Rossz játék ami nem is olyan rossz?
Menjünk egy kicsit vissza az időbe 2003-ba amikor olyan nagyszerü játékok jelentek meg mint a GTA Vice city,Star wars KotOR, PoP SoT,Warcraft 3 FT.
De az egyik nem anyira ismert játék fejlesztő a Buka Entertainment ki adta a Battle Mages című RTS/RPG stílusú játékját. Sokan leszólják a Buka játékjait pedig ez az egyik leg kitünöbb játékja.
A Régi köntös mai szemel
A játék a szokásos Fantasy világban játszodik. A játékban négy faj játszható. Az emberek mint a birodalom védői akik nehéz páncélú paladinokal,lovagokal és a csatamezőt felperzserő mágusokal védik magukat. Itt vannak a tündék akik hajszál pontsosan tűzelnek nyílaikal és gyors pengéiket nem lehet kikerülni . Az orkok akik nem a páncélra hanem a nyers erőre támaszkodnak és a shámánjaik a természet segitségével harcolnak . És végül a kicsi törékeny goblinok akkik fejlett technologiával rendelkeznek.
A játék szépnek mondható és megmerem kockáztatni hogy a warcraft 3-nál egy kicsit szebb is.
A pályák változatosak a tünde erdőktől kezdve a havas hegyekik mindre csodálkozva nézünk hogy néhol milyen szép a játék. A játékban az időjárás is változik egyszer azt veszük észre hogy a nap sütkérez majd hirtenlen elered az eső vagy a hegyekben ahol mindig havazik.
Vissza a sírba!
A játékot az egyjátékos kampányban tudjuk csak játszani mivel a multi kihalt.
A story nem olyan bonyolult az élőholtakkat valaki feltámasztota és nekünk kell ki deriteni hogy ki volt és miért. Itt csak az emberekel viszük végik a többi fajal a story folyamán játszhatunk. A városokban sok küldetés vehetők fel a fő küldetések mellet amik egy kicsit lineális küldetések általában öldmeg azt,hozd vissza ezt.
És nem véletlen írtam hogy a városokban úgyanis a játékban nem építkezhetünk ami elvesz egy kicsit az élményből. Úgyan is minden pálya elején találunk egy várost aminek meg kell csinálni egy story küldetést hogy baráti rangban legyeünk és tudjunk egységeket toborizni. Csak aranyunk van a többi nyersanyagot a parasztok termelik ki ami nagyon lassú de ha meg akkarjuk venni a legkeményebb egységeket akkor érdemes várni mert a következő pályára átvihetjük amivel lehet könnyebb lesz(Igen jól olvastad a játékban a meglévő egységeket átvihetjük egyes pályáknál nem úgy mint egyes RTS-ben.)
De ha nem akarunk várni hogy a város fejlődjön akkor egyszerüen vegyük meg az alap egységeket.
(Minden fajnak három alap egysége van közelharcosok,íjászok,mágusok, illetve mindengyiknek van 1 különlegeles egysége.) És fejlesztjük őket úgyan is a játékban két féle fejlődés van.(Minden pálya tele van szörnyekel akik még kincseket is öriznek vagy nyersanyagot a városhoz.)
Az egységeink akik minden harmadik szint után másik egység lesz belülök például: Kardforgatokból lesznek a Paladinok.
És a másik fejlödö mi magunk vagyunk ugyan is a játék eljén három varázs iskola közül válaszhatunk.(A másik kettőt később tanulhatjuk meg.)
Piros iskola: Olyan varázslatokat tanulhanuk meg mint a tűzgolyó vagy a meteor eső.
Zöld iskola: Itt különöskép a gyógyitó varázslatokat tanulhatunk amikel eltüntethetjü a negatív hatásokat vagy mi magunk mérgezük meg különböző betegségekel az ellenfeleinket.
Kék iskola: Az istenek segitségét kérhetjük hogy villámokat sújtsanak le az ellen felekre vagy áldják az embereinket.
A mágián kivül vannak alap képeségek(Több egység,sok mana, a varászlatok gyorsaban töltödnek vissza.)
És talentek amik bonuszt adnak(Több XP a szörnyekből,gyorsabb egységek,stb.)
Oszd be azt amid van
A játéknak van néhány érthetelen dolog.
Mint például az hogy az XP-t mire költjük. Ugyan is az összes mágia XP-be kerül és ahogyan a karakter alap képeségek és a talentok is.
Így természetesen válaszhatunk hogy új mágiát vagy több manát szeretnénk. És hát a végefelé nem biztos hogy az összes iskola mágiáját kitanuljuk. Ami azért nem jó mert a harcban nem küldhetjük oda csak ugy az egységeinket hogy üssék az élőholtakat.
Úgyan is szinte minden harcban kell mágiát használni hogy ha nem akkarunk egységeket veszíteni mert nem olcsók főleg a különlegesek.
És a másik dolog maga az arany ugyan is fejlesztők nagyon szűkre fogták magukat ezzel mert aranyat csak két féleképen szerezhetünk.
1:Nyersanyagokat adunk el a közelben lévő városba.
2:Keresünk egy szörny balangot és azt ki fosztjuk.(Ami néha nehéz mert az is megeshett hogy egymás mellet vannak ami nemtúl jó ugyan is egyben kb 3-4 egység van ami így is sok.)
Illetve ott van a nehézség is ugyan is a játék magátol lesz egyre nehezebb.
Az egyik pályán könyen át megyünk mindenen de a másikon már vért köpünk olyan nehéz.
Főleg a goblinos ahol ha nem védjük meg az utakat amíg a kétvárosból a harmadikba szállítják a fát és a kővet akkor az ellenfelek könnyen nagy tömegbe gyülnek és nekünk Game Over úgyan is az ellenséges mágusok olyan erősek lettek hogy egy lövésből képesek megölni a egy fél egységet. Főleg hogy a goblinok nagyon gyengék.
De azért nem lehet panaszunk a játékra főleg hogy teljesen magyarul jelent meg és a szinkrón nagyszerűen sikerült.
A játék legnagyobb csodája mégis maga a zene minden pályának és ahoz tartozó fajnak saját háttér zenéji vannak amik eszméletlenek. Főleg hogy a játék a harc kezdetén magátol vált át.
Összegezve a játék remek vannak hibái illetve a profikat is biztos megizasztja de elehet vele lenni.
A játék idő kb 10-12 óra ami elégé koreknek láttok.
Pozitív
-Változatos pályák.
-Egyedi fajok és azoknak a különlegeségük.
-Csodás zene.
-Sok fejlődési lehetőség.
-Rengeteg lehetőség a harcban.
-Teljesen Magyar
Negatív
-Hiányzik a város építés.
-Ismétlödő mellék küldetések.
-Néha nehéz pályák.
-Az XP-t és az aranyat teljesen be kell osztani.
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Targem Games