Dead Space Remake: pre-alfa játékmenetet mutattak a fejlesztők
A EA Motive közreműködésével végre láthattunk néhány részletet a júliusban bejelentett Dead Space újragondolásából, és ugyan ez a változat még egy rettentően korai build látványát tárta elénk, így is volt mit néznünk a nagyjából 40 perces bemutató során.
A fényekből és az árnyékolásból már most látszik, hogy jóval komolyabb környezeti effektekre számíthatunk, mint a 2008-as klasszikus esetében, bár egyelőre még csak néhány félkész helyszínt mutattak nekünk, ahová elsétáltak Isaac Clarke segítségével.
Apropó főhős: Clarke az eredeti részben egyáltalán nem szólal meg, csak hangutánzó nyögések és kiáltások jönnek ki a torkán, most azonban minimális mennyiségben beszélni fog, amellyel a fejlesztők a karakter árnyalását igyekeznek minél jobban megoldani. Természetesen ez is csak néhány esetre korlátozódik majd, így továbbra sem lesz főhősünk az a beszédes típus. Szinkronhangját ezúttal is az a Gunner Wright kölcsönzi majd, aki a második és a harmadik részben ezt már nagyon hatásosan megtette.
A harcok esetében is történik változás: az ellenfél csonkolása sokkal részletesebbé válik, többször egymás után kell meglőnünk ugyanott egy adott nekromorf végtagját, hogy az végül leessen, de még ekkor sem biztos, hogy sikerrel járunk. A bőrükön látszódni fog, hogy milyen támadással próbáltuk meg kiirtani, tehát ha gépfegyverrel támadunk rájuk, akkor élethűen szétszakad a bőrük és az izmaik, ha tüzet használunk, akkor szénné égnek, és így tovább.
A Dead Space Remake egyes előrejelzések szerint 2022 vége felé jelenhet meg, ám a videót látva kétségeink támadhatnak efelől, hiszen valóban még csak egy nagyon korai fázisban van a fejlesztés. Ám ha kellően sok embert állítanak rá, még az is lehet, hogy tartani tudják ezt az elképzelést.
Műfaj: Akció, TPS, Túlélő-horror
Fejlesztő: EA Motive