Menu
Kazuma
Szint 16
Kazuma avatar
(Ed, Kazuma)
23 éves, férfi
Gyula
Magyarország
Offline, itt járt 9 napja
7 éve tag
The Elder Scrolls: Legends
Írta: Kazuma, 2017. március 25., játékteszt
Játék: The Elder Scrolls: Legends

A Bethesda bemutat a Hearthstone-nak, és tiszteleg a Magic előtt. Így kell jó CCG-t csinálni!

TCG, CCG, CCCP...

Mi jut egy mai gamer eszébe ha azt mondom kártyajáték?
A legtöbb embrnek (sajnos) a Hearthstone. Sok veterán CCG és TCG játékos csak legyint, hisz ez a játék nem túl mély, túlságosan épít a véletlenre, és valljuk be: Gyerekes.
A kártyajátékok királya a Magic, viszont a másik véglet: Elképesztően, már-már túl komplex, hosszú betanulási idővel.
Persze rengetegen találják meg számításaikat az említett játékokban, vagy más kártyajátékokban. Azonban itt egy új alternatíva ami bár mindenkinek ismerős, mégis képes új színt vinni a digitális kártyajátékok világába.

Vótmá'!

A Bethesdát senkinek sem kell bemutatnom. Ők jegyzik a The Elder Scrolls sorozatot, ami tiszteletet vívott ki magának az első négy résszel, és bár a Skyrim borzasztóan leegyszerűsítve, illetve bugosan került fel a boltok polcaira (utóbbi az összes Bethesda játékra igaz gyakorlatilag), mégis népszerű lett.
A Skyrim, Oblivion, és Morrowind világát veszi alapul a Bethesda CCG-je, a The Elder Scrolls: Legends.
Ha viszonyítani akarunk, a játék alapvetően hajaz mind a Hearthstone-ra, mind a Magic-re ám jóval mélyebb a Blizzard kreatúrájánál, de nem annyira összetett mint a Magic. Emiatt viszonylag könnyen tanulható, mégis rengeteg lehetőséget rejt. Kezdjük az alap dolgokkal:
A TES világából jól ismert fajok közül kell választanunk. Döntésünk fontos, elvégre mindegyik faj más bónuszt kap kezdéskor. A Legends egyből a story móddal indít, ami tulajdonképpen a tutorial. Ez nem a Hearthstone-ból ismerős, unalmas meccsek sorozata, hanem egy egész jó sztori köré felépített bevezető rész, amit átvezető animációkkal, és zseniális szinkronnal láttak el. A "bevezető" nem feltétlenül jelenti azt, hogy az ellenfél hagyja magát, néhány meccs kifejezetten izzasztó, én bevallom őszintén: Kétszer el is buktam :). Összesen húsz fejezeten át ível a sztori, amit nagyjából két óra alatt játszhatunk végig. Vannak meccsek amik kicsit a HS Tawern Brawl-jára hajaznak, és megbolondítják a dolgokat a sztori miatt. A fejezetek végén jutalmat kapunk, ami lehet arany, kártyalapok, boosterek, vagy paklik. A játék bőkezűen jutalmaz minket, rengeteg lapot lehet megszerezni csak a story mód által. Konkrét paklikat is kapunk, amik megnyitják nekünk a kasztokat azáltal, hogy egy eddig fel nem oldott színnel rendelkeznek (erről később).
A story módot játszva megnyílik előttünk az offline arena, illetve a többi, már ismerős dolog. A store, a play mode, az online arena stb. A story során döntéseket kell hoznunk, akár egy RPG-ben. Pl: Megmentjük e a High elfet (jutalmunk egy lap) vagy kiraboljuk (50 arany). Ezek feldobják az amúgy sem unalmas story-t, és döntéseink hatással vannak a folytatásra. Bizonyos lapok velünk fejlődnek, van amelyik csak egy, de olyannal is találkoztam ami két irányba is elmehet. Ezek közül nekünk kell választanunk, azonban bármikor lecraftolhatjuk a másik verziót is. Igen, a Hearthstone-ból ismerős crafting rendszer itt is jelen van.

