A Sony demók készítésére kötelezné a fejlesztőket

Szerző: xoki | 2022. április 28. | hír | 10 hozzászólás

Az új PlayStation Plus szolgáltatás egyik sokat emlegetett funkciója közé tartozik a játékok megvásárlás előtti kipróbálásának lehetősége. Bár a Sony egyelőre nem részletezte, hogyan fog működni ez a rendszer, néhány szivárgásból most több érdekességre is fény derült.

A Game Developer jelentése alapján a Sony már tájékoztatta a stúdiókat, hogy mostantól időkorláthoz kötött (legalább két óra) próbalehetőségekkel is elő kell állniuk a PlayStation Plus Premium csomag előfizető számára. Ez állítólag minden olyan címre vonatkozik, melynek nagykereskedelmi ára meghaladja a 33 eurót.

Fontos, hogy a próbalehetőség-követelmény csak a jövőbeli játékokra vonatkozik, tehát nem kell minden egyes régi játéknál elkészíteni, miközben a VR-címeknél egyáltalán nincs rá szükség. A Sony az időhöz kötött próbalehetőség mellett nyitott a demókra is, de mindegyiknek külön ellenőrzésen kell átesnie először.

A játékok kipróbálása biztosan a PlayStation Plus Premium csomag egyik kevésbé izgalmas újdonsága volt, de amennyiben ezentúl minden egyes játék kipróbálható lesz ilyen formában, akkor sokak számára csábító ajánlat lehet majd.

Hozzászólások: 10
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
venator5 avatar
Áhhh... mint a régi szép időkben. Emlékszem milyen jó volt kiprobálni a játékokat mint pl A Modern Warfare-t demon hogy lásd hogy viszi a játékot mielőtt megveszed.
0
0
0
0
nfzX avatar
Kell is az a Demo, ha valaki szeretne venni egy 60 euros játékot tudja már kipróbálni, hogy milyen és hogy biztosan tetszik-e neki, hiába néz videót, az adja át igazán ha ki is tudja próbálni. Egy konzol esetén meg ne beszéljünk arról, hogy majd letölti az ember nCore-ról és majd úgy eldönti, hisz erre nincs lehetőség.
0
0
0
0
santakigyo avatar
Demo..... mint réges régen....
Lassan visszajutunk oda ahonnan kezdtük, a fejlesztőknek/kiadóknak bizonyítani kell mert nincs hitelük az emberek szemében és jönnek a demók.
Atéltem már ezt egyszer.Akkor álmomban nem gondoltam volna,hogy sokminden amiről akkoriban írtak, stb nem valósul meg.
0
0
0
0
💬 1
xCube avatar
@santakigyo: A kilencvenes évek fiatal programozó generációja valóban sokat igért, mert nem tudták előre felmérni azt, hogy a hardverek fejlődése mennyit dob a fejlesztői lehetőségeken. Aki Apple II -n kezdett el programozni és megélte a PC kivirágzását, az természetesen eufórikus hangulatba került és azt hitte, hogy az egységnyi fejlődés ugyanúgy megmarad. De ez nem így működik. Annak idején a Duke Nukem 3D -be teljesen szabadon rombolható környezetet igért George Broussard, amit a LameDuke -ban részben ki is próbálhattunk, majd elvetették a dolgot, mert a hardver nem szerette, plusz teljesen irányíthatatlanná tette a játék eseményeit. És ez csak egy példa a sok közül. A végeredmény az lett, hogy a többletteljesítmény a grafika megjelenítésének javítására került felhasználásra. Az viszont fénysebességgel fejlődött a nyolcvanas évek közepétől a kétezres évek végéig. Azóta viszont erősen visszaesett a látható fejlődés mértéke, hiszen az egységnyi fejlődéshez szükséges erőforrásigény növekedés nem lineáris, hanem exponenciális.
3
0
0
0
botmunpls avatar
Szerintem tudják a stúdiók is, hogy fölösleges pénzt feccölni demo kiadásba, mikor jóformán bárki leszedheti kalóz verzióba és kipróbálhatja a játékot. Nyilván PS-sel ez nincs így, úgyhogy biztos nem ártana, de pc-n a denuvo vagy online elérés miatt nem feltörhető játékokhoz is adhatnának ki.
0
0
0
0
💬 2
xCube avatar
@botmunpls:
mikor jóformán bárki leszedheti kalóz verzióba és kipróbálhatja a játékot


Ezt így azért nem jelenteném ki. Sok országban nem olyan egyszerű az illegális tartalmak beszerzése.
2
0
0
0
botmunpls avatar
@xCube: A csóróbb népeknél akik a leginkább kiválasztják, mire költik a pénzüket, jobbára adott a torrent.
0
0
0
0
joshsword avatar
Anno, a 2000 évek előtt szinte minden játékhoz készült demó. Volt, amelyik egy pályát tartalmazott, volt olyan, ami időkorlátos volt (20 perc). Ez azért volt jó, mert nem zsákbamacskát vett meg az ember.
Amikor pár éve azt olvastam, hogy fizetné kell a demóért, nem értettem, hogy mi van! pl. ha bemegyek egy ruházati boltba, akkor már azért is fizessek, hogy felpróbálok egy nadrágot?!
4
0
0
0
💬 2
Payphoner avatar
@joshsword: Ez a nadrágos példa tetszett :D De amúgy teljesen igazad van. Meg ugye sokszor ha jónak is tűnik egy játék, meg tegyük fel nem is vennél zsákbamacskát sokszor azért is jolenne kipróbálni egy játékot hogy magával ragad e. Nekem volt anno olyan hogy egy játék nagyon tetszett gameplayek alapján, alig vártam megvegyem. És nem volt bugos semmi gond nemvolt vele de egyszerűen valahogy amikor elém került és én játszottam vele abszolút nem fogott meg
0
0
0
0
xCube avatar
@joshsword: Annak idején a hardveres korlátok miatt valamelyest egyszerűbb volt a helyzet, mert a játékok is sokkal kisebb részekre voltak tagolva.

Egy mai sandbox játékból demót készíteni például szinte lehetetlen.

Ettől függetlenül én is örülnék neki, ha több demó érkezne.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció