Az idei GDC-n debütálhat a Microsoft DirectSR super resolution
A Microsoft már nagyban készülődik az idei Graphics Developer Conference (GDC) bemutatóra, ahol izgalmas bejelentésekkel szeretnének kitűnni a tömegből. A konferencia egyik fő témája állítólag a DirectSR, egy új super resolution technológia lesz.
A DirectSR egy szabványosított megoldás a grafikus kártyákhoz, amely szoftveres szinten működik, és GPU-gyorsító magok futtatják. A Microsoft egyelőre nem erősítette meg, hogy mely GPU-architektúrákat fogja támogatni, de remélhetőleg az efféle részletekre a március 21-re tervezett bemutatón fény derül majd.
Figyelembe véve, hogy az előadáson az AMD és az Nvidia mérnökei is jelen lesznek, a Microsoft technológiáját valószínűleg mindkét gyártó grafikus kártyáit támogatni fogja. Ami pedig az Intel GPU-it illeti, nos, egyelőre nincs jele annak, hogy támogatnák azokat, de ez önmagában nem zárja ki azt, hogy kompatibilisek lesznek majd.
Jelenleg nem tudni, hogy a DirectSR ugyanazt a technológiát használja-e, mint a legújabb Windows Insider buildekben található "Auto SR", vagy az AMD Radeon Super Resolution és FSR technológiákhoz hasonló megoldással fognak előállni.