Szevaszto(K)asztok

A story végigjátszása után van lehetőségünk mind az öt alaptulajdonságból (vagy színből) paklit építeni.
Strenght (piros), Agility (zöld), Endurance (lila) Willpower (sárga) Intelligence (kék)
A legtöbb lap beletartozik valamelyik színbe, azonban vannak semleges lapok, amiket bármilyen pakliba betehetünk, illetve dual lapok, amik két színt is birtokolnak.
A paklikészítő ismerős lesz a Hearthstone-ból, azonban a színek megkavarják a dolgokat. Egy pakli állhat csupán egyszínű lapokból, de állhat kétszínű (plusz neutral) lapokból is.
Ezen a téren sokkal inkább a Magic-re hajaz a játék, elvégre szabadabb kezet ad mint a Hearthstone. Apropó szabadság: Itt a paklink nem 30, hanem 50 (esetenként 70) lapból állhat. A kártyák típusai azonban egy az egyben a Hearthstone-ból lettek átemelve: Common (szürke), rare (kék) epic (lila) legendary (narancs). Az artok egyébként gyönyörűek, részletesek, és komolyan vehetőek, nem infantilis lényeket rakunk a játéktérre. Apropó játéktér...

Két fél egy egész?
Az első ami szembetűnik, hogy a játéktér két részre, úgynevezett lane-ekre van osztva. Mindkét játékosnak van jobb, illetve bal lane-e. A két lane közt nincs átjárás (persze varázslapokkal megoldható) illetve csak a szemközti lane-en lévő ellenfelet támadhatjuk (itt is találkoztam egy kivétellel). Így gyakorlatilag két fronton harcolunk. A jobb oldali lane a Shadow lane, különlegessége, hogy az oda lerakott lények egyfajta stealth módot kapnak egy körig, azaz őket nem lehet őket más lényekkel támadni. Varázslatokkal, illetve lény-képességekkel persze továbbra is támadhatóak lesznek. Hősünk életereje 30, azonban a képe körül látható 5db rúna. Ha elvesztünk 5 életpontot, ezen rúnák egyike összetörik, és húzunk egy lapot. A Hearthstone-ból ismerős taunt (itt guard) stb képességek itt is jelen vannak, persze van néhány különleges is. Van például regenerate, drain, vagy olyan varázslat ami (hacsak meg nem semmisítik) a meccs végéig aktív marad. A legérdekesebb a prophecy nevű tulajdonság. Ennek lényege, hogy ha lény által, vagy életpont vesztés miatt húzunk fel egy prophecy-vel ellátott lapot, azt azonnal kijátszhatjuk (akár az ellenfél körében is) teljesen ingyen! Ezzel akár meg is fordíthatjuk a meccset, elvégre egy jókor érkező guard, életmentő lehet. A kártyákat manáért cserébe rakhatjuk le, ez a megoldás majdnem ugyan az mint a Hearthstone-nál, azonban itt 12 a maximum manák száma, viszont bizonyos lapokkal ezt feltornázhatjuk 15-re is akár. A Coinhoz hasonló dolog itt is van: Egy karperec. Ez ugyanúgy működik mint a Hearthstone-ban, annyi különbséggel, hogy háromszor használhatjuk egy meccsen.

Szokásos dolgok

A grafika elsőrangú, nagyon részletesek a kártyák artjai, végre nem gagyi, gyerekes képeket nézegetünk, hanem egy komoly fantasy univerzum lényeit csodálhatjuk meg. A zenék szintén jók, megadják a hangulatot, és nem válnak unalmassá. A szinkronhangok ismerősek lesznek a TES játékosoknak, az offline, és online arénán kívül pedig casual, és ranked meccseket játszhatunk. A játék ingyenes, persze a már ismerős mikrotranzakciókkal, de annyira bőkezűen jutalmaz, hogy kidobott pénznek éreznék minden forintot amit rá költenék.
A támogatott platformok közt a PC, és az Ipad szerepel egyelőre, azonban nemsokára jönnek a mobilos verziók is. Aki komoly, és összetettebb kártyajátékra vágyik mint a Hearthstone, de ódzkodik a Magic-től, az tegyen vele egy próbát. A többiek meg...nos Ők is. ;)

Úgy gondolom a játék jobb alternatívát kínál mint a Hearthstone, aki unja a random dolgokat, a gyerekes kinézetet, és a faék egyszerűséget, az ne hagyja ki!

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 1
no avatar
3 hónapja | 2017. 04. 01. 20:06:53
#
hát igen, ami a Bethesda kezéből kerül ki az csak jó lehet :D Évtizedek óta csinál minőségi játékokat, és tényleg figyelnek hogy megmaradjanak a gyökereknél. Nem úgy mint a WoW, ami átalakul minden patchel XD no offense :D Köszönjük a tesztet, jó lett :)
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
7
4 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek