Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Spartan117
Szint 19
Spartan117 avatar
17 éves, férfi
Magyarország
Offline, itt járt 39 napja
5 éve tag
Skyrim végveszélyben
Írta: Spartan117, 2013. november 26., játékteszt
Játék: The Elder Scrolls V Skyrim

Az utolsó Dovakhiin és Alduin visszatérése... Senki sem hitte el amit a prófécia jósolt. De most beteljesedik.

Köszöntök minden kedves olvasót!
Ez alkalommal a 2011-es év játékáról fogok írni, ez pedig nem más mint a The Elder Scrolls ötödik része a Skyrim. A játék 2 nézettel rendelkezik az egyik a már megszokott first person nézet. A másik pedig a váll felőli nézet. Típusa miatt az RPG (Role Playing Game) tehát magyarul szerepjátékok közé sorolandó, tehát lesznek benne választható döntéseink válasz és kérdés lehetőségeink. A játék fejlesztője a Bethesda Softworks-ből kivált Bethesda Game Studios. (Ők készítették a Fallout szériát is.)

Az Elder Scrolls-ról

Ugyebár a sorozat 5 részes (most jött ki a 6. Elder Scrolls-online de erre most nem térnék ki). Mind az 5 rész Tamriel-ben játszódik. Tamrielnek több része is van a Skyrim nem meglepő módon Skyrim provinciában játszódik.


A sorozat részei javarészt hasonlítanak egymáshoz de csak típusban! (Ezalatt a történetek közti különbség és egyéb finomságok értetődők.) Én most csak a Skyrim-ot szeretném elemezni tehát lássunk is neki.

A Skyrimról

Tulajdonképpen középkori stílussal rendelkezik a játék de, ezt átfonja a Nord (tehát Északi) mitológia plusz a jól megszokott Elder scrolls mitológia. Történetéről nem szeretnék sokat elárulni viszont annyit elmondok, hogy nagyjából hogy fest a helyzet. Éppen egy szekéren tartunk pár halálraítélttel Helgen faluja felé ami jelenleg birodalmi (Imperial) erők fennhatósága. Mikor megérkezünk társainkkal egy birodalmi ügyintéző vár minket egy listával a kezében. Mi ez a lista? A lista tartalmazza kinek szegjék fejét és kinek ne. Nos mikor mi kerülnénk sorra elhangzik egy kérdés. Ki vagy te? Ekkor nekiláthatunk összerakni karakterünk kinézetét és kiválaszthatjuk melyik fajadalomhoz szeretnénk csatlakozni. Minden fajnak megvan a maga előnye de, a fajtákra most nem térek ki. Na viszont azt fontosnak tartom megemlíteni hogy az Oblivionnal ellentétben a csillagjegyeket vagy a perkeket nem lehet kiválasztani. hanem azok leszünk akik akarunk lenni, erről bővebben lejjebb a fejlődési rendszernél olvashattok. Szóval ott tartottunk hogy összerakjuk karakterünket és megalkotjuk nevünket, ugyan mi nem szereplünk a listán de, minket is megakarnak ölni. Ám mikor a bitón beteljesülne sorsunk egy sárkánytámadásnak köszönhetően megmenekülünk pár társunkkal. Utána nem sokkal ki fog derülni hogy karakterünk egy Dovakhiin (Dragonborn) tehát sárkányszülött aki képzés nélkül tehát kiabálással képes varázslatot képezni akárcsak a sárkányok. Valamint képes elnyelni egy sárkány lelkét mert ő maga is sárkány lélekkel született. Tehát ránk hárul a feladat hogy ki derítsük mi áll a háttérben az utóbbi sárkánytámadásoknak. Bővebben a Dovakhiin-ek a legendák szerint a sárkányok vérével született emberek afféle kiválasztottak a sárkány megölésekor elnyelik azok lelkét. Nem kell félreérteni a sárkányok kifejezetten értelmesek (nem úgy mint néhány mai ember) és nem mindjük szándékozik ölni. Tehát a Dovakhiin azért van hogy védje a Tamrielt a Sárkányoktól. A prófécia szerint pedig az utolsó dovakhiin fogja megölni Akatosh-t vagy más néven Alduin-t aki egy aedra sárkány.


Játékmenet

A játékmenet más játékhoz hasonlítani igen nehéz, nagyjából vannak mellékes és fő feladataink amit többféleképpen is teljesíthetünk ezek elvégzéséért gyakran jutalmakat kapunk (pénzt, vagy értékes tárgyakat). Karakterünket mi magunk szerelhetjük fel fegyverrel, páncéllal vagy egyéb értékes dolgokkal, aludhatunk is a játékban ami azért hasznos mert a képességeink jobbak lesznek (ez alól kivétel az aki vérfarkas a játékban mert azok ilyen bónuszt nem kapnak valamint alvásra sincs szükségük). A játékban erősen érződik, hogy az vagy aki lenni szeretnél. Tehát ha te egy nord mágus akarsz lenni aki jártas a kovácsolásban az igenis lehetséges. (Csak hogy értsétek a nordok között igen ritka a mágus. Ez olyan mintha azt mondtam volna angolul egy olasz étteremben egy mexikói pincérnek, aki csak a saját nyelvén ért, hogy pacalt szeretnék rendelni).
Na most jöjjön a fejlődési rendszer. A játékban vannak bizonyos perkek azon belül is még több perk. Egy ilyen perknek 100-ig van szintje na most ha valaki kovácsol arra fog pontot kapni nem pedig lopakodásra ha a lopakodásnál szintet lépünk nem lépünk ténylegesen szintet csak a perken belül. Az ilyen kisebb lépésekért tapasztalati pontot kapunk és ha elég gyűl össze akkor lépünk tényleg szintet. Ilyenkor 3 dologból választhatunk először mit szeretnénk fejleszteni.

1. Életerő: Úgy gondolom ezt nem kell részleteznem.
2. Energia: A futáshoz és bizonyos fegyverforgatási mozdulatokhoz szükséges. Valamint a nálunk hordozható tárgymennyiség súlyát növeli.
3. Mágia: A mágiának belül vannak több szempontok például helyreállító mágia, idéző mágia, pusztító mágia stb. ezek idézéshez szükséges a mágia pont.

Ez után választhatunk egy perket egy adott szemponton belül. Például íjászat, zárfeltörés, beszédkészség, de csak akkor ha az azt megelőző perket (ezt egy fejlődési fa képében képzeljük el) kifejlesztettük és megfelel a jártassági szintünknek is.


Aedra és Daedra

E két megnevezés ugyan hasonlít egymásra de, ez senkit ne tévesszen meg.
Az Aedra és Daedra két külön Isten-Félisten-féle ágazat.
Az aedra jelentése: Ősök... 9 aedra Talos (Tiber Septim Oblivionban személyesen találkozunk vele), Dibella, Arkay, Zenithar, Stendarr, Mara, Julianos, Kynareth és Akatosh (Alduin).
Ők az evilági dolgok ősei avagy olyan képviselői akik hatalmas dolgokat vittek végbe. Például Akatosh a sárkányokhoz míg Talos az emberekhez fűződik... Az Aedrákat ugyan istenítik azonban ők is halandók...

