudásunk szerint 17-, de míly változatos? A digitális meg csak 2...
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 15. 13:43:57
#
@Shadow9: Semmi gond, ez a te véleményed. Az enyémen nem változtat.
Shadow9 avatar
6 hónapja | 2019. 01. 16. 10:10:08
#
@Palanova: Nem is kell, hogy változtasson, megmutattam egy másik nézőpontot.
Az már a te dolgod, érdekel-e.


Lite versions: