Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
SyntaxXx
Szint 4
SyntaxXx avatar
Offline, itt járt 5 éve
5 éve tag
Az orosz metróalagutak titkai
Írta: SyntaxXx, 2012. január 11., játékteszt
Játék: Metro 2033

Vajon Oroszország atomháborúba fog keveredni 2033-ba? Dmitry Glukhovsky szerint igen. Az orosz író 2002-ben jelentette meg az interneten, és 2005-ben adta ki könyv formájában. Ezek után egy ukrán játékkészitő cég, a(z) A4 Games megteremtette játék formájában. Vajon a Metro 2033 meghozta a könyvek utáni sikert? Ez a tesztben kiderül...

Üdvözlök mindenkit, SyntaxXx vagyok. Az elöző 2 tesztemhez képest (Warcraft III - Reign of
Chaos és Warcraft III - The Frozen Throne) most egy teljesen más játékstílusra térek át. Azért is
választottam a kifilézendő áldozatomnak a Metro 2033-at, mert a kedvenc FPS, Survivol horror
játékom. Ez a teszt sokkal részletesebb lesz, ezzel az is jár hogy sokkal hosszabb is.

Remélem tetszeni fog e "kis" írásom mindenkinek.
Jó olvasást!


A tesztet az A4 Games bemutatásával kezdeném.

A(z) A4 Games 2006-ban alakult Ukrajnában, Kijevben. Az A4 Games a GSC Game World
videójáték cég néhány alkalmazottjából alakult meg. Sok programozó ment át a(z) A4 Games-
hez, a nagysikerü S.T.A.L.K.E.R - Shadow of Chernobyl megjelenése után. A régi GSC Game
World, X-Ray motorját(a S.T.A.L.K.E.R sikersorozat motorját) mellőzve, létrehozták az A4 motort.
És ezek után, ezt is használták a 2011.március.16.-án megjelenő Metro 2033-nál, és ezt a motort
is fogják használni a hamarosan megjelenő Metro: Last Light-nál.

Metro 2033, avagy hogy jött létre e brilliáns ötlet...


Maga, a Metro 2033-at először Dmitry Glukhovsky ötletéből született meg. Glukhovsky leírása
szerint, Oroszország, 2033-ban teljesen lakhatatlanná válik, egy etomhábórús csapás miatt.
Kiváltó okokat nem tudnak, és azt sem hogy ki lőtt elöbb. A felszinen az élet egyenlő a 0-val, a
radioaktív sugarárzás miatt. Az egyetlen lehetőséget, a metróalagutak jelentik az életben
maradtaknak. De akik túl is élték, azoknak nem csak a sugárzással és más környezeti
problémával kell megbírkozni. A radioaktív sugárzás miatt, különös lények is megteremtődtek,
veszélyeszetve a túlélők életét. A túlélők többsége öntudatlan állapotban van, és nem tudják mi
is lehet most a felszinen. Sokan már nem is emlékeznek, milyen lehet kint mivel már az
alagútban születtek. És elkezdődik a vad hajsza a túlélésért.... és ezeken kívül még rengeted
információ és izgalom rejlik meg a könyvben, mely mostmár nem csak könyv formájában
nézhető, de most már játszható is.

A játék nem jöhetett volna létre Glukhovsky engedélye nélkül, mivel ő írta meg a könyvet. De
Glukhovsky belement, elfogadta a játékszabályokat és elindult a játék megtervezése,
kivitelezése, grafizálása,stb.....
Fejlesztők nem siették el a dolgokat. A játékot 2005-ben jelentették be, mikor is még javában
mentek a fejlesztések. Mindent beleadtak a játékba, és úgy próbálták megcsinálni hogy előadja a
könyvbe írtakat, csak játékszerűen. Azonban utána a játék teljes megjelenéséig a játékosoknak
még 5 évet kellet várnia. Ezek ujtán a THQ felkarolta a játékot és 2010.március.16.-án kiadták
PC és XBOX 360 formájában.

A játékosok sokat vártak a Metro-tól, mondván ha ennyi időt dolgoztak rajta akkor biztos jó lett.
És "én szerintem" nincs ok a csalódásra. Természetesen érte elég kemény kritizálások a játékot,
főleg a platform megjelenések miatt.
Sokan azon voltak felháborodva, hogy "csak" PC-re és XBOX 360-ra lesz, miközben sokan PS3-ra
is várták. Egyrészt igaz, hogy jó lett volna PS3 formájában is kiadni de ha így tervezték meg a
fejlesztők akkor ezen már nem érdemes rágódni.
Viszont ezek a sérelmek a hamarosan megjelenő Metro: Last Light-nál nem lesznek. Mivel hogy
ezt már nem csak pC és XBOX 360 formájában fogják kiadni, ha nem még WII-n és a sokak
vártál igérkező PS3-on is. Ezek után nem hinném, hogy érné platform kritika a(z) A4 Games-t.

A másik kritizálandó dolog a játékban, amit nagyon sérelmeznek az a hatalmas
optimalizálatlanság. És itt szeretném elmondni, hogy az optimalizálatlanság ellenére egy
hihetetlen látványvilág tárul a játékos elé, és ki merem jelenteni hogy a Metro 2033 rendelkezik a
mai játékok között a LEGSZEBB grafikával DX11-ben, Very High-en. Viszont ezért a látványvilágért
szükség van erős gépezetre. Sokan hasonlítgatják más játékokkal a grafikáját mint pl: Battlefield
3. De szerintem értelmetlenül hasonlítgatnak mivel "véleményem szerint" a Metro 2033 sokkal
kidolgozotabb és szebb.

Meg lehet nézni egy Battlefield 3 grafikát....


És egy Metro 2033-as grafikát....


Ezzel az elöbbi írással nem lealacsonyítani akarom a Battlefield 3 grafikáját, mert brutál jó a
grafikája 1920x1080-ban minden full beállításon. De azért én kicsit értelmetlen
összehasonlítgatásnak tartom ezt.

Maga a játék megjelenése, fejlesztése és optimalizálása után rátérek magára a játékra.

Megszokhattátok tőlem, az eddigi tesztekben is a menü-vel kezdtem a játék elemzését és ez
most sem marad el.

Mit is mondhatnék alapjából a menüről. Megadja a régi orosz stilust, ezzel előtérbe helyezve a
történelmet és azt, hogy milyen alkatrészek is várnak az emberekre lent, a föld mélyén az
alagutakban. Mivel hogy atomcsapás érte oroszország területét, csak a régi alkatrészekre
támazkodhatnak a lent élő emberek. Úgy hogy véleményem szerint ez remek ötlet volt, hogy így
alakították ki a menü kinézetét. A betük nagy mértékben illenek a tárgyakhoz. Szépen
beleolvadnak a betük a rádió vaselőtétébe, vagy a régi gépíró papírra. De a legjobb megoldás az
a régi TV-nél van. Vörös háttér tükröződik a fekete képernyőre és szépen kirajzolódik és beleillik
a CONTINUE menüpont.

Maga a menüt nem terhelték túl sok szöveggel, és menüpontal. Csak a legfontosabbakat rakták
előtérbe. A további beállítási lehetőségek hatalmas tárháza terül elénk mikor túllépünk az
alapmenün, úgy hogy ez jó megoldás volt.
A menüben csak a(z) ....
-Options (Beállítások)
-Load (Betöltés)
-New Game (Új játék)
és a Continue (Folytatás)
található.

A menüből tovább continue-zve átlépünk magára a játékra és a játékmenetre.

A játékban Artyom lesz a játékos karakterünk. A játék/történet a poszt apokaliptikus Moszkvában
játszódik, a metróalagutakban. De néhol a felszin felett.
Az FPS játékszinvonalat a Metro 2033 továbbvitte, megfűszerezve egy kis SH-val (Survival horror).
Így ezzel a párosítással nem egy átlag lövöldözős játékról beszélünk, mint PL cod,bf,cs,stb...
játékoknál. Ezeknél a játékoknál a legjelentősebb cél a frag. Csapatjátéknak kimondottan nem
mondanám őket (kivétel a CS). A Metro 2033-ban a csapatjáték elengedhetetlen a túlélésért. Itt
nincs frag számlálás, itt a szín tiszta túlélésért megy a harc. Egy csapatként nyomulnak előre a
sötét és kietlen alagútrendszerben. A harc viszont folytonos. A szörnyek nem alszanak, ha nem
figyel az ember rendesen elég hamar megölhetik. Viszont az eszeveszett össze vissza
lövöldözést nem érdemes csinálni, mivel a lőszer ritka de egyben fontos árucikk. A lőszervásárlás
elkerülés végett Pre apokalipszis, katonai minőségű lőszert használnak. Ezek sokkal gyengébb
minőségű golyók. Mivel kevés a lőszer, érdemes a holtesteket végignézni lőszer iránt.
Többségében elég szép mennyiségű lőszert lehet összeszedni a holtesteknél. Ha van valutánk
(lövésenkénti pénzünk), akkor tudunk venni katonai minőségű lőszert a Metroállomásoknál.

E kietlen helyszinekre jellemző a sötétség, ami megadja az igaz metróalagutak hangulatát.
Furcsa hangok járják át az alagutrendszereket, folytonos halálfélelem terjeng a levegőben. A
horror elemekkel a metróalagutak igazán félelmetessé tudnák válni, főleg úgy hogy
menetelésnél csak a zseblámpára támaszkodhat az ember, hogy legalább lásson valamit a teljes
sötétségben. Utunk során, sok ilyesztő dologba botolhatunk, ami nagyban elősegíti azt hogy az
igazi halálközeli élményt átéljük. Rengetek mutáns szörny az alagutakban, és a felszin felett.
Felszin feletti mozgáshoz elengedhetetlen a gázálarc. Plusz terhelésként érintheti az embert, a
súlyosan sugárzott látkép a felszinen. Ha le kellene venni a gázálarcot, pillanatok azatt halálba
sodornátok magatokat.
Az ember térképre nem tud támaszkodni, mely mutatná útját. Csak az íránytűjére hagyatkozhat,
és reménykedhet hogy jó úton halad.

A játékban rengeteg különleges lőfegyver található. Vannak eredeti minőségű gépfegyverek, mint
Pl: a Revolver, vagy a Bastard vagy az Ak 74M. De rengeteg kitalált vagy átalakított fegyver is
található. Pl: Uboinik vagy a Hellsing. De ezeken kívül még rengetek nagy kaliberü és kisebb
kaliberü lőfegyver is található a játékban. Gránátok szempontjából, a régi kanócos megoldású
gránát található a játékban.
E rendkivüli fegyverarzenálhoz, elengedhetetlenek a lőszerek. Melyet vagy veszünk, vagy
elvesszük az ellenséges támadóktól, vagy halottaktól. Szükség is van a lőszerre, mivel nem csak
a szörnyekkel kell szembenéznünk, ha nem az ellenséges katonákkal is akik nem álltak a
menekülők oldalára, ha nem szabad kóborlással élik életüket, és midnen áron védik területüket.
A mutáns lények nem rendelkeznek lőfegyverrel. Szinte csak puszta erőnléti támadással
támadják meg az embereket. Az ellenséges katonák azonban ugyan olyan lőfegyverrel lő rák,
mint amivel mi lövünk rájuk.
Az életadás a játékban azonos, mint a többi FPS-ben. Az egészségügyi pontot elkerülve lassan
sebbződünk, viszont a folyamatot nagyon gyorsan is meglehet oldani, ehhez kell a STIM,
medikit. Pillanatok altt visszanöveli az életét az embernek, és már is mehet vissza a harcba.
Azonban, ha súlyos sérülést kapunk, utána amire újra normális életerőnk legyen ahhoz kb 30-40
mp-re lesz szükségünk. Lassú folyamat, de elkerüljük a halált.

Maga a Metro 2033, egy relatív játék. Szinte mindent saját magadnak kell megcsinálnod benne.
De ezzel teszi lehetővé azt, hogy az ember hogy boldogúlna egy ilyen veszélyes helyzetben. Ilyen
dolgok közé kerül az is, hogy folyton cserélni kell a légszürőt a gázálarcban, ezzel elkerülve a
sugárzást. Ha gyűjtjük folyamatosan, és van tartalék a játék autómatikusan kicseréli nekünk a
szürőt.
A gázálarc szürő hatását realisztikusan egy digitális óra mutatja, mely időzitővel van felszerelve.
Ezzel elkerülve a sugárfertözést.
A gázálarcon a sérülések renkivüli módon meglátszanak, realisztikusan kimart helyek néhol, vagy
szimpla kijukadás.
A lőszert a nehéz fokozatig kijelzi, onnantól azonban már nem. Úgy hogy érdemes számolgatni.
A realisztikumot jelzi az is, hogy olyan felszereléseket kapunk mely egy alap, sugárzással
foglalkozó területen elökerül. (igaz más formában). Gondolok itt épp a sugármérőre. Mel kijelzi
mekkora a sugárzás mértéke, hogy szükségünk van gázálarcra, vagy nincsen. Érdemes folyton
nézi az értékeket, mivel váratlanul bele lehet botlani egy sugárfertözött helyiségbe.
A játékban az irányzékok is változóak. Lézerpointer, vagy szimpla irányzékot is lehet használni.
Természetesen fegyver függvénye.

A játék maga segít midnenben, amiben kell. Mutatja milyen betüt kell nyomni hogy felemeljün
kegy kaput például. De ez a holtesteknél talált lőszer vagy vegyvernél is így van. Megmutatja
milyen fegyver van, és hogy mennyi lőszer. Így nem kell azon matekozni hogy most miylen
fegyver is az. Viszont a lőszermennyiséget a hard fokozatnál már elkell felejteni, mivel akkor már
nem segít ilyenben a játék. Így amikor találunk lőszert, érdemes elszámolgatni.
Realisztikumot 1 valami töri meg, és az amikor valami tárgyat kell moztagni. Felhozok egy
példát. A játék elején vagyunk, felmásztunk a létrán és bemegyünk az épületbe. Ehhez felkell
emelni a kaput, egy emelő görgő segítségével. El is kezdjük emelni. És itt jön számomra a
probléma. A programozók nem programozták be a kézmozgását, hogy ő maga húzza fel a kaput.
Így elrontva a realisztikumot. És ezt láthatjátok is a képen hogy melyikre értettem ezt a példát.(E
szöveg alatti kép)


A játékban a kutatatás még nagyon jelentős. Minden helységet érdemes átnézni, hát ha van
lőszer vagy olyan felszerelés amely jó jöhet utunk során.
És ha már realisztikum, nem hagyhatom ki ebből a szörnyek és az ellenséges katonák
halálozását. Biztos sokan játszottatok már horror játékkal, melbyne folyton ölni kell a szörnyeket.
Némely játékban elég hamar meghalnak a szürnyek, ez vagy bug miatt van vagy így tervezték.
Viszont a Metro 2033-ban elég durva mennyiségű lőszer kell a szörnyekben. Természetesen aki
nagyon nagym esterlövész, az 2-3 fejlövéstől már kidöntjheti a szörnyet. Viszont testlövéssel
legalább 15-20 golyó kell. Ami nem kis mennyiség, egy olyan játékban melyben magunknak kell
a lőszert megkeresni/elvenni vagy megvenni. Az emberek ölési részéröl meg teljes mértékben
igaznak hat. Pontos fejlövéstől egyből kidől az ellenfél. Testlövéstől összerogyik és mozogni is
alig bír így.
Úgy hogy ezt a realisztikumot rendkívül jól eltalálták a fejlesztők.

Mi, avagy Artyom.:

Mint említettem, Artyom a játékos karakterünk. Egész játék során az ő bőrében fogunk előre
haladni. Az ő szemével fogjuk látni a borzalmakat, amelyek az egész játékban hatalmas
mennyiségben található. A szörnyeket, melyeket halálunkig öljük. Az embereket, akik velünk
együtt próbálnak túlélni, vagy ellenünk támadni. És a kegyetlen pusztítást, melyet Oroszország
elszenvedet. Ezek leszünk mi, és ezeket látjuk Artyom szerepében.
Artyom egy elit katonátol talul. Útja során rengetek emberrel fog találkozni, melyek között lesz
barátságos és lesz ellenséges is. Artyom fő dolga az, hogy eljusson egy rakétasilóhoz a D6-ba.
(D6, másnéven Metro 2. Ez egy titkos földalatti rendszer, melynek a nevét Sztálink adta.)
Magára, a játék folyamatára nem térnék ki a spoiler-ezés miatt. De a tesztnek itt nincs vége,
még csak most kezdődik igazán.

Most, hogy "röviden" kifiléztük magát a játékot és a történetét, rátérhetünk azokra a dolgokra
amelyek hatalmas játékélményt adtak a Metro 2033-nak, és egyben az életszerüséget is.

A Metro 2033 fő célja igazából az életbenmaradás. Hasonlíthatnám a Saw - The Game-hez is ,
mivel ott is a fő cél az hogy élve túlélje az ember. Viszont itt jön a kérdés, hogy mennyit válalnál
az életedért? Első szólalásra midnenki igent modnani, de jobban belegondolva a döntés nem
ilyen egyszerű. A Metro 2033-ban midnent be kell válalni azért hogy túlélhesse az ember. És
ebben nem csak hihetetlenül jó navigációs kézség és hidegvér szükséges. Elengedhetetlen a
felszerelés is. A felszerelés, mely segíti az embert a célja végéig.
E szavak után veszem gorcső alá az igazán fontos dolgokat, mely az életbenmaradásunkhoz
elengedhetetlen. És ez nem más mint a fegyverek, és a más életfontosságú kiegészitők.

Fegyverek:

Mint már írtam pár oszloppal ezelött, a fegyverek listája a játékban elég szép. Fegyverekből nincs
hiány.
A közelharci (Artyom's Knife ; Throwing Knives), a kézifegyvreken (Revolver) át az elhelyezett
fegyverekig (DShK 12.7mm Machinegun ; Flamethrower) midnen megtalálható a játékban.
Természetesen a fegyverarzenálból nem maradhat ki az orosz csodafegyver az AK. Az AK a
legfontosabb elsődleges fegyver, mely pillanatok alatt hatástalanná teszi az ellenfelet. A jó öreg
AK 47-et mellőzték a játékból, és a későbbi utódját rakták bele, a(z) AK 74M-et. És beleraktak
még egy új Kalashnikov-ot is, egy Kalash 2012. Másodlagos fegyverként beraktak a fejlesztők
egy Uboinik-et (automata shotgun-t), egy nehéz automata shotgun-t és ezen kívül még egy
Hellsing-et, egy Tihar-t és egy Volt Driver-t.
Gránátok szempontjából, csupán 2 fajta van. Van egy sima gyutacsos, vagy is egy szimpla
kanócos gránát, és egy körtegránát vagy is a Sticky gránát.

És itt gondolkodik el sok ember, hogy miylen fegyverek is ezek igazából. Hogy léteznek ilyen
fegyverek egyáltalán, vagy nem!? A válasz nagyon egyszerű. Némelyik létezik, némelyik csak
kitaláció és vannak szimpla átalakított fegyverek.

Revolver:


AK-74:


Kalash 2012:


VSK-94:


Tihar:


Hellsing:


Ezek a fegyverek, mint látható teljesen átalakítottak. Így megadva azt, hogy milyen fegyvereket
is lehet összehozni ha szüksége van rá az embereknek. Reljesen más modulban találhatóak,
mint Pl a Revolver. Ezek mind nagyhatótávolságú másodlagos, elsődleges fegyverek. Amelyik
fegyver engem igazán megfogott, az nem más mint a Hellsing. Ez egy tipikusan olyan átalakított
fegyver, mely kihangsúlyozza a régiséget.

De e sort még követi a(z)

Uboinik:


Mely egy teljesen átalakított, szuronnyal felszerelt automata shotgun

és az ezek után következő, teljes mértékben egyedileg kialakított fegyverek. vagy is a(z)

Revolver-ek:



és a Bastard, másodlagos fegyver.


Fegyverek pontossága és a célkereszt:

A fegyverek pontosságára panasz nem lehet.A lőszer óramű pontosságal halad a célja felé, és
nincsenek elkoborló vagy bugos lövések. De ehhez a pontossághoz, jó célkereszte van
szükségünk. Fegyverektől függően van célkeresztünk. Mely vagy laser pointer-el van főlszerelve,
vagy szimpla célkereszt, vagy csak a fegyver célkeresztjével lehet hasznosítani.

A fegyverekről "röviden, tömören" ennyit.

A fegyverek után, most rátérnék a 2. legfontosabb dologra a játékban, a felszerelésre vagy is a
kiegészitőkre. Melyek utunk során segítséget nyújtanak.

Ahogy fontosak a fegyverek, annyira fontos a felszerelés is. Mert hát mit is kezdenénk csupán a
fegyverrel, ha véletlen nincs rajtuk mellény, vagy nincs sugárzásmérőnk ha véletlen egy
sugárfertözött helyre megyünk. Na ezért annyira fontos a felszerelés.

A játékban rengeteg dolgot kapunk/találunk. Fontos kellékek közé tarotik a gázálarc, mely
megvéd minket a sugárzástól. Az óra, mely mutatja mennyi ideig viselhetjük még a álarcot a
szürő végett. A sugárzásmérő, mely megméri hogy mennyire veszélyes a helyszin. És ezeken
kívül még nagyon sok midnen, mely segíti az ember az elörehaladásban.
Ezeket tudnám egy jó ideig sorolni, de akkor sose érnék a teszt végére :D

Hát, "röviden, tömören" ennyit gondoltam a játékmenetre és a játékra magára. Ha véletlen
kihagytam valamit, összeírom őket és kijavíttatom majd.

E sorok után, rátérnék arra, ami olyan gyönyörűvé teszi a Metro 2033-at. És ez nem más mint a
grafika.

A grafikáról mit is mondhatnék, eszméletlenül gyönyörű. Aki erre a grafikára azt modnaná hogy
nem jó, én komolyan szemberöhögném. Az optimalizálatlanság ellenére, eszméletlen szép a
látványvilág. Az árnyékokat is gyönyörűen megcsinálták, és a fényeket is. Gyönyörűen
kidolgozták a karaktereket,fegyvereket, autókat, és azt a pusztítást mely lecsapott
oroszországra. A sziklák, a fő, meg a többi természetbeli dolog is kialtnak tűnik, és így adja meg
azt a hangulatot, mely egyben félelmetes és izgalmas.

Helyszínek kidolgozásáról annyit, hogy tökéletesen ki lett dolgozva az egész. Szóval midnen
gyönyörűen kirajzolt, látásvilágban kazdag képet kapunk. A helyszínek közötti elsötétülések és
néhol a teljes sötétség a félelem küszöbére tereli az embert. A kisebb kellékeket is, mint pl egy
írás a falon vagy ajtókilincs, stb.. dolgokat is gyönyörűen megcsinálták, így nem lehet azt
modnani hogy vesztegették volna az időt. Mert szépen szólva odafigyeltek a részletességre.

A grafikai beállításokról annyit. AZ optimalizálatlanság DX9 és DX10-ben nem annyira jelentős.
Kezdve 1024-től 1920x1080-as beállításig egy átlagban jó fps számot tudnak elérni még egy
átlag pc-vel is. Viszont DX11-ben már oda kell tenni magát azembernek.
Mert ezért a látványvilágért



meg is lehet érteni azt, hogy kell az igazán brutális gép. De elhihetitek nekem, midn1 milyen
beállításon van az ember. Hogy DX9,10 vagy 11. a grafikára egy panasz nem lehet. Mert azokon
a szinteken is gyönyörű képet kapunk. Low-tól kezdve a Very High-ig.

Úgy hogy énszerintem tökéletesenel el lett találva a grafika, csak az optimalizálás lett volna jobb,
de hát ezen már nem érdemes rágódni. Reméljük együtt, hogy a Metro: Last Light valamivel
jobban lesz optimalizálva.

grafikai szinvonalrol röviden ennyi.

Ezek után, rátérnék a játékélményre.

Ide nem is gondolom, hogy sokat kellene írnom. Elég lenne az is hogy TÖKÉLETES. de így túl
rövid lennék. Ezért egy kis extrával megnövelem az olvasási kedvet.
Azért is tökéletes a játékmenet "szerintem" mert ez a játék realisztikumként kezeli a játékost.
Szóval, mindenre oda kell figyelned hogy túlélhesd. Ott van pl a gázálarc, az órát figyelned kell
ne hogy bajba kerüljél. És a többi fontos eszköz. És az dob igazán nagyot a játékélményen, hogy
mindent mi magunk csinálunk, így minnél izgalmasabb a játék annál többet akar vele játszani az
ember. (Én csak tudom, már legalább 4x kiakasztottam, és mai napig nem tudom megállni hogy
ne játszak vele.)
Szóval a játékélmény az teljesen tökéletes. Unalmasnak nem lehet mondnai, mert aki ezen a
játékon unatkozik az nem tudja hogy mi az hogy játékélmény. Nem beszélhetek mások szaváról,
ezért maradok a magaménál.

Így ezt zárva, a játékélmény egyértelműen TÖKÉLETES!

E fontos dolgok után, jön még1 fontos dolog. És az nem más mint a hang.

A hangok. A grafikai látvány mellet, a hangok teszik igazán élethűvé a játékot. A térhangzás
teljesen feldobja az embert, mely egyben lehet félelmetes is, vagy csak érdekfeszitő. A
metróalagútban a hangok átjárását teljesen tökéletesen megoldották. A szörnyek hangjai is
teljesen félelmetessé és élethübbé tette a játékban. De szinte mindenhol gy van szerintem.

Úgy hogy a hangok is egyértelműen TÖKÉLETES-es.

És elérkeztem a tesztem végéhez. Most összesítem a tapasztalataimat a Metro 2033-ról.

A Metro 2033, egy igazi FPS/túlélő horror keverék, mely egyben a lövöldözés iránti kedvet is
meghozza, és a túlélési vágyat is. Ezzel megnövelve a játéklélményt. A grafikai dolgokat is
remekül megoldották, bugok szinte nem istalálhatók benne. Úgyhogy a sok várakozási idő
ellenére, látszik hogy nem a babérjaikon ültek. Úgy hogy összességében a Metro 2033 egy
tökéletes játék, az optimalizálatlanság ellenére is.

Ezért az én értékelésem a Metro 2033-ról így alakult...
Grafika: 10
Hang: 10
Játékélmény: 10
Összességében: 10

Köszönöm a figyelmet, és az olvasást is. Nem lett egy rövid teszt, de így próbáltam teljes
mértékben kimutatni a játék igazi

Értékelés:
Grafika:
██████████
10
Hang:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
10
Összességében:
██████████
10
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 30
Sicu33 avatar
2012. 07. 06. 10:44:51
#
Nagyon jó teszt,a játék is kiválóXD
xCube avatar
2012. 02. 20. 23:27:30
#
Az írás nagyon alapos és tartalmas, a szerkesztéssel, a helyesírással és a stílussal vannak apróbb gondok, de összességében nekem nagyon tetszett :) .

Mellesleg nekem is nagy kedvencem a játék, már kétszer végigtoltam és még fogom is :) .
19951207 avatar
2012. 01. 19. 18:42:38
#
jó a teszt!
DE rossz az értékelés... 11-re kellett volna értékelni! XD
wegh avatar
2012. 01. 18. 19:46:17
#
Átfogó és nagyon részletes teszt. Mesteri munka!
lolocska11 avatar
2012. 01. 17. 15:52:36
#
Szép teszt :)
Logen33 avatar
2012. 01. 17. 10:57:39
#
Nagyon jó teszt lett!:D
SyntaxXx avatar
2012. 01. 12. 21:07:47
#
köszönöm HiddenBlade ; ashran ; Kornel77 ; Szabcsi és Zergi0 :)

HiddenBlade:köszönöm e szavakat, jól esik hogy ennyire elismerik a munkámat :)

ashran: Én orosz szinkronnal játszom, és tökéletesen megadja azt a hangulatot ami oda illik. Meg hát ha már oroszországban játszódik a történet, akkor oroszul beszéljenek :)
Bugok szempontjából nem vészes a Metro. 1-2 helyen van kisebb bug, de ezek nem eget rengető hibák.

Szabcsi: Hát egy kicsit túlfényeztem, de szerintem megérdemelten. :)

Zergi0: Örülök hogy tetszik, és hogy fanatikus lettél :D Hát a folytatásra sem lesz szerintem panasz. De ez majd kiderül most, 2012-ben :)
Zergi0 avatar
2012. 01. 12. 20:24:54
#
Nagyon jó teszt és a játék is hatalmas ma vittem végig és hát már fanatikus lettem :D remélem a folytatása is ilyen jó lesz .
Szabcsi avatar
2012. 01. 12. 17:44:46
#
Csak gratulálni tudok a teszthez de annyit fűznék hozzá hogy szerintem "túlfényezted"...

De tényleg nagyon jó teszt lett így tovább...:)
Kornel77 avatar
2012. 01. 12. 15:31:11
#
Jó lett,Felülmúlhatatlan :D
ashran avatar
2012. 01. 12. 14:41:13
#
Remek teszt lett, szép is meg élvezetes a játék.
Véleményem szerint a legdurvább ellenség ami engem megizzasztott az a Librarian nevezetü dög volt ami inkább oriás majomnak nézett ki.
Lőszerből mindig sok volt de az utolsó elötti pályákon ahol kint vagy a felszínen ott egyszerűen minden elfogy.
Én 3 buggal találkoztam de mind orvosolható volt.
Összeségében jól kidolgozzott játék.
Legjobb filing kedvéért érdemes orosz szinkronnal tolni. :)
Gratulálok a teszthez és további sikeres írásokat!;)
HiddenBlade avatar
2012. 01. 12. 12:35:52
#
RESPECT! nagyon jó teszt lett! talán ez a legjobb teszt ami van a gépigényen!
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 21:04:16
#
köszönöm hory9999 ; imperiusrex és MC MaRcI :)

Kmisi99: De, jól tudod. De ezt elfelejtettem beleírni.

imperiusrex: Nem mondhatnám magam nagyon komoly tesztírónak. Ez a 3. tesztem. De szeretem a játékokat teljesen kifilézni, hogy minél több derüljön ki róla :)

hamarosan érkezik az újabb teszt! Következő célpont: Battleforge. (Annyi változtatás lesz, hogy barátnőm fogja a tesztet megírni :) mivel őneki a nagy kedvence a Battleforge, így ő sokkal jobban ki tudja dolgozni.) Remélem ebből nem lesz gond majd.

MC MaRcI: Hát énszerintem max az unja meg ezt a játékot, aki legalább 5-10 x kipörgette (de még akkor sem mindenki). Én már jó néhányszor kipörgettem, és nem tudom megunni. És így mi lesz majd a Last Light-al?! :D
Itt szeretném kijavítani a hibámat. Nem 2011-ben jött ki a játék, ha nem 2010-ben. Ezt én írtam el. Elnézést!
MC MaRcI avatar
2012. 01. 11. 20:38:20
#
nagyszerű teszt és a játék is az én már jó sokszor végig játszottam és sosem unalmas nem sok ilyen remekmű jött ki 2011-ben
imperiusrex avatar
2012. 01. 11. 17:32:50
#
fantasztikus teszt fantasztikus game :)
látszik , hogy tanult teszt író vagy XD
ment a felűlmúlhatatlan ;)
csak így tovább:)
hory9999 avatar
2012. 01. 11. 16:55:26
#
Ez a teszt...:o remek ez ez ez...:o NAGYON OTT VAN!!!
Kmisi99 avatar
2012. 01. 11. 14:55:46
#
Lehet hogy rosszul tudom de úgy van hogy katonai töltény maga a fizető eszköz azzal tudsz fizetni és venni a gyagyi már metróban készült töltényeket amit mindenki használ. A katonai tölténnyel is lehet lőni ha az R-t hosszan nyomjuk de bitang hamar kiürül a pénzünk.
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 14:49:37
#
kösz lapartman997.

Természetesen mindenkinek más a véleménye, egy véleményen "semmiben" nincs az ember így természetes hogy másoknak a BF3 grafja jobb, másoknak meg a Metro 2033 grafja jobb.

De ahogy írtam a tesztben is meglehet nézni egy BF3 full grafot, és egy Metro 2033 full grafot. Az már mások dolga, hogy levonják a következtetést. (Meg természetesben a tesztben írt szöveg, a saját véleményem)
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 14:41:26
#
köszi Fryee!
no avatar
2012. 01. 11. 14:39:39
#
Nagyon jol sikerult teszt lett, a jatekrol pedig annyit, hogy tenyleg 10/10 a sajat stilusaban!
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 14:33:47
#
hát így belegondolva igen csak jobb lett volna egy olyan kép. Mondjuk itt elsősorban az emberi karaktert szerettem volna kiemelni. De egy játék grafikát nem csak egy emberi karakter tesz jó/kiváló grafikává. Ezért teljesen igazad van, mert egy tárgyakkal teli kép már is más fényt vetett volna a Metro grafikájára.
gigazte avatar
2012. 01. 11. 14:29:34
#
Még annyit elszeretnék mondani, hogy a BF3 és Metro 2033 grafikai összehasonlításnál nem igazán jön le abból a két képből, hogy a Metro 2033 szebb. A Metronál valami olyan képet kellett volna berakni amin megtalálhatóak tereptárgyak és egyéb fényeffektek is. Az embereket sokkal jobban megtudtad, volna úgy győzni arról, hogy a Metro grafikailag sokkal kidolgozottabb!
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 14:21:28
#
köszönöm Mongoosewow; psyli és gigazte :)

Mongoosewow: DX9-ben egy alap szám9itógépen is gyönyörűen elmegy (természetesen nem teljes beállításon) de élvezhető fps számmal megy. Úgy hogy nyugodt szívvel kipróbálhatod. Megbánni nem fogod, annyit mondok B-)

psyli:
Természetesen, ha "kijön" a Metro: Last Light akkor arról is majd szívesen írnék tesztet. De ez még a jövő :)

gigazte: nem is fogok szólni neki, ez apró hiba. De remélem a többi részben nem írtam el semmit sem :) próbáltam a maximumot kihozni magamból, ezért is lehet néhol egy kisebb elírás.
gigazte avatar
2012. 01. 11. 14:19:46
#
SyntaxXx: Az ilyen apró hibák miatt ne szólj Nruhtasnak! Az én tesztjeim se 100%-osak, minden ember hibázik!:) A tesztre ment az 5*
psyli avatar
2012. 01. 11. 14:10:09
#
@Mongoosewow: Nyugodtan próbáld ki, eszméletlen karakterisztikus játék és a géped, ha nem is max. beállításokon, de elbírja :)
A teszthez meg annyit, hogy jól sikerült, számomra is a piacon lévő egyik legélvezetesebb fps, köszönhetően a gyönyörű grafikától, a játékélményen át a tökéletes háttértörténetig.Várjuk tőled majd a 2034 tesztjét is :)
Mongoosewow avatar
2012. 01. 11. 13:20:15
#
Nagyon jó teszt lett, imádom az efajta játékokat, szívesen ki is próbálnám. A gépigénye DX 9-ben tényleg nem annyira vészes? Mert akkor 100% hogy végigvinném:)
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 12:12:40
#
kösz Crysis2 és Superlompos :)

Superlompos: Lehetséges, hogy kicsit be sokalltam a dicsérgetéssel. de szerintem meg is érdemli ez a játék a dicséretet!

Ezt véletlen elírtam. Megkérem Nruhtas-t hogy javítsa ki.
Lompi avatar
2012. 01. 11. 10:48:44
#
Szép, részeletes teszt lett! Látszik, hogy már párszor végigtoltad a játékot. Bár ez a sok tökéletesezés a végén nekem egy kicsit soknak tűnt, de ez nem von le semmit se az értékéből.

Jah az elején egyszer 2011. március 16-ot írtál, utána meg pár bekezdéssel lejjebb 2010. március 16-ot.

A tesztet az A4 Games bemutatásával kezdeném. (ebben 2011):

És ezek után, ezt is használták a 2011.március.16.-án megjelenő Metro 2033-nál


Persze ennek nincs különösebb jelentősége. :)
SyntaxXx avatar
2012. 01. 11. 06:49:40
#
kösz :)
kalaoi avatar
2012. 01. 11. 06:42:41
#
Jó "kis" teszt.
Én is szeretem a játékot.:)
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
24 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni