Menu
Matt99
Szint 17
Matt99 avatar
(Matt)
18 éves, férfi
Titkos földalatti bunker
Antarktisz
Offline, itt járt 87 napja
4 éve tag
KotORászás mindörökké
Írta: Matt99, 2014. március 15., játékteszt
Játék: Star Wars Knights of the Old Republic

Most minden idők egyik legjobb Star Wars játékáról fogok írni. Egy olyan RPG-ről ami játékmenetileg sok mai tripla A-s címhez felér. Ez a játék a Knights of the Old Republic első része, amit a BioWare fejlesztett, és még a Lucasarts adta ki 2003-ban.

TÖRTÉNET

A játék körülbelül 4 ezer évvel a yavin-i csata előtt játszódik, amikor még a Köztársaság és a jedik is a fénykorukat élték. Miután vége lett az Exar Kun által kirobbantott háborúnak, éveken át béke volt a galaxisban. De mint tudjuk a Star Wars univerzumban nemigen telik el évszázad háború nélkül. Most viszont nem a sithek ásták ki a csatabárdot, hanem egy a külső peremen élő harcos nép, a mandaloriaiak. Hatalmas seregük, és hihetetlen harci szellemük miatt sorra foglalják el a külső gyűrűn lévő bolygókat. A köztársaságnak túl nagy falat a mandalóriaiak legyőzése, ezért a Jedi tanács segítségét várják, akiknél épp egy ’’lázadás’’ folyik, ugyanis a tanács mestereinek egy része sorra mészárolja le a tanítványokat, mert egy jóslat szerint valamelyik tanoncban dúl a sötét oldal, és veszélyes az egész galaxisra nézve. A tanács tétlen, a Köztársaság gyengül, a mandalóriaiak, pedig folytatják a hadjáratot. Megelégelve a várakozást, két jedi, Revan és Alek elkezdi toborozni a jediket, hogy csatlakozzanak a háborúhoz, a tanács akarata ellenére. Rengeteg jedi csatlakozik hozzájuk, és már-már Istenként néznek fel Revanra, aki már megkezdte az ellentámadást a mandaloriaiak ellen. Neki köszönhetően a Köztársaság flottái egyre több győzelmet aratnak. Rengeteg csata alakul ki a két fél között, majd végül a Malachor V-en kerül sor a végső ütközetre. Nagyon szoros harc alakul ki, amit végül a Köztársaság nyer meg, Revan pedig megöli Mandalore-t, a mandalóriaiak vezetőjét. A jedi viszont ahelyett, hogy visszatérne a háborúból, a köztársaság flottájával felfedezi az Ismeretlen Régiókat. Néhány év múlva Sithként tér vissza, Alek megváltoztatta a nevét Malakra, és Revan tanítványa lett. A jedikből sötét jedik lettek, a köztársasági katonákból pedig sith rohamosztagosok. Revan új célja a köztársaság leigázása, és a galaxis elfoglalása lett.


A meggyengült Köztársaság ellen nem volt nehéz a harc, a mandaloriaiakhoz hasonlóan Revan is gyorsan foglalta el a bolygókat. A Jedi Tanács rájött, hogy a háborút csak Revan megölésével nyerhetik meg. Ezért merényletet indítottak ellene, és egy néhány fős Jedikből álló csapat megtámadta Revant, a hajójának hídján. Az osztag vezetője Bastila Shan volt, egy padawan, aki csata meditációs képességének hála az egyik legfontosabb tagja volt a jedi rendnek. (Éppen ezért máig nem értem, hogy mért pont őt küldték Revan ellen.) Viszont mielőtt elkezdődhetett volna a nagy fénykardpárbaj, Malak tüzet nyitott Revan hajójára. Bastilát leszámítva mindenki meghalt a hídon…

A történtek után néhány hónappal kapcsolódunk be a történetbe karakterünkkel. Bastila testőrségébe tartozunk, az Endar Csúcs nevezetű hajón, amikor megtámadnak minket a sithek. Bastila el tud menekülni az egyik mentőkabinnal, karakterünk és egy másik köztársasági katona, Carth Onasi, (aki megjegyzem a legjobb, és legkidolgozottabb karakter a játékban) pedig az utolsó mentőkabinnal menekül meg, még mielőtt felrobban az egész cirkáló. Mindannyian a Taris nevezetű, sithek által megszállt bolygóba csapódnak. Carth és karakterünk feladata Bastila megtalálása és a bolygóról való kijutás lesz. Legalábbis a játék elején… A játék ugyanis Mellékküldetésekkel együtt 35 órát is elvehet az életünkből, de ha nagyon alaposak akarunk lenni, ez 40-né is változhat.

Mit is mondhatok a történetről… Jó. Nagyon jó. Lehet, hogy nem akar olyan mély történetet elmesélni, mint a második rész, de még így is mondhatjuk rá, hogy epikus és fordulatos. Még ha vannak benne apró logikátlanságok, el lehet tekinteni mellettük. Elég hosszú, és a Star Wars szinte minden fogása megtalálható benne (vicces droidok, elme-trükk, epic hajócsata stb.) Akinek a régi film-trilógia története bejött, annak ez is be fog jönni. A játékban pedig van egy hatalmas fordulat, amiről nem árulnék el semmit, mert sokan a játéktörténelem legepicebb jelenetének tartják ezt a bizonyos „leleplezést”. Fontos eleme a történetnek, a Bastilával kialakított kapcsolatunk. Vele érdemes sokat beszélni, mert nagyon sok vicces, és érdekes párbeszédet hallhatunk. Bastila kulcsfontosságú a történet során.

KARAKTEREK


Ez kemény menet lesz, a játékban rengeteg emberrel fogunk összefutni, így inkább csak a társainkról, és a fontosabb szereplőkről fogok írni.

Bastila Shan: Jedi Padawan, csata meditációs képességének köszönhetően az egyik legfontosabb jedi a rendben. Makacs és nagyképű, de mindenben segítségére lesz főhősünknek. Kiváló erőhasználó.

Carth Onasi: Köztársasági katona, rengeteg csatában vett részt, többek között a Malachor V-ben is. Jószívű, de mindenkivel szemben gyanakvó. Nagyon erős katona, főleg a sugárpisztolyokat kedveli, de nehezebb páncélzatokat is tud használni.

Canderous Ordo: Mandaloriai katona volt, az Ordo klán tagja, manapság a tőzsdének dolgozik, mint zsoldos. A legtöbben próbálják elkerülni… Nehézgyalogos volt, így nehézfegyvert és nehézpáncélt érdemes adni neki.

Mission Vao: Fiatal Twi’lek, Taris alsó részében éli mindennapjait, jól ért a számítógépekhez és a javításhoz.

Zalbaar: Ő egy wookie, Mission barátja, mindig vigyáznak egymásra, ha valamelyikük bajba keveredik. Közelharcban halálos.

Juhani: Róla nem írnék sok dolgot, mert az spoiler lenne… Mindenesetre a fénykardot kiválóan pörgeti. Faja cathar.

Jolee Bindo: Visszavonult jedi, a Kashyyykon él, és igyekszik kerülni a nyilvánosságot. Bölcs és vicces. Mestere az Erőnek.

HK-47: Sokak kedvenc karaktere, ő egy orgyilkos droid, határokat nem ismerő önbizalommal és nagyképűséggel. Ennek köszönhetően a játék (történelem) legviccesebb karaktere. A könnyűfegyvereket és a nehéz sugárvetőket egyaránt jól használja.

T3-M4: Asztrodroid, kiváló javító és mindent képes feltörni. A történet szempontjából nem létfontosságú.

Saul Karath: A köztársasági flotta egyik legmagasabb rangú tábornoka volt, viszont csatlakozott Revanhoz. Carth az ő egységéhez tartozott, és nagyon jól ismerték egymást.

Vandar mester: A dantooine-i jedi tanács tagja. Faja azonos Yoda-éval és a viselkedése is szinte teljesen ugyanaz.

Vrook mester: A dantooine-i jedi tanács tagja. Hirtelen haragú, és nem bízik karakterünkben, nem mindig viselkedik úgy, ahogy egy jedinek kellene.

Dorak mester: A dantooine-i jedi tanács tagja. Szinte mindent tud a Jedik történelméről.

Zhar mester: A dantooine-i jedi tanács tagja. A játék elején ő tanítja karakterünket. Faja twi’lek.

Calo Nord: Taris egyik legismertebb fejvadásza. A tőzsdének dolgozik akárcsak Canderous.

A legtöbb karakternek saját mellékküldetéseik is vannak. Ezzel az volt a problémám, hogy ha egy bizonyos bolygónál nem a megfelelő karaktert válasszuk ki csapattársnak, akkor lehet, hogy soha nem tudjuk teljesíteni a hozzá tartozó mellékküldetést. Szóval érdemes egy-egy bolygót több társsal is meglátogatni. A legtöbb karakterrel hosszabb beszélgetéseket is folytathatunk, megismerhetjük őket, de történeteket is mesélhetnek nekünk. Ezek voltak a kedvenc részeim a játékban. Legjobban a Carth-al, Bastila-val, Jolee-val és Canderous-sal való beszélgetések kötöttek le. Ja és persze HK-47. Juhanin látszott, hogy egy erős karaktert akartak létrehozni, de valamiért nem volt nekem olyan szimpatikus. Mission és Zaalbar pedig egyszerűen nem voltak olyan kidolgozottak, mint az előbb említett karakterek. T3-M4-el csak nagyon minimális beszélgetéseket folytathattunk.

KARAKTERÜNK TESTRESZABÁSA

Sajnos ez a kör elég behatárolt.
Először is 3 kaszt közül választhatunk:

Katona: A legerősebb kaszt, neki van legtöbb életereje és sebzése.

Csempész: Kevés életerővel és kevés sebzéssel rendelkezik, viszont sok jártasságpontja van.

Felderítő: Az előző kettő keveréke, nem olyan erős, mint a katona viszont több jártasságponttal rendelkezik, a csempésznél pedig erősebb.

Később ezek közül választhatunk, bár sokban nem különböznek elődjeiktől:

Jedi védelmező, ő főleg fénykardpárbajokban jeleskedik, rengeteg életerővel rendelkezik, viszont kevésbé jó erőhasználó és nehezebben tudja hárítani az erőtámadásokat.

Jedi tanácsos, a jedi védelmező ellentéte, kevésbé jó fénykardforgató, kevés életerővel rendelkezik, viszont az Erő mestere. Az Erő-támadásai általában hatásosak és könnyebben is hárítja azokat, mint egy védelmező.

A Jedi Őrszem valahol a kettő között helyezkedik el, próbál úgymond „egyensúlyt” tartani a kettő között. Emellett rengeteg jártasságponttal rendelkezik.
Szerencsére eldönthetjük, hogy karakterünk férfi legyen-e vagy nő, bár ez nem befolyásolja sokban a történetet.


Karakterünk arcát nem szerkeszthetjük meg, csak előre elkészített arcok közül választhatunk. Ezenkívül még kiválaszthatjuk, hogy milyen jellemzői legyenek. Választhatunk Erő (fizikai kondíció), ügyesség (reflexek, kitérés, főleg sugárfegyvert használóknak ajánlott), állóképesség (kitartás, és közelharcra ajánlott), intelligencia (ez a jártasságok elsajátításánál fontos) Bölcsesség (erőhasználóknak ajánlott) és karizma, ami akkor fontos, ha minél jobban meg akarunk ismerni egy karaktert, továbbá másokkal szemben is meggyőzőbbek tudunk lenni.
Ezenkívül néhány jártasságot is kiválaszthatunk, mint pl. meggyőzés, számítógép használat, javítás, robbantási készség stb. Ezek közül vannak fontosabbak és kevésbé fontosabbak is, megjegyzem a társaink szintén fejlődnek, és ha akarjuk mi is eldönthetjük, hogy milyen jártasságokat sajátítsanak el. Így egy halálos csapatot is létrehozhatunk, nem kell karakterünkkel minden jártasságot elsajátítani elég, ha párra koncentrálunk.
Emellett még képességeket választhatunk karakterünknek, ezekből elég sok van, és inkább nem sorolnék fel egyet sem. Nagy része valamilyen bónusz támadás vagy éppen Erő-támadás, de vannak különféle gyógyító képességek is. Eleinte csak behatároltam választhatunk, mert beletelik pár órába mire Jedivé képeznek minket, és elkezdhetjük tanulni az Erő-képességeket. Ezeket nagyon megfontoltan kell választani, ha nem vagyunk gyakorlott RPG játékosok. Bár megjegyzem a játék nem kifejezetten nehéz. Számít, hogy milyen sorrendben látogatjuk a bolygókat, mert egyes bolygón sokkal keményebb ellenfelek lesznek, mint a másikon. (Senki se Tatooine-on kezdje, én azzal kezdem nehéz fokozaton, és vért izzadtam). Egyébként társainknak nem csak jártasságokat, hanem jellemzőket és képességeket is választhatunk.


Ezenkívül még nevet is írhatunk karakterünknek, aminek értelmét nem láttam, de ez sok játéknál van így.

IRÁNYÍTÁS, JÁTÉKMENET

Az irányítás elég egyszerű. Ahhoz, hogy foroghassunk a karakterrel nyomva kell tartanunk jobb egérgombot. Sétálni lehet, sprintelni, ugrani nem lehet a játékban, de nem igazán lesz szükség ezekre. A játékban van gyorsító erőképesség, amit minél tovább fejlesztünk annál több ideig tart. Továbbá erő-ugrás képesség is van, ezzel a sebzést tudjuk növelni egy támadás megkezdésénél. Ami érdekes, hogy a kamerát nem mozgathatjuk függőlegesen, csak vízszintesen.


Harcrendszer

A harcrendszer körökre osztott és szerintem nagyon jól működik. Az ilyen harcrendszerről elmondhatjuk, hogy kevésbé akciódús/dinamikus, a KotOR-ban viszont mégis annak hat. Még akkor is, ha csak kevesen harcolnak egymással. Mivel körökre osztott, így egyértelműen azt jelenti, hogy először mi támadunk, aztán ellenfelünk, és ez így megy addig, ameddig valamelyikünk ki nem dől. Nem tűnik valami izgalmasnak pedig az. A játék automatikusan jelöli ki ellenfelünket, ha több van, akkor természetesen váltogathatunk felettük. Háromféle támadást hajthatunk végre. Az egyik a fegyverrel való támadás, ami épp a kezünkben van, közelharci fegyver vagy lőfegyver. A közelharcinál és a távolinál is négyféle támadási mód van. A sima támadás mindkettőnél jelen van, ez okoz legkisebb sebzést, viszont a találati esély ennél a legnagyobb. (Bossok ellen ajánlott) A közelharcinál még ott van az erős támadás, ami a legnagyobbat sebez, és a találati esély is nagy. A lőfegyvernél is ugyanez, csak ott erős lövésnek hívják. Aztán ott van még a kritikus csapás, aminek következtében ellenfelünk megbénulhat, és néhány másodpercre harcképtelenné válik. A találat esély kicsi. Hátra van még a gyorscsapás és gyorslövés, amikkel többször sebezhetjük meg ellenfelünket viszont itt a legkisebb a találati esély. Lőfegyvereknél még van egy támadási lehetőség, az orvlövészet, amivel szinte biztos a találat, a sebzés viszont gyengébb az alap támadásnál.


A másik támadásfajta, a gránátdobás amit én csak ritkán használtam, nem igen volt szükség rá. Komolyabb ellenfeleknél viszont életet menthet. Gránátból egyébként rengeteg van. Repesz gránát, ion gránát, plazma gránát, mérgező gránát stb. és a nagy kedvenc a hődetonátor is.

A harmadik opció az erőtámadás, amikről már beszéltem, erőhullámot lökhetünk, villámot szórhatunk, megbéníthatjuk ellenfelünket, szóval elég szép a választék erőtámadások terén.
Bár ez nem egy támadásfajta, rakhatunk le aknákat, egy nagyobb csata előtt, esetleg ha a küldetés megkívánja. Ezekből is rengeteg fajta van, és mindegyik máshogy tesz kárt ellenfelünkben, csakúgy, mint a gránátoknál.

Harc közben váltogathatunk 2 csapattársunk és magunk közt (csak 2 csapattársat vihetünk magunkkal egyszerre). Játék közben megállíthatjuk az időt, így taktikázásra is van lehetőség. Ami viszont sajnos nem mindig működik, mert csapattársaink, és néha a mi karakterünk is amnéziásak ;(. Nem egyszer volt az, hogy mielőtt megtámadtam volna egy csapatnyi mandaloriait, megállítottam az időt, mindent beállítottam, az egyik csapattársam dobálja a gránátokat a sugárvetősökre, a másik célba veszi a leggyengébb közelharci ellenfeleket, én pedig közbe kinyírom a vezetőjüket. Pajzs, erőfokozók, minden megvan, erre társaim elkezdenek össze-vissza rohangálni. Mindent elfelejtettek, és újra mindent be kellett állítanom, ez többször fordult elő. Nem ártott volna egy olyan funkció, amiben beállíthatjuk, hogy hogyan viselkedjenek csapattársaink, gondolok arra, hogy az egyik dobja a gránátokat, a másik meg segítsen erőképességekkel stb. De várjunk csak. Ez már benne van a 2. részben. ÉLJEN AZ OBSIDIAN!

Ében Héja

Hajónk, ahol mindig megpihenhetünk, ha épp nem henteljük az ellent. Továbbá itt adódik lehetőség beszélgetni bármelyik csapattársunkkal. Az Ében Héja bár közel sem akkora, mint a Normandy, hangulatban közel egy szinten vannak.


Fegyverek

Fegyverekből egész sok van többféle penge, sugárpisztoly, sugárvető és természetesen fénykard. Néhány fegyvert minimálisan testreszabhatunk, növelhetjük a sebzésüket, találati esélyüket, vagy nagyobb eséllyel vihetünk be kritikus csapást. Fegyvereket különféle ládákból, elesett ellenfeleinktől, árusoktól, vagy küldetésünk ajándékaként szerezhetünk. Néhány társainknak lesznek saját fegyvereik, amiknek sok értelme nem volt, mert hiába adjuk oda a tulajdonosaiknak, semmiféle bónuszt nem kapnak. A játékban még van egy hasznos funkció, hogy a karakterünknek kétféle fegyvert állíthatunk be, így ha egy közelharci fegyvert viselő ellenfél támad ránk, akkor egy gombnyomással átválthatunk mi is valamilyen közelharci fegyverre, ha az van beállítva másodlagos fegyverként.

Helyszínek

Játék közben nagyon változatos helyszíneket járhatunk be, a hangsúly természetesen a bolygókon lesz. Mindegyiknél különböző időjárás, gazdasági viszonyok, és jedikhez/sithekhez való hozzáállás van jelen. A bolygókon kívül, még lesznek egyéb helyszínek is pl. egy űrállomás, vagy egy cirkáló.

NAGYON FONTOS IKONOK, AMIK A KÉPERNYŐ JOBB FELSŐ SARKÁBAN LÁTHATÓAK

Felszerelés

Karakterünknek szüksége lesz jobbnál jobb páncélokra, sisakokra, kesztyűkre, övekre, pajzsokra és beültetésekre. A páncél főleg védekezési bónuszt ad, ami akkor fontos, ha inkább távolsági fegyvereket használunk. A nehézpáncélok nagy védekezési bónuszt adnak, viszont jobban korlátozzák a mozgásunkat. Köpenyeket főleg az erőhasználó játékosoknak ajánlott hordani, aminek csak nagyon minimális védekezési pontja van, viszont korlátok nélkül használhatjuk az Erőt. Bizonyos páncélokban nem használhatjuk. A sisakok, kesztyűk, övek mind másban adnak bónuszokat. Van, ami jártasságpontokat ad van, ami a harcokban segít, vagy az erő-ellenállást segíti és a meggyőzésünket. A páncélok, sisakok látszódnak a karakterünkön, a kesztyűk, övek viszont nem, nyilván nem volt kedvük leprogramozni a fejlesztőknek. Pajzsok közül nincs sok, de nem lesz hiányérzetünk. Néhány energia ellen véd, van ami vágás/szúrás ellen, van ami hő/hideg ellen, de olyan is van ami mindet tartalmazza. Beültetések pedig általában jellemzőinket javítják. A felszerelés minden részéből vásárolhatunk az árusoktól, érdemes többet is megnézni, mert nem mindenütt ugyanolyanok az árak. Vannak, amik eszméletlen drágák, főleg az egyedi fegyverek, páncélok (Cassus Fett sugárpisztolya, Exar Kun páncélja), nem lesz könnyű ellenállni a csábításnak, hogy megvegyük őket.
Aztán még vannak különféle erő-, mozgás-, szívósságfokozók, amiket én csak nagyon kemény ellenfeleknél használtam, de általában eladtam őket valamelyik árusnak. A játékban természetesen gyógycsomagok is vannak, háromféle, a sima alap, a fejlesztett verzió, és az életmentő csomag. A játékban találhatunk adattárolókat, amiket érdemes elolvasni, de nyerhetünk trófeákat is, például egy nagyobb szörnyeteg legyőzésével (Krayt sárkány, Rancor).


Inventory

Az inventory-val nem foglalkoztak sokat, minden össze-vissza van, rendezni nem lehet őket. Bár van olyan funkció, hogy egyes tárgyakat külön kezel, ez így is nagyon kevés.

Küldetésnapló

A folyamatban, és nem folyamatban lévő küldetéseinket itt tekinthetjük meg. Részletes leírást kaphatunk, hogy milyen módon hajtsunk végre egy küldetést, és sokszor hasznos információkat is tartalmaz.

Csapattagok

Itt választhatjuk ki, hogy kit akarunk magunkkal vinni a következő helyszínre, továbbá kisebb infókat is mutat a karakterekről. Nem mindig választhatjuk ki, hogy ki jöjjön velünk, ez általában a helyszíntől függ. (Ha például elfognak minket, vagy a hajónktól egy távoli helyszínen vagyunk)

Karakterünk

Itt megvizsgálhatjuk karakterünket, szintlépéskor pedig fejleszthetjük. Megnézhetjük milyen jellemzői vannak, és hogy mennyi tapasztalati pont szükséges a következő szint eléréséhez. Karakterünk mellett egy mércén láthatjuk, hogy mennyire húzódik a sötét, vagy világos oldal felé. Ez vagy a cselekedeteinken, vagy a „beszédstílusunk” hatására változik. Ha nagyon elemészt a sötét oldal akkor képesség bónuszt is kapunk, és kinézetünk is megváltozik (Nem éppen pozitív irányba). Ha pedig a világos oldal "emésztett el" szintén kapunk képességbónuszt. A játék talán legnagyobb hibája, hogy csak 20-as szintig tudunk fejlődni, amit elég sok idővel a játék befejezése előtt eltudunk érni, ha elég alaposak vagyunk.
Saját karakterem:


Képességek

Itt a képességeinket nézhetjük meg, hogy jelenleg melyeket birtokoljuk, és hogy melyek a következő képességek, amiket kitanulhatunk. Részletes leírást kapunk az összesről, pl. ki/mi ellen érdemes használni, mekkora a sebzése stb.

Még két ikonunk van, az egyikben a párbeszédeinket leshetjük meg, a másik pedig a beállítások, lol.

KÜLDETÉSEK, MELLÉKKÜLDETÉSEK

Mint a legtöbb RPG, a KotOR is egy főküldetés-vonalból, és mellékküldetésekből áll. A főszál küldetéseiről elmondható, hogy mind nagyon élvezetes, és a változatos helyszínekhez köszönhetően nehezen megunhatóak. Bár a hangsúly végig a henten lesz, becsúszott pár érdekes logikai feladvány, amik inkább hozzáadnak a játékélményhez, mint inkább elvesznek. Mivel a történet eléggé izgalmas, és maximális fordulatszámon pörög, így garantáltan nem lesz megállás.
Mindezek ellenére mégis inkább a mellékküldetéseken lesz a hangsúly, ami a KotOR talán legjobb pontja. Kreatívabbnál kreatívabb, változatosabbnál változatosabb küldetésekben lesznek részünk, a Mass Effectben található küldetések szinte semmik ezekhez képest. Ezek a küldetések általában polgárok adják, de vannak magasabb rangú munkaadók is, akik keményebb feladattal bíznak meg, de természetesen a money is több. Mint mondtam, ezek a küldetések nagyon változatosak, lesz, amikor egy sárkányt kell megölnünk, amiben található egy nagyon ritka gyöngy és azt kell megszereznünk, lesz, amikor védőként kell szerepelnünk egy tárgyalásba, de embereket is gyakran kell majd meggyőznünk, ezért nagyon fontos lesz a karizma, és a meggyőzés képesség. Ezeken kívül még rengeteg mellékküldi van, amik a játéknak elég nagy részét teszik ki, és érdemes az összeset megcsinálni, mert nem csak ötletesek, de karakterünk kimaxolásához is létfontosságúak lesznek.

Minijátékok

A játék egy újabb kiváló pontja.

Swoop: ez egy gyorsuló versenyjáték, amiben a swoop járgányunkkal kell minél rövidebb idő alatt végigmenni a pályán. Iszonyatos tempót diktál, ezért nagyon élvezetes.

Pazaak: Kártyajáték, roppant egyszerű szabállyal csakúgy, mint a swoop, ez is nagyon élvezetes, de nem kizárt, hogy néha a hajunkat fogjuk tépni. Én több órát töltöttem pazaakozással.

Hajócsata: Most itt ne gondoljunk Battlefront 2 féle hajócsatákra, mi csupán az Ében Héja lövegét használhatjuk, és ezzel lőhetjük ki a minket támadó csillaghajókat. Elég egyszerű, az se baj, ha 30 méterrel melléjük lövünk, egész biztosan eltaláljuk ellenfeleinket.

Logikai játékok: Ezekből többféle van, és szinte minden játékban utálom őket, de a KotORban valahogy elérték azt, hogy itt az ellenkezője legyen, és hogy törjem a fejem. Mert kellett is elég keményen.


Nahhh… azt hiszem mindent elmondtam a játékról, amit el lehetett, most jöjjenek a kevésbé, de még így is fontos dolgok, mint pl. a grafika.

GRAFIKA

Korához képest NAGYON szép. Minden szép, semmibe se lehet belekötni, na jó, talán néhány NPC kinézetébe. Persze voltak akkoriban szebb játékok is, de a játék még így is gyönyörűnek számított, az élénk színeknek, részletes textúráknak és kidolgozott effekteknek köszönhetően. A fénykardokról nem is beszélve, a Jedi Academy-nál mérföldkövekkel jobban néznek ki. Az árnyékok érthetetlenül élethűek, az élsimítás pedig jól működik. Ma már természetesen nagyon elavultnak fog látszani a grafika, de szemrákot senki se fog kapni tőle. A cinematicok pedig nagyon jól néznek ki, mai szemmel nézve is.

HANGOK

Ezek viszont még mai szemmel nézve is tökéletesek! A zenék valami bődületesen jók egyszerűen nincsenek rájuk szavak. Nem csak az izgalmas/epikus jeleneteknél hozzák a 10/10-es színvonalat, de még a nyugodtabb helyszíneknél az aláfestő zenék is mesésen szépek (Manaan). A hangulathoz rengeteget ad hozzá a zene. A szinkronhangok is kifogástalanok egytől-egyig. A legjobb Rafael Sbarge, mint Carth, egyébként még ő volt Kaidan hangja a Mass Effectben. Bár karakterünknek nincsen hangja, ez nálam inkább egy pozitívum, mert így csak még jobban bele tudjuk élni magunkat, és még jobban azt érezzük, hogy MI vagyunk a játék főszereplői. Ezt sajnos csak kevés játékos érti meg. Visszatérve a hangokhoz, minden más a helyén van, környezeti zajok, fegyverhangok, a hajók hangjai, és a legjobb, a fénykard búgása.

ÖSSZESSÉGÉBEN


A KotOR egy közel tökéletes RPG, ha nem lett volna benne néhány idegesítő dolog, megkapta volna tőlem a 10 pontot. Csak egy nagyon kevés kellett volna hozzá. A KotOR még ma is egy jó játék a kiváló történetnek, és a felejthetetlen hangulatnak köszönhetően. A játéknak kellett a folytatás, mert egy ilyen szerteágazó, és összetett történetet muszáj volt folytatni. Az Obsidian meg is tette, viszont egy teljesen más játékkal rukkoltak elő, mint amilyet a rajongók vártak, más történettel, más motivációval, és egy teljesen más atmoszférával.

Rövid vélemény:
Egy majdnem tökéletes RPG, alig lehet belekötni. Kiváló és hosszú történet, kidolgozott karakterek, szép grafika, jó harcrendszer, jó küldetések, és elképesztő SW feeling. Mi kell még?
Értékelés:
Grafika:
██████████
8
Hang:
██████████
10
Design, művésziesség:
██████████
10
Zene:
██████████
10
Játékélmény:
█████████
9
Újítások, ötletek:
██████████
8
Hossz, újrajátszhat.:
█████████
9
Történet:
█████████
9
Nehézség:
██████████
7
Összességében:
█████████
9
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 6
matyosowski avatar
3 éve | 2014. 06. 01. 19:52:46
#
Aki nem tudja annak leírom. Ha a játék elején nem lépsz szintet (amikor kiírja hogy megvan a kellő XP, és villog a "karakter feje a sarokban";) akkor később amikor a Dantooinra elmentek és elkezdődik a Jedi kiképzés több szintet tudsz majd lépni Jediként ezáltal több erőt tudsz megtanulni. Tarison szintlépés nélkül kicsit nehézkes lesz végigmenni (cheat használata?) de higgyétek el megéri sokkal több 3-as szintű erő birtokosa lehetsz a játék végére. A teszt amúgy jó :D
Matt99 avatar
3 éve | 2014. 03. 20. 07:53:14
#
sudosu: kösz!

Protein: nope:)
Milton avatar
3 éve | 2014. 03. 19. 23:54:56
#
Matt99:
Postal 2? XD
sudosu avatar
3 éve | 2014. 03. 19. 23:27:28
#
Kotor 4ever :) remek teszt lett!
Matt99 avatar
3 éve | 2014. 03. 18. 18:47:59
#
Protein:: Én óránként szoktam. :)

A legközelebbi tesztem egy méltatlanul elhanyagolt, kicsit alulértékelt, de közel tökéletes FPS-től fog szólni. Lehet találgatni. :)
Milton avatar
3 éve | 2014. 03. 16. 00:47:17
#
"Az Obsidian meg is tette, viszont egy teljesen más játékkal rukkoltak elő, mint amilyet a rajongók vártak, más történettel, más motivációval, és egy teljesen más atmoszférával."
Azóta is mindennap elmondok egy imát, hogy létezik Obsidian Entertainment.
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
20 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek