Bemutatkozott a LoL-t és a Diablót ötvöző Pagan Online
A Pagan Online egy akció-RPG és MOBA keveréke lesz, amelyet a kereszténység előtti mitológia ihletett.
Sajnos egyelőre csak a közzétett információkra hagyatkozva lehet kikövetkeztetni, hogy vajon milyen is lesz a Wargaming és a Mad Head közös játéka, ugyanis gameplay-t még nem publikáltak, de azért kaptunk egy cinematic trailert.
Egyelőre annyit biztosan tudunk, hogy egy fantáziavilágban játszódó hack-and-slash RPG-t tárnak majd elénk, ahol rengeteg hatalmas szörnnyel kell megküzdenünk. Az ARPG stílusra utaló felszerelés, képességek és a craftolás mind a játék részét képezik majd. A hősöket, illetve a küldetéseket pedig a MOBA játékok inspirálták, viszont ezalatt nem a minionokat, tornyokat, illetve az ösvényeket kell érteni. Játékélmény szempontjából a többjátékos módra fognak fókuszálni, de egyedül is minden gond nélkül játszható lesz. Mindenesetre, amíg nem látjuk a játékmenetet, addig nem lehet biztosra megmondani, hogy pontosan milyen stílusra hasonlít majd leginkább.
Ha felkeltette az érdeklődéseteket, akkor a hivatalos oldalon már jelentkezhettek a zárt tesztre, amelyen csak a szerencsés kiválasztottak vehetnek részt.
Műfaj: Akció, Szerepjáték, Hack and Slash
Fejlesztő: Mad Head Games
- mit értünk MOBA alatt? (Multiplayer Online Battle Arena)
Én fogalmaim szerint a MOBA egy kifejezetten csapat alapú multiplayer online játék ami zárt téren, pályán játszódik. Két szemben álló csapat NPC-i ölik egymást, ám a játékosok beavatkozása nélkül döntetlen lesz a meccs, egyik NPC csapat nem tud a másik fölé kerekedni. Hogy nyerhessen akármelyik csapat, a játékosokra is szükség van, illetve hogy az előre megadott feladatokat teljesítsék, legyen az pontok elfoglalása, vagy lerombolása. Az a csapat nyer, amelyik a másik fél főépületét le tudja rombolni.
Ilyen a LoL, Heroes of the Storm, meg még tucat másik játék.
Az hogy ma már egy 1v1 hentelést egy kör alakú teremben is MOBA-nak hívnak az nálam csak marketingfogás és PR maszlag. pl Spellsworn.
Ahogy pl a Battlerite Royale is Steamen MOBA-nak címkézve, szintén csak PR fogás, próbálják népszerű stílusba besorolni, hátha lesz játékos...ha már az alap Battlerite nem lett sikeres.
Steamen a Paladins is kapott MOBA címkét.
Ha kifejezetten tág értelembe vesszük a MOBA-t, és szó szerint, akkor kb minden az ami:
- multiplayer
- ölni kell
- aréna alapú
Quake 1-től kezdve COD BO4-ig, WoT-on át a WoWS-ig, de még a Mariocart is, vagy a klasszikus Bomberman (Atomic Bomberman, Dynablaster, ki hogy ismerte) sőt, még egy mezei sakk, dáma vagy malom játék is.
A fenti hírből idézve:
"A hősöket, illetve a küldetéseket pedig a MOBA játékok inspirálták, viszont ezalatt nem a minionokat, tornyokat, illetve az ösvényeket kell érteni. " - vagyis a szememben a MOBA stílus két lényeges pontja nem lesz benne, a hír alapján: NPC-k és tornyok. Innentől kezdve nálam nem MOBA lesz ez a játék, hanem egy hack'n'slash.
Lehet hogy neked azt jelenti a moba amit írtál, de akkor minek hozod fel már az elején hogy mit is jelent a moba (multiplayer online battle arena), ha utána csak azokat a részeket említed meg ami nincs a címben, és hívod azt PR maszlagnak amiben minden megtalálható belőle?
Hősök persze hogy jelentősek. Melyik játékban nincsenek hősök? Ok tetrisben nincsen.
De akkor tisztázzuk mi a MOBA?