Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Palirson
Szint 6
Palirson avatar
Offline, itt járt 8 hónapja
2 éve tag
Avagy mikor vált a szavannai randalírozás unalmassá?
Írta: Palirson, 2014. július 29., játékteszt
Játék: Far Cry 2

A 2008-as év játékrepertoárját gazdagította a Far Cry 2 nevezetű Sandbox FPS, melyet a Crytek fejlesztett, s a Ubisoft adott ki. A következők során a produktum játszása során elsajátított tapasztalataimat fogom megosztani az olvasókkal, melyek remélhetőleg elősegítik a döntést egy esetleges vétel, vagy annak elhagyása között.

Játékmenet

Miután a főmenüben kiválasztottuk a karakterünket, melynek csupán annyi jelentősége van a játékra nézve, hogy a választott ember arcát sose láthatjuk, megkezdődik a bő 15 perces intró, melyet elszkippelni nem lehet. Ezzel viszont nincs is sok gond, mivel a bevezető alatt láthatjuk igazán élni a szavannát. Többet nem fogunk látni ártatlan civileket, marhacsordáját békésen terelgető helybélit, vagy útmentén kolduló falusiakat. Ezután következik egy kisebb bemutató a játék alapjaiba, s újításaiba. Életerőcsíkunk nem homogén, több elszeparált egységből áll, melyeknek, ha keretein belül sérülünk, fölgyógyulnak. Amennyiben a legutolsó csík aljára jutunk, fapados módszerrel kell magunkat meggyógyítani, majd morfiumot adagolni. Ez rendkívül látványos, s csak a huszadik rozsdás harapófogóval való műtét után kezd lazából bugyutává válni. Egyszerre négy fegyver lehet nálunk: Egy machete (állandó jelleggel), egy pisztoly, egy közepes-, vagy nagy kaliberű fegyver elsődleges fegyverként, valamint egy nagyobb fegyver, például RPG, vagy lángszóró. Utóbbiakba a legnehezebb lőszert találni a csatatéren, így ezeket fogjuk a legritkábban használni. A játék normál fokozaton rendkívül nehéz. Az ellenfelek látókörét nem korlátozták, bárhonnan észrevesznek, hallásukat is kitűnő látásuk pótolja. Mi sem példázza ezt jobban, mint amikor próbáltam egy ellenőrzőponton minél gyorsabban túljutni hajóval, ám hiába jártam már körülbelül egy kilométerre az ellenfelektől, azok, a rozsdás, könnyen beakadó fegyvereikkel képesek voltak leadjusztálni rólam az összes életerőcsíkomat.

A játék nagy részét autókázva, vagy csónakázva tölti el a játékos. Ezt hivatottak feldobni az ellenőrzőpontok, melyekre a vezető legnagyobb örömére mindig újratermelődnek az ellenséges, és halál pontos zsoldosok. Ezek a zsoldosok egyébként, hiába látszik rajtuk a proletárság legtöbb jellemzője (higiénia, életkedv, és kiképzés részleges, de inkább teljes hiánya), rendkívül ügyesek a golyók fejjel való tompításában. Normál fokozaton legalábbis egy átlagos géppisztolyból 3-4 fejlövés/fő, mire lefekszenek egy kicsit aludni. Az utazás harmadik formája a levegőben történik, ám nem repülővel, hanem sárkányrepülővel, melyet a kifejezetten magas pontokon találhatunk. Megkeresni viszont nem érdemes őket, mert több bonyodalommal jár hozzájuk jutni, mint amekkora távot meg lehet velük tenni. A játék fő-, és mellékküldetésekből áll. Egy-egy fő küldetés 4%-ot ad a történet befejezettség számlálójához a mentések menüben. Én 64%-ig jutottam. Sajnálatos módon ez idő alatt a játékmenet repetitívsége nem tört meg. Minden küldetés A pontból B-be jutásról, az objektíva teljesítéséről, majd visszajutásról, s a jól megérdemelt fizetség bezsebeléséről szól. A fizetséget gyémántban kapjuk, melyeket a pályán elszórva bőröndökben is találhatunk. Ezeket lehet fizetőeszköznek használni, mikor fegyvereket szeretnénk vásárolni a boltokban. A főküldetés ettől annyiban különbözik, hogy mindig egy célszemély megölése az objektíva, valamint, hogy egy „barátunk” a célhoz való elérésünk előtt ránk telefonál, hogy választási lehetőséggel szolgáljon: kíméljük meg a célpontot, vagy öljünk meg valaki mást. Ha ezt megtesszük neki, nem von felelősségre minket az előző munkaadónk, és barátunktól kapjuk a fizetséget. Barátokat azok megmentésével szerezhetünk.

A játék során több monumentális pályarészleten fordulhatunk meg, melyeken új barátokat szerezhetünk. Ezek a játék elején választható karakterek közül kerülnek ki véletlenszerűen. A játékban számos fegyver található, ám nincs hozzáférésünk mindegyikhez kezdetben. A történet előrehaladtával, és küldetések teljesítésével szerezhetünk hozzáférést egyre újabb fegyverekhez, melyeket ellenségeink már a kezdetektől használhatnak, csak rozsdás, könnyen beakadó állapotban. A fegyverboltban megvásárolt fegyvereink nem rozsdásak, ritkábban akadnak meg, illetve minden menedékházban rendelkezésünkre állnak. A menedékházakban lehetőségünk nyílik alvásra, melyre szükségünk is van, hiszen éjszaka mi nem láthatjuk ellenfeleinket. Ez sajnos Vica versa nem működik. Járműveinket (kivéve a sárkányrepülőt) egy csavarkulccsal bármikor megjavíthatjuk, egészen addig, amíg a motorháztetőhöz hozzáférünk.

Hang/Zene

A játék hangjai kifogástalanok, ám kevesek. Betétzene a játékban nincs, ez viszont rettentően hiányzik az amúgy is üres szavannai tájból. Az ellenségek hangjai nem adnak az összhatáshoz, hiszen nem használnak helyi dialektust. Legtöbbször üvöltöznek, vagy nagy ritkán angolul ugatnak egy-két szót.

Grafika

A játék grafikájára nem lehet panasz, még mai szemmel sem. A legnagyobb előrehaladás a sorozat következő részében a karakterek mimikájának fejlődése volt, ám erre itt a történet jelentéktelensége miatt nincs is szükség. A szavannai táj egyszerűen lélegzetelállítóan gyönyörű, ám a grafikai motort inkább csak a realizmus kialakítására tervezhették, nem pedig az atmoszféra kialakításának megsegítésére, amit nagyon sajnáltam is. Sem a hangok, sem a történet, sem a grafika nem járul hát hozzá egy sajátos stílus kialakításához, így olyan, mintha az ember egész játékidő alatt egy lábvízhez hasonlatosan semleges, langyos, semmilyen közegben úszkálna.

Történet

Történetről nem igazán beszélhetünk. Az általunk kiválasztott zsoldos célja, hogy egy hírhedt, Sakál nevezetű fegyverkereskedőt elfogjon. Ez a fegyverkereskedő az Afrikában dúló háború mindkét résztvevőjének elad fegyvereket, ezzel csapolva le az emberek szenvedését. A gond ott kezdődik, hogy az ellenőrzőpontoknál dekkoló zsoldosokon, a munkaadóinkon, s a barátainkon kívül nem találkozunk soha egy civillel sem a házakon kívül, ha pedig mégis, mondjuk, amikor malária elleni gyógyszerkészletünket megyünk felfrissíteni, sem látszik rajtuk a szenvedés legkisebb jele. Állatok is csak ritkán színezik a sivár, ám vegetációban igen gazdag tájat, azok is, amint meglátnak, észvesztve menekülnek, majd amint autónkkal megérintjük őket, időzített bombaként szívük fölrobban, és holtan esnek össze.

Összegzés

A játék se nem rossz, se nem kiemelkedően jó. Egy átlagos, unaloműző lövöldözésnek pont megfelel, könnyű nehézségi szinten pedig még csak nem is frusztráló. Hardcore játékosoknak a repetitívség, és a tartalom hiánya miatt nem ajánlom, de alkalmi játékosok sokáig ellehetnek vele.

Értékelés:
Grafika:
██████████
10
Hang:
██████████
2
Játékélmény:
██████████
6
Összességében:
██████████
5
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 12
lugosi111 avatar
2015. 03. 13. 14:21:01
#
Jó teszt lett. Minden sorával egyetértek. Fel nem foghatom, hogy lehetett ennyi jó ötlettel, ilyen gyenge játékot összehozni. Kétszer futottam neki, de egyszer sem jutottam még a feléig sem. Azok a véget nem érő autózások (hajózások), a percek alatt respawnoló ellenőrző pontok... Kik ezek? Most lőttem le őket!!! Legalább egy negyed- ,de inkább fél órát várhattak volna...
Pedig a bozóttűz, az ön-elsősegély, hogy a barátok kihúznak a sz... bajból, az utolsó pillanatban, a gyémántgyűjtés, a malária, maga az Afrika fíling nagyon bejött. Hangulatos.
Csak ne volnának azok az ismétlődő és megint és megint és megint ismétlődő küldetések!
rentezso avatar
2014. 08. 06. 16:51:29
#
Teljesen eggyetértek a tesztel én is így gondom
Arnybiro avatar
2014. 08. 03. 18:44:32
#
Tessék? o.O
no avatar
2014. 08. 03. 18:40:56
#
hogy kell itt teszteleni a játékokat
TheWriter avatar
2014. 07. 31. 10:04:29
#
Csatlakoznék az előttem szólóhoz. A teszt csak ugyan jóra sikerült, erről az unalomkupacról, egyedül a képet hiányoztak, de annak ott a google ahogy Matt99 írta. Én a játékmenetet annyira unalmasnak találtam, hogy kb a felénél, abba hagytam és letöröltem. XD Engem a legjobban a fegyver beragadása idegesített fel egy lövöldözés közepén. A játék próbált újításokat felhozni de nekem nem nagyon tetszettek, a harmadik részt viszont még most is a legjobb játéknak tartom FPS-ek terén. :)
HakuDragon avatar
2014. 07. 30. 16:25:58
#
A teszt jó. A játéknak csak pár fő hiányossága van. Steril és unalmas.
Több élőlény (Ember/állat/tökmindegy) lenne meg változatos küldetések, akkor már jó lenne.
Innen már lehetnének értelmesen kidolgozott személyiségek, normális beszélgetések meg ilyenek. Ebbe ha nem is, de a 3ban már sikerült rendesen.
DragonZolee avatar
2014. 07. 29. 20:15:17
#
Szerintem jó teszt lett,és helyenként humorosnak is találtam ! :) Valóban csak a negatív dolgokat emelted ki a játékból,de valljuk be,sok pozitívumot nem lehet felfedezni ! De azért egyet, kettőt ha nem baj én kiemelnék : az cuki,amikor a főhősünk harapófogóval lazán kikapja a kezébe,vagy a lábába fúródó szilánkokat,egyebeket ... és aztán már nem is fáj :D Meg hogy ha megszorul a fegyver és ütögeti,attól még nem lesz jó...de ha ezt a mozdulatot a megfelelő billentyűvel eszközölöd...akkor máris megjavul ! :D Na és ami a legjobban megnevettetett, az a világbajnok sebességgel bíró gyorsúszás .... háááát a motorcsónakot simán ott hagytam 100 méteres hátránnyal is :?
Szóval ... ezek a mókás kis hibák nekem tényleg tetszettek,és azért a táj szépsége....a laza kis autókázás .. főleg éjszaka :)
Vissza térve a tesztedre....egy,két képpel tényleg jó ha felspékeled,de amúgy viszont tetszett ! 5alá B-)
Palirson avatar
2014. 07. 29. 16:28:59
#
Köszönöm értékelésteket, a pozitívumok említésének hiánya úgy tűnik az én hiányosságom volt. Legközelebb jobban fogok figyelni, hogy közel mindent elmondjak, amit szeretnék. :D A képek eszembe sem jutottak így elsőre, sajnálom. Azt is pótolni fogom.
Arnybiro avatar
2014. 07. 29. 11:02:55
#
A képek csak színesebbé teszik a tesztet, de a hiányuktól még nem biztos, hogy száraz lesz. Nem lett ez rossz, de tényleg az van amit Matt99 is mond, szinte csak a negatívumok vannak benne. Pedig azért ennyire nem rossz játék.
Matt99 avatar
2014. 07. 29. 10:43:23
#
Képeknek ott a google
no avatar
2014. 07. 29. 10:10:21
#
a Teszt jó csak száraz , pár kép kéne
Matt99 avatar
2014. 07. 29. 07:43:20
#
Hát nem is tudom... Nekem tetszett a teszted, de egyértelmű, hogy te a játék ''ellenzője'' vagy, hiszen csakis negatívumokról írtál, és néhol becsúszot egy-egy pozitívum. Az MI pedig gyakran elég jó, pl. amikor az egyik zsoldos a haldokló társát kiviszi a csatatérről és fedezékbe helyezi, vagy amikor kommunikálnak egymással, akkor gyakran összedolgoznak. A fizika (tűz) is kifogástalan a játékban, és fegyverarzenál se kicsi. A játék pedig néhol kifejezetten hangulatos például amikor a pálya szélén vagyunk, és naplemente van az elég szép látvány. A hibák és hiányosságok amiket leírtál én is szinte egytől-egyig tapasztaltam, de volt ami nem annyira zavart és nekem a normál fokozat pont megfelelő, legalább van kihívás.(csakhát azok a sasszemű zsoldosok). És bár közel sincs akkora lehetőség taktikázásra, mint az első részben még mindig többféle képpen vehetünk be egy posztot. A hangok értékelés egy kicsit erős, nálam legalább egy hetes. A játékra is ennyit adnék, de ez már szubjektív.
Jó teszt volt.
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
6
21 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni