Alfa állapotban van a Skull & Bones, de továbbra is nehéz a fejlesztése
A Skull & Bones fejlesztése még 2013 vége felé indult meg a francia kiadó égisze alatt, eredetileg az ugyanebben az évben érkező Assassin's Creed IV: Black Flag multis kiegészítőjének készült. Ez ebben a formában végül nem valósult meg, a projekt viszont annyira ígéretesnek tűnt, hogy saját életre kelt. Ám már közel nyolc éve tengődik a fejlesztési pokolban, így sokan már arról is lemondtak, hogy valaha játszani fognak vele egyáltalán.
Most azonban a Kotaku közölt egy tényfeltáró cikket a hányattatott sorsú játékról és annak körülményeiről, ennek tanulsága szerint a projekt már alfa állapotban van, és játszani is lehet vele, ám még mindig hosszú lehet az út a végleges változat eléréséig.
A Kotaku forrásai alapján a Ubisoft 2013 óta nem kevesebb mint 120 millió dollárt költött a játékra, az elkövetkező 1-2 év során azonban ez az összeg tovább fog duzzadni, a kiadó ugyanis minden erejével azon lesz, hogy a Skull & Bones megjelenhessen a 2022-23-as pénzügyi évben. Miután megjelennek a kiadó jelenleg belengetett játékai, a Far Cry 6, valamint a nemrég elhalasztott Rainbow Six Extraction és a Riders Republic kettőse, jelentős erőforrásaik szabadulnak fel, amelyeket akár a kalózos kaland mellé is állíthatnak. A játékon dolgozó csapat növekedését a Kotaku forrása is alátámasztja, amely szerint 2015-ben még „csak” 100 ember fejlesztette, ez a szám 2019-ben már 400 főre duzzadt.
A megkérdezett szakemberek és fejlesztők szerint a projekt egészen biztosan el fog készülni, hiszen egyszerűen túl nagy ahhoz, hogy veszni hagyják, és rengeteg pénzt elvitt már, amely túl nagy kiesés lenne még egy ilyen hatalmas kiadó számára is, mint amilyen a Ubisoft. Az évek alatt rengeteg módon próbálták átszabni, átalakítani a projektet, ami nagyon kimerítette a fejlesztőket. Példának egy olyan egyszerűnek tűnő választást hoznak fel, minthogy egy kalózhajóval játszhassuk végig a játékot a tengeren maradva, avagy egy kalózzal legyünk, akivel majd különféle szigeteket is bejárhatunk a játék világában.
A Skull & Bones előreláthatóan legkorábban 2022-ben jelenhet meg, ám valószínűbb a 2023-as dátum, amit remélhetőleg már tudnak tartani a fejlesztők, ha semmiképpen sem szeretnék kukába dobni a projektet.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ubisoft Singapore
Csak nehogy halakat kelljen ügyességi-pecázni benne a legénység élelmezésére.
Lesz benne valamilyen multiplayer mód?
Amennyi időt beleöltek már a fejlesztésébe elvárnám, hogy mindkettő helyet kapjon benne. Más különben elég hamar kukáznám ezt a játékot 😂
B: Egy kalózzal fosztogassuk végig a környéket"
Hát szerintem ennyi idő és pénz belefektetése után szerintem az lenne a minimum, hogy mind a kettőre legyen lehetőségünk majd a játékban! :?
Jó ha 2023 február márciusban kijön. Az a "tervezett" pénzügyi év vége. Előtte nem fog kijönni.
-----
Lehet életképesebb ha a játékos egy karaktert irányít és nem egy hajót. Viszont ha csak ennyi lenne akkor mivel lenne több mint egy AC Black Flag - AC Rogue - Sea of Thieves triónál? Ennél több kellene szerintem, amit még egy ubi openworldben sem léptek meg rendesen:
- normális craft rendszer - több szintű gear - akár 3-4 féle kaszt is beleférhet
- felépíthető kalózbázisok - flottabővítéshez elengedhetetlen
- testközeli flotta menedzsment - nem csak kiküldöm a flottát egy kis térképen, hanem ténylegesen vegyek-foglaljak el hajókat, előléptethetek legénységi tagot az elfoglalt hajó kapitányának, így építve a flottát
- kő-papír-olló alapú 3-5 féle hajóosztály
- elkülönített pve és pvp
- pve belőve 5 fős csapatokra - kevesebb tag esetén vagy keresnek playereket a hiányzó slotokra vagy saját flottából hoznak "npc" hajót/legénységet
- generált openworld világ és random szigetek, pár fix sziget ami a sztorit viszi tovább illetve bázisként működik - Raft módra
- több frakció / állam melyek szintén kő-papír-olló elven kedvelik / gyűlölik egymást, akinek melózol annál nő a repu, jobb gear, esetleg felszerelés, legénység, akár katonai hajó lásd irl brit állam által szponzorált kalózok - ennek megfelelő npc járőrhajók a nyílt vizeken
- kereskedelem, npc-k és playerek közötti
- pve "boss" harcok Black Flaghez hasonlóan
- erőd és szigetfoglalások - "lerombolható"-eladható-megtartható szigetek
- szellemhajók
- több természetes biom - akár sarkkörtől az egyenlítőig
- szigetek körül kidolgozott víz alatti világ - Raft módra - ha sokat vagy a vízben, jön a cápa-rája-vizikígyó vagy akármi ami meg akar enni
- építhető búvárharang az elsüllyedt roncsok kifosztására
és ha ez mind megvan, el lehet menni mitikusabb irányba is: sellők, csontvázak, élőholt kalózok, kráken, megalodon, óriás lámpáshal és óriás teknős szigetek, atlantis, nem kevés ubi játék easter egg: Ac játékokból, prince of persia, Anno, settlers játékokból, stb...
Szerintem a kalózos téma idejét múlt már. Anno A Karib tenger kalózai hozta be de annak mennyi is, 18 éve már. Jelenleg ott a Sea of Thieves ami kb lefedi azt, amit egy kalózos játéknak le kellene. Aki meg single tartalmat keres, ott a Black Flag, mai napig megállja a helyét, kezdve a tengeri nótákkal:
Skulls and bones-ra visszatérve, a cikk alapján nekem az jött le hogy még a legalapabb koncepció sem létezett vagy ha igen, ahogy változott az idő, úgy változtatták azt is, ami öreg hiba. Komolyan, még azt sem tudták hogy a játékos egy hajót irányít végig vagy egy karaktert? Ez olyan wtf hogy csak na.
---
A Black Flag jó alap lenne megfejelve egy mai openworld - coop play-t támogató környezettel és minden adott egy közepes, 40+ órás kikapcsolódáshoz 60€-ért. Ha még bővítik is a területet mondjuk menetrend szerint fél évente, ami ad 10-20 óra játékidőt, 10-20€-ért ám legyen.
De ha csak az eddigi single openworld helyett az ubi nyitna a coop play felé, már az is haladás lenne. Coop AC...