A Half-Life: Alyx csak a kezdet, további játékok érkezhetnek
Annak ellenére, hogy a Half-Life: Alyx VR-exkluzív lesz, a széria rajongóinak még így is felcsillant a szemük, hiszen ennyi idő után végre visszatért az egyik legismertebb klasszikus, a Half-Life. Ebből kiindulva pedig nincs kizárva, hogy újabb játékokat is kapunk, és sokak örömére ennek lehetőségét a Valve programozója és dizájnere, David Speyrer is megerősítette.
David Speyrer a The Verge-nek adott interjúja során mesélt egy kicsit arról, hogy a stúdió tagjai is vissza szerettek volna már térni a szériához. A Half-Life: Alyx fejlesztése során sok új dolgot kitapasztaltak, és felfedeztek olyan játékelemeket, amelyeket eddig képtelenek lettek volna megvalósítani. Először megvárják, milyen fogadtatást kap a Half-Life: Alyx, de mindenképpen folytatni akarják a szérián történő munkát.
Sajnos ez továbbra sem garancia a várva várt 3. rész elkészülésére, illetve ha tényleg nagy sikerre tesz szert az új rész, akkor annak lehetősége sincs kizárva, hogy egy újabb VR címet kapunk majd.
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Valve
Ui: Remélem feltörik hogy menjen VR nélkül is 😃
Mondjuk túl sokat sem kell bele látni. Simán kell húzócím a VR szettekhez.
Spoiler!
Most a nagy és erős piacokon múlik. Bár szerintem attól függetlenül nem teheti meg egy fejlesztő sem, hogy az embereket rákényszerítsék hirtelen egy ekkora váltásra. Mindenesetre ezzel a VR résszel nem lenne semmi gond, ha nem szúrnának ki így azzal a (talán mondhatni) pár milliárd emberrel, akik 12 éve várják a befejezést Spoiler!
CD - DVD átállást én sem éltem meg katasztrofálisan, mert bár az elején pár játékról le kellett mondnom mert akkor nem volt még DVD olvasóm, addig is tudtam a többi CD-ssel játszani és később bepótolni a kimaradtakat. Véleményem szerint ez lesz a VR esetében is.
3DFx már érdekesebb volt. Persze ott volt a szoftveres megoldás, de ég és föld volt a kettő. De annyi igaz, hogy az adott 3D címmel akkor is tudtál játszani amikor nem volt megfelelő kártyád hozzá.
Ha elkezdik a következő nagyobb címeket csak VR-re kiadni akkor és ezt tartják, akkor 3-5 év alatt át lehet állni, ahogy eddig is lezajlottak az ilyen átállások ennyi idő alatt kb.
A DVD-re állás mondjuk szükséges is volt, elvégre (mint laikusként a videojátékoknál maradva) egyre nagyobb játékok voltak, sőt a 90es évek közepén is volt pár játék, ami 6CD-s volt.
3DFx-nek gondolom oka volt, hogy inkább a D3D-t részesítették előnyben a fejlesztők. Persze, sokáig volt szoftveres gyorsítás is, de egy 166Mhz-s Pentium procival azért elég nyögvenyelős volt a az évezred legvégén. (A 333Mhz-s Celeronnal már lehetett érdemben játszani DirectDraw-al is.)
Igazából ezért is írtam, hogy a nagyobb piacoktól függ a VR jövője. Lehet tényleg ez lesz az új sláger, vagy akár mondhatni standart. Viszont azt kimerem jelenteni most is, hogy nem szükséges váltás lenne.
Ok 4-5 CD-s játékok megvannak (Baldurs Gate 1, Final Fantasy 8, Blade Runner), és persze érthető volt hogy könnyebb, kényelmesebb egy korongról telepíteni, mint 4-5-ről, ez tiszta sor.
1996-ban volt PI 75MHz-s gépem, két évvel később lett talán 200MHz-ra upgradelve és 3DFx kártyával a 200-as masina vígan vitte a Battlezone-t, Revoltot, Half-Life-ot, Unreal Tournamentet, Quake 2-t, Rogue Sqadron-t, Final Fantasy 8-at.
És ebben egyetértünk, egyelőre én sem látom akkora tech fejlődésnek a jelenlegi VR-t, mint a fentebb említett technológiákat, hogy rövidesen át kellene állnom rá.