background
avatar
Matt99
Szint: 31
11 éve tag, offline
2.1K ⭐
1.7K ☀
987 💬
253 🎮
(Matt)
24 éves, férfi
Titkos földalatti bunker, Antarktisz

Far Cry 1.32 teszt, avagy Far Cry vs. Half-Life 2

Írta: Matt99, 2014. July 16., játékteszt
Játék: Far Cry

A legjobb FPS. Ennyi. Nem, nem a Half-Life 2. És nem is a CoD 4. És nem is a... na jó, inkább kezdjük a tesztet.

2004. Sokan még ma is az egyik legbrutálisabb évnek tartják játékok terén. FPS-ek terén legalábbis. Akkoriban mindenki a Half- life 2-t, Doom 3-at vagy az új Unreal Tournament-et várta, a Far Cry-ra nemigen figyeltek oda. Végülis egy noname cím volt egy addig ismeretlen játékfejlesztő stúdiótól. A játék fél évvel jelent meg a két rivális előtt. Eredetileg 2003 végén jelent volna meg, de csúsztatták, valószínűleg mert a HL és a Doom megjelenését is későbbre rakták. A megjelenés előtt sokakat lenyűgözött a játék grafikája és a játékot hajtó vadiúj motor, a cryengine, ami maximálisan kihasználta az akkori hardverek képességeit. Megjelenéskor befutott a játék, de a hatalmas ujjongás és évjátéka jelölések elmaradtak. Miért is? Két szó: Half, és Life. Számítsatok rá, hogy többször fogom szóba hozni ezt a játékot a teszt során. Hiába volt jó a Far Cry, a Doom és a Half-life óriási hype-vonata mellett eltörpült, és se a játékosok se a játékmagazinok nem vették észre a játékban rejlő hatalmas potenciált, és a forradalminak számító újításokat. Persze voltak akik észrevették, de nem tartották forradalminak, csupán kiemelték, mint jó pont a játékban. Ez okozta a Far Cry vesztét, vagyis nem, mert mint mondtam a játék nem bukott meg, de év játéka díjat se nyert, és a HL 2-höz képest elhanyagolható volt a sikere. Viszont a készítők nem adták fel, folyamatosan jöttek a javítások, és a multival is sokat foglalkoztak. Megjegyzem, én már csak a full patchelt változattal játszottam, de fórumokon nem láttam nagyobb hisztiket, hogy mennyire rossz volt a játék a javítások előtt. Ez a teszt nagyjából egy érvelés lesz, hogy szerintem miért a valaha készült legjobb FPS játék, és hogy miért hagy maga mögött olyan címeket, mint CoD4, Call of Juarez, vagy Half-life 2.


A történetről nem mondanék sokat. Jack Carvert, a hajóskapitányt irányítjuk, aki feladatot kapott egy nőtől, hogy vigye el egy Csendes-óceáni szigetcsoporthoz. Aztán a dolgok nem a terv szerint alakulnak, Jack hajója felrobban, a nő pedig eltűnik. Főhősünk nemsokára rábukkan egy telefonra, amin egy Doyle nevű férfi szólal meg, és segíteni akar Jacken. Elárulja, hogy egy nagyon veszélyes szigetre került, telis-tele zsoldosokkal, a nő pedig egy CIA ügynök volt. Nekünk pedig meg kell találnunk a nőt. Szerintem ennyi elég is. Nem mondom, hogy borzalmas a sztori, de annyira gagyi, hogy az már 2004-ben is egy kicsit ciki volt. Persze lehet mondani, hogy direkt lett ilyen, de ahhoz nem elég vicces a történet. Nevetséges fordulatok, hiányzó motiváció, egyszóval rossz az egész. A Far Cry-t nem a története miatt fogjuk szeretni.


A grafika. 2004-ben rengeteg forradalmi grafikájú játék futott be, de gondolom mondanom sem kell, hogy a Far Cry az összeset maga mögött hagyta. A textúrák soha nem látott részletességűek voltak, előtte nem lehetett ilyet látni.


Az NPC-k, a növényzet, a sziklák, az épületek, járművek, de még a föld textúrája is elképesztő részletességgel volt megcsinálva. Egyszerűen minden kisebb objektum vagy elhanyagolható dolog ki volt dolgozva. Kevésbé részletes textúrákkal csak nagyon ritkán találkozhattunk. Effektek terén a játék megintcsak a tökéletest nyújtja. A robbanások, a füst, a mérgező gáz miatt vibráló levegő is hibátlan. Aztán ott van a víz... A VÍZ. Előtte megintcsak nem láttunk ehhez hasonlót. A játék ráadásul nagyon élénk színekkel dolgozott, így a trópusi sziget, amin játszódik a játék egy valódi trópusi sziget érzetét kelti.



A játék belső terei is elképesztően kidolgozottak, szerintem még a Doom 3-at is lealázzák. A fény-árnyék játék elképesztő, és emellett a borzasztó részletes textúrák teszik gyönyörűvé a belső tereket. Az árnyékok nem voltak mindig tökéletesek, de akkoriban a realisztikus árnyékolás még gyerekcipőben járt, abban az évben egy játék sem tudott élethű árnyékokat a képernyőre vinni. A Far Cry-nak majdnem sikerült.



Az élsimítás tökéletes, a látótávolság pedig hatalmas volt, előtte csak Open-world játékokban lehetett ilyesmit látni, de ott is csak ritkán. Akiknek pedig nem tetszene a túl színes világ, az beállíthatja, hogy kevésbé élénk színeket akar-e. A Borderlands rajongóknak pedig ott van a rajzfilmszerű mód. Nem tudom mit mondhatnék még a grafikáról, 2004-ben szebb nem volt az biztos. A Doom 3 és a Half-life 2 is megközelítette, sőt néhol még szebbek is voltak, de összképileg és részletességileg a Far Cry volt az első.



Jöjjenek a hangok. A játék zenéje nagyon jó, mindig kiválóan fog illeszkedni az adott pályához. Ennek ellenére nem lesznek olyan számok benne amiket egy életre megjegyzünk, na jó talán a főmenü zenéje. Nem fogom tagadni, a játék közel sem nyújtja a tökéletest audiovizualitás terén. Ennek egy oka van, a szinkronhangok. Főszereplőnk, Jack Carver hangját sokan nagyon gagyinak tartják, nekem tetszett, de egyértelmű, hogy a szinkronszínész nem érti a dolgát.



Borzasztóan túljátssza a szerepét, de talán ettől lesz szerethető a karakter. Néha pedig becsúszik pár jó poén is. Aztán az NPC-k hangjai is... az a helyzet, hogy szerintem inkább lazára szerették volna csinálni a játékot, mint komolyra, ezért lett olyan a végeredmény amilyen. Mindenesetre nem fogunk félni az ellenséges zsoldosoktól, max. röhögni fogunk rajtuk, de talán ez is volt célja a fejlesztőknek. Viszont a probléma a hangokkal itt véget ér. A két főbb karakter hangja több mint elfogadható, rajtuk látszik, hogy képzett színészek. Az összes többi hang, környezeti hangok, fegyverek hangja, járművek, állatok, stb. pedig egyszerűen tökéletesek! A zárt teres pályákon olyan horror-hangulat lesz úrrá a zene és a hangok miatt, amit a Doom 3 is megirigyelne. Ja és a játékban nincs jump-scare. Összefoglalva ha túllépünk a gyenge szinkronhangokon, akkor mondhatjuk, hogy kiváló hangzással bír a Far Cry.

Miért a legjobb?

Ennek 3 oka van. Mielőtt ezekre kitérek beszéljünk egy kicsit a játékmenetről. Először is szögezzünk le valamit. A Far Cry nem egy agyatlan lövölde, és nem is egy lopakodós játék. Az előbbi azért nem, mert túl sok és túl erős ellenfél van, esetleg legkönnyebb fokozaton lehet CoD-féle módon kijátszani a Far Cry-t. Ha pedig mégis a megállás nélküli golyószórás mellett döntünk akkor minden használható tárgyat be kell majd vetnünk a sikerért. Nem is egy lopakodós játék, mert ha nagyon közel megyünk áldozatunkhoz, ő mindenképpen meg fog hallani minket, hangtompítós fegyvert pedig csak később kapunk kézhez. Ez nem azt jelenti, hogy nem játszhatjuk ki sunyulva a játékot, de gyakran kénytelenek leszünk konfrontálódni a sasszemű zsoldosok miatt. Mert ők bizony több tíz méterről is kiszúrnak minket ha nem vigyázunk. Ezt sokan nagy negatívumnak tekintik, de szerintem egy ilyen környezetben, ahol minden zöld a növények miatt, könnyen észre lehet venni azt a piros kis foltot, amik mi vagyunk a játékban (a piros ing miatt értelemszerűen). Szóval ha reálisan gondolkodunk van értelme annak, hogy néha 80 méterről is kiszúrnak minket. A játékban nagyon fontos elterelő-eszközünk lesz a kavics, amiből végtelen darab van a zsebünkben. Viszont vigyázni kell a használatával, mert ha ellenfelünk látja, hogy honnan dobtuk a kavicsot, azonnal a dobás forrásához siet. Az előbb felsoroltak miatt mondom, hogy a játék 100%-ig egy taktikai FPS. A terep kiváló helyet biztosít taktikázásra, és ha nehezebb fokozaton próbálkozunk muszáj lesz törni a fejünket, minden akciót alaposan meg kell gondolnunk, terveznünk kell, és MINDENRE oda kell figyelni. A növényzet gyakran előnyünkre válhat, ha pl. észrevesznek minket, gyorsan lelapulhatunk a fűben, arrébb megyünk néhány méterrel (vagy megkerüljük őket), majd bumm, lecsapunk a ránk üldöző zsoldosokra. A játék elején kapunk egy nagyon fontos eszközt, egy távcsövet, aminek az a nagyon fontos funkciója, hogy kijelöli az ellenfeleket, és látjuk őket a radarunkon. A radarunkon továbbá azt is láthatjuk, hogy milyen közel vannak ellenfeleink ahhoz, hogy észrevegyenek minket.


És mit tegyünk, ha például egy kisebb táboron kell átjutnunk, vagy ellopni onnan valamit? Egy mesterlövészpuskával egy távoli helyről mindenkit kiiktatunk? Netán hangtompítós gépfegyverrel egyenként végzünk mindenkivel? Vagy berambózunk flashbang-gel, könnygázzal, és kézigránáttal? Vagy ha egy parton lévő bázist támadunk csak simán lemészároljuk őket a hajónkon található golyószóróval? Vagy ugyanezt egy dzsippel? Esetleg víz alól, meglepetésszerűen? Vagy csak simán észrevétlenül elkúszunk mellettük a fűben? Csakis rajtad áll. Jól hangzik mi? És EZ AZ ami miatt a Far Cry különb a többi FPS-nél. Nem csak taktikázásra ad lehetőséget, de még azt is eldönthetjük, hogy miként végezzünk el egy-egy feladatot. A Half-life 2-ben vagy a Doom 3-ban mikor volt lehetőség ilyesmire? Hab a tortán, hogy néha tényleg egy vadásznak érezzük magunkat, aki a sűrű dzsungelben épp a prédáit cserkészi be. A környezetre visszatérve, minden helyszín valóságérzetet kelt, a dzsungel tele van rengetegféle növénnyel, az óceán teli van élettel, a játékban szereplő kutatóbázisokról pedig elhisszük, hogy kutatóbázisok. A dzsungel feeling, pedig nálam itt sokkal jobban átjött, mint a harmadik részben. A játékot még hardcore gamereknek is ajánlom, mert veterán és realisztikus fokozaton, nagyon kemény élményben lehet részük.



A játékmenetben egy viszonylag nagy fordulat következik be, amikor megjelennek azok a bizonyos mutánsok, nevükön trigenek. Ezek az ellenfelek azért kerültek be, hogy változatosabbá tegyék, a már így is változatos játékmenetet. És nehezebbé. Sokkal nehezebbé. Ötféle mutáns ellenfelünk lesz, és mindegyik külön-külön is több zsoldossal ér fel. Van a kicsi, fürge szörny, ami hatalmasat ugrik, és halálos közelharcban. Neki létezik nagyobb tesója is. Ott van még a gépfegyveres mutáns, ami szintén hatalmasakat ugrik, de ő láthatatlanná is tud válni. Csakis hőszemüveggel leszünk képesek meglátni őt. És ott van még a nagy "tank-mutáns" amibe rengeteg golyó kell, és általában egy csapással végez velünk, de legalább lassan közlekedik. Ha nincs szerencsénk, összefutunk a keményebb fajtával, aki folyamatosan tüzelni fog ránk a testébe épített rakétavetőjével.


Sokan utálják ezeket a lényeket, azon egyszerű okból, hogy borzasztó erősek. Ezért kell velük szemben is taktikázni. Muszáj lesz fedezékeket használnunk, gránátokat használni, fegyverünk másodlagos funkcióját használni, elrejtőzni előlük, esetleg jó messzire visszavonulni. A játék mindig adni fog lehetőséget, az előbb említett opciók valamelyikére. A zárt teres részeken gyakran fogunk ilyen lényekkel találkozni, ezért az ilyen pályákon a shotgun lesz a legalkalmasabb fegyverünk. Kisebb pozitívum, hogy mivel a trigenek, egykor zsoldosok voltak, ugyanazokat a beszólásokat fogják használni amiket eddig is halhattunk a zsoldosoktól, csak természetesen "szörnyhangon".


Még mindig nem beszéltem arról a 3 dologról, amit a teszt elején említettem, a fizika elemzése után azokra is kitérek. A Cryengine véleményem szerint 2004 legjobb engine-je volt a Source mellett, bár néhány dologban jobb is volt vetélytársánál. Töltőképernyő nélkül volt képes hatalmas területeket megjeleníteni telis-tele különféle objektumokkal. Ha a Half-life 2-t nézzük a Source is képes volt erre, ott viszont voltak a játék közben töltőképernyők, amik engem gyakran kizökkentettek a játékmenetből. Továbbá szerintem a Cryengine szebb effekteket és részletesebb textúrákat tudott megjeleníteni az esetek többségében. Ha viszont a fizikát nézzük már más a helyzet. Nehéz megmondani, hogy melyik a jobb, mert mind a kettő jobb valamiben mint a másik. A Far Cry-ban ha a földre dobunk egy gránátot, mélyedés keletkezik alatta. A Half-life 2-ben nincs ilyen. Ha viszont a HL2-ben egy dobozt vagy ládát szétlövünk az darabjaira hullik, míg az FC-ben csak simán elmozdul. A Far Cry-ban jobb a járművek fizikája, a HL 2-ben pedig a tűz reálisabban viselkedik. Ami hasonló a két játék fizikájában, hogy mind a kettőben szinte minden tárgy megmozdítható, és a ragdoll csak néha művel fura dolgokat. A legnagyobb pozitívum, amit szerencsére mind a két játék birtokol, hogy játék közben HASZNOS a fizika. Míg a Half-life-ban főleg a Gravity gun-t használhatjuk mint fegyver, addig a Far Cry-ban csapdaként használhatjuk a fizikát. Például zsoldosokra gurítunk egy nehéz hordót egy dombról, vagy egy híd tartóláncait lőjük ki, aminek következtében leesnek a rajtuk tartózkodó ellenfelek. A Half-Life 2-ben ahogy emlékszünk gyakran kiváló logikai feladatokban kellett használni a fizikát, és ugye ott vannak mindkét játékban a robbanó hordók is. Maradjunk annyiban, hogy a két játék fizikája egy szinten van, és az akkori év maximumát nyújtották.


Na jöjjenek azok a bizonyos okok, hogy szerintem miért nem csak 2004, hanem minden idők legjobb FPS-e a Far Cry.

Az első ok a linearitás hiánya.
A linearitás egy olyan dolog, amit még sok mai FPS is birtokol. A Far Cry korában pedig szinte minden FPS birtokolt. Persze volt hogy a Half-life 2-ben nagy terepeket járhattunk be, de ettől függetlenül lineáris volt. A Far Cry-ban nem csak ÓRIÁSIAK voltak a pályák, de mi is dönthettük el, hogy hogyan jutunk el a kijelölt pontra. Az útvonal nem volt kijelölve. Mehettünk az úton dzsippel, netán gyalog egy dzsungel ösvényén, használhattunk sárkányrepülőt és elrepülhettünk a hegyek között az ellenséges erők felett, de hajóval is megkerülhettük az ellenséges csapatokat. Még a zárt teres pályákon is gyakran több útvonalat kaptunk. És mindig rajtunk állt a döntés, hogy hogyan vigyük végig az adott pályát. Talán ez a játék legnagyobb pozitívuma, amit már szinte csak úgy tudnak elérni az FPS-ek, hogy az egész játékot Open-world-é teszik.


A második ok a scriptek szinte teljes hiánya.
A scriptek, akik nem tudnák, egyszerűen fogalmazva előre megírt történések a játékban. Ha például elérünk a pálya bizonyos pontjára, történik valami, egy CoD-ban általában katonahullámok, míg egy horrorjátékban inkább jump-scareként nyilvánul meg. A scriptekkel az a baj, hogy nagyban csökkentik az újrajátszhatóságot. Mi a jó abban, ha újrajátszunk egy agyonscriptelt játékot? Hiszen tudjuk, hogy mi, mikor fog történni. És 2004-ben a HL2 és a Doom 3 is agyon volt scriptelve. Amikor én másodszor játszottam ki a HL2-t messze nem volt olyan jó, mint elsőre. Elsőre már-már Far Cry szintű élmény volt, másodszorra, pedig néhol már untam a játékot. A Doom 3-ban még rosszabb a helyzet, mert ott gyakran számítani lehetett arra, hogy hol találkozunk script-tel. Nálam ez egy hatalmas hibának számít, mert ez könnyen mehet az egész játék rovására. Visszatérve a Far Cry-ra, ott csak nagyon ritkán alkalmaztak scriptet. Ott is csak inkább a zárt pályás részeknél. Az FC azt a módszert követte, hogy betöltötte a pályát, lerakta az tárgyakat, NPC-ket, fegyvereket a pályára, megkaptuk a feladatot és uccu neki. Ennyi. Nem fogunk olyannal találkozni a játék során, hogy elérünk a pálya bizonyos pontjára és pl. a semmiből előjön egy helikopter, vagy tucatnyi zsoldos támad ránk. Gondolom most se mondok sok újat azzal, hogy a mai játékok is tele vannak scriptekkel.


A harmadik, a forradalmi mesterséges intelligencia.
Ritka az, amikor egy játékhoz nagy mértékben hozzájárul az MI. Nos, itt igen. Mivel a játékban kevés script van, hatalmasak a pályák, így muszáj volt az NPC-knek egy nagyon bonyolult "gondolkodási protokollt" megírni. Vagyis nem volt muszáj, de a Crytek-nél megtették. Azelőtt sehol nem láthattunk ennyire reálisan gondolkodó ellenfeleket. És itt most a zsoldosokra gondolok, nem az eszetlen szörnyekre. Ha észrevesznek minket azonnal tüzelnek, és fedezéket keresnek. Ha mi is fedezékbe vonulunk, próbálnak gránáttal kiszedni onnan, és amint kilépünk a fedezékből, ők azonnal tüzelnek. Ha nincs gránátjuk vagy arra várnak, hogy mi lépjünk először, vagy nagyon lassan megindulnak a fedezék felé. Ha egy nagyobb csapatot támadunk meg, ők összedolgoznak. Lesznek alkalmak, amikor próbálnak bekeríteni minket, de van amikor egy zsoldos tesz egy szép nagy kerülőt, hogy hátba támadhasson. Ha pedig több száz méterről mesterlövészpuskával elkezdünk egy tábort támadni, akkor jól láthatóan kitör a káosz, mindenki összevissza szaladgál, és azonnal riasztanak. Zárt teres pályánál pedig ha tudják, hogy benne vagyunk egy szobában, és azt is tudják melyik oldalon, akkor kicsit önfeláldozó módon berohannak a helyiségbe és abba az irányba tüzelnek amerre mi vagyunk. Most csak néhányat soroltam fel azokból a trükkökből amiket nekünk tartogatnak ezek a gonosz agyonképzett zsoldosok. Még annyit mondanék, hogy nem csak harc közben teljesít jól ellenfeleink MI-je, de amikor épp nyugalom van, mindegyikük elfoglalja valamivel magát. Horgásznak, olvasnak, edzenek, vagy beszélgetnek egymással.

Nem tudom mit mondhatnék még a Far Cry-ról. Beszélhetnék még a többféle típusú fegyverről és járgányokról, a változatlan környezet ellenére változatos helyszínekről, és küldetésekről, vagy áradozhatnék még arról az elképesztő játékélményről, amelyet még semelyik másik FPS nem nyújtott nekem. Ezek helyett viszont kénytelen leszek beszélni egy kicsit a játék hibáiról. Ezek a hibák viszont csakis kizárólag bugokként nyilvánulnak meg. Fogunk találkozni grafikai bugokkal, hangproblémákkal, és az MI is fog furcsaságokat művelni. Néhány bug rontani fog a játékélményen, és néha az is zavarni fog minket, hogy kihagytunk egy checkpointot. Sajnos még az 1.4-es verzióra sem sikerült mindent kijavítani és ezért nem kapja meg tőlem a 10/10-es értékelést. Viszont nincs még egy olyan játék, ami ennyire közel lenne hozzá. (na jó, talán a KotOR).

A Far Cry a Crytek első játéka volt, és valljuk be nem semmi, hogy egy elsőjátékos stúdió ilyen játékkal rukkol elő először. Le a kalappal, még ha mai szemmel nézzük akkor is egy kiváló játék. A taktikai FPS rajongóinak és a hardcore gamereknek kihagyhatatlan darab, mindenki más könnyebb fokozaton kezdje, mert garantáltan olyan élményben lesz része, amit kevés másik FPS nyújtott számára.

Ui: Sajnálom ha megsértettem a HL2, vagy a Doom 3 rajongóit, de én tényként kezelem, hogy a Far Cry mind a két játékot lealázza :D

Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
█████████
90%
Design, művésziség:
█████████
90%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
█████████
90%
Összességében:
█████████
90%
Far Cry
Far Cry
Far Cry
Megjelenés: 2004. March 23. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Crytek
Hozzászólások: 33
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Matt99 avatar
Nálam minden játékot össze lehet hasonlítani egymással, ha pedig mind a két játék FPS, akkor meg pláne 😃
0
0
0
0
SuperPuma avatar
winrar: Először ott én is megszoptam. Másodszorra (első kijátszás után egy évvel) tiszta könnyű volt. Arra utaztam, hogy ne vegyenek észre 😆.
a harmadik rész is tetszik. (Lehet a szép trópusi világnak köszönhetően, de amúgy is marha jó a sztori meg a kivitelezés), de a másodikkal is csak annyi a bajom, hogy nagyon monoton és steril (Amúgy meg technikailag jobb az FC3nál)
Half Life meg kinek ne tetszene? 😆 Az összehasonlításuk meg hülyeség, mert mindkettő jó és ezzel csak flamewar-t lehet elérni, semmi mást.
0
0
0
0
Matt99 avatar
winrar: Az a helyzet, hogy mai napig nem készült a Far Cry-hoz hasonló FPS (ha a Crysis-t nem számítjuk persze). A fejlesztők ahelyett hogy követték volna ezeknek a játékoknak a formuláját (nem nyitott világ, hanem sok, egymástól különböző hatalmas pályák) akkor biztos jobb lenne a helyzet. A Far Cry folytatásai nekem is tetszettek, a 3-nak nagyon jó hangulata volt, de hiába volt Open-world, nem lehetett annyiféleképpen játszani, posztokat befoglalni stb. mint az első részbe. Nagyon várom már hogy a Crytek újra előrukkoljon egy ehhez hasonló mesterművel, a Crysis Warhead-del már majdnem sikerült.
0
0
0
0
winrar avatar
Én elakadtam az elején, amikor a hajón lövöldözöl és a hajó tetején vagy egy szinttel lejjebb jön a helikopter (hoppá, script) és amikor fölértem a tetőre, mindig kifogytam a lőszerből. Egyébként maga a játék nagyon jó, de személyes véleményem szerint a Half Life 2 jobb. Viszont a Far Cry jól van optimalizálva, nekem régen Radeon 9200-al ment mediumon. Igen, a sok script tényleg ront(hat) a játékélményen újrajátszáskor. Viszont sok mai játék még arra sem méltó, hogy egyszer végigtoljam, mert annyira unalmas/rossz/optimalizálatlan. Továbbá a kedvenc részem az FC3, mivel az kötött le eddig a legjobban. Na az tényleg zseniális játék, még annak ellenére is, hogy az Ubisoft csinálta. A teszt nagyon jó, ment az 5*.
0
0
0
0
fonix9901 avatar
nagyon jó játék csak piszok nehéz több FC is van csak xboc clasicra van játszatom egyel az is róhat jó volt
0
0
0
0
Chidera avatar
Fő a változatosság... 😃
0
0
0
0
Matt99 avatar
FC-ben van amikor az MI síkhülye, piszok gyáva, túlzottan bátor, vagy irreálisan jó 😃
0
0
0
0
Chidera avatar
Ebbe a tesztbe nem lehet belekötni, mindent kiveséztél benne 😃 5*
Bár én a játék mesterséges intelligenciáját néha inkább tartottam r*hadt idegesítőnek, mint forradalminak, mert mikor észrevettek, szerencsétlen zsoldosok azon nyomban beiszkoltak egy fa mögé, többé ki se jöttek onnan 😆 De való igaz, hogy van stratégiájuk, mert néha kegyetlenül kirobbantottak a fedezékemből.
0
0
0
0
Matt99 avatar
A 3 tényleg nagyon jó lett, sztem a 2 is, de sajnos tényleg gyakran unalomba fullad, és monoton lesz. Tavaly novemberében kezdtem kijátszani, most 50%-nál járok, de több mint 30 órát öltem bele. Valamiért mindig visszamegyek játszani vele 😃
0
0
0
0
HugoTheOne avatar
Jomagam tavaly a Messze Siras 2-3 at is kijatszottam.A 3 ***ott jo lett..
0
0
0
0
Matt99 avatar
Köszi! Próbálok nem csak jó kritikákat, hanem jó teszteket is írni hogy minél többen ismerjenek meg olyan játékokat, amiket KÖTELEZŐ kijátszani.😀
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Ez a teszt odab*sz! Ahogy visszajöttem elolvastam és már tökéletesen értem miért írtad a múltkori kommented a Mortal Kombat cikkemhez. 😀
0
0
0
0
Matt99 avatar
csoki1998: Szinte mindennel egyet értek amit leírtál, kivéve azzal, hogy a HL2 még ma is az egyik legjobb fizikájú játék. Ma már egy rakás játéknak jobb a fizikája pl. GTA IV, V; Crysis; Far Cry 2, Mafia 2, Battlefield 3 stb.

Örülök, hogy tetszett a tesztem 😀
0
0
0
0
csoki1998 avatar
Nos, a teszted nagyon jó lett, minden részletre kitértél és látszik hogy nagyon értesz a játékhoz. Azonban ami a Far Cry-nak a legnagyobb előnye (a grafika) az egyben a legnagyobb hátránya is (optimalizáció). Tudom, a mai gépeknek ez a játék már meg sem kottyan, de képzeljétek el hogy 2004-ben kiadni egy ilyen gépigényű játékot már vakmerő húzás volt. Pláne hogy a szörnyű optimalizáció miatt a legtöbb embernek vagy elviselhetetlenül akadt, vagy nem tudták élvezni a játékot teljes pompájában. Ezért is könyvelték el a HL2-t jobbnak és talán szebbnek is, mivel annak az optimalizációja mérföldekkel jobb. Ugyanez elmondható a Doom 3-ról is. Mellesleg a Hl2-nek nem sokkal, de jobb a fizikája. Szerintem mai napig az egyik legjobb fizikájú játék (hú de hülyén hangzik 😆😉. A dinamikus árnyékok pedig a Doom 3-ban pedig egyértelműen jobbak voltak. Tehát ezek miatt titulálják jobb játéknak a Half-Life 2-t.
0
0
0
0
no avatar
Jó teszt, így is hosszú, nem még ha írtál volna a fegyverekről, járművekről és helyszínekről. Elég gigászi lett volna úgy 😃
0
0
0
0
Matt99 avatar
Nekem is a történet az egyik legfontosabb dolog egy játékban, de a Far Cry annyi pozitívumot vonultat fel, hogy simán megbocsájtható a gyenge sztori.
0
0
0
0
FoLey avatar
Teszt jó lett,részletenként leírtad kaptál 5-öst rá,de szerintem is túlzás a D3 és HL2 alázása,mind három játéknak van előnye és hátránya is.

ha nem nézzük a történetet
Nekem ennyi évesen meg ez a leges legfontosabb egy játékban 😉
Pl. The Walking Dead-el tolom,nem szeretem a kaland játékokat,de a története lenyűgőzőtt és várom a folytatást. 😉

Amúgy HL fan vagyok 😆
0
0
0
0
Matt99 avatar
Köszi ebben egyet értünk, nálam csak az első kettő (főleg 2.) Doom az ami hasonló élményt nyújt 😀
0
0
0
0
rentezso avatar
jó teszt szerintem is az eggyik legjobb FPS játék
0
0
0
0
Sicu33 avatar
Nagyon jó teszt lett,egyik kedvencem a far cry sorozat 😃
0
0
0
0
Matt99 avatar
intellA32:Szerintem a tökéletes nehézségi fokozat a challenging, ezen elegendő kihívás van, és az MI is itt mutatja meg a foga fehérjét. Script, meg ahogy írtam van, de elég ritkán.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Mostanában épp ezt nyomtam megint. Igaz azon kattantam ki, mikor a játék ~ 3/4nél jártam most és lecsúsztam az erőd faláról. Ott felhúztam magam és uninstall.
Nálam gránátot sosem nyomtak. Lehet ez függ a nehézségi fokozattól is.

Azért szerintem a HL2-t nem alázza a játék. Erős indítás volt, az viszont igaz.
Azt se mondanám, hogy script mentes, mert azért akad benne, igaz közel nem annyi, mint a CoDokban.
0
0
0
0
Matt99 avatar
SUP3RH3RO: Örülök, hogy így gondolod 😀

Kicsi_Joe: Köszi!

chrono02:Hát a Half-Life 2-t nehéz lett volna föld alá ásni, nem is ez volt a szándékom. Csak máig szúrja a szemem, hogy a Half-Life 2-t a többség jobb játéknak tartja a Far Cry-nál, míg szerintem az utóbbinak sokkal több, és sokkal nagyobb előnyei vannak az előbbinél ha nem nézzük a történetet. Köszönöm a véleményt.😀

Protein:
1. A Doom 3-ban részben azért, mert az előző részek sem voltak kifejezetten lineárisak, és ez így nálam visszalépés volt. Ha a Doom 3-ban is lettek volna a 2. részhez hasonlóan nagyobb terek, szerintem sokat dobott volna a hangulaton. A Half-Life 2-nél részben megértem a linearitást a történetvezetés miatt, de szerintem meg lehetett volna csinálni úgy, hogy kicsit nagyobb tereket kapunk, több útvonallal egész biztosan tetszetősebb lett volna a végeredmény, és a történetet se kellett volna átírni.

" ne utáljuk meg a fejlesztőket, ha úgy mondják el a történetüket, ahogy ők akarják."

Nem tudom, hogy ennek mi köze van a linearitáshoz, a Half-Life 2 esetében. Volt olyan rész a játékban, amikor csak el kellett jutnunk A-ból B-be, és cutscene se nagyon volt. Ezt mért ne lehetett volna úgy megoldani, ahogy a Far Cry-ban, több útvonallal, és lehetőséggel? Nyilván azért, mert a nem erre fektették a játékban a hangsúlyt. Mindegy, a lényeg még mindig ugyanaz, ha a D3 és a HL2 kevésbé lett volna lineáris, SZERINTEM még jobb játékok lettek volna.

2. Ez egy Far Cry játékteszt, nem egy összehasonlító iromány. Ha az lett volna, csakis arról beszéltem volna, hogy miben jobb az egyik játék a másiknál. A Half-Life 2-t gyakran csak azért hoztam fel, hogy a Far Cry legnagyobb erényeit egy kalap alá vegyem a "riváliséval", de ez nem mehetett rá az egész tesztre.

Spartan117:Akkor elértem a célomat 😀
0
0
0
0
no avatar
NA ez bameg EZ egy teszt! És méghozzá nagyon jó! Élveztem 😀
0
0
0
0
susguy avatar
"A Half-life 2-ben vagy a Doom 3-ban mikor volt lehetőség ilyesmire?"
Visszakérdezek.
A Half-life 2-ben vagy a Doom 3-ban mikor volt szükség ilyesmire?
És miért lenne rossz a linearitás? Szeretjük az open-world megoldásokat, de ne utáljuk meg a fejlesztőket, ha úgy mondják el a történetüket, ahogy ők akarják. Játssz egy kis Stanley Parablet, tökéletes paródiája a "non-linear" játékok problémáinak.

Meg kell hagyni, hogy valóban nagyon igényesen fogalmaztad meg minden gondolatodat a cikkben, ezért le a kalappal, ám (nagy bánatomra) látom rajta, hogy burkoltan, de annyira szubjektíven álltál hozzá a dologhoz, ahogy csak lehetett, annyira és azt vettél észre a két játékban, amire kedved volt, ami a "Te pártodat képviselte". (A cikk terjedelme miatt nem sorolom fel az összes "hibát", egy-két példát írtam a miheztartás végett.) Ha csak a fogalmazást kéne figyelni, menne az 5 csillag, de tartalmilag sajnos több sebből is vérzik a teszted. Lepontozni nem fogom, mert azért még mindig inkább ezt olvasom el ötvenszer, mint azét aki a cikkjében még azt is bejelenti, hogy amúgy magasról tesz az írása minőségére.

A quick-save hiányra meg annyit, hogy ha normálisan működik a checkpoint system, akkor külön díjazom a döntést. Ugyan úgy ahogy a linearitásnál, "ne az olvasó döntse el, hogyan írja meg az író a művét".
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Jó teszt lett. Először azt hittem, hogy egy magasztaljuk az égbe-ássuk a föld alá összehasonlítás lesz, de ahogy végigolvastam, összehasonlítás alig van benne, csak annyi hogy nem szúrja az ember szemét, de mellette a lényeg benne van.
0
0
0
0
Kicsi_Joe avatar
Nagyon jó teszt lett! 😀 Ment az 5*
0
0
0
0
Matt99 avatar
wwwshark: Köszi, örülök hogy tetszett!

