Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Kazuma
Szint 16
Kazuma avatar
(Ed, Kazuma)
22 éves, férfi
Gyula
Magyarország
Offline, itt járt 20 napja
6 éve tag
Dark Souls teszt / bemutató
Írta: Kazuma, 2015. április 30., játékteszt
Játék: Dark Souls (Prepare to Die Edition)

Van, aki hallott róla, és rá sem nézett. Van, aki hallott róla, és beleszeretett. Van, aki hallott róla, és tévhitben él. De olyan nincs, aki ne ismerné a sötét lelkek krónikáit.

Rengeteg teszt látott már napvilágot ezen az oldalon, de a Dark Souls-t még senki sem merte szétcincálni. Vagy csak Én vagyok vak. Úgy gondolom, ezt a játékot sokan alaptalanul küldték parkolópályára a pozitív kritikák ellenére is. Rossz a port, csúnya a grafika, nincs térkép stb...
Ezek mind olyan hibák, és indokok, amiken át lehet lendülni, és csak játszani (ez Nekem is sikerült), vagy ki lehet őket javítani. Rossz a port? Dsfix. Csúnya a grafika? ENB. Nincs térkép? Nos a neten van de... hidd el jobban jársz, ha nem nézed meg :) Ebben a játékban sok szabály van, de az első, és legfontosabb: TILOS A SPOILER!

Mi a fene ez tulajdonképpen?

Nos, a Dark Souls egy japán cég agymenése/csodája/munkájának gyümölcse, kinek mi ugye. Számomra egy meghatározó cím, ami sokkal többet adott annál, mint amire vágytam. Tulajdonképpen egy Dark fantasy akció-RPG, ami elég nehéz, és nem fogja a kezed. Hóóó állj csak meg, és ne mutogass a Skyrim-re. Itt ugyanis nincs térkép, néhány ütéstől meghalsz magasabb szinten is, az ellenfelek szintje fix, alig van loot, a sztori szövevényes, és nem igen köti a játék az orrodra. Nincsenek párbeszédek, hisz a hősöd néma, ráadásul aszott is, mivel élőholt, és egy kettétört karddal kezded a játékot. (Figyelem! SPOILER következik!) Kiszabadulsz a celládból, elindulsz a folyosón (itt még tudni fogod merre kell menni :)), lekaszabolod az ártalmatlan zombikat, miközben rácsodálkozol arra, hogy a fegyvered megakad a falban. Majd továbbmenve elérsz az első bonfire-höz. Előtted egy hatalmas ajtó, nyilván arra kell menni. Kemény vagyok, kijátszottam a Skyrim-et legendary-n, gondolod magadban, amikor is egy hatalmas szörny ugrik eléd egy akkora fegyverrel, mint a melletted levő oszlop... fele. Biztató? Nem igazán... (Spoiler vége.)

You Died!

Meghalok. Megint, megint és megint. De miért? Mi az a zöld csík a HP csík alatt? Miért megy le, és töltődik fel, mi alapján? Miért üt ekkorát a szörny, és miért vagyok ilyen gyenge?

Nos. A zöld csík a staminád. Az ütés, ugrás, vetődés, és a támadások kivédése pajzzsal mind mind staminába kerül. Ezt érdemes minden kasztnak fejleszteni valamelyest, persze kasztonként eltérő, hogy mennyire. Egy harcosnak vagy tolvajnak pl. fontos, egy mágusnak talán annyira nem. De ha már a kasztoknál tartunk, írnék róluk pár szót. Azért nem említettem meg Őket eddig, mert úgyis csak beléptél a játékba, és ráböktél egy szimpatikus kasztra, majd azt gondoltad, hogy höh milyen OP leszek, hogy fogom irtani a kis csontikat.

Kasztok

Ebben a játékban a kasztok csak a kiosztott pontokban és a kezdő felszerelésben különböznek. Alapvetően bármelyik kasztból lehet bármilyen kaszt. Harcosból mágus, mágusból harcos, vagy létrehozhatsz hibrid kasztokat is akár. Vannak buildek, de az az igazság, hogy a legjobb az, ha a Te szájízed szerint alakítod a karakteredet, úgyis ráérzel majd játék közben, hogy mire érdemes pakolni, és csak Te tudod, hogy mit szeretnél. Úgyhogy dönts kedved szerint, de alapvetően a DS játékosok többsége szerint a Knight, és a Thief viszonylag nehezebb kasztok, legalábbis az elején nehezebb velük.
Kezdésnek a warrior, a wanderer (gyorsabb, agilisebb játékosoknak) vagy a sorcerer, és a pyromancer (varázslómániások) a jó választás.
Aztán... oh, kihagytam valamit? Ja, igen. Mi az a deprived? Nos, a nevéből kitalálhattátok: Egy nincstelen, akinek egy fapajzsa, egy tangája, és egy bunkója van. So hardcore :) Ő sem kezdő kaszt.

Miután megvan a kaszt, nézzük az alap dolgokat!

Bonfire: Ez tulajdonképpen egy checkpoint, és a játékban sok található belőle, bár eléggé elszórva. Viszont az elmondható, hogy szinte mindegyik helyszínen van minimum egy. Itt tudsz szintet lépni, varázslatot berakni, és még pár dolgot csinálni. Ha itt leülsz, vagy ide visszateleportálsz, az összes megölt szörny újraéled előtted, utánad, melletted, feletted :) Bossok, minibossok persze nem. Ez nem hiba, fontos eleme a játéknak, hisz egyrészt lehet farmolni, másrészt kiismered az ellenfelek támadásait, és néhány próbálkozással később rutinosan, halál nélkül mész végig újra azon a szakaszon. Talán :) Ja, és persze nehezítés.

Estus flask: Ez egy hp poti. 5 db-bal kezdesz, ami később 10-re vagy 20-ra növelhető, sőt ez a potion fejleszthető is.

Lélek: Jobb alul látsz egy pontszámot, ami mindig változik, miután megölsz egy ellenfelet vagy elhasználsz egy soul-t. Nos, ez a lélek. A Dark Souls-ban ez a fizetőeszköz, és a tapasztalati pont. Ez a Te legféltettebb kincsed, feltéve ha sok van belőle :) Ha meghalsz, a halálod helyszínén hagyod a lelkeidet. Ha vissza tudsz menni értük, a tieid. Ha előtte meghalsz, örökre elvesznek. Nem éri meg sok lélekkel rohangálni...

Pontkiosztás: Az attribútumokba nem mennék bele, mert szerintem logikus, hogy mi mire való, talán az attunement szorul némi magyarázatra: Ez a varázslataid férőhelyeit növeli. Ergo több varázslat lehet nálad.
Annyit még megemlítek, hogy a stamina növeléséért az endurance felel.

Stamina: Ez nagyon fontos eleme a játéknak. Fent említettem, hogy szinte minden staminába kerül. A futás, vetődés, ütés stb. Ha nincs, vagy csak kevés staminád van, és úgy tartod fel a pajzsod, majd megütnek, akkor kizökkensz, és megtántorodsz, ekkor akár kritikus csapást is mérhetnek rád. Konkrétan tehetetlen vagy ez idő alatt. Ha elfogy a staminád, ütni sem tudsz, márpedig ebben a játékban sokszor a legjobb védekezés a támadás. Vetődni szintén nem lehet stamina nélkül, NAGYON figyelj oda rá!

Humanity: Mint említettem, élőhalott vagy. Visszaváltozhatsz emberré, ha humanity-t használsz el. Ember formában többet sebzel, és minél több humanityt használsz el, (bal felső sarokban a szám) annál jobbak az értékeid. Tárgykeresés bónusz, támadás bónusz ilyesmi. Ha ember vagy tudsz segítőt (NPC-t) beidézni bizonyos bossokhoz. Továbbá multizhatsz is. Viszont ha meghalsz, az összes felhasznált Humanityd elveszik. Ez miért olyan nagy baj? Nos... elég ritka madár ez a Humanity :) Szóval csak csínján vele. Ja, és a HP-d is maxra tölti.

Térkép: Nincs térkép. Nem is lesz :) A játékban nincs térkép, az útvonalakat, helyszíneket bizony meg kell jegyezned. Szerencsére a pályatervezés zseniális, rejtett helyek, összekötőutak, egy egy helyszínről el lehet jutni könnyedén egy másikra, vagy egy sokkal távolabbi helyszínre, és a távoli épületekbe mind be lehet majd menni később. Persze lehet, hogy ebben nem feltétlen lesz köszönet :)

A játék tehát nem fogja a kezed, nincsenek questek, az NPC-k rébuszokban beszélnek, és minden egyes szörny veszélyt jelent rád. Sőt, van, hogy egy kincsesláda okozza majd a veszted. :) Csapdák, szivatások, sötét helyek, lehetetlen helyzetek, ezek mind mind megtalálhatóak a Dark Souls-ban.

De akkor merre menjek?

Ha egy olyan helyre tévedsz, ami még nem a szintednek megfelelő, azt hamar tudatni fogja veled egy "You Died!" felirat. Nem érdemes sokszor próbálkozni.

Miért ilyen nehéz? Vagy csak én vagyok béna?

Hmm... ez egy nehéz kérdés. Alapvetően a játék csak annyira nehéz amennyire béna vagy hozzá. Vagy amennyire nem tiszteled. Nehezebb, mint az átlag játékok ez tény, de meg lehet szokni hamar, felül lehet kerekedni rajta, és lehet élvezni. Mert amikor már huszadszorra halsz meg ugyanannál a bossnál, végül egy húsz perces izzasztó csata közben kivéded egy erős támadását, úgy hogy tudod: Ha most megütött volna halott lennél, majd beviszed az utolsó ütést, és megjelenik a Victory Achieved felirat, nos, az valami elképesztően jó érzés. Az adrenalinszinted az egekben, az ujjaid görcsben, már kettőt látsz lassan, mégis örülsz, hogy végre sikerült. Aztán kiderül, hogy csak egy nyamvadt kulcsot dobott a következő pályarészhez :) Na de ez a Dark Souls.

Akkor semmi jutalom?

Félreértés ne essék, a Dark souls ezen felül is jutalmaz: Több száz ruha, páncél, fegyver, gyűrű, és egyéb tárgy várja, hogy megszerezd. Nem muszáj egy szettet fölvenned, variálhatod a ruhadarabjaidat. Kesztyű, felső, nadrág, és sisak. Sőt variálni is kell, hisz lesznek olyan helyzetek, amikor jól jön majd a kis harcosodnak az a máguscucc, ami az elektromos sebzés nagy részét elnyeli. Ruhákat, és fegyvereket dobnak szörnyek is, sőt ritka alapanyagokat is dobhatnak, de a legtöbbet a földről vagy ládákból fogod összeszedni. Ezek vagy el vannak dugva, vagy nehéz hozzájuk férni (pl. könnyen leesel) vagy... nos... a láda megöl :)

Lehet a fegyvereket fejleszteni?

Természetesen. Itt +1-ezni lehet, tehát ha egyszer felfejleszted a sima kardod, akkor az Sima kard+1 lesz. Sőt, a legtöbb fegyver skálázódik is.

Sztori?

A játék sztorija el van rejtve úgymond. NPC-k mondataiból, tárgyak leírásából lehet összerakni a dolgokat, de ha nem megy, van fent a neten erről elég sok videó. Úgyhogy ha a játék végigjátszása után is kérdéseid vannak a sztorival kapcsolatban, érdemes azokat megnézni.

Mennyi a játékidő?

Én nagyjából 70 óra alatt értem a végére, de ez persze változó. Attól függ hányszor halsz meg, hány nap/hónap pihenőt tartasz, ilyesmi :) PC-sek ingyen DLC-t kapnak, ami alsó hangon újabb 6-8 óra, pár boss, sok szörny, és sok új tárgy. A new game+-ról pedig már ne is beszéljünk. Ez egészen 7-ig mehet el, ha jól tudom. Ja, és persze a multi :)

Multi?

Igen, a játékban van multiplayer, de sosem voltam a multis játékok híve. Alapvetően elég nehéz egy konkrét személlyel együtt játszani: Leraksz egy jelet egy bizonyos pályarészen, ezt az arra járó játékosok látják, és beléphetnek hozzád (ha megvannak a feltételek). A multi szopatós része abból áll, hogy bárki beléphet a Te világodba, és megölhet. Továbbá vannak covenantok. Ezekbe beléphetsz single player-ben, és általában multiplayerhez köthető feladatokat kell végrehajtanod ahhoz, hogy feljebb kerülj a ranglétrán, és jutalmakat kapj. Ezek vagy olyanok, hogy pl. húzd fel a faith értéked 50-re vagy 100-ra, vagy abból állnak, hogy szerezz sok humanityt. De mégis, hogy? Nos, ölj meg más játékosokat :) Pl.: Van a játékban egy erdő, amit egy covenant védelmez. Ha egy játékos arra jár, nyugodtan megölheted, sőt kötelességed :) Mások szintén bemehetnek a Te játékodba, és tönkretehetik azt :D Ez a Dark Souls. Na jó, ezekre az emberekre egy "jó" covenant tagjai vadásznak :) Ahogy az olyanokra is, akik NPC-ket ölnek. Úgyhogy nem érdemes. A multi viszont csak emberi alakban működik.

Milyen hibái vannak a játéknak?

Nos, én a zenéket, illetve azok hiányát, (a főbossnál konkrétan nincs zene) a csúnyácska grafikát, a sablonos történetet, a kissé suta platform-rendszert, a portolás minőségét, és a bugokat sorolnám ide, bár egyetlen egy buggal találkoztam a közel 70 óra alatt amit a játékba öltem, az viszont nagyon fájt. :) Épp mentem vissza a lelkeimért, amikor beestem a textúra alá. You Died!

A Dark souls tehát egy nehéz, hardcore RPG, amibe ha valaki belevág vagy megszereti vagy megutálja, de az biztos, hogy sosem felejti el.

Értékeljünk hát:

Grafika: 6/10
Hangok: 7/10
Játékmenet: 9/10
Történet: 7/10
Tartalom: 10/10

Összességében: Hmm, a grafika, a hiányzó hangok, és a történet sablonosságát figyelembe véve nálam ez a játék még így is egy 9/10-et érdemel. Meghatározó, etalon, kihagyhatatlan mindenkinek, aki ÉLMÉNYRE vágyik.

Értékelés:
Grafika:
██████████
8
Hang:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
8
Összességében:
██████████
8
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 2
Kazuma avatar
2015. 08. 06. 22:12:59
#
Így utólag elolvasva lenne mit javítani rajta x) Na majd a következő.
kokus333 avatar
2015. 05. 10. 14:59:05
#
Jó kis teszt!
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
10 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni