Az FSR 4-gyel is kompatibilis lehet az összes AMD FSR 3.1-et támogató játék

Szerző: xoki | 2025. February 04. | hír | 18 hozzászólás

Az AMD közelgő FSR 4 felskálázó technológiája könnyebben implementálható, mint ahogy azt korábban gondolták, ugyanis a pletykák alapján az FSR 3.1-et támogató játékok zökkenőmentesen felfrissíthetők az új változatra.

Az információ Kepler_L2-től származik, aki az X-en utalt arra, hogy az FSR 4 könnyedén leválthatja az FSR 3.1-et (a sima FSR 3 nem tartozik ide), ami azt jelenti, hogy a fejlesztők minimális erőfeszítéssel frissíthetik játékaikat az új technológiára, ráadásul a játékosok akár maguk is kicserélhetik a DLL fájlokat.

Az AMD sajnos a 2025-ös CES óta nem közölt friss részleteket az FSR 4-ről. A cég ezen a bemutatón demonstrálta az FSR 4 vizuális fejlesztéseit az FSR 3.1-hez képest, kiemelve az MI-alapú felskálázási funkciókat, illetve a képminőség jelentős javulását.

Amennyiben mindez igaznak bizonyul, akkor a jelenleg több mint 40 FSR 3.1-et támogató cím már a megjelenéskor készen állhat az FSR 4-re, ami mindenképpen nagyot dobna a technológia népszerűségén.

Hozzászólások: 18
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
HornieChan avatar
Jó hír annak a 2 embernek aki RX 9070/XT -t vesz majd :D
0
0
0
0
💬 6
no avatar
@HornieChan: Ilyen gyatra 5000es start utân nem hinnèm . ☺️🥳 Minden neves tesztelő nagyot csalódott. Többet esznek S csak igazi erőben 10%al ha jobbak dràgàk S hatalmas mèretűek. Egyedül a hőmérséklet az jó! Ja S paper launch volt kb alig van vehető VGA meg scalperkedès szokásos.
0
0
0
0
HornieChan avatar
@Andrews: AMD mindig is jobb volt ár/érték arányban, mégis 10x kevesebben használják. másfelöl a 4xxx széria azóta is kapható akkor sem kell feltétlen AMD-t venni :D
sokan csak azért vesznek geforce ot mert geforce, hogy AMD létezik meg sem fordul a fejükben
0
0
0
0
no avatar
@HornieChan: Igen sajna, de most már nem nagyon gyártanak 4000 eyeket amúgy 4080-4090et pl S az Amd se nagyon a 7000 és szèriâit àtàllnak az újakra.
0
0
0
0
HornieChan avatar
@Andrews: Az egy dolog ,hogy nem gyártják de az még sok idö mire boltokbol is kikopik.
RTX 3060 at is kb fél éve nem gyártanak, mégis mai napig kapható több helyen, ami ráadásol az egyik legtöbbet használt GPU jelenleg.
0
0
0
0
no avatar
@HornieChan: Hàt hardveraprón kapható persze S pàr boltban de ennyi. 3060ból max a 12gb ős vàltozat èr valamit. RX 7600 S a Intel B570-B580 az is viszik most èpp ebben a kategben.
0
0
0
0
HornieChan avatar
@Andrews: nem csak hardveraprón, rendes webshopban.
https://i.postimg.cc/gkm6XmLj/asd.jpg
a lényegen nem változtat, nem kell ennek rögtön besz*rni hogy jujj uramisten már nem gyártják arra értem.
0
0
0
0
enslaved avatar
A felhasználói felháborodás meghozta végül mindkét oldalon a gyümölcsét, zöld oldalon is csak a Multi Frame Generation nem lesz elérhető csak az 5xxx szérián, a DLSS 4 és minden egyéb az összes RTX kártyán meglesz. Mondjuk a ricegés az továbbra is a játékok része marad FG esetében, de lehet majd választani, felső kategóriás kártya és natív beállítás, olcsóbb, gyengébb kártya és kissé ricegős FG a több fps - ért.
0
0
0
0
💬 9
cabus26 avatar
@enslaved: Ha nem lassítod le,amit egy normál gameplay esetén nem teszel,akkor nem annyira feltűnő jelenség.
Mondjuk autós játéknál durvább a szellemkép,ahogy láttam...
De ez van,natív felbontáson nem éri meg játszani,elég jó lett ez a DLSS 4 meg gondolom fejlődik az FSR is.
0
0
0
0
enslaved avatar
@cabus26: A Frame Generation zizegése a HUD esetében (azaz a feliratoknál) érzékelhető leginkább mozgás közben, nem véletlen érzékeled jobban autós játékoknál. A pókember 2 - az első olyan játék ahol engem kifejezzen zavart, inkább levettem high - ra a grafikát mintsem bekapcsoljam, úgyis a 60 fps a lényeg nekem. Igazából minél több az fps, annál kevésbé érzékelhető ez a probléma, tehát aki játszik mondjuk 120 fps - sel legalább ott már alig, 200 fps környékén meg szinte észre sem vehető. 60 - nál azért befigyel ez a jelenség, igaz a legtöbbször nem zavaróan, de a Pókembernél mozgás közben folyton kiírja a játék a gombok használatát, és azok mindig remegnek olyankor. Szóval nem rossz ez, de 60 fps esetén inkább egy erősebb kártya és nem bekapcsolni, hanem a grafikát lejjebb venni, medium és ultra között elenyésző az eltérés.
1
0
0
0
xCube avatar
@cabus26: Gyors mozgás és éles kontraszt esetén még vannak gyermekbetegségei a FG -nek, itt az nvidia megoldása még mindig jobb az AMD saját megoldásával szemben, de nem mentes a hibáktól. Ingerküszöb kérdése, hogy kinek mennyire fekszi meg ez a gyomrát, én nem élem meg traumaként, de ahol nem muszáj vagy ajánlott, ott inkább nem használom.
1
0
0
0
cabus26 avatar
@xCube: Igen,meg az is zavaró,ha be van kapcsolva a FG és fix FPS-t állítok be,akkor akadozva érzi az ember,ingadozik a frametime.
0
0
0
0
xCube avatar
@enslaved: Ennyire nem szaladnék előre. Az nvidia nem jelentett be semmi FG visszafelé kompatibilitást, annyi történt, hogy egy interjú során az élelmes kérdező (Dachsjäger) rávilágított a lehetőségre, amit az nvidia deep learning kutatási igazgatóhelyettese (Catanzaro) elméleti síkon megerősített.

Nagyon örülnék neki, ha tényleg megtörténne a dolog, de ha abból indulunk ki, hogy az nvidia DLSS FG megoldása paywall mögött van, ennek nagyon kicsi az esélye.

Az viszont nem tudom mennyire ismert dolog itt, hogy a DLSS4 már driverből is aktiválható és a visszafelé kompatibilis feature -ök (DLSS SR és RR) bármilyen DLSS kompatibilis játékban használhatók a legújabb DLSS4 verzióval RTX 2000 -től fölfelé.
0
0
0
0
enslaved avatar
@xCube: Ez mind igaz, viszont visszafelé a DLSS 4 egyelőre kevesebb fps - t hoz régebbi kártyáknál, pl. az Indiana esetében akár 15 fps - sel is kevesebb lehet a végeredmény, azaz közel sem tökéletes. Erről egy 3xxx széria kapcsán volt fenn cikk. Egyébként itt meg le van írva mi merre változott:

ÚJ: DLSS Multi Frame Generation - csak RTX 50-es széria
Fejlesztett: DLSS Frame Generation - RTX 50/40
Fejlesztett: DLSS Ray Reconstruction - RTX 20/30/40/50
Fejlesztett: DLSS Super Resolution - Beta - RTX 20/30/40/50
Fejlesztett: Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA) - Beta - RTX 20/30/40/50
0
0
0
0
xCube avatar
@enslaved: A kompatibilitási listát ismerem.

Ugyanolyan beállítás mellett szebb és lassabb, viszont alacsonyabb beállításon hozza a korábbi verzió minőségét és gyorsabb.
0
0
0
0
enslaved avatar
@xCube: Én azt nem értem miért nem engedi minden játéknál a beállításokat. A Pókembernél lehet, de pl. a Ghost Of T. esetében már nem. Egyáltalán a 4xxx szériánál kell ezt bántani? Ha meg igen, az appnak mennie kell a háttérben hogy működjön is?
0
0
0
0
enslaved avatar
@xCube: Vedd úgy hogy nem kérdeztem semmit........Látszik régen volt már zöld kártyám😄
0
0
0
0
kovb677 avatar
Plusz fsr használható rtx3000-as kártyákon, ratchet clank rift apart is támogatja ezt a fajta framegent
1
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció