background
avatar
Sonymeans
Szint: 30
13 éve tag, offline
1.4K ☀
1K 💬
((Sony))
27 éves, férfi
Magyarország

Battlefield - A Jég Fogságában

Írta: Sonymeans, 2013. August 10., játékteszt
Játék: Battlefield 2142

A Battlefield sorozat következő része a távoli jövőbe repít minket, ahol bekövetkezett egy újabb jégkorszak, a maradék területekért pedig két szuper nagyhatalom harcol. Lézerágyút beizzítani, termo sisakot felvenni! Hív a Battlefield 2142!

Sziasztok!
Az előző tesztjeimben részt vettünk Sztálingrád felszabadításában és Iwo Jima bombázásában, aztán elutaztunk Vietnám kazamatákkal és csapdákkal teli dzsungelébe. Legutóbb pedig már a modern hadviselést is volt alkalmunk kipróbálni. Tehát jöhet az egymillió dolláros kérdés: Mi jön ezután? A Dice válasza: a jövő!
A Battlefield sorozat következő része a távoli jövőbe repít minket, ahol bekövetkezett egy újabb jégkorszak, a maradék területekért pedig két szuper nagyhatalom harcol. Lézerágyút beizzítani, termo sisakot felvenni! Hív a Battlefield 2142!


Röviden a megjelenésről

A Battlefield 2142, 2006. október 20-án jelent meg személyi számítógépekre, majd 2007-ben Macintoshra is. A játék jól fogyott, annak ellenére, hogy a bejelentéskor sokan féltek a gyors korszakváltástól. Az IGN és a Gamespot is 80 fölötti értékelést adott. Egy évvel a megjelenés után megjelent az egyetlen Booster pakk: a Northern Strike, ami új fegyvereket és pályákat adott.


Helyszínek

A Battlefield 2142 története szerint bekövetkezik még egy jégkorszak, ami napok alatt jégpáncélba burkolja Európát. Amerika a jelek szerint elpusztult és már csak Európa, Afrika és Ázsia maradt. Mivel egyre kevesebb a víz és az élelem háború tör ki az életben maradásért, két nagyhatalom: az Európai Unió és a Pan Ázsiai Koalíció csap össze a megmaradt területekért. Mindkét hatalom a legjobb fegyvereket és technológiákat használja a csatatéren, tehát ne lepődjünk meg, ha egy óriási lépegető halad el mellettünk. A helyszínek változatosak, harcolnunk kell Berlin utcáin, Verdun sík mezein és a Szuezi csatorna megmaradt részén, ahol a hideg még nem következett be.

Frakciók

Két frakció, akik az életben maradásért harcolnak, bármi áron. Az Európai Unió (EU) próbálja kitaszítani az Ázsiai Koalíció (PAC) erőit. Óriási lépegetőkkel, kék lézeres karabélyokkal és lebegő tankokkal sorakoznak fel a csatamezőn, míg a PAC zöld lézerrel ellátott fegyvereket és óriási kétcsövű szörny tankot küldenek.


Játékmenet

Méltóan követi azt a hagyományt, amit az előző részekben is használtak a Svéd srácok. A játék egyik felén EU, a másik felén a PAC egységei sorakoznak fel, hogy elfoglalják a csatatéren található stratégiai pontokat, hogy végül az ellenség erősítése kifulladjon és visszavonuljon. Ez tehát a Conquest mód, viszont most jön az újítás: A Titánmód. Ebben a játéktípusban mindkét félnek van egy anyahajónak is nevezhető Titán hajó. A Cél az, hogy foglaljuk el a földön lévő pontokat és Semmisítsük meg az ellenség anyahajóját. Ezt többféle módon lehetséges. A Titán hajók a földön lévő energiapajzsból szerzik az energiát a működéshez, ezeket a pajzsokat a játék elején elkezdik ostromolni hogy az anyahajó ne kapjon több energiát, miután ez megvan jöhet az roham. Tankokról és helikopterekről is támadhatunk, sőt mi magunk is besettenkedhetünk a hajóra és rárakunk pár robbanó anyagot, miután Rambo módjára kiugrunk, csak benyomjuk a gombot és élvezzük a nagy tűzijátékot.


Kasztok

4 kaszt található a játékban, mindegyik kasztot teljesen testre szabhatjuk. Mindegyik kasztnak megvannak az erősségi és gyenge pontjai, tehát nem lehet egy mentőssel ledarálni tankokat és egy mesterlövésszel helikoptert kilőni. Most pedig jöjjenek a kasztok alap felszerelései: (felsorolás következik!)
Assault: Gépkarabély, kés, Füst, Plazma, Flash gránát és kis pisztoly Elsősegély csomag
Recon: Mesterlövészpuska, kés, távcső, RDX töltet, Rádió: UAV, EMP
Engineer: Géppisztoly, Akna, Tankelhárító rakéta, Javítókészlet
Support: Nehézgéppuska, Lőszerkészlet, EMP Gránát, Sentry Gun
Sok kaszt egybeforrt az előző részekhez képest, az Assault a Medicel lett egyberakva az Anti-Tank pedig az Engineer-el.

Járművek

Ne számítsunk semmilyen mai tankra és repülőre, ez a XXII. század, itt már a Star Wars-ban látott óriáslépegetők és lebegő Ion ágyúval felszerelt tankok találhatóak. A Helikopterek nem rotorral működnek, a repülőknek láthatatlan pajzsuk van, a csapatszállító pedig elektromos mezőt hoz létre. A nevüket sajnos nem tudom, ezért nem szeretném tele írni hazugságokkal a tesztem.


Zene/Hangok

A játékban található zenék egyszerűen zseniálisak, mindegyik muzsika visszaadja azt a jövőbeli érzést, annyira bele tudja magát élni az ember, hogy az eszméletlen, ezeket a nagyszerű dallamokat Gregor Narholz komponálta. Mit ne mondjak, apait-anyait kiadott Gregor barátunk zene téren. Hangok terén is ugyanez a helyzet mikor meghallod a nagy hóviharban, hogy valami mozog, aztán hátranézel és egy óriási lépegetőt látsz, ami ahogy közeledik annál erősebben hallani, hogy az egész föld mozog alattad. A fegyverek hangja is nagyon futurisztikus, totál telitalálat volt. Egyszerűen imádom, mikor a nehézgéppuskával irtom a jónépet.

Grafika

A Grafikáért a Battlefield 2-ben debütált Refractor 2 Engine módosított változata a felelős, a módosítás jól sült el, sokkal szebb a látvány, a tankok és a fegyverek is nagyon élethűek, a hóviharok zseniálisan lettek megoldva, a képernyőn látjuk, hogy megakad néhány hópihe a fegyveren és a monitoron. A gépigény pedig nagyon tűrhető, az optimalizálás tökéletes lett. Integrált videó kártyákon gyönyörű teljesítményre képes. Kevesebb lett a memória és processzor igény. Most kitűnő munkát végeztek optimalizálás téren a Svéd srácok. Akinek gyenge gépe van, az azonnal próbálja ki, meg fog lepődni milyen jól megy.


Northern Strike

Ez a Booster pakk 3 új pályát, új felszerelhető gránátokat és egy új játékmódot az Assault Lines-t tartalmazza. A Northern Strike tovább viszi az alapjáték történetét, 5 év telt el a háborúból és még mindig nem jutottak dűlőre a felek. A PAC viszont lépéseket tesz, erődöket épít Európa északi területein és elfoglal néhány stratégiailag fontos várost. Az EU azonnal felveszi a harcot és elkezdi az inváziót, ami kísértetiesen hasonlít az 1944-ben történt Normandiai megszállásra.
Az új Assault Lines mód nagyon hasonlít a Conquest módra, viszont itt van egy védő és támadó csapat. A védőknek mindenáron meg kell tartaniuk a pontokat, hogy az ellenség ne tudjon előre törni a csatamezőn. Míg a támadók célja az, hogy lépéséről-lépésre előretörjenek a csatatéren és végül elérjék az ellenség főhadiszállását.

Többjátékos mód

A Battlefield 2142 többjátékos módja nagyon összetett és már lassacskán hasonlít a Battlefield 3-ra. Itt is minden csata után tapasztalati pontokat kapunk, Egy adott összeg után szintet lépünk, minden szintlépés után új feloldható fegyvereket és tárgyakat kapunk. Ráadásul, ha nagyon jól játszunk, felkerülhetünk a legjobb játékosok listájára. Szerverek vannak, de már nincs olyan nagy játékos tábor, mint pár évvel ezelőtt. Törtön sajnos nincs lehetőség játékra, tehát aki szeretne játszani, az szerezze be. Az észrevételeim, a többjátékos ütközetek után az hogy nagyon jók és együttműködőek a játékosok, minden csata előtt megbeszélik a támadás irányát és hogy mikor avatkozzon be a légicsapás. A csaták sokszor nyílt terepen zajlanak, városi ütközetekben pedig sikátorokban és házakban dúl a harc. Összességében, akinek megvan a játék és még nem próbálta többjátékos módot, az nyugodtan telepítse fel, nem fogja megbánni.


Végszó

A Battlefield 2142 mert újítani, bemutatta milyen lenne a jövőben egy háború, milyen fegyverek lennének és hogy milyen járműveket kéne vezetniük az embereknek. Kitudja, talán 50 év múlva már látunk ilyen járműveket. Egy biztos 2142-ben én már nem fogok élni, de reméljük, hogy a következő nemzedék valahogy hozzájut e remek darabhoz és összehasonlítják, hogy a Dice hogyan képzelte el a jövőt, amiben ők élnek. Köszönöm, hogy elolvastátok a tesztem. További szép nyarat kívánok a maradék egy hónapban minden Gépigény tagnak!

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
Battlefield 2142
Battlefield 2142
Battlefield 2142
Megjelenés: 2006. October 17. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: DICE
Hozzászólások: 14
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Sonymeans avatar
Krysis: Köszi 😃 Igyekszem 😆
0
0
0
0
Krysis avatar
Ez is nagyon jó teszt lett! 😀 Csak így tovább, Sony! 😉
0
0
0
0
Sonymeans avatar
sunray20: Nagyon szépen köszönöm 😀 Igyekszem jobbakat írni.
ui: Mi volt az a helyesírási hiba? Csak, hogy ne forduljon elő többet 😆
0
0
0
0
sunray20 avatar
Ez nagyon jó teszt lett! 😀 1 darab helyesírási hibát találtam benne. 😆 Most már egész jó és részletes teszteket írsz 😀 Sok sikert a továbbiakban.
0
0
0
0
Sonymeans avatar
CSABA78: Köszönöm 😀
0
0
0
0
csoki1998 avatar
Köszi! lehet belenézek! 😃
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Igen, jobban fog menni a BF2-nél azbiztos.
0
0
0
0
csoki1998 avatar
Szóval ez jól lett optimalizálva?
És a Single Player az olyan mint az ezelőtti BF-ekben?
0
0
0
0
Sonymeans avatar
hát mivel ma küldtem be, talán egy hét, de lehet hogy hamarabb kikerül.
0
0
0
0
CucuMester avatar
Kíváncsi vagyok! 😃 kb. megjelenés? 😆
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Köszi 😀
Legyen meglepetés, sokat fogsz nevetni a teszten.
0
0
0
0
CucuMester avatar
Megint! 5*.
A következő a Heroes lesz?
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
20 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció