Állítólag 16 GB-os RTX 4060 Ti-t is tervez az Nvidia
Az újabb játékok egyre több VRAM-ot igényelnek, és emiatt kicsit aggasztó lehet látni a 8 GB-os kártyák folyamatos érkezését. Korábbi pletykák szerint a közelgő RTX 4060 szériás modellekre is 8 GB memória kerül, de a legfrissebb információk alapján az RTX 4060 Ti 16 GB-os változata is elkészülhet.
Egy jól ismert leaker, MEGAsizeGPU szerint az Nvidia május folyamán három RTX 4060 SKU-t tervez bejelenteni, melyek közül kettő (RTX 4060 8 GB és RTX 4060 Ti 16 GB) júliusban várható, de az RTX 4060 Ti 8 GB már ebben a hónapban a boltok polcaira kerül.
A 16 GB-os RTX 4060 Ti kiadása meglepő, ugyanakkor logikus is lenne, főleg ha figyelembe vesszük egyes játékok magas grafikus beállítások melletti VRAM igényét. Fontos kitérni arra is, hogy az Nvidia állítólag egy 20 GB-os RTX 3080-on és egy 16 GB-os RTX 3070-en is dolgozott az előző generáció alatt, de végül egyikből sem lett semmi.
A leleplezés pontos dátuma továbbra sem ismert, de több jel is arra utal, hogy az Nvidia a Computexen fogja megvillantani az új modelleket.
Azért a 60 FPS körüli értéket elvileg tartania kell majd magas beállításokon (+RT bekapcsolva).
Amiért rákérdeztem az az, hogy miért ez a hír az, ami megváltoztatta a gondolataidat az RTX 4070 Ti -el kapcsolatban. Az, hogy a 12GB VRAM nem lesz hosszan időtálló az borítékolható volt, egy RTX 4060 Ti viszont nem lett volna nagy ugrás RTX 3070 -ről.
Ha megnézed a száraz adatokat, akkor jól látszik, hogy az Ada Lovelace kevesebb SM / Tensor / RT részegységgel nagyobb teljesítményt hoz, mint az előző generáció. A Tensor magok rengeteget fejlődtek, a RT rendszer is kapott egy hasznos upgrade -et, de a nyers erőt elsősorban abból kapja az új architektúra, hogy megsokszorozták a L2 cache méretét és sokkal magasabb órajelen járatják.
Én az RTX 3080 Ti -t átmeneti megoldásnak szántam, úgy egy évet áthidalni, amíg nem veszek egy komplett új platformot. A procim mellé még UWQHD -n is overkill lett volna egy RTX 4080.
Alapból nem értem, hogy az msrp $800 4070Ti-re miért nem fért rá még 8GB mikor a lassan három éve kiadott leggyengébb Navi 21-en is volt 16G $580-ért. Gondolom az input lag generátor DLSS3 fejlesztése elvitte a lóvét meg a réjtrész, sok haszna van mikor a TLoU 10p után diavetítés lesz betelt memória miatt.
20GB eleve nem működne optimálisan, mert a memóriavezérlő 192bit -es. 24GB mehetett volna rá, ami csak az abszolút high-end kártyákon van.
Igen a 95wattos 3060 is nagyon jó már viszont 140wattos erősen megközelíti az asztali változatot és nagyon erős. Talán meg lehet oldani valami egyedi videókártya vbios frissítéssel hogy az is 140w-os legyen de nem ajánlott mert ha nincs elegendő hütés akkor tönkreteszi a gépet.
Viszont mostani gépigények mellett ezekből egyiket se ajánlanám hosszútávra hanem minimum egy 16gbos kártyát.
EMAGnál meg gondolom olyanok dolgoznak akik egy kenyérpirítóra is rámondják hogy gémer csak vigyed ne ragadjon a készleten bár ez sok másik boltra is igaz.
És a tapasztalataim alapján nem csak tartom a lépést 1440p-re, hanem még jó ideig előre mutató szinten van (a ram leginkább).
Az tény, hogy a kártya és a táp kivételével mindent 2021-ben vadásztam össze és én mindig hetekig-hónapokig nyálazok, agyalok, után járok mire veszek valamit.
A ps azért jó, mert jó a szolgáltatása és az exkluzívjai jó része.
Viszont nem szabad elfeledni, nem mindegy mi a cél. A PS5 technikai képességei alapján nagyjából egy jól összeválogatott 300 ezres gép. 500 ezerért jóval erősebb géped van. Szigorúan technikailag. Mert ugye ahogy idén bizonyítja a játékipar, nem a technikával nyer egy konzol a PC-k ellen, hanem a rájuk fejlesztett játékok egy jó részével (leginkább a PS, az Xbox mostanában többször lőtte lábon magát).
A komponensek sebességét és nyers számítási teljesítményét összehasonlítva ez igaz, de a konzoloknak van egy nagy előnye, mégpedig az, hogy célhardverek speciális optimalizációval, a jelenlegi generáció pedig egy nagyon masszív memória és tárolórendszert kapott. Ezzel például egyetlen PC sem tud jelenleg versenyre kelni, mert nem létezik egy PC -ben ez a szintű interconnect. Egy PC -nek még a mai napig rengeteg overhead -et kell elvielnie. Amiben már most jobb tud lenni egy PC az például a textúra felbontás, a képélesség és mondjuk az anizotróp szűrés. A ray tracing persze PC -n lényegesen kiforrottabb, ami nem csoda, hiszen egy első generációs AMD félmegoldás van csak a jelenlegi konzolokban.
A legtöbb PC-vel alapból az a baj, hogy millió féle változatú komponensből álló konfigurációk míg a konzolok egységesen egymásra hangoltak.
Eleve ezért nem elég szimplán a foglalatoknak megfelelően random összedobálgatni cuccokat. Sokan nem tudják, hogy a gépépítés ennél jóval aprólékosabb művelet.