Az emberi erőforrás
Játék: Human Resource Machine
A Human Resource Machine játék a Tomorrow Corporation csapat alkotása, ami összesen 3 főből áll. Mielőtt bármit is írnék a játékról, el kell árulnom...
A Human Resource Machine játék a Tomorrow Corporation csapat alkotása, ami összesen 3 főből áll. Mielőtt bármit is írnék a játékról, el kell árulnom, hogy nagyon vártam a Human Resource Machine-t, a Little Inferno az egyik kedvencem lett, stílusa, hangulata miatt, és a World of Goo is nagyon különleges játék lett. Szóval a Tomorrow Corporation előző játékait tekintve biztos voltam benne, hogy nem fogok csalódni és ismét egy nagyon jó játékot fogunk kapni tőlük. Az igazat megvallva a Human Resource Machine trailerét nézve fogalmam sem volt, hogy mi fog ebből kisülni, de ismét bebizonyították, hogy tudják mit csinálnak.
Műfaját tekintve nevezhetjük puzzle vagy logikai játéknak is, de a játékkal eltöltött pár óra után mindenki a programozás kategóriát fogja inkább rávágni, hiszen pontosan ez a játék lényege. Miután kiválasztottuk a kis karakterünket, rögtön a vállalat liftjében találjuk magunkat, ahol az egyre nehezedő szintek vagyis szobák közül választhatunk, amelyek a játékban 1-1 évnek felelnek meg. Kis története is van a játéknak, de nem ez képezi a lényegét.
Feladatunk az input szalagból érkező leveleket vagy dolgokat különböző szabályok szerint módosítva átpakolni az output szalagra. Úgymond folyamatábrát kell készítenünk, ami alapján a kis karakterünk hibátlanul, minden variációra felkészülve elvégzi a feladatát, és a kívánt végeredményt adja meg végeredményül. Az alsóbb szinteken az alapvető parancsokat tanulhatjuk meg, egyre feljebb haladva jócskán bonyolódnak a dolgok. Csak pár kedvcsinálót említenék: Fibonacci sorozat, XOR, nullvégű string, stb.
A játék lényegét képezi, hogy adagolja nekünk a parancsokat és próbál rávezetni a megoldásra, amelyek a nehéz feladatoknál jól jöhetnek. Persze nem olyanokra kell gondolni, hogy ha például két számot össze kell szorozni, akkor csak berakom A és B közé a szorzás jelet, hanem ezt a szorzás művelet nélkül kell megoldanunk, más műveletekkel és lépésekkel. Azon kívül, hogy a kívánt értékeket kapjuk az outputban, van egy optimális megoldás kihívás is, amelyben a feladat teljesítéséhez használt parancsok és a lépések maximális számát kell betartanunk, ez a kettő tekinthető a méretnek és a sebességnek, kevesebb parancs kisebb méret, kevesebb lépés gyorsabb lefutás. Ha ez a kettő megvan, két kis lámpa fog világítani a szint száma mellett.
Számomra ez az optimális megoldás megtalálása volt a legszórakoztatóbb. Mert a kívánt eredményt az ember még csak-csak kisilabizálja, de amikor próbálja ugyanazt az eredményt optimális módon megoldani, jó sokat fog gondolkozni, és amint megvan a megoldás csak vigyorog magán, hogy "Ja tényleg! Ezt így is meg lehet oldani". Itt jegyezném meg, hogy már pár játékkal volt dolgom, de olyanhoz még nem volt szerencsém, aminek a megoldásán még akkor is gondolkozom, amikor nem a gép előtt ülök, a Human Resource Machine-nek sikerült ezt elérnie. Nagyon jó ilyen kis matematikai problémákon és eljárásokon gondolkodni. Nem vagyok matekzseni sem programozó, ezért vagy ennek ellenére engem jól szórakoztat / szórakoztatott. Szerintem pár programozót is elsőre pár szint elgondolkoztatna aztán megmosolyogtatna.
A játékmenet tálalása nagyszerű. A dizájn sajátos, egyedi stílusú, nagyszerűen összeválogatott színekkel, különleges grafikával, amiből egyenesen következik az egyedi hangulat, amit az atmoszférikus zene tesz tökéletessé. Ismét nagyszerű játékot sikerült összehoznia a Tomorrow Corporationnek. Összegzésképpen elmondhatom, hogy új kedvencem született, mindenkinek ajánlom, akit kicsit is érdekel a logika, a matematika vagy a programozás.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Tomorrow Corporation