Clacius Vile a cselszövés Daedra Lordja:


A Daedra jelentése NEM ŐS azaz NEM A MI ŐSÜNK. A Daedrák kifejezetten más tészta őket démonokhoz hasonlítani egyáltalán nem buta dolog ám mégis furcsa... Ugyanis a Daedrák kifejezetten egyediek sehol máshol nem találkozhatunk vele csak a játékban. (ellentétben pl.: Cthulhu-val aki a South... khm szóval abban a rajzfilmben és játékban is megtalálható) Köztük a leghatalmasabbak a Daedra urak és hölgyek... belőlük több is van mindenki valaminek az istene pl.: Sanguine a kicsapongásé ő speciel kifejezetten barátságos de, ott van Mehrunes Dagon is a káosz és reform istene és semmibe veszi a halandó életeket. A Daedrák halhatatlanok csak száműzni lehet őket saját dimenziósíkjukba: Oblivion-ba. Az ők szolgái a Dremorák akik viszont már "kevésbé" halhatatlanok. Azért tartottam fontosnak leírni a játékmenetet és egyéb dolgokat mert:

1. Érdekesnek találtam őket.
2. A további szöveg megértéshez szükségesek.
3. "Az kizárt dolog! Mert nem tudom..."


Na akkor jöjjön a nyers kritika!

Grafika

Amikor először megláttam a Skyrim grafikáját nem tátottam el a számat nem vagyok az a típus. Azonban mégis gyönyörű a látvány: A pályák szinte deciméteres pontossággal vannak összerakva ráadásul ez a pálya (Skyrim területe) óriási telis-tele bejárandó helyekkel gyűjthető növényekkel, alapanyagokkal, tárgyakkal és vaddal! A játék grafikai hatásai gyönyörűek és a környezet összerakása is nagyon el van találva. A fogadók és épületek otthonosak, éjszaka sarki fény világítja utunkat és még rengeteg más!
Mint azt említettem kifejezetten összetett a játék ám ennek kettő óriási ára volt:
1. A textúrák néhol elég alacsony felbontásúak. Főleg a növényzetnél.
2. A játék olyan arányban szenved a hibáktól (bugok), hogy az valami hihetetlen!
Persze ezek 90% javítható sőt javított.


Hang

A beszédhangokat szépen eltalálták és nagyon kellemes hangjuk van az embereknek. A zene az még valami elképesztően vérpezsdítő. A hangról nem is írnék sokat: jó minőségű és kellőképpen eltalált változatos hangokat kaptunk.

Harcrendszer

Hordhatunk magunknál egy kétkezes fegyvert ami erősebb a többinél viszont lassú! Foghatunk magunknál egykezes fegyvert ez azért jó mert a másikat használhatjuk mágiára vagy még egy egykezes fegyverre netán pajzsra. Vihetünk magunkkal íjat ami szintén hasznos csendes kiiktatásnál. Személyes véleményem szerint az egykezes fegyver + pajzs a legjobb választás de, mindenkinek ami jól esik. A játékban minden fegyvernek vannak erős és sima támadásai vagy egyéb forgatási módszerei. Vannak instant kivégzések is a játékban. Ezek egy sebzéssel ölnek ezek titka a jó időzítés és a szerencse. A harcrendszerrel sokan nem elégedettek viszont nekem semmi bajom nincs vele DE! Az biztos hogy jobb lehetne...


Játékélmény

Hosszú élvezetes órák! Ezt kínálja a játék! Hosszú ideig letudja kötni az embert úgy hogy, közben nem unja meg! Ugyan sokszor leterhelő érzést tud nyújtani a sok feladatával a játék de, legalább nem az van mint némelyik játéknál. Megveszi az ember (már aki) 10.000-ért utána játszik vele 2-7 órát mert vagy annyira unalmas vagy annyira rövid. A játékélmény 10/10 szinte hibátlan!

Hangulat

A táj valami elképesztő ahogyan az időjárás is! Hóviharok, eső, köd, pára minden van szinte. A játék nagyon változatos. Skyrim hófödte tájai hatalmas égig érő hegyei és fenyvesei akár egy valós hely annyira jól kitalált.

DLC-k

A játék 3 nagy DLC-je a Dragonborn DLC, A Hearthfire DLC és a Dawnguard DLC. A Dragonborn DLC-ben lehetőségünk lesz találkozni az első Dovakhiin-el de, többet nem árulok el ez a legjobb DLC mindenképp ajánlom! A Dawnguard afféle vámpírvadász DLC szintén ajánlom. Hearthfire-DLC-vel még nem játszottam. Ebben a DLC-ben házat vehetsz magadnak és adoptálhatsz gyereket.

Összességében

Megérdemelte az év játéka címet!

További szép napot!

    Pozitívumok:
  • Tulajdonképpen szinte minden:
  • Csodálatos grafika
  • Drámai, változatos hang
  • Változatosság
  • Játékhossz
  • Környezet szépsége
  • Történet
    Negatívumok:
  • Sok hiba
  • Alacsony textúrák (legfőképp a növényzetnél)
Értékelés:
Grafika:
█████████
9
Hang:
██████████
10
Design, művésziesség:
██████████
10
Zene:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
10
Újítások, ötletek:
██████████
5
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
10
Történet:
██████████
8
Nehézség:
██████████
5
Összességében:
██████████
10
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 26
joey0119 avatar
2015. 02. 05. 14:34:24
#
Jó lett a teszt. A graf inkább 8. de kis móddal máris 10 :)
Spartan117 avatar
2014. 08. 30. 20:23:19
#
Köszönöm örülök neki!:D
no avatar
2014. 08. 20. 10:15:11
#
Tetszett a teszt és újra meghoztad a kedvemet a játékhoz köszi megy az 5*
geero avatar
2014. 08. 14. 15:25:58
#
nagyon jo'!! nekem tettszett !!
Spartan117 avatar
2014. 04. 11. 19:43:41
#
Kösz de sztem a kommented többet ért :D Értékelésből nem tanulok :P
ulver01 avatar
2014. 03. 23. 13:23:29
#
Osztom Chronoék véleményét.
Ha egy kis rendezettséget vezetsz be - gondolok itt a bekezdésekre, vesszőkre, és a helyesírásra -, és még egy picit jobban átgondolnád a mondataid, akkor egész jó tesztekre lehetnél képes.
Amugy tényleg csak fel a fejjel, és így tovább! Látszik hogy foglalkoztál a teszteddel, ezért kapsz egy nagyon jót :)
Spartan117 avatar
2014. 01. 03. 13:07:54
#
Igen Mr.Hoffi XD Pontosan arra gondoltam :) De Spoileresen leírtam az előző hsz-ben :)
Dono: Milyen ellentét? Sok hiba SZINTE Hibátlan..... ottvan a szinte :D
VinceDemeter avatar
2014. 01. 03. 04:06:05
#
A teszt ok. De tenyleg mert az a cime, hogy vegveszelyben? :D Arra gondoltál, hogy csak a sárkányszülött mentheti meg Égkoszorút?(Skyrim) :)

Egyebkent a jatek nagyon bejon, bar egy bizonyos ido utan mar unalmas. Nem tom de a barlangok til egyhangura sikeredtek sztem. Es kevesek a fajok, marmint akik ellen harcolsz.
A DLC-ket nekem egyszeruen nem sikerul osszehoznom... Csak nehany modot sikerult aktivalnom.
Es ha valaki, igazi jatekelmenyt akar, az szedje le a jatek magyaritasat, a MorroHun-rol, mert igy ugye mar jobban os ertjuk a jatekat!
Egyszoval; Tenyleg megerdemelte az ev jateka cimet! Es a 6 arra is kivancsi leszek! :)
adam973 avatar
2013. 12. 06. 14:04:35
#
Akinek van vasa rakjon alá hd textúrát és realistic modot (Beautiful Nature 3.0) bár szerintem alap járaton is nagyon szép a játék ... B-)
Spartan117 avatar
2013. 12. 01. 10:58:30
#
EMBEREEEK EMBEREEEK! Kész a magyarítás a játékhoz!:)

Elmagyarázom spoileresen :
Spoiler!
Nos ugyebár Alduin a "világevő" célja kiirtani egy óriási ostrommal az általuk ismert világot beleértve tamriel-t és egész skyrim-ot is. Ahogyan a prófécia szól : Legendák szerint alduint azért hívják világevőnek mert úgy hírlik hogy mielőtt ezt a világot megteremtette volna az előzőt elpusztította.... (mint egy ciklus) és most megint el akarja pusztítani a ezt világot.
no avatar
2013. 11. 30. 21:03:08
#
Ok.. korrekt írás... de miért az a cím hogy végveszélyben?
Spartan117 avatar
2013. 11. 29. 21:20:01
#
Hát ha úgy nézzük a hatodik része :)
Slenderman avatar
2013. 11. 29. 21:10:42
#
4* jó ez :D! A TES: Online nem a 6. része! Az olyan mintha valami külön játék lenne. A 6 remélem lesz olyan jó mint ez volt. Bár az még odébb van XD
Dono avatar
2013. 11. 29. 19:08:50
#
A játék nagyon jó, azonban a teszt nem. De nem csak lehúzni akarok, építő jellegű kritikaként: a hangulatot külön szedted, de szinte ugyan azt írtad le mint a játékélmény és a grafika címszó alatt; van egy ellentét a szövegben: sok hiba - szinte hibátlan.
Spartan117 avatar
2013. 11. 27. 20:35:10
#
Köszi :) Bár bőven lenne még min csiszolgatni meg gyalulni de , majd csak sikerül :)
no avatar
2013. 11. 27. 19:05:48
#
Szerintem jó teszt lett.:) 5*
Csak kár, hogy nem játszhattam sokat vele. :(
Mármint a játékkal,nem a tesztel :)
lolocska11 avatar
2013. 11. 27. 18:04:12
#
Ment az 5* !
Rendezett, szép teszt.
Egyébként engem a játék nemtud lekötni...
Spartan117 avatar
2013. 11. 27. 17:53:08
#
Chrono: A Fajadalom egy létező szó csak már nincs használatban annyira régi.
Zolorado : semmi gond de pontosan mi? Tudni illik nem vagyok tipszmikszes XD
Arnybiro avatar
2013. 11. 27. 09:13:42
#
"Fajadalom" na ilyen szórol se hallottam még soha! Amúgy ja, vannak benne pontatlanságok, de összességében nem rossz.
no avatar
2013. 11. 27. 02:25:41
#
Ne haragudj, csak a bevezetőig jutottam, de roppant amatőr az írás. Rögtön az elején hatalmas pontatlanságokkal/tévedésekkel.
dcsabika avatar
2013. 11. 26. 21:53:04
#
Spartan117!
Ezen én is jót röhögtem :D
Spartan117 avatar
2013. 11. 26. 18:35:31
#
Ezért ne kérj bocsánatot :) De viszonylag szerettem volna nem átlendülni a ló másik oldalára ezért nem írtam sokat. UI.: Ezt most találtam NAGYON NAGY :D
trollfesz.cc:8080/i/219860.jpg
dcsabika avatar
2013. 11. 26. 18:07:07
#
"de, a fajtákra most nem térek ki"
Bocsi, de szerintem kitérhettél volna, én csak emiatt nem adok rá 5*-ot :/
Spartan117 avatar
2013. 11. 26. 17:36:44
#
Köszönöm szépen :)
yagamiiii avatar
2013. 11. 26. 17:06:36
#
Nagyon jó teszt :D meghoztad újra a kedvem a játékhoz :D 5* :)
sunray20 avatar
2013. 11. 26. 16:47:34
#
Hát igazából ami feltűnt ebbe a tesztbe azok a helyesírási hibák ( főleg az elején ). Ezen kívül ez egy teljesen korrekt teszt. Rég nem olvashattunk hasonló szintűt! ( Na jó azért a legtöbb inkább a jó irányába hajlik mint a rossz felé, de mindegy nálam ez a dicséret.) :)
5*
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
46 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni