Bemutatkozott az AMD Fluid Motion Frames 2
Idén januárban az AMD frissítette az RX 7000 és RX 6000 szériás GPU-khoz készült Adrenalin szoftverét, amelyben helyet kapott az AMD Fluid Motion Frames (AFMF) nevű, illesztőprogram-alapú képkockageneráló rendszer, melynek használatához nincs szükség arra, hogy a játékok támogassák azt. Most pedig, fél évvel később az AMD programozói előálltak az AFMF 2 előzetes verziójával.
A Fluid Motion Frames 2 fejlesztői blogbejegyzése alapján főként a finomhangolásokra fókuszáltak a fejlesztők, és bizony nem csak néhány apróságon változtattak. Először is néhány MI-optimalizált módosításra - melynek köszönhetően a képminőség megőrzésének érdekében a fallback system kikapcsolja az AFMF 2-t a nagy mozgású jelenetekben -, valamint egy frissített képkockageneráló algoritmusba fektettek időt. Érdemes kiemelni, hogy az Nvidiával ellentétben az AMD frame generation technológiája nem közvetlenül használ MI-t, hanem a rendszer finomhangolásához alkalmazták.
Az új változat több mint egy be- és kikapcsoló gomb az Adrenalin szoftverben, mivel most már választhatunk egy felbontásnak megfelelő fallback rendszert (1440p vagy nagyobb felbontáshoz High, 1080p-hez Standard), és csökkenthetjük, hogy mennyi shader-teljesítményre van szükség az algoritmus futtatásához a Quality vagy Performance mód között váltva. Utóbbi az integrált Radeon GPU-val rendelkező chipeket célozza meg, mint amilyenek a legtöbb kéziszámítógépekben is vannak.
A Fluid Motion Frames 2 a késleltetésen is javít: a Cyberpunk 2077 esetében 28%-os, a Counter-Strike 2 esetében pedig 12%-os csökkenésről számolt be az AMD. A technológia mostantól keret nélküli ablakos módban futó játékokban is alkalmazható.