Befutott az XeSS 1.3.1 SDK az Inteltől, amely továbbra sem nyílt forráskódú

Szerző: xoki | 2024. July 24. | hír | 0 hozzászólás

Az Intel áprilisban kiadott egy komolyabb frissítést az XeSS néven futó felskálázó technológiájához, melynek köszönhetően több szempontból is javult a minőség. A legújabb verzió azonban nem hozott komoly változásokat, és a régóta ígért nyílt forráskódú változat sajnos továbbra sem érhető el.

A cég kiadta az SDK 1.3.1-et, amelynél a változások listája elenyésző, mindössze a stabilitásra és a hibajavításra fókuszáltak, miközben egyáltalán nem részletezték, hogy pontosan mi változott. A jó hír az, hogy az Intel folytatja az XeSS fejlesztését, tehát a játékosoknak még mindig van mire várniuk, azonban nincs egyértelmű ütemterv, illetve semmi sem utal az Intel saját frame generation technológiájára. Szerencsére az FSR 3.1 megjelenésére a fejlesztők lehetővé tehetik a játékosok számára, hogy az XeSS mellett az FSR Frame Generationt is használhassák.

Az XeSS nyílt forráskódolásának témája, amelyet az Intel közel három évvel ezelőtt ígért, továbbra is megoldatlan. Az XeSS GitHub tele van az ezzel kapcsolatos megjegyzésekkel, de közvetlenül egyikre sem válaszolt az Intel.

A SteamDB szerint jelenleg 228 játék és alkalmazás támogatja az XeSS-t, amely mindenképpen jelentős növekedést jelent 2023 júniusához képest, amikor az Intel 50 játék hivatalos támogatását ünnepelte.

Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Még nem küldtek hozzászólást. Légy te az első hozzászóló!


Elfelejtett jelszóRegisztráció