Nagy változtatásokon fog átesni a The Divison
A Ubisoft online többjátékos lövöldéje, a The Division elég jól startolt el, de az indulás után gyorsan feledésbe merült a sok technikai probléma miatt, és maga a játék teljesítménye és játékmenete is hagyott kívánnivalót maga után.
Az utóbbi időben elcsendesedett a The Division láz, míg a Ubisoft és a Massive fejlesztőcsapat be nem jelentette, hogy egy nagy ráncfelvarráson esik át a játék néhány fontosabb eleme. Ugyanis megpróbálják orvosolni a The Division egyik legnagyobb problémáját, a játékmenet egyensúlyát. Jelenleg a játék egyik legnagyobb problémája az, hogy hatalmas erő különbség van a képességfák felépítéseiben. A Ubisoft elmondta, hogy a közeledő 1.4-es frissítésben szeretné visszahozni a „lövölde érzését” és kibővíteni több döntéshozatallal, valamint, hogy nehéz döntéseket kelljen meghozni, amikor a karakterünket építjük fel, ezzel több variációt létrehozva.
Az összes változás elolvasható a The Division oldalán: Link
Ezen változtatások közül fontos kiemelni még, hogy minden felszerelés, amely World Tier 2 vagy nagyobb, tartalmazni fog Firearmsot, Staminat és Electronicsot is, amely szintén az egyensúly miatt lesz bevezetve. A felszerelésünk pontszámát is átalakítják, hogy ne rúgjanak ki minket a csapatokból, ha nem érjük el az elvártakat. A fegyverek, páncélok és képességek szintén kiegyensúlyozva lesznek.
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: Ubisoft Massive
ezzel a géppel elmenne:
AMD FX-8300 8-magos proci
8GB ram
GIGABYTE GT730 2GB GDDR5 videokártya
Windows7 64-bite
nem rég keztem 17 lvl vagyok csapat társakat keresek egyedül nem az igazi ez a játék uplay id : fecho04
Ahogy érdemes legalább egyszer teljesen egyedül végigmenni, illetve egy végigjátszásra 1-3 társat keresni és közösen végigmenni a történeten, szigorúan együtt haladva csak. Ha még le is osztjátok egymás között ki melyik skillt használja, az még rátesz egy lapáttal a játékélményre.
Más kérdés hogy max szinten mihez kezdesz a felhúzott 1-4 karaktereddel.
Az meg hogy később majd bekerül a már bemutatott térképek, megint csak azt erősítik, hogy kész-félkészen vannak csak "kihagyták" ilyen-olyan okokból, majd fizetős DLC-ként kiadják. Akárhogy nézzük is, egyik sem az a pozitív megközelítés szerintem.
Úgy mint a The Crew-ba.. (Lásd The Crew / Wild Run / Calling All Unit)
Részben igazad lehet, de én még reménykedem hogy jobb lesz mint volt.
Igen, tisztában vagyok vele hogy a kiadó diktálta a megjelenéseket, de ettől még a fejlesztők felelőssége sem kisebb.
A játékoslétszám nem nyáron kezdett el csökkenni. Hanem a megjelenés után már az első hónapban, méghozzá drasztikusan. Kb akkor amikorra nagy része aki megvette megjelenéskor végigjátszotta az első 1-2 karakterét és rájött hogy a végjáték mint olyan nem került bele. Majd az első pár hónapban került bele két "ingyenes" kiegészítés, aminek megjelenéskor kellett volna már benne lennie. Ez is a kiadó sara. Ám a többi a fejlesztőké. A pocsék skillek, itemek esésének aránya, és úgy nagyjából a végjátéknak szánt két "raid" ötlettelensége és kivitelezése. Az, hogy emellett más játékon is dolgoznak, pont nem érdekel. Ezzel szerettem játszani, ez érdekel jelenleg.
A marketing duma az, hogy a mostani patchel jobb lesz a játék, mert szerintem nem lesz, hiszen az alapvetően hibás GS koncepciót tovább foltozzák, illetve hogy hallgatnak a játékosokra. Lásd a massive honlapján a contact fül alatt:
"Game ideas are great, but keep them to yourself, we only use in-house creativity." - erről beszélek. És ez még mindig kint van. És sajnos az a helyzet hogy hiába is hozták létre ezt az elite task forcet, ahogy én tapasztalom ugyanaz lesz mint más játékok esetében amikor a youtuberek és kiemelt játékosokra "hallgat" az adott cég, és itt nem csak az Ubi meg massive párosra gondolok. Beleraknak a hardcore játékosoknak kedvező dolgokat, a casual meg meg nem érdekel senkit. Majd mikor rájön a cég hogy ezzel csak az eladások csökkennek, mert a hc gamerek létszámban kevesebben vannak, és a casual sem annyira hülye hogy egy YT videó alapján megveszi a sokadjára is elcseszett játékot, a cég lép, és elkezdi a játékok szerintük casual szintre "lebutítani". Amihez persze megint csak a HC games réteg véleményét kérik ki. És lesz egy game ami egyszerű mint a faék, de sem a HC sem a casual rétegnek nem lesz "megfelelő". És ezen akárhány stream meg pts szerver sem fog változtatni. Ahogy Division megtépázott hírnevén sem.
De meglátjuk 1-3 hónap múlva, lesz-e hatása ennek a próbálkozásnak vagy sem és térjünk rá vissza decemberben.
Most már csak ki kell bekkelni a 3. dlc megjelenését és remélhetőleg mellette nekiálltak a Division 2-t alapjaiban újragondolni az 1-ből szerzett tapasztalatok alapján.
Mert az alapötlet az remek, a grafika is megfelelő, a szintezés és az ahhoz kapcsolódó játékmenet is remek, de egyelőre csak ennyi van benne sajnos (kb 40-60 óra játékidő, ami azért ennyiért nem rossz). A fizetős DLC-k meg eddig nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeimet, így felejtősek számomra.
Spoiler!
[LINK]
Első 4 hír:
[LINK]
PTS(1.4) játék menet:
https://www.twitch.tv/thedivisiongame/v/90586066
Kiadó megadta az ütemtervet, fejlesztők azt csinálták amik elő voltal írva nekik.
Ja és a fejlesztőknek max 30-50 fő dolgozik ilyen 25% dolgozik a kiegészítők be építésén és bug fixeken, a maradék 75% kiegészítőkön vagy másik játék fejlesztésén dolgozik.
Nyáron elkezdett csökken nagy mértékben a játékos aktivitás, így krízis helyzet alakult ki és lépni kellet ezért engedélyt kapót a fejlesztő csapat hogy kijavítsanak minden hibát, és gyűjtsenek információt a felhasználóktól hogy mit szeretnének.. Így alakult meg az Elite Tasks Force, akik ugyan olyan felhasználok mint mi meg youtuberek. Ők 3 napig fent voltak Stockholm-ba a Massive egyik stúdiójában és segítették a fejlesztést (teszteltek, ötleteltek, stb.)
ETF jelenleg is tesztel a PTS-n. Ezért vannak Live Streamek, meg gameplay tartalmak a PTS-ről.
Szóval ez nem egy "Marketing" duma..
TheHunterCapybara: várod de nem rég kezdted el?
A tervezett változtatások egy része is csak marketingrizsa. Lássuk csak: Azt írták, hogy 268 a legnagyobb itemlevel, és azt szeretnék ha amiatt ne rúgják ki a játékosok egymást csapatból, mert nem érik el az "elvárt" szintet. Az elvárt szint itt a csapatfőnök által elvárt szintet jelenti, nem a feladat által előírt minimumot. Erre mit lépnek: nem azt hogy eltörlik a GS-t ami az egész okozója, nem, a 268ból csinálnak 229et. Mert így biztosan nem fog repülni a 163 GS-t igénylő feladatnál a 204 GS-es kolléga mikor a csapat többi része éppen hogy 182GS.
Az elszaladt GS-eket is megjavítják, visszavágják az egészet.
" 191 -> 163
214 -> 182
240 -> 204
268 -> 229
"
Érdekes, más játékban az ilyen szintű visszavágás csak évek és sok-sok kiegészítő után kellettek, itt alig fél év után már ezt csinálják. És csodálkoznak ha a játékosok lelépnek, miután elérték amit lehetett, nagyjából 30 nap alatt.
Scavenging eléggé furcsán működött eddig is, de most megjavítják. Kiveszik a játékból.
Fegyvereket is cseszegetik, de a nevesítettekhez nem nyúlnak. Azok maradnak olyan állapotban amilyenben vannak.
Skillpower hasznosságát is csökkentik magasabb szinten.
Eddig nem használt, vagy használhatatlan skilleket akarnak behozni max szintre.
Az az érzésem hogy ez ismét csak tűzoltás sajnos, és a leírtak alapján érdemi változás nem lesz a játékmenetet és élményt illetően. Ahogy a Vector kinyírása sem hozott komoly változást pár hónapja, átváltottak a játékosok az AUG-ra.
Fentiektől függetlenül az 1-30-as szintezés és történet jó, megérte a ráfordított 30-40 órát.
Itt kapsz majd egy új "szűz" lvl 30 karaktert amivel tesztelheted az új rendszert és jelezhetsz ha valami hibát találnál.
Talán így visszatérek én is hozzá.