Sonymeans:Ennek is örülök FarCry4ever

DragonZolee:Attól, hogy 3-szor átjártad a terepet még nem biztos, hogy nem jön valaki és az arcodba lő egy rakétavetővel 😃 Nyugi, én is sokszor jártam így, aztán egy idő után csak rájöttem, hogy hol lapul a nyavalyás, és ment is a headshot. Éppen ezért írtam a tesztemben, hogy mindenre oda kell figyelni.

A checkpoint egyéni vélemény valóban néha ritkán van, de a játékban van quicksave/quickload opció. Meg kell nyitni a játékban a konzolt, és ott beírjuk, hogy "quick_save sajtosmókus" és voálá kész is van. Mindez egy századmásodperc alatt. A tesztben azért nem tértem ki erre, mert ez voltaképpen egy cheat, bár én nem tartom annak, elég sokszor használtam is. Mondjuk az első 3 végigjátszásomnál még nem is tudtam hogy van ilyen.

A színvilágról annyit, hogy nem nagyon tértem ki rá, mert így is rengeteget írtam a grafikáról, de azt is nagyon részletesen lehet skálázni. Itt van néhány kép amin tisztán lehet látni a különbségeket.
Alap színvilág egyenlő gamma+kontraszt:

https://kepkezelo.com/images/zqumjmgsjqkbhrk0br2.jpg

Hideg színvilág, akinek nem jönnek be az élénk színek:

https://kepkezelo.com/images/y2mvwgsrivkwaxhljv.jpg

Rajzfilmszerű, erős kontraszttal, aki szereti a Borderlands látványvilágát

https://kepkezelo.com/images/ezppusf0rn9tct5mb2qn.jpg

És természetesen nem vettem zokon, nekem semmi bajom nincs azokkal akiknek nem tetszik a Far Cry, vagy a másik kettő játék jobban bejön nekik.😀
0
0
0
0
no avatar
Profi, már-már szakszerű teszt. 5*😀
0
0
0
0
Sonymeans avatar
A jó öreg Far Cry, melynek látványa még ma is padlóra küld néhány mai játékot 😃 A teszt nagyon jó lett, mindenre kitértél, és nagyon tetszett, hogy 3 "nagy" játékot is előtérbe helyeztél és párhuzamosan "tesztelted" Ez egy ritka jó megoldás a tesztedben. Grat hozzá! Ment az 5*
0
0
0
0
DragonZolee avatar
Tényleg alaposan kivesézted ezt a három,vagy is két játékot ... habár érzek benne egy kis szubjektivitást is ! (Ne vedd zokon 😃 )

Én csak néhány gondolatot fűznék hozzá,ami egy,két negatív oldalát világítja meg a Far Cry-nak.

Beszéltél itt a lineáris eseményekről,ami ebben a játékra nem annyira jellemző.

- Tényleg nagyszerű dolognak tartottam én is mindaddig,amíg kb 15km terepszemle után (ami jó néhány hasznos kütyü fellelését is eredményezte) egyszer csak egy jópofa kis rakéta belecsapódott az arcomba...na és persze kezdhettem elölről 😞 Utána még néhány kísérlet...és valóban az ellenfelek már máshol tanyáztak (persze nem scriptelten) és ugyan az a rakéta többször betalált,és check point meg sehol ! Úgy hogy a legtutibbnak azt láttam ha egy viszonylag kitaposott ösvényen haladok,mert ott azért voltak fix AI katonák....ezáltal egy kicsit lineárisabbá téve a játékot 😀

Szerény meglátásom szerint...itt egy dolog az,amin alapvetően hason csúszott a játék...az pedig a Quick Save hiánya !

Bizony sok játékos van,aki nem kimondottan vérprofi,és tényleg szeretné élvezni a játékot,nem csak az idegtől reszketni,hogy vajon el jut -e egy mentési ponthoz élve,vagy nem,és ha eljut akkor vajon az a picike életke ami maradt neki,az meddig lehet elég ? 😀
Szerintem ha egy játékot már az elején ennyire DIE HARD stílusra terveznek,akkor miért is gondolják hogy akármilyen díjat is megnyerhet a riválisaival szemben...hiszen azokban
a játszhatóságot is szem előtt tartották ?!

Szerintem a FarCry sorozat egyetlen darabja,ami tényleg jól sikeredett,az a harmadik rész...de ez már egy másik történet !

Végezetül,hogy ne csak a negatív dolgokról írjak.... a játék nekem először azért tetszett meg,mert tényleg egy csodálatos helyen játszódik,és a hangulat is betyár jó, ezt grafikailag,és zeneileg is szépen kivitelezték...bár a színek elég erős tónusúra sikeredtek....de hát érezzük akkor magunkat az igazi paradicsomba ! 😃

És természetesen pardon,és bocsánat,ha megbántottam volna a FarCry rajongó tábort,vagy éppen téged ! Minden tiszteletem 😀
0
0
0
0
Conoren avatar
Szerintem hibátlan teszt. Nagyon tetszett. 5*
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
33 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció