Az EA több klasszikus Need for Speed címet is eltávolított a digitális áruházakból
Május 31-től kezdve több egykori, mára már klasszikussá vált Need for Speed címet nem lehet majd legálisan beszerezni a digitális áruházak egyikéből sem. Az Electronic Arts közleménye szerint ezzel inkább a sorozat jövőjére helyezik a fókuszt, amellyel egyébként komoly terveik vannak.
Többek között a Need For Speed Carbon, a Shift, a Shift 2 Unleashed, az Undercover, valamint a The Run alcímre keresztelt felvonásoknak kell búcsút intenünk, innentől kezdve nem lesznek kaphatóak egyik nagy áruházban sem. Ez egy előkészületi lépés a kérdéses játékok online szervereinek végleges leállítására, amely idén augusztus 31-én meg is történik majd. Aki birtokolja a játékok bármelyikét valamelyik platformon, természetesen szeptember 1-től kezdve is fog tudni vele játszani, de már kizárólag csak offline módban.
Az öt cím 2006 és 2011 között jelent meg, így valamennyire érthető, hogy a szervereket már nem igazán akarják fenntartani számunkra, azonban az ehhez hasonló pillanatok mindig szomorkásak kicsit, hiszen rengetegen szerették ezeket a felvonásokat, és egy kicsit mindenki felülhetett a nosztalgiahullámra, amely játék közben fogta el az embereket.
Egyébként az EA nincs egyedül ezzel a lépéssel, nem olyan régen a Ubisoft is meghozott egy ehhez nagyon hasonló döntést, amellyel többek között a Far Cry 2, vagy épp az Assassin's Creed 2 online szervereit helyezte örök nyugalomba.
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Black Box, EA Canada
A multiplayert játszotta ezekben bárki is? Amennyire tudom az NFS World volt a legnépszerűbb multis NFS, de azt meg évekkel ezelőtt lelőtték, pedig azzal legalább ténylegesen játszottak emberek...
Az egyetlen ok amiért ez tényleg szomorú az hogy az újgenerációs "gamerek" már csak hírből fogják ezeket ismerni, és csak az új trágya need for speedek lesznek az arcukba tolva, pedig legyen akárhány éves a Most Wanted, a Carbon, az Underground, mind köröket vernek a mostani címekre... 😕
A lemezzel már az a baj, hogy lassan csak az ujjaidon pörgeted, betenni nem nagyon kell sehova. 😆
Ha összeszámolom hogy hányszor kivittem az MW-t meg a Carbont, akkor sem kapom meg azt az időt amit a World-be belenyomtam. Ott szomorú voltam hogy lenyomták a szervereket, fejből tudtam hogy hol vannak az abroncslyukasztók, vagy ahogy akkor hívtuk a szögesdrótok. 😆 Többi rész multijával soha nem játszottam, akkor az nem volt divat, mindenki a karrier miatt tolta ezeket a játékokat. Az emlékek megszépülnek, de el kell fogadni hogy fejlődnek az NFS játékok, még ha nem is mindig úgy ahogy kellene, de ez egy ilyen ipar. 2021-ben azért már nem lehet elődrukkolni egy 2005-ös motorral. Aki felnőtt ezeken a címeken mint gamer generáció az biztos hogy megvenné és úgy kenné neki mint a szar, fülig érő szájjal, de ahogy te is írtad, ott van az új generáció aki azt mondaná hogy mi ez a rakás szar, ebben nem lehet kiütni a fát és építeni, és szerintem azért mostanra ez a generáció már lehet nagyobb piacot fed le. Hiába tíz évesek, anyu-apu megbírja azt a 60€ összeget, csak a gyerek ne költse el az utolsó centet vébákkra, közben meg itt vagyok én is aki ez idő alatt felnőtt és lett munkám, eljutottam oda hogy megtudjak venni játékokat ne torrentezni kelljen mint 15 éve, de sokra megyek vele ha nem én vagyok a célközönség a játéknál. Lehet hogy olyan szarul fogalmaztam ezt meg amennyire lehet, de talán érted hogy mit akarok mondani. 😆
Még egy peticióba is beszálltam, hogy a gog-ra felkerüljön az nfsu 2. 😃
Gratulálok, hogy erre még büszke is vagy.
A játék méretének nincs sok köze a témához, a szerverek üzemeltetése aktív userek nélkül is költséggel jár, igény és bevétel nélkül pedig egyre kevesebb értelme van tovább működtetniük, még akkor is ha elméletben tudnák finanszírozni.
Hogy az online lehetőség megszüntetése 10 - 14 éves játékoknál mekkora arculcsapás, az legyen mindenkinek a maga mércéje, szerintem nem különösebben mérvadó, bár lesznek akik ágálnak majd ellene.
