Az Activision Blizzard bevételének több mint fele telefonos játékokból származik
Az Activision Blizzard néhány nappal ezelőtt közzétette 2022 második negyedévére vonatkozó pénzügyi beszámolóját, amelyből megtudtuk, hogy a mobilos címek a PC-s és a konzolos játékok összesítetett bevételét is lepipálták.
Az említett negyedév folyamán 332 millió dollárt köszönhetnek a PC platformnak, az összesített konzolos eladásokból pedig 376 millió dollárra tettek szert. Ezek egyáltalán nem kis számok, ellenben a mobil eszközökhöz köthető 831 millió dollár az említett platformok összesített eredményét is jóval lekörözi. Emellett 105 millió dollárt mutattak még ki az „egyéb” kategóriában - amelybe például az Overwatch és a Call of Duty League is beletartozik - viszont ezt hozzáadva a PC-s és konzolos eladásokhoz, még mindig a mobil marad a csúcstartó.
Egy évvel ezelőtt az említett platformok között nem voltak ekkora különbségek. Emellett fontos kiemelni, hogy csak a mobil platform az, amely folyamatos növekedést mutat.
A bevételek legnagyobb része a Kingtől származik, amelyet 2016-ban vásároltak fel. A King 684 millió dollárt hozott a konyhára nekik, főleg a Candy Crush hihetetlen, folyamatos népszerűségének köszönhetően. Ezek után egyáltalán nem meglepő, hogy az Activision Blizzard egyre inkább a mobilos címekre fókuszál, szinte teljesen ignorálva a PC-s és konzolos közösség negatív visszajelzéseit. Legjobb példa erre a Diablo Immortal, amely két hónap alatt 100 millió dollárt termelt, miközben a mikrotranzakciós rendszerről állandóan negatív visszajelzéseket olvashatunk.