A következő generációs PlayStation és Xbox ugyanazt az AMD GPU architektúrát fogja használni

Az AMD következő generációs grafikus architektúráját övező pletykák egyre gyakoribbak lesznek, azonban a végleges márkanév még mindig ismeretlen. Az UDNA és az RDNA 5 megnevezés is felfedezhető még, azonban bármelyikre is essen a cég választása, egyre nyilvánvalóbb, hogy ez az architektúra jelentős ugrást jelent a diszkrét grafikus kártyák és a következő generációs játékkonzolokba szánt chipek esetében.
Kepler_L2 friss információkat osztott meg az „UDNA” architektúráról, melyek szerint a Sony PlayStation 6 és a Microsoft következő generációs Xbox konzoljai is ezt fogják használni. Ez mind összhangban van a Microsoft korábbi bejelentéseivel, miszerint a Navi 4 utódját szeretnék felhasználni a következő Xboxban, illetve az AMD és a Microsoft között nemrégiben bejelentett, többéves megállapodással is.
Az UDNA teljesítményéről különösen érdekes előrejelzéseket osztott meg a szivárogtató. A hagyományos raszterizálási teljesítmény 20%-os növekedését jósolja, miközben a sugárkövetés és a mesterséges intelligencia terén jelentősebb, körülbelül kétszeres teljesítménynövekedésre számít. Ez igazából nem lenne meglepő, hiszen az RDNA 3-hoz képest az RDNA 4 is komoly fejlődés volt. A rendelkezésünkre álló információk alapján úgy tűnik, az új GPU-knál nem lesz jelen a 3D V-Cache.