Kiszivárgott az RTX 5060 laptop GPU benchmarkja

Kiszivárgott egy 3DMark Time Spy benchmark, amely megmutatja, milyen teljesítményre képes az Nvidia közelgő GeForce RTX 5060 laptop GPU-ja. Amennyiben pedig tényleg valós adatokról van szó, akkor a mobil platformot kedvelő játékosok jelentős teljesítménynövekedésre számíthatnak.
Az említett GPU 13 821 pontot ért el a 3DMark Time Spy benchmarkban, amely első pillantásra közel sem tűnik kiemelkedőnek, azonban ez az RTX 4060 laptop GPU-hoz képest 32,5%-os, míg az RTX 4070 laptop GPU-hoz képest 10%-os javulást jelent.
Érdekes módon a szóban forgó új modell még az asztali RTX 4060 Ti-t is felülmúlja. A tény, hogy a laptop GPU maximális TDP-je előreláthatóan 115 W lesz, miközben az asztali RTX 4060 Ti 165 W-os TDP-vel rendelkezik, még lenyűgözőbbé teszi ezt az eredményt. Természetesen a 3DMark Time Spy egy szintetikus benchmark, vagyis a játékokban nyújtott teljesítménye eltérhet.
Az Nvidia várhatóan a CES 2025 során mutatja majd be az asztali és mobil GeForce RTX 50 szériákat.
Az egész rendszer hűtéséről nem is beszélve.........
Többek közt ezért sem adnék ennyit egy laptopért amennyibe ez fog kerülni, de biztos brutál lesz attól🤗
Arról nem beszélve ezek a mai laptopok 3évre vannak tervezve amikor lejàr a garancia... Hacsak nem raksz alà valami jó hűtést... Látom hogy néznek ki a mai laptopok belülröl. Màr a csavarokat is úgy csinálják meg hogy ne tudd 5x se kicsavarni mert tönkre megy az egyedi csavar. 😂
Ha pedig csak a hűtést nézzük ezek alá kell egy komplett klíma, hogy szépen le tudd hűteni❄️😀
Nem tudnak annyi ventit bele rakni, hogy az kellőképpen le tudja hűteni terhelés alatt😜
A DLSS3 meg frame gennel szemben.
Valszeg inkább 4080 szint lesz nyers erőben.
De ezek az emberek játszanak 40 FPS-el,natívan 120 FPS helyett...
Az AMD a 4080 szintet hozza olcsóbban,FSR4-el és tovább fejlesztett FG-el.
Majd ott is jönnek az erősebb darabok,de most őszintén,8K 120 FPS elérhető lesz sok esetben egy RTX 5090-el,de monitor nincsen még meg ugye a TV esetén se,ha igen,akkor millió felett van.
Ettől lábrázást kapok. "Engem csak a natív teljesítmény érdekel, nem ezek a szar felskálázók". Ezek az emberek nem igazán látják az egyértelmű problémákat, miszerint lassan nem lesz hová AI képgenerálás nélkül, mert nem győznénk fogyasztásban és hőtermelésben. Mindemellett ezek a technológiák sokkal kisebb hardverigénnyel biztosítanak majd szebb látványt, hajszálnyira vagyunk a tényleges fotorealisztikus megjelenítéstől. A bemutatóban több olyan technológiát is szerepeltettek, amikről én is írtam az elmúlt években. Ezek egyelőre statikusak, de idővel real time is működnek majd. Arra várok már nagyon, hogy mikor jelentik be az első játékokat, amik támogatják a neural texture compression -t. Drasztikusan csökkenti majd a VRAM igényt, vagy éppen részletesebbb textúrákat hoz majd VRAM igény növekedés nélkül.
Visszatértve a DLSS -re és FG -re, mindkét technológiát használva abszolúte nem látom hátrányát, sőt... . Ahogy írod is a korábbi AA eljárások hibáit kezdik elfelejteni a legtöbben, pedig azoknál is volt masszív ghosting, szarrá mosott kép és hasonlókellemetlenségek. Ezzel szemben a DLSS éles képet ad, ráadásul nincs akkora zaj sem, mint az első implenetációknál és az FSR -nél. Az FSR 4 is ellép végre AI irányba, tehát ott is várható a javulás.