Az én problémám az egész NFS témával inkább az, hogy az EA úgy próbálja eltemetni a sorozat korábbi epizódjait, mintha nem is léteztek volna. Pedig hatalmas rajongóbázisa van a régebbi epizódoknak és sokuk játéktörténelmi mérföldkőnek számít. Titkon bízom benne, hogy valamikor majd kiadnak egy - két csomagot, amiben a különböző érák játékai lesznek megvásárolhatók (pl. NFS 1 - NFS Hot Pursuit 2 -ig).
Felnevettem.... Az fáj nekik hogy egy nagy rakás szarok a mostani NFS-ek ? 😃 Árnyékába nincsenek a réginek !
NFS 1 - a hangok és a plakátautók terén villantott nagyot, ami ma már kevés
NFS 2 - plakátautókat vitte tovább
NFS 2 SE - 3DFx támogatás
NFS 3 - rendőrök
NFS 4 - ö mi is volt? 😃 egy NFS 3 mappack kb, bár a pályák mellett itt már mozgott a díszlet is (vadasparkban a vonat pl), és nem igazán extravagáns autók voltak benne, BMW M5, Camaro, talán a McLaren F1 és Lambo Diablo volt a top amik már benne voltak az NFS 1-2-ben is
NFS 5 - porsche minden mennyiségben
UG 1 - egyértelmű
UG 2 - UG 1 ^2
Most Wanted - bukhattad a kocsidat és rombolható környezet
Carbon - UG 2 klón kihagyva minden jót belőle: pl drag és pályadrift
lejtmenet, mely alja a Pro Street volt
NFS 4 és a többinél az ilyen technikai dolgokkal nem foglalkoztam, a játékra figyeltem inkább, de igen talán pont a 4-nél volt a bukósisakos sofőr meg a kocsifejlesztés is, de az már nem NFS hangulatú volt.
Ahol az autómodellek elérték a képernyőn keresztül szinte fizikailag megfogható érzést... . Ez volt az a korszak, amikor az FPS játékok emberi modelljei is ujjakat és ujjperceket "növesztettek". Szinte szürreális volt megélni ezeket a minőségbeli ugrásokat. Mindemellett maga a játék számomra újfent csalódást okozott a motorcsónak jellegű irányítással, ami konzolon viszont relatíve jól működött.
Őszintén szólva akkoriban nem is igazán tudtam elképzelni, hogy mi mentheti meg a sorozatot az enyészettől, de a filmipar kihúzta őket a szarból. Mégpedig olyan szinten, hogy letették a széria következő ékkövét (ékköveit) mindenféle liszensz nélkül. Nekem az első Underground a harmadik és egyben utolsó szerelem... . Hogy miért nem a második rész? Azért, mert az életemben és büdzsémben akkoriban jelentkező drasztikus váltás nem tette lehetővé, hogy időben megismerjem a címet és a későbbi végigjátszás már nem ütött akkorát, gyakorlatilag egy free roam UG jött át az egészből, amit zabáltam volna a megfelelő időben, de akkor azzal foglalkoztam, hogy PIII 800MHz -en MX400 -zal játszó társakkal tudjuk ölni egymást relatíve fair CoD -ban. Valahol sajnálom, valahol nem. Jó így újrajátszani a játékot, de kicsit esetlen is néhány szempontból, ami betudható a kornak 😀 .
És akkor itt jöhet a kövezés a Most Wanted -del... . Hiába lett meg az új PC -m egy évvel a játék megjelenése után, kipróbáltam és félretettem... . És ez a kipróbálás + félretevés húzódott egy ideig... . Végül hatalmas élmény volt, de nem tudtam eltekinteni attól, hogy minden előnye ellenére ez is egy filmet lovagol meg és nem egy valóban továbbfejlesztett Underground, vagy egy szuverén IP. És itt jön a képbe a szuverén IP... . A Most Wanted elfelejtette a driftet úgy, ahogy van, a Carbon pedig visszahozta a következő "mozisiker" jóvoltából. De mit is hozott vissza? Egy az autókra és azok meghajtására / súlyára fittyet hányó előre programozott "drift" rendszert. Maga az optikai tuning az autosculp rendszerrel érdekes volt, de a játék ezen kívül sokat nem tudott nyújtani számomra. Talán ezért is tűnt el a semmiben... .
A Pro Street -re nagyon vártam, mert az ígéretek és az első videók nagyon jók voltak, de itt meg is szakadt az NFS karrierem. Mire megjelent már nem érdekelt ez a genre, gyors akciót és elsősorban lövöldét kerestem. Mikor megvettem a G29 -es kormányomat kipróbáltam a Shift szériával (meglepetésemre nagyon jó volt), majd a Pro Street -tel is, és akkor csattant az állam. Ez a játék baromi jó, de minimum kontroller kell hozzá... .
Érdekes ötlet volt a The Run is... . Elsőre kinevettem, másodjára elátkoztam, majd harmadjára sikerült élveznem. Szerintem ez a játék 5 - 10 Euró között még a mai napig is eladható... .
A Hot Pursuit Criterion variánsa elsőre ugyan nem volt rossz, de nem volt nehéz érezni a "kiégett Burnout érzést", legyen ez bármennyire is abszurd. Jó volt végre ilyen környezetben tuning autók helyett mást is látni, de ez nekem nem volt elég.
A Most Wanted szeretett volna sokat javítani, de több irányból is bedöglött. Én PS Vita -n játszottam vele sokáig, jó időtöltés volt, de az első Donkey Kong is az... .
Miután megvettem a PS4 -emet, megvettem a Rivals -t is. Nagyon egyszerűen fogalmazva ez életem legnagyobb csalódása. Maga a játék nem lenne rossz, de az irányítás (natív platformon) nem csak élvezhetetlen, hanem használhatatlan is. Ha valaki ezt szokja meg, akkor benevezem egy átszoktatásra. A legdurvább az, hogy nincsen lehetőség finomhangolni... .
Innentől nincs frissebb NFS élményem, holott több cím is sorakozik a könyvtáramban. Remélem a Heat majd segít elfeledni a Rivals hibáit... .
És bár a NFS II SE rengeteget javított a második részen, a sorozat iránti szerelmem mégis az NFS III Hot Pursuit -tal kezdődött. Kijavította az előd összes hibáját, továbbfejlesztette azt, a fejlesztők továbbléptek pályatervezés terén, az egész egy csoda volt. A mai napig szívesen veszem elő, és ilyen nosztalgiázások alkalmával tűnik fel az, hogy milyen suta is volt sokszor az autós játékok PC -s irányítása billentyűzetről, de a gyerekkorban beidegzett izomreflexek működése még mindig ugyanazon az íven tart, amit hozni kell az aranyhoz 😃 . Na és a zenék... . A zenékről ódákat tudnék zengeni... .
A NFS 4 nekem csalódás volt, minden fejlesztése ellenére csak egy kiegészítőként tudtam rá nézni, holott az tette le a Porsche Unleashed alapjait, ami a következő szerelmem volt. Abban a játékban ugyanis sikerült eltalálni azt szimuláció és arcade közötti középutat, amiből a Gran Turismo PS -en év(tized)eken át élt. Sosem fogom elfelejteni azt, hogy az autók felnijei már konkáv irányban is meg lettek formázva, a grafika az autók csillogásmentessége ellenére elsőrangú volt, a pályák (néhány hitbox bug ellenére, amit betanult az ember) csodaszépek voltak tele szuper kanyarokkal és kigyorsítókkal... . Vérre menő küzdelmek az első helyekért, mert különben kénytelen voltál eladni a féltve őrzött autóidat, hogy meg tudd javítani a letört járgányt, vagy tudj újabb tuning cuccokat venni... . Ráadásul olyan fifikás volt a fejlesztőcsapat, hogy ha egy láthatóan nyeretlen futamból, vagy egy hatalmas ütközés után léptél ki a futamból (akár Alt + F4 -gyel) ugyanúgy jegyezte a sérüléseidet vagy a veszteséget... . És mégis, valahogy pont ezért volt olyan élvezetes még annak "ellenére" is, hogy csak egy autógyártó modelljeivel lehetett autózni. A kisebb gépemen rajta van, minden elérhető javítást feltettem hozzá, de valamiért nem képes hosszú távon működni és rendszeresen crashel. Ahogy az elődei is... . Na ezért szeretném, ha valamikor jönne egy remaster, ami lehetővé teszi modern rendszereken is a játékot ezekkel a kortalan klasszikusokkal.
És itt érkezem a Hot Pursuit 2 -höz, ahonnan SuperPuma kommentjétől folytatom...
Amíg nem jön hasonló témájú pénzügyileg sikeres film vagy el nem kezdik remakelni az UG1-2-t és látva a sikert belevágnak egy 3.-ba, addig nem igen lesz folytatás...volt utána openworld, online próbálkozás, de elhasalt.
Másrészt nem tudom jó lenne-e egy UG3 Frostbite-al (az NFS egyik rákfenéje az a motor).
De igen, a Carbon még hozta azt amit kellett.
Kartársam, kérem ne keverje a dógokat'. 😃
Lehet helytelenül fogalmaztam meg az első hozzászólásomat amit feléd intéztem...
500 Ft lesz.
😆