A Valve és az AMD közösen javítanak a Steam Deck CPU-teljesítményén
Az AMD és a Valve összefogtak, hogy közösen CPU frekvencia/teljesítményskálázási fejlesztéseket végezzenek el a Valve új játékkonzolján.
A cég hordozható PC-je egy AMD APU-val (Zen 2 és RDNA 2 GPU) van felszerelve, és egy Linux-alapú rendszer került rá. Ezek a fejlesztések pedig értelemszerűen az ezt az operációs rendszert használó, modern AMD platformot birtokló gamerek részére is rendkívül hasznos lesz.
Egy Linux-centrikus oldal, a Phoronix szerint egyáltalán nem titok, hogy az ACPI CPUFreq driver kód kevésbé volt ideális az újabb AMD processzoroknál. A felhasználók a vártnál lassabb teljesítményt tapasztaltak, a teljesítménymódok közötti váltásnál pedig késésre figyeltek fel, és emiatt sokan teljesen kikapcsolták az AMD energiatakarékosságért felelős funkcióit.
A két vállalat pedig pontosan ezen fog szoftveresen javítani. Egy optimalizáltabb illesztőprogrammal például már a Steam Deck esetében sem okozhat problémát az elavult program, legalábbis annyi biztos, hogy egy energiatakarékosabb megoldással a Steam Deck akkumulátora is tovább bírja majd, ezzel megnövelve a játékidőt.
A Valve elárulta, hogy a játékkonzollal a 30 fps gaming a kitűzött cél, amit minimum teljesíteni akarnak. A CPU driverbe fektetett közös fejlesztési idő pedig biztosan könnyebbé teszi ennek élérését, bár korábbi nyilatkozatuk alapján a 30 fps-t már a korai teszteken is elérte a játékkonzol. Mindenesetre az AMD előreláthatóan többet is elárul majd erről a szeptemberben esedékes XDC eseményen.