Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
gigazte
Szint 34
gigazte avatar
Green Arrow (gigazte)
24 éves, férfi
Zalaegerszeg
Magyarország
Offline, itt járt 9 órája
7 éve tag
Alan Wake's American Nightmare teszt
Írta: gigazte, 2012. május 29., játékteszt
Játék: Alan Wake's American Nightmare

Elérkezett ez a nap is. Mi PC-sek is a kezünkbe kaphattunk az Alan Wake\'s American Nightmare–t, ami persze az Alan Wake sikerének köszönhetően jelenhetett meg PC-re.

Elérkezett ez a nap is. Mi PC-sek is a kezünkbe kaphattunk az Alan Wake's American Nightmare–t, ami persze az Alan Wake sikerének köszönhetően jelenhetett meg PC-re. Konzolos megjelenési dátum 2012. február 22. míg pc-re 2012. május 22-én jelent meg. Arcade játék, tehát dobozos verziót nem kaphatunk az üzletekben. A játékot Steamen lehet megvásárolni. Fejlesztőcsapat a Remedy Entertainment (alkotásaik: Death Rally, Max Payne, Max Payne 2), és a kiadó pedig a Microsoft Studios. A tesztemben csak és kizárólag az American Nightmare–rel fogok foglalkozni. Ha érdekelne titeket az alapjátékról egy teszt, akkor olvassátok el Superlompos, vagy DonnieD tesztjét.


A játékról, történet
A játék egy TPS nézetes sztori orientált pszichológiai thriller. Sokak keverik a horror műfajjal, de ebben a játékban nincs semmi horrorisztikus! Már csak azért is, mert nem véres a játék. A helyszín és a cselekmény teljesen eltér az Alan Wake-ben megismertekkel. Két fajta nehézségi faktor van: a normál, és a nightmare. Én a normált túl könnyűnek találtam, ezért nightmare nehézségi fokozaton játszottam. A sztori mód elején egy Hotelszobában Barry fekszik az ágyon és a tv-je be van kapcsolva és a Night Springs megy rajta, ami az alapjátékból ismerős lehet. Az American Nightmare pontosan ebben a Night Springs világban fog játszódni. Egészen pontosan az Alkonyzónában. Egy narrátor folyamatosan ismerteti az eseményeket, így sokkal érthetőbbek a fejlemények, és ha megkeresgéljük a regénylapokat, azokon le van írva a eseménysor egésze. Az összhatást filmszerű videókkal spékelték meg. A fő gonosz szerepét Mr. Scratch tölti be, aki a mi gonosz alteregónk. A történettel csak egy gondom van, ami az, hogy egy bizonyos esemény után megismétlődik az egész, kétszer is. Hogy miért? Az spoiler!



Küldetésrendszer, ellenségek
A küldetésrendszer teljesen egyszerű, nincs túlbonyolítva az egész. Bizonyos személyek adják a megbízásokat, és ha elvégeztük, akkor vissza kell mennünk hozzájuk. A térkép folyamatosan jelzi, hogy merre menjünk. Az elődben lévő sablonos ellenségek mellett sok újdonságot is tapasztalhattunk. Madarakból összeálló ember, fényre osztódó ember, pókok. Mind, mind változatosabbá teszi a játékmenetet.


Fegyverek és a HUD értelmezése
Az Alan Wake-hez képest bővült a fegyverlista. Nem csak bővült, hanem az ott fellelhető fegyverek is át lettek dolgozva. A fegyverhangok szintúgy, jó hallgatni sztereós fülhallgatóval, ahogy eldördülnek. Szerencsére a lőszerhiány itt már nem annyira frusztráló, az elődhöz képest. A tárolásukhoz 5 rekesz áll rendelkezésünkre. Fontos, hogy az azonos rekeszeknél, ha már van abban fegyver, akkor azt muszáj lesz lecserélnünk.
Az első boksz tartalmazhat: 9mm kispisztolyt, szögbelövőt, revolvert, magnumot, mac 10-et, fűrészeltcsövű sörétes puskát.
A második boksz tartalmazhat: íjat, pump-action shotgunt, carbine riflet, vadászpuskát, AA 12-t, és M4-et.
A harmadik boksz tartalmazza a jelzőpisztolyt.
A negyedik boksz tartalmazza a jelző rudat.
Az ötödik boksz, pedig a flashbang-et.
A nagyobb fegyverek feloldásához elengedhetetlenek a regénylapok. Ezeket a fegyvereket egy fekete táskában találhatjuk meg, ha közel megyünk hozzá, akkor jelzi, hogy összesen mennyi regénylap szükséges a feloldáshoz. A sok harceszközön kívül a legfontosabb a lámpánk. Ugyanis, ha rávilágítunk, egy gonosz erő által vezérelt ellenségre, annak megszüntethetjük a védőauráját, így könnyen megölhetjük őket. Ha ezt nem tesszük, akkor csak a töltényt pazaroljuk, mert simán nem halnak meg golyó által csak akkor, ha nincs már meg az aurájuk. De nem csak fegyverként használhatjuk, hanem a játékban az szolgálja a célkeresztet is. A lámpánkhoz kötelező felvennünk elemeket, mert azok kifogyhatnak. Ha egy kifogyott harc közben, akkor meg kell nyomnunk a „Q”-t új elem behelyezése érdekében.


A bal felső sarokban található a mini térkép, ami most már nem csak a küldetéseket jelzi, hanem a felvehető regénylapokat is (amit én személy szerint nem szeretek, mert így túlságosan könnyű dolgunk van). Az életünket 3 piros csík jelzi, ami mini térkép mellett van. Ha egy csík elveszett, akkor már csak fényforrás segítségével tudjuk azt visszatöltetni, így vigyáznunk kell, ha csak egy életcsíkunk marad. A fényforrások nem örökre maradnak meg, túl sok használat után kialszanak, vagy az is történhet, hogy a gonosz erő szétrobbantja a fényforrásokat még mielőtt odaérnénk. Nem csak élettöltésre szolgálnak, hanem az ellenőrzőpont mentésre is alkalmasak. Az élet alatt rejlik az elemek száma. A mini térkép alatt van az aktuális feladat, és a küldetést a térképen narancssárga csillaggal találhatjuk meg. A bal alsó sarokban vannak a felvett tárgyak, amiket használnunk kell a továbbjutás érdekében. A képernyő másik oldalán lenn láthatjuk, hogy a fegyverünkben mennyi lőszer van, illetve a fénygránátból, vagy a flashbangből mennyi áll a rendelkezésünkre.



Arcade Action játékmód
Arcade mód előtt érdemes végigvinni a Sztori módot, mert némelyik fegyvert csak és kizárólag sztori módban oldhatjuk fel, így ha azt nem teljesítettük, akkor itt nem vehetjük fel ezeket a fegyvereket. Ennek a módnak egy a lényege, éljük túl a sötéthorda hullámokban történő támadását. Az elején kevés ellenség támad ránk, majd egyre több, és erősebb. Ha az adott hullámokkal végeztünk, azt jelzi a játék (kiírja, hogy figyeljünk, mert jön a következő hullám). A wave–ek csak akkor fejeződnek be, ha megöltük az összes ellenfelet. Kezdetben egy kispisztolyunk van, a pályán random el vannak szórva a fegyverek. Kutatni kell utánuk, és a lőszerek után. A pályákon általában 4-5 fényforrás található, ha véletlen kevés lenne az életünk. Viszont nem nyugodhatunk meg, mert ha kettőnél többször használjuk ugyanazt a fényforrást, az kialszik. A mód pontozáson alapul, és időre megy. 10 percünk van és felkel a nap, azután már nem tudunk pontokat szerezni. A pontozást ölésre kapjuk, amíg nem sebződünk szorzópontokat kapunk, így kétszeres, háromszoros, vagy ennél többszörös pontot zsebelhetünk be az ölésekért. Ha valami megsebez, akkor a szorzópont elvész és kezdhetjük elölről a gyűjtést. Ha sokáig nem ölünk, akkor az érték folyamatosan csökkenni kezd. Amikor az idő letelik, egy összesítő táblázatot kapunk, amin a következő dolgok szerepelnek: pontszám, rekord pontszám, sértetlenségi időrekord, legmagasabb szorzó, és végül, de nem utolsósorban az, hogy mennyi ellenséget öltünk meg. Eredményünkre csillagokat kapunk. Legmagasabb jutalom a 3 csillag. A csillagokat a következő pályák elérhetősége miatt érdemes gyűjteni. Játék előtt jelzi, hogy a feloldatlan pályákhoz mennyi csillagot kell még megszereznünk. 10 pálya van összesen, ebből csak 5 különböző, ugyanis kétszer vihetjük végig a pályákat, 2 nehézségi szinten (normál és nightmare).



Grafika, hangok, irányíthatóság
A grafikára nem lehet panasz. Egy Arcade játékhoz képest gyönyörű. Egyedül csak annyi a bajom vele, hogy a távolban lévő textúrák homályosak és recések. Szerencsére a játék jól van optimalizálva, így médiumnál magasabb egyedi beállításokkal játszhattam. A hangok passzolnak a játékmenethez és a már említett újradolgozott fegyverhangok is tökéletesen illenek bele az összképbe. Az irányíthatóság változatlan maradt. A kamerát kedvünk szerint jobbra és balra rakhatjuk, így megkönnyíthetjük a mozgást.


Összegzés
Nem rossz a game. Akciójelenetekben nem lesz hiány és könnyen lehet azonosulni Alan Wake karakterével. Az a bizonyos ismétlődő rész miatt még lehetséges, hogy végigjátszom, mert kíváncsi vagyok, hogy hogyan sül el a végkifejlet. Ha az előd tetszett, akkor ezt is ajánlom mindenkinek. Köszönöm a figyelmet. Zárásképp egy mérlegelés!


+ Sok fegyver áll rendelkezésre.
+ A grafikán változtattak, jó irányba.
+ Játék hangulata magába szippant.
+ Változatosabb ellenségek.
+ Arcade Action játékmód.
+ Optimalizáltság.
+ Életcsíkok.
+ Itt már nem szenvedünk lőszerhiányban.
+ Filmes bejátszások.
- Égbolt kidolgozottsága.
- Regénylapok jelzése a térképen.
- A sztori nem nyújtja azt a dramatikus hatást, amit az Alan Wake-ben tapasztalhattunk.
- Távoli tájkép homályossága.
- Sztori ismétlődik.
- Újrajátszási faktor alacsony.

Értékelés:
Grafika:
██████████
8
Hang:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
7
Összességében:
██████████
8
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 3
Joker69 avatar
2012. 05. 30. 22:52:15
#
zseniális teszt lett mindenben egyetértek veled :)
gigazte avatar
2012. 05. 30. 09:59:43
#
Köszönöm!
Teljesen egyetértek veled! A történetet nagyon sajnáltam. A tesztemben próbáltam direkt azokat a jellemzőket kivesézni, amik mások az Alan Wake -hez képest. Ezért a leghosszabb rész a tesztemben a fegyverek leírása és az Arcade Action mód.
Lompi avatar
2012. 05. 30. 07:19:06
#
Kiváló teszt! Nekem meg se fordult a fejemben, hogy írjak róla, mert kb. ugyanazt tudtam volna írni, mint a sima Alan Wake-be, így csak rókabőr lett volna az egész. Nekem egy kicsit csalódás volt ez a rész. A fegyverekkel mondjuk most már nem kellett spórolni, de a története nagyon gyenge lett.
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
13 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni