2020-ban jelenhet meg a Scarlett kódnevet viselő új Xbox
Tavaly novemberben jelent meg az Xbox One X, de a Microsoft már a következő generációs hardverek felé vette az irányt.
A Microsoft E3-as konferenciáján Phil Spencer már elmondta, hogy az Xbox One X csapata nekilátott a következő konzol elkészítésének. Azóta több információ is felbukkant ezzel kapcsolatban. Úgy tűnik, az új Xbox kódneve „Scarlett” és valószínű, hogy két éven belül meg is fog jelenni.
A Thurrott értesülései szerint az új Xbox 2020-ban várható, és a Scarlett kódnév nem csak egy konzolt foglal magába, hanem más eszközöket is. Például lehetséges egy kizárólag streamelésre kialakított konzol megjelenése is, ugyanis a Microsoft maga mondta el, hogy szeretné elérni a konzolminőségű játékok streamelését bármilyen eszközre.
Korábban a cég kifejtette azt is, hogy minden jövőbeli konzolt visszafelé kompatibilitással terveznek meg, így nagy a valószínűsége annak, hogy a „Scarlett”-en szintén működni fog minden játék, amely jelenleg Xbox One X-en is.
Szerintem biztosan lesznek új exkluzív játékok az új konzolra, és elvileg támogatni fogja visszafelé is a játékokat, mind 360, és ONE-okat is. Én szerintem be fogok nevezni a konzolra, már csak azért is, mert nekem még mindig jobban megéri megvenni egyszer egy konzolt és használom legrosszabb esetben is három éven keresztül, minthogy évente konfigot váltsak egy gépben(ami azért nem olcsó végösszeg), mert egyszer a cpu, egyszer a gpu stb... kevés a játékokhoz.
A játékok árai meg szerintem mindegy, mert én anno PC-re is megvásároltam a játékokat, nem lewarezoltam... Ha meg itt is megmarad a Home-olás, akkor ha van partnered elfelezitek, és játszhattok ketten egyszerre. Nem tudom hogy ez PS-en van-e, de már nem is érdekel.
Én konkrétan a játékok miatt döntöttem XBOX mellett, elsősorban a Forza miatt. PS-en kipróbáltam a Grand Turismot, hát számomra okádék volt. Az egyetlen exkluzív játék, ami tetszik PS-en az a Detroit... Akinek meg a Forza sorozat nem tetszik, annak ott a PS és pont.
Szerintem egyáltalán nem kell senkinek sem sztereotípnek lennie egy olyan termékről, amit még ki sem próbált...
@Moon_Breaker Attól hogy számodra "szutykos" gyerek-autós játék, az lehet hogy másnak élvezet. Szerintem nem minden ember olyan amilyen Te vagy. Attól hogy neked nem tetszik egy autós játék, és inkább elmész darálni egy CoD-ba, attól még másnak tetszhet az autós játék. 😉
nem az izom végett vesszük a konzolokat hanem a játékok végett.
gondolkoztam én is az xbox one on de csak magában a halok miatt nem fogok venni, a forzák meg már jönnek pc-re is.
tehát személyes véleményem a microsoftosok simán eláshatják az xbox one x üket.
A Scarlett nek is csak akkor lesz valami értelme ha a 360 és a classic játékokat is vinni fogja lemezesben.
Egy GTA 6 ha Next Gen konzolra jelenik meg 2022 fele, nyilván már profitál fog az új generáció hardverjéből, szemmel látható lesz a különbség. 😃 Én úgy vagyok vele ha tényleg fejlődnek/érnek el valamit, nem baj ha nagyobb a gépigény csak legyen is érezhető különbség. + Azért 2022-re egy I7-3770 is 10 éves lesz, szóval addigra egy 4/8-as I7 talán elérheti hogy minimum követelmény legyen.
Ma 2018 van és egy Q9650 se annyira használhatatlan 😀 + a mai gépigények elég nagy része is overkill, nem a valóságot tükrözi elég sok cím. De némelyik játék gépigénye meg mesterségesen megnővelt, régen a Call of Dutyk nagyon jól voltak megírva 😃 Manapság ez már nem teljesen igaz 😞
Ami a fontosabb probléma, az a dx12 (Vulkan) probléma. Pontosabban nem is probléma, hanem egy komoly tünet, amiről lentebb írtam és ami miatt a mostani konzolgeneráció cseréje szerintem simán marketing lépés (értsd: lehúzás) és nem technológiai, fejlesztési kényszer, mint volt az előző generáció esetében.
Megveszlek kilóra, mint a Rockets a Barkley-t
Aztán lógva hagylak, mint egy Anjou-márkit"
Mondjuk ez a VGA piac beállásának is köszönhető, mert ott technológiai értelemben nincs verseny, nincs fejlődés. Az AMD már 7-8 éve piacon van a konzolokban is használt architektúrával, az Nvidia meg még mindig nem fejlesztette le azt az architektúrát, ami képes a konzolokban használ API-kat rendesen futtatni, de nem is erőlködik, mivel a piacon így is hatalmas az előnye. Minek költsön fejlesztésre, ha így is piacvezető, , az AMD meg nem hajlandó pénzt költeni a VGA üzletágon belül arra, hogy készítsen a felső kategóriába is valamit? Úgyhogy, míg pl az Xbox 360 DirectX 9-et használt, addig félidőben mi már PC-n DirectX 10-es, sőt a végére már DirectX 11-es játékokkal nyomtuk. Most meg ott tartunk, hogy a piacvezető gyártó VGA-i még mindig képtelenek explicit API-kat futtatni rendesen, ezért az Xbox One-ban használt DirectX 12 csak lebutítva tud PC-re megjelenni, ha egyáltalán a kiadó bevállalja a PC-s portnál a használatát. (pedig nekik jóval olcsóbb lenne a DirectX 12 használata, mint átírni az egészet DirectX 11-re)
Összességében: míg az előző konzolgenerációnál ennyi évvel a megjelenés után már látható volt a technológiai elévülés, addig a mostani generáció esetén a PC-s piac vezető gyártói még el sem érték az aktuális konzolgeneráció technológiai szintjét. Magyarul semmi olyan fejlesztés nem történt a játékiparban, amit a mostani konzolok ne tudnának futtatni. Ha el is készül az új, akkor az az eddigiekkel szemben nem azért készül, mert az elődöt elérte a technológiai elévülés, hanem azért, mert az elődöt elérte a "marketing elévülés", azaz kell a bevétel, a pénzügyesek meg szóltak, hogy ki kell valamit találni...