Az AMD új Frame Generation technológiája a GTX 1060-ba is új életet lehel

Az FSR 3 Frame Generation használata hivatalosan nem ajánlott Nvidia GeForce GTX 1000 szériás grafikus kártyák esetében, de mint kiderült, gond nélkül használható ilyen régi modelleknél is.
Az FSR 3 Frame Generationt jelenleg két játék, az Immortals of Aveum és a Forespoken támogatja. Érdekes módon akkor működik a legjobban, ha az adott játék képkockasebessége alapból 60 feletti értékeket mutat. A technológia növeli a képkockák közötti késleltetést, így nagyon alacsony képkockasebesség mellett használva még lassabbnak tűnhetnek a dolgok. Az Nvidia technológiájával ellentétben nem használ dedikált optikai gyorsítókat sem, így szellemképek jöhetnek létre a mozgó karakterek körül.
Az AMD az RTX 2000 szériát tüntette fel minimumként az Nvidia oldaláról, viszont ez nem jelenti azt, hogy a technológia nem működik régebbi kártyákon, de csak minimális teljesítménynövekedésre lehet számítani, illetve könnyen előfordulhat, hogy rontani fog rajta.
Egy Daniel Owen nevű youtuber úgy döntött, kipróbálja, hogyan teljesít az AMD technológiája egy GeForce GTX 1060 és egy GTX 1070 mellett az Immortals of Aveumban. A játék alatt az Unreal Engine 5 dübörög, és ahogy a videó is mutatja, a teljesítmény még 1080p/alacsony grafikai beállítások mellett is elég gyér. Az FSR 3 Perfomance Upscaling és Frame Generation viszont látható javulást eredményezett, bár a teszt bizonyos pontjain szaggatásokra még mindig felfigyelhetünk. Mindenesetre figyelembe véve, hogy ezt extra hardverek és gépi tanulás nélkül sikerült elérni, mindenképpen lenyűgöző. A GTX 1060 az Nvidia egyik legkelendőbb grafikus kártyája volt, de úgy tűnik, az AMD az, aki új életet lehel bele.










