Menu
FrostnovaZ
Szint 28
FrostnovaZ avatar
Dani (bartos666, ☣=[Ð@n!]=☣)
22 éves, férfi
Budapest
Magyarország
Offline, itt járt 2 órája
6 éve tag
A sötét hadjárat megindult Kronosért
Írta: FrostnovaZ, 2011. szeptember 20., játékteszt
Játék: Warhammer 40000: Dawn Of War - Dark Crusade

A Dawn of War második kiegészítője. A mai napig megunhatatlan.

A Warhammer 40000 r11; Dawn of War második kiegészítőjét a Dark Crusade-t a Relic Entertaiment
fejlesztette és 2006 November 3.-án adta ki a THQ. Talán mondanom se kell, hogy ez a két cég
csodákra képes mert ők fejlesztették és adták ki a Company Heroes-t ami méltán híres játék, így
akik már játszottak Company Heroessal, azok biztos nem fogank csalódni a játékban, de azok
se akik nem.


Elősször is a 2 új fajról beszélénk, de előtte pár mondatban elmondanám, a már meglévő 5 fajt.
Space Marine: Az Űrgádisták hű szolgái a Császárnak, és ami a legfontosabb, hogy nagyon
vallásosak. Megvetnek, minden eretneket.
Chaos: A káosz imádók a Space Marinokból váltak ki, ez meg is látszódik rajtuk, mert sok
egységük és épületük ugyanúgy néz ki, igaz a Chaosnál kicsit leromboltabbak az épületük, de
vannak egyedi egységeik is.
Ork: Ennek az őrült fajnak az ereje a sokaságukba összpontosul. Ha egy hadseregnyi orkkal
kerülsz szembe, kevés az esélyed a túlélésre.
Eldar: Ez az ősi faj a Web Way-en keresztül érkezett a világra. Vannak egységeik amiket elég
nehéz legyőzni, de azért ők s verhetetlenek.
Imperial Guard: Az emberek hadserege. Különbözik a Space Marinek-től ,hogy kevésbé
vallásosak, de a céluk ugyanaz. Ez a faj az alapjátékban is feltűnik párszor, de játszani, csak az
első kiegészítő azaz a Winter Assault-ban lehet velük.


Az első új faj a Dark Crusade-ban a Tau Empire. Ez faj igazából három faj a Kroot, a Tau és a
Vespid faj keveréke. Ezeknek, kicsit máshogy oszlik el a meele (közelharci) és a ranged
(távolsági) sebzésük. Míg minden fajnál a ranged tud kicsit meele-ben harcolni, addig a tau
ranged-jei semmit nem érnek meele-ben. Éppen ezért a Kroot katonák nagyon erősek meele-
ben, míg a Tau ranged-ek felülmúlhatatlan harcosok. Ha van elegendő Tau-d és Kroot-od elsöprő
győzelmet arathatsz. Ami kicsit hátrány hogy az egységeik igen csak drágák. Mivel a Tau Empire
egy több fajból álló népcsoport, éppen ezért a legerősebb egységéből is kettő van (egy Tau és
egy Kroot, Vespid-ből csak egyféle egység van) Ha most azt gondolnátok, hogy: rHaha
megveszem mind kettőt, és én leszek az Istenr1; akkor, ki kell hogy ábrándítsalak titeket, hogy
csak az egyikre lehet thech-kelni. Ha az egyiket kifejleszted, akkor már a másikat nem fogod
tudni. Filozófiájuk igen érdekes, mert ők az úgy nevezett rNagyobb Jóértr1; harcolnak, amiről senki
sem tudja, hogy micsoda.


A másik új faj a Necronok. Nos a kicsit okosabbak szerintem rájöttek, hogy itt egy elő-holt
csoportról lesz szó. Mégpedig elő-holt robotokról. Ez kicsit furcsán hangzik, de ha ránéztek egy
Necron fejére szerintem nektek is egy koponya fog beugrani elsőre. Ezek a gépkatonák nem
éppen a legerősebbek, mindazonáltal nagyon szívósak, így ha elakarod pusztítani őket
szükséged lesz egy nagyobb seregre. Viszont a nép mikrója igen érdekesre sikeredett. A
többiekkel ellentétben nekik csak a bárhol nyerhető energiára van szükségük a gyártáshoz,
viszont a többi faj által nyersanyagforrásként szolgáló stratégiai pontokat kell megkaparintaniuk a
maximális egységszámuk növeléséhez (nyersanyagokról később majd még beszélek). Ami
eléggé idegesítő bennük, az az, hogy a hősük a Necron Lord, ha megölik nem tűnik el, a hullája
ott marad ahol meghalt, és ha újra kifejlesztjük, ugyan onnan éled, ahol meghalt ráadásul teljes
élettel. Szóval érdemes pár őrt otthagyni mellette.


Még újdonság a játékban, hogy a camping mód teljesen más, mint ami eddig volt. Nem
küldetésről küldetésre haladva ismerjük meg a történetet. A történet igen egyszerű: Mind hét faj
magáénak akarja a Kronos nevezetű bolygót. Miután kiválasztottuk,hogy melyik fajjal szeretnénk
menni , egy térkép fogad minket. Kronos térképe. Első ránézésre talán a Rizikó nevű társasjáték
jut eszünkbe, és igazából a cél se különbözik tőle. El kell foglalnunk Kronos-t. Minden fajnak van
egy fővárosa, amit ha elfoglalsz kiírtod az ellenséges fajt örökre. Bár ez nem olyan könnyű, mert
előtte több provinciát is el kell foglalnod. Ha elfoglalsz egy provinciát, azt megerősítheted.
Rakhatsz rá pulssz épületeket vagy egységeket, ez által némi előnnyel indulhatsz ha
megtámadják a provinciádat.


A játékban kétféle nyersanyag van. Az energia és az utánpótlási pont (u.p.). Előbbit a
generátorokból nyerhetsz, amiket a munkásaddal építhetsz. U.P. gyűjtéséhez viszont el kell
foglalni az úgynevezett stratégiai pontokat. Ha elfoglalsz egyet arra akár építhetsz is egy
bunkert, ami ugyan csak megnöveli az u.p. gyűlésének értéket. Ezen kívül elfoglalhatsz kritikus
pontokat, ami nagyon nagy számban hozzájárul az u.p. növekedéséhez, és még elfoglalhatsz
ereklyéket is. Ezek több u.p.-t adnak mint a stratégia pontok de kevesebbet mint a kritikus
pontok, viszont némely egységhez szükséges minimum egy elfoglalt ereklye.
Ami még nagyon tetszik a játékban, hogy az egységeidet fejlesztheted. Most nem arra gondolok,
hogy a kutató laborban kifejlesztesz valamit amivel 15%-al nagyobbat sebeznek, de ilyen is van
persze. Nem én arra gondolok, hogy gyalogos egységeidet fölszerelhetsz lángszórókkal,
aknavetőkkel, vagy éppen plazma fegyverekkel. A tankoknál megkülönböző típusú ágyúkat lehet
rakni a járműre. A gyalogos egységeket nem csak fegyverekkel szerelheted fel, hanem plusz
emberekkel is. Így mondjuk ha elkészítesz egy alap Shootr17;a Boy (ork) osztagot, ami 4 embert
tartalmaz, hozzá rendelhetsz még 4 embert, és egy őrmestert, ami kicsit erősebb mint a csapat
többi tagja.


Ami még engem lenyűgözött az a játék harcrendszere. Nem olyan mint a régi RTS játékok hogy
két ellenséges katona találkozik, leállnak egymástól 7 méterre és addig lövik egymást míg az
egyik le nem pusztul, vagy hogy ha ágyúval rálövünk valakire és nem halt meg, tovább sétálgat.
Nem itt kérem szépen még futás közben és lövik egymást így nem lesz kicsit vontatott és ha
valami felrobban az egységek közelébe akkor azok elrepülnek (tudom, hogy a mai RTS
játékokban mindig így van, de ez 2006-os).
Még egy nagyon jó tulajdonsága a játéknak, hogy ha skrimish-ben játszol nem az van hogy
valaki lesz a zöld, valaki a kék vagy a piros játékos. Használd az Army Paintert és hozd létre a
saját ízlésednek megfelelő egyenruhát. Különböző színt választhatsz a ruhának, a díszítésnek a
címernek és a fegyvernek, így nagyon egyedi egységeket lehet létrehozni.


A grafikáról nem tudok valami sokat elmondani. 2011-ben azt mondanánk, hogy kicsit béna de
2006 nagyon jó grafikának számított és még így is vannak benn olyan robbanási effektek amik
egy 11-es játékból hiányoznak.
Én imádom ezt a játékot, egyszerűen megunhatatlan. A gépigénye is elég kicsit így a régebbi
gépeken is elfut akadás nélkül. És még mielőtt megkérdeznék tőlem ,hogy miért nem a
harmadik kiegészítőről a Soul Storm-ról írtam akkor elmondanám ,hogy az nekem nem tetszik.
És az a vicc, hogy nem tudom miért nem tetszik. Valahogy a Dark Crusade hangulata jobban
bejött mint a Soul Storm-é.

Értékelés:
Grafika:
█████████
9
Hang:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
10
Összességében:
██████████
10
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 14
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 25. 19:29:01
#
a DOW 1 + a kieg-jei kénének a dow 2 garffikájával :D
Screamer avatar
6 éve | 2011. 09. 25. 11:53:32
#
pontosan jól tudod, Dawn of War 1 széria sokkal jobb lett
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 25. 10:02:34
#
XD kicsit érdekes megfogalmazás, de lényegében erről van szó: elmondani az alapokat azoknak akik nem ismerik. Amm nem tudom, a 2-vel még nem játszottam, csak videókat néztem róla, de ott nem nagyon láttam építkezést (de leeht h rosszul tudom)
hardX avatar
6 éve | 2011. 09. 24. 20:10:56
#
Jó teszt lett :) olyan mintha az öcsédet megtanitanad game elni :) olyan csaladias :) a dawn of war 2 ben lehet bázist epiteni?
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 24. 18:26:19
#
köszönöm :)
phoenixfire avatar
6 éve | 2011. 09. 24. 15:20:57
#
ez aztán király lett :)
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 22. 18:23:27
#
nekem annyira a Dow 2 sem tetszik... A grafikája rohadt jó meg minden de egy dc százszor jobb...
Screamer avatar
6 éve | 2011. 09. 22. 14:58:22
#
nem, teljesen más, de van rá hasonlitó játék elem, de inkább a pontok elfoglalása az "alapanyag" miatt fontos ... ugyanis abbol jön resource, ami kell gyaalogsághoz pl ink., gyürük ura RTs -hez hasonlitanám mint GC -hez márcsak az alapok miatt is, Ground controllra inkáb a Dawn of War 2 emlékeztet
Bukta avatar
6 éve | 2011. 09. 22. 13:58:42
#
ez ilyen grond control féle????
Screamer avatar
6 éve | 2011. 09. 22. 10:42:00
#
ellenkezőéeg, oan game-t keres ami nem véres annyira én am SS -el tolom bár cska skirmishelgetek,
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 21. 16:27:30
#
amúgy ja XD
Zergi0 avatar
6 éve | 2011. 09. 21. 16:11:11
#
Ha véres játékot keresel nem ezt ajánlanám hanem a Space Marinet :D .
FrostnovaZ avatar
6 éve | 2011. 09. 21. 14:25:13
#
vannak benne mikor egy wraith kibelez egy egységet és akkor fröcsög a vér, meg hát robbanásokkor is rendesen jut mindenhova :D
ceni98 avatar
6 éve | 2011. 09. 21. 11:39:44
#
jó kis teszt :D am mennyire véres gaem?
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
5 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek