A Metacriticen többé nem értékelhetünk játékokat a megjelenés napján
A Forbes egy érdekes változtatásra hívta fel a figyelmünket a Metacritic értékelési rendszerével kapcsolatban. Az oldalon most már nem lehet a megjelenés napján játékokat értékelni annak érdekében, hogy elkerüljék a felbőszült rajongók oktalan, negatív értékeléseit.
Mind ez idáig a felhasználók már a megjelenés napján, de néha még az előtt is felnéztek az oldalra, hogy értékeljék az adott új játékot. Nem történt ez másképpen a Sony egyik legnépszerűbb exkluzívjának folytatásánál sem. A The Last of Us Part 2 körüli káosz miatt rengetegen ráugrottak a játékra és szándékosan lepontozták azt, miközben valószínűleg egyáltalán nem is játszottak vele.
A Metacritic természetesen pont emiatt folyamodott ahhoz a változtatáshoz, hogy mostantól néhány nap eltelte után lehet csak értékelni az új játékokat. A The Last of Us Part 2-t a rengeteg kiszivárgott információ miatt pontozták le, és bár ezek nagy része tényleg igaznak bizonyult, maga a játék ettől függetlenül remekül sikerült, még ha sokaknak nem is tetszik majd néhány fordulat a történetben.
Műfaj: Akció, Kaland, TPS
Fejlesztő: Iron Galaxy Studios, Naughty Dog, Nixxes Software
Majd kitesznek olyan fél óra tapasztalat alapján íródott "professzionális" cikkeket melyet olyan emberek írtak akik annyira újak a játékok világában hogy már a főmenüben elakadnak.
Értem én hogy jogos lépés, de van ennél rosszabb probléma is.
Persze továbbra is tudunk dönteni anélkül is, hogy mások véleményére figyelnénk. Viszont a kritika mint olyan, lassan dollárra lesz váltva. És ez nem jó.
Emellett nem egyszer fordult elő, hogy sokak által lehúzott játékkal töltök kellemes órákat, miközben mások által magasztalt játékot hagyok abba, mert nem tetszik. Egy játék objektív értékelése nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindenkinek bejön. Sőt, egy játékot ténylegesen objektíven értékelni gyakorlatilag lehetetlen.