background
avatar
xoki
Szint: 66
12 éve tag, offline
4.3K ☀
3.4K 💬
543 ⭐
101 🔥
13 🎁
K. Tamás
30 éves, férfi
Szerbia

A koreai MMORPG végül nyugatra látogat

Írta: xoki, 2016. April 14., játékteszt
Játék: Blade & Soul

Egy újabb MMO vált elérhetővé nyugaton. Vajon tudja e azt a szintet hozni amelyet a játékosok elvárnak?

Egy új koreai MMORPG vált játszhatóvá nyugaton amelyre körülbelül négy évet kellett várnunk. Aki ez előtt szeretett volna játszani vele csak ázsiai szerveren tehette meg, amely sokakat visszarántott attól, hogy kipróbálják a játékot, már a nyelvi nehézségek miatt is. Most viszont már 2016. Január 19-e óta elérhető angol, német és francia nyelven is, teljes fordításban és Free to play rendszerrel. Folyamatosan kerülnek bele a tartalmak a játékba, hogy minden napra kész legyen a koreai verzióval. Ennek oka az lehet hogy nem akartak túl sokat egyszerre megjelentetni, először is mert nem tudták mennyire is lesz majd sikeres, másodszor pedig a grind miatt, amelyről majd a későbbiekben lesz szó.
A játék egy martial arts mmo, az egész harc rendszer egyedivé és érdekessé teszi magát a fejlődést is. 8 karakter közül választhatjuk ki a nekünk legjobban tetszőt: Destroyer, Blade master, Summoner, Force master, Kung fu master, Assassin, Blade dancer, Warlock. Miután ez megtörtént alaposan személyre tudjuk szabni karakterünket

Ezután kezdődhet a fejlődés. Jelenleg a maximális szint 50 + 10. Ez lényegében annyit tesz, hogy 50 szintet fejlődünk majd 10 hongmoon szintet, ami igazából ugyanazt a funkciót tölti be mint a többi szint – bónusz képességpontok pl.
A játékban egy főküldetés is található, amely vezet minket. Miközben pedig a szokásos mmo mellék küldetéseinket próbáljuk teljesíteni gyönyörködhetünk a tájban, mivel nagyon jól eltalált grafikával rendelkezik és az egész világ pont akkora amekkorának lennie kell, nincs az az érzés hogy fölöslegesen kell sokat járnunk üres helyeken át mire a célunkhoz érünk. Ahogy előrejutunk a játékban, kisebb kérdőíveket tölthetünk ki hogy mi a véleményünk az adott elemekről, amelyet érdemes megtenni mivel szép kis jutalmakat kapunk érte.
Viszonylag gyorsan el lehet érni a maximális szintet(50). Ennek oka hogy a játék főként az end game tartalmat helyezi előtérbe, ami sajnos nem sok van, de ez nem is lenne baj, ha a játék nem követelné meg hogy minden nap teljesítsük ugyanazokat a küldetéseket. Hogy miért? Ebben a játékban bizony értéke van az aranynak, rengeteg munkával jár megszerezni egy egy fejlesztés árát. A napi küldetések száma korlátozva van, viszont több van mint amennyit megcsinálhatunk, ezért kitudjuk választani azokat amelyek szívesen végzünk el, vagy amelyek a legtöbb aranyat adják. Ezzel pedig a hongmoon szintünket is növelhetjük, mivel rengeted tapasztalat kell egy egy ilyen szintlépéshez.
Választhatunk PVE és PVP között, de akár mindkettőt is. PVP esetében részt vehetünk 1v1 csatákban vagy 3v3 tag match csatákban. Utóbbi esetében nem 6 játékos van egyszerre a pályán, hanem szintén 2, viszont cserélhet, valamint társai 6 másodperc erejéig beleavatkozhatnak a csatába. A pvp kiegyensúlyozott, egyáltalán nem számit milyen fegyverünk stb van. Ezen kívül mehetünk nyitott világú pvp re, amelyet úgy tudunk megtenni hogy felvesszük a faction ruhánkat. Lehetünk a Cerulean order vagy a Crimson legion tagjai.
PVE esetében a fő feladatunk a fegyverünk és különböző kiegészítőink fejlesztése. Amely rengeteg munkával jár. Sok farmolással, és napi küldetés teljesitéssel fogjuk elütni az időnket ha mi akarunk lenni a legnagyobb Attack power-rel (AP) rendelkező játékosok egyike. Amint látható alapanyagok és arany segitségével tudunk fejleszteni. Küzdhetünk a legnagyobb és legerősebb ellenségekkel is, amelyhez jó sok játékos kell hogy sikerrel záruljon.
Amely elengedhetetlen ha a legnehezebb dungeonokban akarunk részt venni. Ezekből szerencsére nincs nagy hiány. Lehetőségünk van soloba is játszani, minden gond nélkül. Az egyetlen kivétel az előbb emlitett tartalom.
A játékban nincs semmi közlekedési eszköz hanem csak a két lábunkra támaszkodhatunk, valamint a gyors teleport rendszerre. Tudunk kocogni, futni, falra felfutni, de akár repülni is, amely hatalmasat dob a játékélményen.
A játékélmény eszméletlen, az egyetlen dolog ami miatt sokan ott hagyhatják a játékot az a grind. A legtöbb esetben 50+ alkalommal kell egy-egy tartalmat elismételnünk mire a karakterünknek megfelelő itemet dob a főellenség, pl az Assassinnak dagger kell, a többivel nem sok mindent tud kezdeni, esetleg eladni vagy szétszedni. Ha szerencsések vagyunk akár az első alkalommal is megtudjuk szerezni. E mellett rengeted aranyra lesz szükség, amely megszerezése nem kis feladat.
Lehetőségünk van craftolni is, amely jelen esetben elég elkapkodott rendszeren alapszik. Összesen négy guildbe tudunk csatlakozni. Ebből 2 a craft és 2 a beszerző. A beszerzés annyiből áll hogy egy kis pénzért cserébe jó sok idő elteltével megérkezik a rendelésünk, amely a nagyobb szinteken akár 20 órába is beletelhet, ezért ezeknek az ára elég magas ha venni akarjuk. Ezeknek először meg kell találni a mintájukat a játékban. A craft szintén ebből áll, csak itt egyes dolgok készítéséhez receptre van szükségünk. Szintén rengeteg idő mire elkészül, ezért ez az egyik legjobb pénz keresési mód is, viszont először érdemes mindent magunkra költeni, és mindent elhasználni ami kell hogy a felszerelésünket fejleszteni tudjuk.
A free to play rendszer szerencsére semmi előnyt nem biztosít a fizetős játékosoknak, csak egy kicsit gyorsabban érhetnek el egy-egy fejlesztést. Tudnak venni aranyat a többi játékostól, amely az árust a boltban elkölthető hongmoon coinnal lát el ncoinból(amit csak igazi pénzért tudunk venni) és ebből lehetősége van pl különböző ruhák, kiegészítők vásárlására.
Hang és zene szempontjából sem lehet panaszunk, jól eltalált zenék csata közben, a történet szomorú részeinél pedig szintén tökéletesen odaillő zenét választottak. Az egyetlen gond hang téren a szinkron, nos nem egy tökéletes munka, de elviselhető.
    Pozitívumok:
  • Jól eltalált grafika, változatos tájak
  • Kidolgozott harcrendszer
  • Egyedi élvezetes közlekedés
  • Jó free to play rendszer
  • Jó zenék és hangok
  • Élvezetes játékmenet, amelyben mindenki megtalálhatja a neki legjobban tetsző tevékenységet
  • Sokáig tart mire minden felszerelésünk a legjobb lesz...
    Negatívumok:
  • ...amely sokakat a játék elhagyására kényszeríthet
  • Rengeted bot és spammer
  • Kicsit optimalizálatlan
  • Gyorsan repetitívvé válhat
  • Alacsony színvonalú szinkron és fordítás
  • Crafting és gathering

Összességében egy jó MMO ról van szó, élvezetes harcrendszerrel. A mai játékok mellett simán hozza azt a szinvonalat amit elvárunk tőle, mindenki megtalálhatja a magának legjobban tetsző tevékenységet benne ezért mindenképpen ajánlott a kipróbálása.

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
█████████
90%
Zene:
█████████
90%
Játékélmény:
█████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
Blade & Soul
Blade & Soul
Blade & Soul
Megjelenés: 2012. June 30. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: NCsoft
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
BulleTPC avatar
Szerintem nagyszerű játék, bár a terra kicsit jobban bejött 😀
0
0
0
0
Legion avatar
A soulworker jobb lesz. Annak már nem target harcrendszere lesz mert ennek még mindig az van. Ez se rossz de nem egy Vindictus vagy Tera ahol 20 szinttel magasabb helyen is tudsz lenni vagy egyedül raidekek ölni (Tera World bossokról nem is beszélve vagy szólóba lehozni 6 játékost igénylő instákat) csakis azért mert jó vagy és tudsz játszani.
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Jó teszt lett. A ruszki verzióval elég sokat játszottam, de a nyugati verzióhoz még nem volt szerencsém. De hamarosan 😀
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Jó teszt, tökéletesen bemutatja a játékot.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
4 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció