Autómárkák a jövő szolgálatában

2020. December 14. | Szponzorált tartalom

Amíg a Volvo számítógépes játékokkal hajt a biztonságra, addig a Toyota a jövő okosvárosának prototípusául szánt Woven City, azaz Összefont Város felépítését jelentette be.

Előrejelzések szerint a nem is olyan távoli jövőben valósággá válik a szituáció, amelyben egy autó utasa a kedvenc 4D-mozifilmjeit a gépjárműben élvezheti, vagy sportfogadás tippek között böngészhetünk, de a fejlődés itt nem áll meg. A számítógépes játékok legújabb technológiáit felhasználva alkotott új szimulációt a svéd luxusgépkocsigyártó, a Volvo Cars. A vállalat leírása szerint a megoldás azon túl, hogy új szintet jelent a biztonságban az autók tervezésekor, azt is nehéz megmondani a szimulációban, hogy mi a valóság és mi virtuális.

Korlátlan lehetőségek

A Volvo bejelentésében az áll, hogy az új technológiának köszönhetően korlátlan tesztelési lehetőség áll a mérnökök rendelkezésére, amivel a márka valódi körülmények között vizsgálhatja a jövőbeli gépjárműveit, ráadásul a megoldás nemcsak hatékonyabb, de olcsóbb is, mint az eddig megszokott és bevett tesztelési lehetőségek. Egyelőre a Debrecenbe érkező Volvo buszok nem így voltak tesztelve, de azért így is örömteljes érkezésük.

A Volvo szakemberei a leginnovatívabb háromdimenziós megoldások segítségével olyan szimulációk során tesztelhetik majd a készülő autókat, amelyek megszólalásig hasonlítanak a való életre, a virtuális valóságnak (virtual reality) köszönhetően valódi körülmények között, biztonságban tesztelhetik az autókat. Az életszerű grafika mellett a megoldás része egy kibővített „valóság-headset”, illetve egy úgynevezett Tesla-mellény, amelyeknek segítségével a test reakciója is modellezhető a különböző, akár váratlan szituációkban is.

Összevont Várost épít a Toyota

Az autómárka, amely a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listán, az Interbranden az első helyen áll az autógyártók között, még az év elején, a CES kiállításon jelentette be, hogy 2021-ben megkezdi a jövő okosvárosának prototípusául szánt Woven City (Összefont Város) felépítését Japánban.

„A COVID-19 járvány és a Dél-Japánra lesújtó esőzések miatt kialakult helyzet arra a felismerésre vezetett minket, hogy bár már most is számos technológia járul hozzá életminőségünk fenntartásához és javításához, újabb technológiákra és szolgáltatásokra is szükségünk lesz. A SmartCityX izgalmas lehetőséget kínál olyan ember-centrikus értékek létrehozására, amelyek messze túlmutatnak a részvevő cégek jelenlegi üzleti és műszaki kapacitásain” – avatott be a részletekbe Hiroshi Saijo, a Toyota üzletfejlesztési és stratégiai alelnöke.

A Toyota által „élő laboratóriumnak” szánt városa állandó lakosok és kutatók otthonául szolgál majd, akik a saját, valós közegükben fejleszthetik le és tesztelhetik a robotika, az önvezető autók, a mobilitás, az okosotthon és a különböző AI (mesterséges intelligencia) témakörébe tartozó technológiákat. Képzeljük el, ahogy az embereket kizárólag teljesen önvezető, zéró károsanyag-kibocsátású járművek szállítják, a közösségi életet pedig a helyi zöldterületek, egy központi rekreációs park, valamint egy szociális eseményeket is befogadó központi pláza színesíti! Mindez lehetőséget teremt majd az összekapcsolt technológia széles körű elterjesztésére, a bejelentés szerint biztonságosan és pozitívan.



Elfelejtett jelszóRegisztráció