A GeForce RTX 5060 Ti 8 GB messze elmarad a 16 GB-os modelltől

Az Nvidia mindent megtett, hogy megjelenésre ne készülhessenek tesztek a GeForce RTX 5060 Ti 8 GB-os változatáról. A gyártó arra utasította partnereit, hogy ne küldjenek tesztpéldányokat minden médiának. Ez egy elég gyanús döntés volt, hiszen a 16 GB-os és 8 GB-os változat egyszerre került a boltok polcaira, azonban mindössze néhány ázsiai médiumnak volt lehetősége letesztelni a kártyákat.
Megjelenés után természetesen több ismertebb tesztelő is megvásárolta a 8 GB-os változatot, viszont egy részletes benchmarkhoz időre van szükség, ezért még csak most kezdtek el befutni az összehasonlító tesztek. A Hardware Unboxednak például sikerült beszereznie egyet. Sajnos számos teszt után arra a következtetésre jutottak, hogy az RTX 5060 Ti 8 GB már most elavultnak számít.

Az RTX 5060 Ti 8 GB tökéletes lehet az olyan esport játékokhoz, amelyek nem igényelnek erősebb GPU-t, azonban az 1440p és a 4K is egyre népszerűbb, ezért nem meglepő, hogy a játékosok minden modern kártyától elvárják, hogy 1080p-nél nagyobb felbontásokban is jól teljesítsenek. Ahogy arra a HWU rámutatott, az RTX 5060 Ti a legtöbb játékban jó teljesítményt nyújt, de kizárólag a grafikai beállítások többszöri módosítása után.

A Hardware Unboxed számos problémával találkozott a 8 GB-os modell esetében. Az alacsonyabb FPS csak egy ezek közül, mivel a játékok gyakran olyan mértékben csökkentették a textúrák minőségét, hogy teljesen másképp néztek ki, mint a 16 GB-os modell esetében, ráadásul egyes játékok összeomlottak vagy egyáltalán nem működtek megfelelően.
A spcace marine2 -nél meg érdemben már nem is tudom kommentálni. 4K textures-hez alapból 16gb vrammot tüntet fel rendszer szükségletnek (mint a MonsterHunter wildnál mert ott is van ilyen funkció) ráadásul ultra preseten. Nem kellene hozzá sok ész ezektől minimálisabban optimalizált beállításokkal sokkal jobb eredményt ki lehetne hozni és körül belül az ember meg sem mondaná hogy nem maximum beállítás mellet futtatja a jétékot.
Értem hogy sok ember nem akar bíbelődni a grafikai beállításokkal hanem felcsavar mindent maxra oszt hadmenyen de épp ez lenne a PC-játék egyik olyan lehetősége amit konzolon nem nagyon tudsz megoldani és kimerül a quality (sokszor csak 30fps-ben) vagy Performance ami általában 60fps, illetve néhány kompetetív címnél még 120fps-is elérhető. (Mondjuk ez már egy jó út a konzoloknál)
Lényegében én nem szeretem ezeket a teszteket mert szerintem félre vezetőek, nem mondom hogy maguk a tesztet végző emberek nem értenék mit csinálnak mert ha így lenne bánná a fene, hanem épp ellenkezőleg tudják pontosan hogy mit csinálnak és kérdéses hogy épp milyen fényben legyenek feltüntetve az épp szereplő termékek. Olyan minthogy ha meglenne mondva hogy most ezek jó cuccok lesznek ajáljátok, vagy ezek nem lesznek jó cuccok le kell húzni olyan benchmarkokkal ami nem igen életszerű de valósnak tűnő.