background
avatar
HaNLuE
Szint: 3
10 éve tag, offline
1.5K ⭐

Egy fantasztikus név lealacsonyítása

Írta: HaNLuE, 2013. June 14., játékteszt
Játék: Fast & Furious: Showdown

Egy fantasztikus filmsorozat legrosszabb rémálma.


Sokszor felötlött bennem az a kérdés még régen, hogy a Halálos Iramban trilógiából miért nem adnak ki egy játékot. Mivel ki merem jelenteni talán a világ legjobb filmsorozata a Fast and Furious. Sok filmből készítettek játékokat, amik kisebb-nagyobb sikerrel be is váltak a játékiparban. Mint pl: Harry Potter, Star Wars, Lord of the Rings és még lehetne sorolni. És most, 2013-ban elértünk oda, hogy "végre" a F&F (Fast and Furious)-ból is készült játék. És hogy miért idézőjelben "végre"?! Hát mert a játék kegyetlenül rossz lett.

Kezdetek kezdete

Az F&F filmes trilógiája 2001-ben kezdődött, ami egekben megrengette a filmipart. Eddig 6 roppant izgalmas, hangulatos, effektekkel teli filmet adtak ki a kezük közül a kedves rendezők, készítők, forgatókönyvírók. Viszont a 2013-as évben, ezzel a játékkal az F&F név sírját meg is ásták. A játék 2013. május 24-én jelent meg amit a kedves Activision készítette, és ezúton küldök nekik egy (középső ujjat) üdvözlésül. A játék megjelenése előtt 2 nappal, vagy is május 22-én lehetett mozikban elsők között megnézni a Fast and Furious 6-ot. Ami a legmagasabb színvonalat képviseli a nemes F&F szériában, nem úgy mint a Showdown. Szerintem Gary Scott Thompson-ék sírva fogják a fejüket, hogy hogy lehetett ilyet kiadni. Rob Cohen-ékről nem is beszélve.

A rettentő izgalmas főmenü


A főmenü igazából olyan semmilyen. Arra nem vették a fáradtságot hogy valami értelmes, színvonalas főmenüt elkészítsenek a játékhoz. Annyiból áll az egész főmenü, hogy nyomjuk meg az Enter gombot, és egyből bejönnek a rettentő izgalmas küldetések illetve fejezetek (chapterek). Ez nem izgalmat sugall első látásra az embernek, hanem szívfájdalmat.

Történet

Ha már normális főmenüt nem kaptunk, akkor már természetesen történetet sem. Hát végül is minek az?! Lehet anélkül is játszani, vagy nem?! Hát nem! Az F&F mindig is a történéseken alapult (mint minden film általában, kivételek ezalatt is vannak, de azokat nem nevezem filmeknek) szóval ha már F&F névvel illették meg ezt az igen "színvonalas" (ömm) játékot, akkor valamit vigyenek már bele. Annyiból áll igazából az egész, hogy a megkezdett chapterek (fejezetek) előtt, kapunk egy igen izgalmas átvezetőt, ami kb úgy fél perces és teljesen hasztalan az egész.

Játékmenet

A játékmenet igazából annyiból áll, hogy vigyük a chaptereket, nyerjünk és röviden ennyi. Tehát a történethiánynak köszönhetően, a semmiért versenyzünk. Elnézést, nem a semmiért. Mert a versenyekkel fantasztikus fejlődéseket lehet elérni. Amiket a versenyek nyerésével, vagy a versenyek közben kapott bónuszokkal lehet kapni. Bónuszok között van pl: Driftelj 500 m-t vagy hasonló. A játékmenet igazából változatos, és próbál minél többet mutatni magából, de ez nem változtat a tényen hogy egy nagy semmi az egész. Többségében sima versenyekkel találkozunk, ahol is 7 igen kemény csávó/csaj feszül egymásnak, a győzelem ízéért. Van co-op is benne, amit igazából ha olyan pálya jön, igen érdemes kihasználni. És hogy miért?! Nos, vannak azok a pályák, ahol is ketten ültök a kocsiban, és üldöztök valakit, vagy titeket üldöznek. Ilyenkor jobb az, ha egyikőtök vezet, másik meg lövi az érkezőket/távozókat. És most kérdezhetitek hogy: Miért, mikor van gépi irányítás?! Hát csupán azért, mert a gépi irányítás kb annyit ér, mint mikor Orbán Viktor megfogadta hogy segít a népnek. Vagyis SEMMIT! A gép kb a papucsállatkákkal van egy szinten. Olyan színvonalasan irányítja az autót, mintha nem is csináltak volna vele semmit a fejlesztők. Vagy vegyük pl a lövést. Azt megértem ha távolról nem találják el, mert akkor azt lehet mondani, hogy oké. Akkor menjünk közelebb. De ha már ott vagyunk az ellenfél seggében, és onnan nem találja el a gép, akkor kérem szépen most emeljük le a kalapunkat, és küldjünk együtt egy jelent az Activision-nak. Szóval ha valamire vinni akarjátok a játékot, akkor érdemes ketten nekivágni. Már ha olyan pálya következik.

Módok

A játékban kétféle mód található. Van egy Story mód, és egy Challenge mód. A Story mód 10 fejezetből áll, amik versenyekre vannak bontva. Ebben a módban nincs lehetőségünk autó kiválasztásra, hanem csak azzal mehetünk, amit az adott pályán kapunk. Ami igazából értelmetlen, és színvonaltalan. Az átvezetők között, mikor véget ér a verseny időugrásszerűen mintha mi lennénk a Chronoember, egyből egy pillanat alatt egy másik versenybe csöppenünk, más autóval és más pályával, mint ami egy pillanattal előtte volt. Ez nem élvezetes, ez siralmas! A másik fantasztikus mód a Challenge mód. A Story móddal ellentétben, itt már mi választhatunk kocsit, amit vágyaink szerint tuningolhatunk. És ha azt hiszitek, hogy ezzel most igazán el lehet lenni, hogy tuningolhatjuk a kocsikat, akkor tévedtek. Igazából ez a változatosság, amit a Story móddal ellentétben mutat a Challenge mód nem teszi élvezetesebbé a játékot. Ugyanúgy színvonaltalan az egész.

Grafika


Elérkeztünk a játék csúcspontjához, a grafikához. Aki azt hiszi, ezt dicsérés képen írtam, az igazán nagyot téved. Mivel a grafika az ami igazán borzalmas. Most komolyan. 2013-at írunk. Az ember nem vár el azért Battlefield 3 vagy Metro 2033-as szintű grafikát, hogy más játékokat ne említsek. De hogy 2013-ban egy flash szintű grafikájú játékot adjanak ki, F&F néven, az más siralmas. Én akkor fogadtam volna el a játékot, ha nem F&F néven jelenik meg, hanem mondjuk Velocity Prologue 2 címen. Hogy miért?! (Azt lentebb olvashatjátok). Szóval, a grafika az nagyon siralmas. Legalább annyit el lehetett volna várni tőle, mint pl. NFS Shift vagy Most Wanted (2012) szintű grafikát, hogy autós játékot idézzek fel. (De ezt csak grafika miatt idéztem.) De hát megértem miért lett olyan a grafikája, amilyen. Elég látni azt hogy: Activision. Szerintem ha más cég kapja meg ezt a fantasztikus lehetőséget, hogy egy fantasztikus sorozatból játékot csináljanak, akkor nem ilyen lett volna, mint amilyen lett a kedves Activision által.

Mi lett volna a legmegfelelőbb név?!

Ez a játék kb azt hozza vissza az emberbe, mint annó a Velocity Prologue 1. (Aki játszott vele, vagy látta FreddyD videóját, az érti miért írom.) Ez tipikusan az a játék, mint a Velocity Prologue. A grafika siralmas, az utcákon pár autón kívül semmi nem közlekedik. Semmi emberi lény, semmi. A kocsik irányítása borzalmas. Némelyik autót egyenesbe nem is lehet hozni, a stabil kanyarodásról ne is beszéljünk.

Hangok

Ha már a grafikát is elcsesztük, akkor már a hangokat is csesszük el. Gondolom ezek a szavak fordultak meg a hangtechnikus szájából, mikor gyűjtötte és készítette a hangokat. Mivel a hangok néhol annyira közelébe nincsenek a valóságnak, hogy az valami eszméletlen. Fáziskéséssel érkeznek a hangok, előbb jön a kép mint a hang néhol. Sőt, valamikor amikor kellene hang, egyáltalán nem is jön. Szerintem az Activision segítséget kért a hírhedt hangtechnikus, Alex Burton-től is. Azért lettek ilyen fantasztikusak a hangeffektek.

Fizika


A játék nagyon színvonalas része a grafika mellett a fizikai megvalósítás. A fizikát néhány helyen (vagy mondhatjuk azt is hogy: szinte mindenhol) tökéletesen elcseszték. Ide tudok egy nagyon jó példát. Az egyik pályán, a Fast Five-ból jól megismert páncélhúzást csinálja a Dom és Bryan. Ugyebár a filmből is elhangzott, hogy 10 tonna tömör gyönyört húznak azzal a két Dodge Charger SRT8-al, ami fel volt kicsit spécizve vonóhoroggal, több tonna teherbírású acélsodronnyal, és jó pár palack nitróval, hogy egyáltalán el tudjanak indulni a széffel. Nos, a filmben az elején igazán nehezen ment megindítani a széfet. De ehhez képest a játékban, mintha egy nagyi cipelné a szatyrát, olyan könnyen kirántották. Arról nem is beszélve, hogy menet közben a kedves gépi útitársunknak köszönhetően (vagy társunknak) van hogy legalább 30 m távolságban megyünk és gond nélkül, és rántás nélkül ugyanúgy megy a széf, mint eddig. A sodronyon nem lehet látni a rántásokat, a kocsikon meg az erőlködést. Mert azért nem hiszem, hogy mindenki a játékban látottak alapján szaladgálna egy 10 tonnás széffel egy autóval. De ezenkívül még volt jó pár igen érdekes fizikai megvalósításuk a kedves fejlesztőknek.

A név kötelez(ne)

Ha már egy játékot, olyan néven adnak ki hogy Fast and Furious. Akkor könyörgöm, a színvonalaknak megfelelően csinálják. Én simán el tudnék képzelni, egy Fast and Furious játékot, az összes részt belevíve, több pályára bontva, jó grafikával, hangokkal, fizikával és ami a lényeg: Történettel. De ez a játék nem a Showdown. A Showdown, kb olyan szintű mint amikor a Dirt adta ki a játékát Showdown néven. Az sem lett valami színvonalas, a régi jó Dirt múlthoz képest. De fényévekkel jobban meg lett oldva, mint ez! Én nagyon reménykedek abban, hogy egyszer egy normális cég kapja meg azt a megtiszteltetést, hogy megcsinálhatja a Fast and Furious-t játék formájában. És a filmhez méltóan, a játék is tökéletes lesz. És a színvonalat megtartják, vagy magasabbra emelik! Ez a Showdown meg csak egy rossz álom, amit jobb lenne minél előbb elfelejteni.

Összességében

A Fast & Furious: Showdown a nevét tekintve jót sugallott bejelentéskor, de megjelenéskor már a véget sugallta. Színvonaltalan játékmenet, 0 történet, 0 játékélmény, 0 grafika, 0 hang, 0 fizika. Egyszóval a játék számomra egy nagy 0! Az értékelésben azért kegyelemből adom azokat a pontokat, amiket.

Értékelés:
Grafika:
██████████
30%
Hang:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
40%
Összességében:
██████████
30%
Fast & Furious: Showdown
Fast & Furious: Showdown
Fast & Furious: Showdown
Megjelenés: 2013. May 24. (PC)
Hozzászólások: 11
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
HaNLuE avatar
Leggett: Köszönöm. Hát, akkor nem jutott eszembe jobb irónia 😃

hory9999: Köszönöm.

sachme: Köszönöm.

flyaway2: De igen, azt jelenti. De előtte is volt írás 😀 "Sokszor felötlött bennem az a kérdés még régen, hogy a Halálos Iramban trilógiából miért nem adnak ki egy játékot." Ezt a Tokio drift-hez gondoltam, mivel akkor adták ki telefonra játék formájában. És akkoriban gondolkoztam el hogy milyen jó lenne pc-n is tolni. És akkor még nem tudtam hogy lesz folytatás is 😀 Értelemszerűen ha így írom, érthető lett volna.

sisko: Örülök neki hogy tetszett a teszt. Igazából más fealing-et nem tudtam elképzelni ide. Hát őszintén szólva nekem az eddigi 6 rész közül mindegyik tetszett. A 4. résszel voltam eleinte úgy, hogy ez más stílus mint a jól ismert F&F.

nagyerik99: Köszönöm.
0
0
0
0
nagyerik99 avatar
Jó lett a teszt gratulálok hozzá.
0
0
0
0
sisko avatar
Jó kis teszt lett,tetszett ez a (nem is) kicsit gunyoros,ironikus stílusa 😆.A baj az,hogy egyetértek vele,ezek alapján (és az eddig látott videók is ezt erősítik) ki sem fogom próbálni,pedig imádom az autós játékokat.😞. Amúgy maga a filmszéria középtájt egy kicsit ellaposodott,de az utolsó 2 rész(5-6)ismét jó lett(számomra legalábbis)😃
Grat a teszthez 😃
0
0
0
0
flyaway2 avatar
"Halálos Iramban trilógiából" A trilógia nem azt jelenti, hogy 3 részes? És legjobb tudomásom szerint most jött ki a 6. része.😃
0
0
0
0
HaNLuE avatar
Köszönöm 😀

Ebben a pillanatban küldtem be a következő tesztemet egy másik kaliberű játékról. 😀
0
0
0
0
sunray20 avatar
Teljesen egyet értek a tesztel. Ahogy látom ez neked az első teszted, és hát azt kell hogy mondanom, tesztírásból 5* 😀 (poénos, elmondod a lényeget,véleményed ) Szívesen látnák tőled másik tesztet is 😃
0
0
0
0
HaNLuE avatar
Köszönöm.

Természetesen tudom hogy vannak "jobb" filmsorozatok is. Azért írtam úgy hogy "talán". Bár ha odaírtam volna hogy "szerintem" akkor nem lett volna keveredés ebből.
0
0
0
0
LightLeach avatar
Azért én az erős túlzásnak tartom, hogy a "talán a világ legjobb filmsorozata a Fast and Furious", azért vannak annál ezerszer jobb filmsorozatok is, de azzal én is egyet értek, hogy egérdemelt volna egy értékelhető játékot.
Egyébként a teszt nagyon jó, megy is az 5*
0
0
0
0
TorettoHuN avatar
Nagyon jó teszt, egyetértek. 5*
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
19 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció