28 Gbps GDDR7 memóriával támadhat az Nvidia GeForce RTX 50 széria

Az év azon szakaszához értünk, amikor egyre több és több információ bukkan fel a közeljövőben várható hardver megjelenésekkel kapcsolatban. Most az egyik legmegbízhatóbbnak mondható leaker, Kopite7kimi vadonatúj részleteket osztott meg az Nvidia következő generációs grafikus kártyáit illetően.
A szivárogtató eredetileg azt állította, hogy a következő széria flagship gaming GPU-ja 512 bites memóriabusszal rendelkezik majd, és ezt állítólag több forrás is megerősítette. Néhány hónappal később azonban úgy tűnt, 512 bit helyett 384 bites kártyát kapunk. Múlt héten az említett szivárogtató arra utalt, hogy az RTX 50 és 40 széria nagyon hasonló memóriabusz-szélességgel rendelkezhet, tehát előreláthatóan a GB202 néven ismert flagship GPU-nál nem lesz jelentős változás.
Kopite7kimi most ismételten az 512 bites opciót tartja a legvalószínűbbnek, de a részletekbe nem ment bele. Egyelőre nehéz megmondani, hogy ő az, aki csak találgat, vagy pedig az Nvidia folyamatosan teszteli a különböző memória specifikációkat, tehát még nincs végleges döntés. Az előzményekből kiindulva az utóbbi tűnik a legvalószínűbbnek, de a hivatalos megerősítésig még bármi megtörténhet.
Mindenesetre Kopite most arra is felhívta még a figyelmünket, hogy az új széria 28 Gbps GDDR7 memóriával jön, ami nagymértékben felülmúlja majd a GDDR6X specifikációit. A GDDR7 memóriát általában 32+ Gbps sebességgel hirdetik, szóval az Nvidiának így bőven lesz mozgástere is a jövőbeli fejlesztéseket illetően. A 3 GB-os GDDR7 modulok valószínűleg nem az első RTX 50-es termékcsaláddal debütálnak majd.
A szivárogtató azt is megemlítette, hogy a GB203 GPU a GB202 fele lehet, ugyanakkor nem erősítette vagy cáfolta meg, hogy a GB202 multi-chip package-et használ-e. A jelenlegi AD102 flagship 80%-kal több maggal büszkélkedhet az AD103-hoz képest, amely teljesen új szintre emeli az RTX 4090 (D) GPU-kat. Ha az NVIDIA hasonlóan jár el a Blackwell esetében is, akkor jelentős teljesítménykülönbség alakul majd ki az RTX 5090 és 5080 között is, főleg, ha az 512 bites memóriabuszról szóló pletykák is igaznak bizonyulnak majd.
Ezt változatlanul nem kérdőjelezem meg, de nem minden játék ilyen.
Az Alan Wake 2 szerintem pont iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet jól csinálni. A megjelenéskor kiadott gépigény reális volt, előre szóltak, hogy régebbi herdvereken gond lehet, mert új technológiákat használ. A játék gyönyörű, még visszafogottabb beállítások mellett is. Az, hogy a fejlesztők időt és pénzt fordítottak arra, hogy a Pascal GPU -k is lendületet kapjanak (ezeken a GPU -kon nem használ a játék mesh shader -t, amihez fel kellett építeni egy LOD rendszert), szerintem több, mint általános. De ha megnézed a legtöbb bajosan megjelent cím ugyangyak megkapja a szükséges javításokat, mindez csak idő kérdése. Olyan konzolportoknál ezt sokkal problémásabbnak látom, amik konzolra már jóval korábban megjelentek, és nem kell tartani a lépést a multiplatform megjelenési dátummal a PC fejlesztésnek.
Ez legtöbb esetben nem beleszarás, hanem idő, pénz és tudás kérdése. Én az utóbbi idők legnagyobb arculcsapásának a Starfield -et élem meg, amiről rövid úton kiderült, hogy több aspektusából is egy botrányos tákolmány. Itt sem idő sem pénz nem volt akadály, legalábbis nem direkt módon. Egy fejlesztő nem hagy ilyen hibákat, illetve nem dolgozik ilyen igénytelenül, hacsak nem tudja jobban, vagy nem adnak neki elég időt.
Kutya kötelessége... . Nem csak kötelessége, hanem egyszerűsége is. Egy adott célhardverre optimalizálni milliószor egyszerűbb, mint PC -re és a legtöbb cím esetén a kiadásig folyó fejlesztés arányaiban jóval a konzol verziók irányába hajlik, érthető okokból.
A legtöbb játékos a játék miatt játszik és nem az FPS mutató miatt. A legkelendőbb hardverek az alsó középkategória és középkategória termékei.
Köszönöm a figyelmet.
Viszont idén év végén az első RTX 50 debut-nél sanszos, hogy nem lesz 5070 csak 80 meg 90 ahogy utóbbi launchnál is, a középkat. az inkább 2025 Q1-Q2, ez nem hivatalos inkább csak az elmúlt évek tapasztalata.
Milyen platformba érkezne az új kártya és milyen felbontásban játszol?
teljesen új gépet építek. felbontásom pedig, 1080p de lassan lassan kúszok fel a 1440p-re. és mit szólnátok egy rx 6800 16 GB kártyához? néztem teszteket róla. nagyon jól teljesít! habár, félek az AMD alkatrészektől.
A 6800 XT kiskerekben többnyire beragadt készletek a régi áron kínálva hátha van olyan balek aki megveszi. A 7800 XT esetenként olcsóbb(!) de ha drágább is csak minimálisan. Igaz nem sokkal gyorsabb mint elődje, de egyértelműen a frissebbre érdemes a pénzt áldozni ilyen pici árkülönbségnél.
De ugyanúgy mint az nvidiánál itt is igaz az, hogy érkezni fog az új generáció. Még nem tudni pontosan mikor de 24' Q4 - 25' Q1 környékén valszeg. Korábbi pletykák alapján az RDNA 4-ből nem lesz flagship de neked ez amúgysem lenne gond mert a felső-középben nézelődsz és hasonló áron lehet majd 8800 XT vagy 8700 XT mint most a 7800 XT ami elméletben hozni fogja a 7900 XT vagy XTX teljesítményét de ezek az infók még csak erősen a pletyka kategória.
Egyébként milyen CPU-d van vagy tervezel e fejlesztést? Ezek a kártyák már csak a 3080 vagy 6800 XT is jelentősen gyorsabbak mint a 2070 az újabbak pedig pláne.
nem! használt gépet szeretnénk venni. vagy is egyben! mert igy, erősebbet tudok ki hozni, mint ha új alkatrészeket vennénk. keretem úgy, 400 max 450k lenne. használt piacon ritka, a 4070-es config. inkább 3070-3080-as gépeket látok fent, az én keretemhez igazítva. volt fent 420-ért 4070 super kártyával, de azt el is vitték! 2 napig volt fent a használt piacon. amúgy i5 7400 cput nyúzok megjelenése óta! :D és még jól bírja! de már kezdi ki lehelni a lelkét. :D
Ezzel a kerettel én elengedném az nvidiát, a te esetedben 0 előnnyel járna a zöldeket választani AMD-vel szemben mert az az egy előny ami esetleg kijöhetne mint különbség az NV javára az RT, de a VRAM szükössége miatt nem kizárt, hogy egy Radeon jobban fog teljesíteni akár friss, akár jövőbeli címeknél amiben lesz RT. A 3080 10 gigája arra nem elég, hogy a 2021-es FarCry 6-ot HD texture pack-el futassa nemhogy +RT On. Lehet mondani, hogy optimalizálatlan hulladék de sem most sem a jövőben nem fog az vigasztalni, hogy a játék amit játszani akarsz optimalizálatlan, szimplán csak idegesíteni fog, hogy nem fut jól.
Nvidiánál az RTX 30-as sorozatnál a 3090 24G/ 3090 Ti 24G, illetve a jelenlegi 40-esnél a 4070 Ti Super 16G a beugró a normális RT élményhez, állítson bármi mást a marketing. Hiába a Tensor Core és egyéb alkalmatosságokkal telefosott nyák ha nincs memória a kártyán.
Én egy olyan gépet néznék a helyedben ami 6800 XT + legalább egy R7 5800X de inkább 5800X3D, vagy Intel plat. esetén 11700k mint minimum. Vagy ha hasonló procikkal találsz egy jó áron kínált félkonfigot akkor még egy kis plusz gyüjtögetés és mehet bele 7800 XT.
A másik pedig, hogy az RTX 30 a bányászláz kellős közepén jelent meg, újonnan már értelemszerűen nem tudod beszerezni, használtakból meg nagyon sok a lelakott darab.
Esetleg átmeneti megoldásnak beruházhatsz egyre ha a 2070 eladása/beszámítása után 100 ezertől nem kell többet fizetned érte. A mai alkatrész árak tekintetében ez aprópénz, és igaz, hogy végtére is egy lényegesen gyorsabb kártyád lesz. Aztán el lehet adni azt jövőre egy 5070 kedvéért simán.
Ha szükséged van most a hardverre akkor most vedd meg, de semmiképp ne az előző generációsat, főleg mivel az még covid alatt is jött ki jó drágán. Őszintén szólva ha a 4070S-nek meglenne a 16GB RAM-a azt ajánlanám nyugodt szívvel bárkinek, de így AMD egyszerűen csak jobb árban van. Mindenki szidja itt az AMD-t amikor RT-ről van szó pedig az új darabok már tőlük is elég szép teljesítményt tudnak hozni. Jobb-e mint az Nvidia új generációja ? Nem. Tud-e megfelelő teljesítményt biztosítani ennek ellenére ? Teljes mértékben ! Arról nem beszélve hogy újabb játékoknál már az RT annyi VRAM-ot eszik hogy hiába Nvidia ide vagy oda egyszerűen elvérzik ha RT-t akarsz 😂. Ratchet and Clank a tökéletes példa, ahol egy 7800XT (500 euró) jobb teljesítményt hozott RT-ben mint egy 4070S (600 euró), DLSS, FG és akármilyen technológiát beb*szhatott oda az Nvidia de nem segített rajta. Alan Wake 2 alatt is épphogy csak elég a 4070S 12GB VRAM-ja, a 3080 10-éről nem is beszélve, és te azt mondtad hogy főleg amiatt akarnád az új gépet.
És a gépigények 100% hogy nem lefele fognak menni mostantól, PONT AZ ELLENKEZŐJE, növekedni fognak (mondjuk erre bármelyik józan ésszel rendelkező egyén rájött már), na nem azért mert szükséges, csak azért hogy még több pénzt kisajtoljanak belőlünk.
Ha mindenképp Nvidiát akarsz akkor érdemes várni rá 1 évet, bár amilyen árban lesznek szerintem egyetlen épeszű ember sem fogja megvenni (sajnos a legtöbb ember nem ebbe a kategóriába tartozik). De ha 1080/1440p felbontáson, akárt RT-vel is élvezni akarsz egy játékot szerintem ne is nézz messzebb egy 7800XT-nél, max 7900GRE aminek igencsak lejöttek az árai. Jelenlegi játékokban nem fog olyan teljesítményt hozni RT-ben mint egy Nvidia az tény, de ettől függetlenül igenis tűrhető 60 FPS fölött képes teljesíteni ez is. És mint Ratchet and Clank mutatta, nem számít hogy Nvidia ha egyszerűen nincs elég VRAM, szóval időtállóság szempontjából mindenképp jobb.
High grafika mellett meg ennyit sem.
Anno mikor az 5 megjelent xbox 360 ra és mindenki az állát kereste, hogy mit kihoztak abból a konzolból.
Később PC-re és egy akkori szinthez képest full elavult gép is vitte.
Minden csak optimalizáció kérdése lenne.
Persze ettől függetlenül nem lepődnék meg az ellenkezőjétől se.