AD107 GPU és 3072 CUDA mag jellemezheti az RTX 4060-at
Egy jól ismert leaker, Kopite7kimi állítása a szerint a legkisebb Ada Lovelace GPU-t nem csak a mobil, hanem az asztali változatnál is alkalmazni fogja az Nvidia.
Az asztali változat pontosan ugyanazt az AD107-es GPU-t használná, mint a mobil megfelelője, vagyis 3072 CUDA mag jellemezné. Ez azt jelenti, hogy az RTX 4060 asztali és laptop GPU-k a teljes grafikus processzor implementációját fogják megkapni.
Kopite ezenfelül azt állítja még, hogy az RTX 4060 8GB GDDR6 memóriával (128 bites memóriabusz) készül, vagyis az RTX 4060 Ti és az RTX 4060 azonos memória-sávszélességgel (288 GB/s) rendelkezik majd. Tehát az RTX 4070 és az RTX 4060 SKU memória konfigurációban eltérnek majd, de a Ti és a Ti megjelölés nélküli modellek mindkét esetben osztoznának a memória specifikációkon. A tipikus energiafogyasztás (valószínűleg TDP) 115 W lesz, amely a mobil GPU esetében is a maximum. Tehát úgy tűnik, az asztali és a mobil RTX 4060 sokkal több közös vonással érkezik.
Sajnos egyelőre az RTX 4060 Ti és az RTX 4060 megjelenési dátuma sem ismert, de mivel a korai specifikációk már most felbukkantak, valószínűleg 1-2 hónapra lehetünk az első hivatalos információktól. A mobil RTX 4060 jövő héten érkezik, és technikailag semmi sem áll az Nvidia útjában, hogy az asztali GPU-kat is ezekkel egy időben adja ki, az RTX 3060 fennmaradó készletein kívül persze.
Ahogyan az 1060-assal is is ugy voltam, h felesleges 2060-asra valtanom, itt is ugy fest, h 3060-asrol nem sok ertelme lesz 4060-asra valtani, sot! 12 GB-os 3060-ast miert is cserelnem, "upgrade-elnem" egy 8GB-os 4060-asra? Mar a mostani jatekok kozott is van, ami megeszik nalam a videomemoriabol akar 10GB-ot is mindossze Full HD felbontas mellett...
Igaz, xarra is moddingolom a jatekokat de hat na, szeretem ha pl. 1 open-world jatek valoban ugy is fest, mintha open-world lenne... :D
Az elmúlt 5-8 évben a tripla A játékok 90%-a konkrétan semmit nem változott technikailag, nagy részük még engine-ben se változott. Arról most nem is beszélek hogy mennyi optimalizálatlan megjelenéstől kb. 1-2 évig amig szarrá nem patchelik.
Ezzel szemben olyan ütembe dobálják évente-két évente az új generációkat a kártyákból, 10-20-30%-os teljesítmény növelésekkel mintha üldöznék őket.
És mégis ami vicc az egészben, hogy még mindig úgy kategórizálják a szériákat hogy 1 ami 1080p-re maxon cool, 1-2 ami 1440p-re maxon cool (a jobbik 4k alja) és vannak a felső kategóriásak mindenre (játék, munka). Érthetetlen, hogy ugyanolyan minőségű játékoknál hogy van az, hogy egy 2018-19-esnél az akkoriak kellettek ilyen beosztás szerint, de 2023-ban amik kijönnek ugyanolyan szintű játékok szintén ilyen beosztás szerint jók a kártyák holott egy 4060-as közel 150%-al nagyobb teljesítményre lesz képes mint egy 2060 (és így tovább a többinél meg AMD-nél is).
A VRam mennyiség növekedés még oké, de hogy sebességben meg nincs növekedés...
Már rég ott kéne tartani (ilyen generációk közötti ár eltérésekkel) hogy az új szériák belépőszint alsó hangon 1440p magas beállításra kiváló 100+ fps és onnan felfelé, egy 4080-asnak már 4k ultra 2023 és vissza felé minden játék, a feletti kártyák meg már non plus ultra bármi, amd ugyanígy, stb.
Látszik hogy nem nagy felbontás rá készült a kártya. 256bit is manapság már minimumnak kéne lennie.
Én 256bites túrokat tuti nem veszek. Munkára is sokkal jobb a nagyobb bit. Tény hogy jobban is melegszik a kártya nagyobb bittel de akkori.
Munkára igen,jobban jön a magasabb bit,de játékra elenyésző,ha a többi paraméterek erősek.