Beépített játékrögzítő és klipkészítő eszközökkel bővült a Steam
Sokan a Steam számos hasznos eszköze és funkciói miatt részesítik előnyben a Valve platformját, ha PC-s játékokat szeretnének vásárolni. A Steam most egy újabb nagy funkciófrissítést kapott, amellyel ezúttal a játékmenetről készült felvételek rögzítésére és megosztására fókuszáltak.
Mostantól bárki könnyedén készíthet felvételeket a Steamen keresztül, nincs szükség külső programra. A funkció, amely már több hónapja bétatesztelés alatt áll, tartalmaz egy Always-on opciót is, így a Steam mindig biztonsági másolatot készít az utolsó két órányi játékmenetről. Az alapértelmezett beállítások szerint a klipeket a C meghajtóra rögzíti, azonban ezt bármikor megváltoztathatjátok.
– olvasható a Steam Játékfelvétel aloldalon.A Steam Játékfelvétel arra lett tervezve, hogy a háttérben rögzítse a játékmenetedet, miközben játszol. Két felvételi mód van: a „Felvétel a háttérben” rögzíti az összes játékmenetedet, és lehetővé teszi, hogy elmentsd a váratlan pillanatokat, amelyek felvételére esetleg nem gondoltál, és a „Felvétel igény szerint”, ami csak akkor rögzíti a játékmenetet, amikor bekapcsolod.
A Steam Játékfelvétel az adott játék jelenlegi felbontásában rögzít, de ez szükség szerint megváltoztatható, ha esetleg kevés szabad hellyel rendelkeztek, hiszen kétórányi 4K 60 FPS felvétel körülbelül 40 GB helyet is felemészthet. Gyorsgombok beállításával lehetőség van a felvétel igény szerinti rögzítésére és leállítására is, de például a játékmenet egy kisebb része is kiragadható a klip gombbal.
Természetesen ezek a funkciók a Steam Decken is működnek, és a rögzített klipek közvetlenül megoszthatók a Steam Közösség oldalakon keresztül.
Klippekhez viszont a Steelseries Moments-et használom, mivel a hardverek miatt eleve kell hogy fusson, akkor miért ne. És egyébként hibátlanul fut, az egyetlen amit nem szeretek benne hogy a 21:9-es felbontásnál nem rögzít natív felbontásban.
Úgy írták meg a programot, hogy a horizontális felbontás legyen fixálva, nem a vertikális, így a 3440x1440 helyett 2560x1072-ben rögzít. Bár nálam ez annyira nem lényeg, mert a Discord úgy is 10MB-ra korlátoz, ott meg eléggé veszít a minőségéből.
A highlight funkciót szeretem, olykor kevésbé érdekesnek találom a jétékomban a történéseket ezért nem rögzítem aztán hirtelen valami olyan dolog történik ami mégis csak érdemes lett volna rögzíteni, ilyenkor van lehetőség menteni az előre megadott időt, például az utolsó ötpercet.
Amúgy szerintem ilyenkor ideiglenesen rögzít csak nem kerül mentésre a játék után.
Nekem az tetszik a legjobban hogy a rögzítés nem megy a teljesítmény rovására. így már jártam úgy hogy nem is vettem észre hogy megy a felvétel, és lett egy több órás it take two gameplay idiótaságokat zagyválva játék közben.