Az AMD szeretné, ha a low-end GPU-k is ray tracing támogatást kapnának

Szerző: xoki | 2018. November 13. | hír | 14 hozzászólás

Sokan kíváncsiak, hogy vajon az AMD hogyan reagál majd az Nvidia új RTX szériájára, ugyanis egyelőre nem tudni, hogy tervezik-e a valós idejű ray tracing hardverbe való implementálását a jövőbeli kártyáik esetében.

Az AMD Radeon Technologies Group egyik főnöke, David Wang saját szemszögéből mesélt erről néhány új dolgot, illetve arról is kaptunk új információt, hogy mire is készül az AMD a jövőben. Korábban Raja Koduri elhagyta az AMD-t, majd az Intelnél kötött ki és David Wang ezt követően lett alkalmazva a cégnél.

Az AMD The Next Horizon eseményén egy japán gaming weboldal, a 4Gamer és David Wang megvitatott minden GPU-val kapcsolatos témát, és természetesen a ray tracing felett sem siklottak el. A Google Fordítóra hagyatkozva sajnos sok téves információ is felbukkant, de az Overclock3D felkért egy, a japánt anyanyelvi szinten beszélő személyt, hogy lefordítsa az interjút. Ezek után kiderült, hogy Wang saját véleménye szerint az AMD biztosan reagálni fog a DirectX Raytracing technológiára. Azt is elmondta, hogy a ray tracing addig nem lehet mainstream, amíg nem támogatja minden GPU, tehát az alsókategóriásoktól a felsőkategóriásokig minden kártya. Wang pedig szeretné, ha ez meg is valósulhatna, majd hozzátette, hogy ez nem jelenti azt, hogy az AMD fél előrukkolni ray tracinget támogató hardverrel addig, amíg az összes GPU-juk nem támogatja azt.

A cég korábban kijelentette, hogy szeretne versenybe szállni az Nvidia high-end termékeivel, és ebbe az irányba valószínűleg a 7 nm-es mainstream GPU megjelenése lesz majd a cég első lépése. A Navi állítólag csak a középkategóriát célozza meg, de az AMD kijelentése után lehetséges, hogy a high-end piacra is kidobnak majd valamit.

Hozzászólások: 14
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Az amdnek nincs is high end gpuja 😂😊
0
0
0
0
💬 2
Kelori avatar
@Csakos10: Köszönjük Sherlock hogy elárultad ezt a titkot. A cikket egyébként sikerült végigolvasni és értelmezni? Az AMD tisztában van a helyzetével, és már rég lehet tudni a roadmapjuk alapján hogy vagy a Navi felskálázott verziójával, vagy az Arcturus-al akarják megkísérelni a comeback-et a high-end piacra. Majd meglátjuk hogy sikerül-e.
0
0
0
0
no avatar
@Kelori: Persze végig olvastam csak úgy van fogalmazva az egész hogyha lenne high end gpujuk is ... De amúgy remélem össze jön nekik legalább lenne egy kis verseny gpu piacon is.
0
0
0
0
PatrikVagyok avatar
Az utóbbi időkben kezdek újra AMD szimpatizáns lenni... kövezzetek megérte,de az utóbbi időben ténylegesen használható termékeket dobtak a piacra eléggé jó ár/érték aránnyal most pedig előállnak egy ilyen ötlettel... Ha így folytatják akkor lehet,hogy vissza váltok AMD-re! 😲
0
0
0
0
santakigyo avatar
Szeretni szeretné, de ahhoz elkell jutni egy olyan szintre amikor ez a cucc önmagában nem öli le a teljesítményt. Addig csak papíron fog létezni.
0
0
0
0
💬 2
SuperPuma avatar
@santakigyo: Szerintem a laborban már dolgoznak egy alkalmazható eljáráson. Ennyiből bírom az AMD-t. Sokszor ötletes dolgokkal rukkolnak elő.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@SuperPuma: Biztosan lesz rá megoldás. De addig is csak szemlélőként figyelem.
0
0
0
0
no avatar
https://www.youtube.com/watch?v=C9eMciZGN4I

Ezt a ray tracing dolgot az AMD-nél már régebben kitalálták, elmélet meg volt, csak gyakorlatba nem vitték át direkt ezen dolgok miatt, hogy félmillióbakerül! egy kártya, amivel 30-60 FPS között tudsz majd játszani 1080p-ben ha be van kapcsolva a ray tracing, mert annyira meg fogja izzasztani a kártyát illetve mert még nagyon gyerekcipőben jár.
Szerintem még 1-2 generáció mire kiforrja magát, illetve mire a közép és belépő szintű kártyák is megkapják, lehet még több is.
0
0
0
0
💬 1
Mesterlovesz avatar
@Adis87: A raytracing egy szimpla fizikai modellezés, ez mindig is volt, nem kellett ezen semmi újat kitalálni. Nemes egyszerűséggel végigszámolja, hogy egy adott irányból milyen sugársűrűség érkezne a virtuális világból a megfigyelő szemébe, ha a virtuális objektumok a valós világban lennének valós fizikai körülmények között. A nagy durranás nem a raytracing, hanem a real time, mivel hogy ez baromi nagy számítási kapacitást igényel, így rohadt drága összehozni egy ilyen rendszert. Az utolsó mondatoddal abszolut egyetértek, amíg nem fejlődik annyit a technológia, hogy az alacsonyabb szintű kártyákon is legyen értelme ilyen funkcionalitást elhelyezni, addig halálra van ítélve az egész. (mert most őszintén ha van egy gagyi kártyád amin örülsz ha mediumon fut a játék, akkor mi értelme van a béna grafikára rárakni a drága RTX et?)
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
Arra kiváncsi lennék, hogy hogyan szeretnének egy ilyen drága technológiát alsó meg középkategóriás kártyákon implementálni. Egyébként az emberek nagy része magasról tesz a raytracingre, csak le van nyomva a torkunkon, mert ha high-end kártyát akarsz, akkor csak a RTX van, már 1080 Ti sincs.
0
0
0
0
wgeorge85 avatar
Én is örülnék egy jó kis belépő-középkategóriás AMD kártya megjelenne jó elérhető áron.😀
0
0
0
0
💬 1
Mesterlovesz avatar
@wgeorge85: Az teljesen biztos, hogy lesz. Már ez az 590 is jónak nevezhető, bár belépőnek azért nem mondanám. Én inkább a csúcstermékre vagyok kiváncsi, hogy az tud-e hozni egy 1080 szintet jó hűtéssel és fogyasztással baráti áron. Mert ez már nem biztos szerintem. :/
0
0
0
0
Rocky12 avatar
Ez nagyon jól hangzik, de szerintem erre kell 1-2 év még biztos, hogy meg is érje a fogyasztónak és a gyártónak is.
0
0
0
0
💬 1
xCube avatar
@Rocky12: Igen ezt én is így látom, de az 1 - 2 év szerintem kevés lesz.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció