Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
dispPaP
Szint 13
dispPaP avatar
(Haseo)
férfi
Tokyo
Japán
Offline, itt járt 4 hónapja
4 éve tag
League of Legends – Játékteszt
Írta: dispPaP, 2015. március 10., játékteszt
Játék: League of Legends

A legHypeoltabb Bugghalmaz vagy a legBuggosabb Hypehalmaz!?


A League of Legends 2009. október 27-én jelent meg, bő fél éves Béta fázis után. Ez egy RTS MOBA játék, azaz Real Time Strategy – Multiplayer Online Battle Arena. A fejlesztő, a Riot Games volt, akiknek a mai napig a legsikeresebb játékuk. Maga a MOBA stílus miatt nagyjából játékmenetben teljesen ugyanaz, mint a W3-ból átvett DOTA. Bevezetésként még annyit elmondanék, hogy az internetes játékpiac jó részét teszi ki a LoL Skinekből befolyt összeg. Ha valaki kezdőként indul neki a játéknak furcsa lesz, ha soha nem játszott MOBA-val, de sokkal könnyebben megtanulható mint a DOTA, a DOTA Hardcore játék, a LoL csak akar az lenni. Maximális szint a játékban 30. Itt tudunk Maximális Talent fákat, illetve teljes rúnaoldalakat kirakni, ami nagy vonalakban segít minket. A játék fő vonala az 5v5, a Summoners Rift pálya, itt 3 Lane van öt emberre. A Meta felállás a következő: 1 Toplane, 1 Midlane, 2 Bottom Lane, 1 Jungle. Általában Toplane-re tankosabb karaktert küldenek, Midlane-re APC,(Ability Power Carry – Mágus) Bottom Lane-re pedig egy Supportot (Támogató) és egy ADC-t (Attack Damage Carry). Illetve van a Jungle aki a Jungleben található mooboktól fejlődik, és Gankelget, magyarán egyik Lanere odamegy és megpróbálja segíteni megölni az ellenséges hőst. Mindegyik karakter típus más játékstílust igényel. A Talent a passzív képességeket adja, míg a Rúnák segítik a karaktert az early gameben. Illetve vannak Summoner Skillek is amik támogatják a játékost, de ezekre általában elég nagy Cooldown jár. A probléma a játékkal ott kezdődik ha valaki komolyabban szeretne játszani vele. (Értsd: Ranked) A Ranked egy rangsorolt játék, mint ahogy a neve is elárulja, ám számít a csapatmunka, ami a legtöbbször a veszte az egésznek. Van 3v3 csapat 5v5 csapat és Solo/Duo Rankedre lehetőség. Soloba igazából nem is éri meg menni, a játékban ahogy egyre nagyobb hírt kap, és egyre többen játszanak vele, annál több a troll. Akárhogy jól játszol, vagy játszotok, egy ember el tudja rontani az egész meccset, és a játék nem igazán mérlegel, ha jól játszottál és akár perfekt KDA-val (Kill+Assist/Death Ratio) végeztél, de kikaptatok, akkor ugyan úgy veszted a pontokat.


Bővebben kitérnék egy dologra, mielőtt a fontosabba belekezdek, én anno 2011-ben kezdtem el vele játszani, és nagyjából 2012 nyár előtt lettem 30-as szintű, utána kezdtem el Rankedezni. Először nagyon ment, Season 2-t Diamond 4-ben zártam, majd egy rosszabb besoroló miatt (5/5) leestem Gold 2-be ha jól emlékszem. Küzdöttem, de nem jutottam vissza, a szezon végi besorolók még ha jól is sikerültek, volt hogy több mint egy ligát dobott le, holott jó MMR-el és egész jó KDA-val büszkélkedhettem. Bár a Season 4 elején még volt esélyem visszajutni a Platba, idén a Season 5-ot már a Bronze legalján kezdtem, 9-1es besorolóval, ami hangyányit nevetséges. Félreértés ne essék, nem tartom magam jó playernek, igazából 3 Lanen el-el vagyok, viszont egy Lanen (Support) a divízióhoz képest elég magas szinten tudok játszani. Ezért is lepődök meg, hogy néha bejönnek olyan vállalhatatlan supportok, hogy sírni támadna kedvem. De hogy rátérjek a lényegre, a legnagyobb probléma a közösségben van, egy csapat nem tud normálisan együtt dolgozni, szinte soha. Egyfelől, ha valaki egy kicsit is hibázik, már megy az anyázás keményen, komolyan néha mintha az összes player egy óvódás szellemiségi szintjével játszana. Ráadásul a legtöbb ha elkezd mást oltogatni, sok jó nem lesz belőle, általában loose. És az a legszomorúbb, hogy Low-Elon nincs is igazán jó meccs, két ok miatt, a fontosabbra később térek ki. A kevésbé fontosabb viszont az, hogy sajnos vagy nem sajnos, Low-Elon (és ma már a Gold-tól lefele végig Low-Elo, vagy ELOHELL) általában mindig az a csapat nyer ahol kevesebb a troll. Karakterekből viszonylag sok van, 120 körül, és változatosak is, még ha nem is egyediek, mert lévén a Riot kínai cég a karaktereket orrba szájba próbálja másolgatni. (Lásd például a vak Bruce “Lee”) De ez nem is lenne gond, ha egyfelől a karakterek nagy része nem lenne kihasználatlan. Az az igazság, hogy általában 30-35 olyan karakter van akit szoktunk látni, mivel nincsenek kiegyensúlyozva a karakterek a túlerősítetteket hozzák.


Persze a skill számít, de attól még lehet egy-két karaktertől agyérgörcsöt kapni. Nem is igazán akarja őket kiegyensúlyozni a Riot szerintem, erre a legjobb bizonyíték az, hogy a legtöbb skilles karakter nem olyan erős, viszont vannak olyan szó szerint egy gombos karakterek, akik nevetségesen erősek, mint például Yi, Fiora, Katarina, Akali, Darius, Jax. Nem halhatatlanok, de nevetségesen túl vannak erősítve, sőt az ADC-k nagy része is 1-2 gombos karakter, jelenleg körülbelül az egyetlen karakter az ADC pozícióból akivel nehéz játszani, az Kalista, és ő is csak a mobilitása miatt. Egyébként nagy probléma az is, hogy nincs normális kommunikáció a meccseken, vannak ugyan pingek, amikkel tudunk jelezni, figyelmeztetni a társunkat, de ez véleményem szerint édes kevés. Supportból nem egyszer láttam olyat, hogy félreértették TeamFightban a pingeket, és ahelyett hogy 1 embert vittek el, elvittek 3-at. Ilyenkor kezdődnek általában a félreértések, és a flamewar, mert xy azt hitte, hogy... yx meg azt hitte, hogy... stb. Igen, egymás gondolatát nem lehet kitalálni, de harc közben meg nem tudunk a chathez nyúlni. A Smite-ban például van egy perfektül működő rendszer, gombkombinációkkal, sokkal jobb kommunikálásért. Nagy gond még a Lobbyban a “ki merre megy”. Ebből is nagy probléma szokott lenni, mondjuk, őszintén olyan ember nem tudom minek jön rankedre, aki nem tud az összes lanen menni? Egy egyszerű rendszerrel le lehetne csökkenteni a trollpickeket, legalábbis szerintem, és ez egy személyes ötlet. Ha mondjuk minden ranked előtt, vagy auto beállítva, join-nál lenne egy ablak amivel kiválasztanád, hogy melyik lanen akarsz te menni, 1-5-ig sorba rakja mindenki. Majd a Lobbyba random bedob, ám aki az első az kapja meg azt a Lane-t amit elsőnek választott, legyen mondjuk a Jungle. Majd a második jön, aki szintén a Jungle-t választotta elsőnek, így ő neki a második opciója jön be ami mondjuk legyen a Toplane. Majd a harmadik akinek az első választása a Support volt és meg is kapja.


Így tovább, és meg lehetne vonni azokat a karaktereket akik alkalmatlanok az adott lanere, tehát AP Ezreal nem fog Supportnak jönni. Például így lecsökkentenénk szerintem a trollpickeket. Riot Games mára már inkább egy nagyvállalat mintsem játékfejlesztő, igazából nagy frissítések ritkák, a kisebbek meg balanceolgatások, amik általában nem a legjobbak, néha egy-egy agyon buffoltat nerfelnek. De valahogy van egy olyan érzésem, hogy pénzre mennek, több a skin mint a frissítés, ez biztos. Feljebb említettem, hogy nincsenek izgalmas csaták, ami igaz, köszönhetően az új mapnak, ami nagyjából úgy néz ki, mint ha kikopírozták volna a DOTA 2 mapját rossz fénykezeléssel. Szép meg minden, csak nem illik a LoL-hoz. Grafikai frissítést kapott is egy-két karakter (is), bár a kamerát közel tekeve még mindig olyan pixelesek, mint a Diablo 2-es Paladinom. Map mellett újítottak a buffokon, ami azt eredményezte, hogy az előnyben lévő csapatot erősítik körülbelül mindig, például egy baron már epikus méretű buff lett. Ezt azért csinálták valószínűleg, hogy rövidítsék a játékmenetet, ami nagyon, de nagyon nem sikerült, semmivel sem rövidebb a meccs. Annyit értek el, hogy “nagy fordításokat” alig-alig látni. Például új játékmód nincs, egy-egy bétafázisú dolog van, de általában hamar elvetik a dolgot, és a legtöbb csak fun mód. Az is vicces, hogy ha az 5v5 csapatos módot külön számolom, akkor is csak 3 ranked lehetőség van, összesen kettő mapon, ami nevetségesen kevés. Nem igaz, hogy egy Opcionális mapot nem tudnak kitalálni? Komolyan, a Heroes of the Storm (Blizzard új MOBA-ja) az Alpha alapján bejött ÖT darab egymástól teljesen új mappal, ahol mindegyiken más-más játékstílust kell művelni.


Ehhez képest itt van lassan HAT éve a LoL és 3 Mapot tud felmutatni, ezek után ne csodálkozzatok, hogy bizonyos szinten egy nagyvállalathoz hasonlítom, mintsem játékfejlesztőkhöz. Van Esport is a játékból, a Riot az LCS-t hypolja agyon jelenleg, ahol egyébként a Unicorns of Love színeiben van egy Magyar Toplaner, Vizicsacsi. Az a vicces, hogy hatalmas közönség, meg pénz a Riotnak, de így is a játékban baromi sok bugg van, elképesztő mennyiségű. Az a vicc még a jelenleg futó LCS-en is látni meccsenként többet is, múlt héten is lehetett látni ilyet, előtte is, és nem kis buggok. Fail skillek, stun alatt mozgás (Azt hiszem SK – Jarvan volt aki Morgana lefogás alatt kihúzta magát) s a többi. Kicsit vicces, hogy ennyi pénzük van a skinekből de alapvető dolgokat nem bírnak megcsinálni. Egyébként akárhogy néha haragszok meg utálom a játékot a Community miatt, visszatérek, és az LCS-t szívesen nézem. Bár az előző mondatba bele se kezdtem volna ha nem lenne az LCS-el kapcsolatban kritikám, mégpedig az hogy: bunda. Nagyon sokat lehet hallani, tavaly komoly ügy volt egy Koreai elcsalt meccsen, volt aki öngyilkos lett miatta, szóval van egy szürke oldala is ennek, pénz beszél, a meccseket meg el lehet adni. Természetesen nem száz százalékos információ, de pletykáknak szokott lenni alapja. Viszont az LCS igazán az Ázsiai csapatoknál jó nézni, fenomenális meccseket lehet látni, az EU ehhez maximum egy gyenge felvezetés, semmi több. Én személy szerint Cloud 9, és Taipei Assassins drukker vagyok, de Magyar vonatkozás lévén drukkolok az UOL-nak is. A játékban lehetséges még valós pénzt is feltölteni Riot Point-ért, amiből skineket lehet venni karakterekre, ettől viszont semmivel sem lesz jobb a karaktered, csak jobban néz ki.


Végezetül, nem tudom miért szeretik ennyien, azt sem tudom, hogy engem miért vonz mindig vissza, ott van a remek ötleteket felvonultató Heroes of the Storm. Ott a játék ami a legskillesebb MOBA a DOTA2. És ott a MOBA amiben istenekkel játszhatunk TPS nézetből a Smite. És itt van ez a LoL, kopírozott karakterekkel, ugyanazzal a játékmenettel, kevesebb játékmóddal, mégis ennek van a legtöbb playere, why?

Értékelés:
Grafika:
██████████
7
Hang:
██████████
5
Játékélmény:
██████████
7
Összességében:
██████████
7
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 8
Tyrion Lannister avatar
2016. 01. 13. 19:10:55
#
Szerintem jó teszt, nem értem ezt a 6 pontot.
gabesz1024 avatar
2015. 05. 15. 18:16:59
#
Az utolsó bekezdésedhez hozzászólásképpen: Én még akkor kezdtem a LoL-t amikor megnyílt a béta, ez 2009 októberében volt, akkor még csak amerikai szerveren játszottam, de valamiért nagyon lekötött, talán azért, mert akkoriban egyéninek számított ez a játék. Persze, ott volt mellette az eredeti DOTA, de az valamiért nekem nem jött be annyira. Ez a játék sokkal jobban lekötött, lehet, hogy az egyedi grafikája miatt, tetszettek esetleg a hősök, dce délutánokat tudtam vele eljátszogatni. Aztán bejöttek az EU szerverek és akkor még rögtön nem volt biztosítva free transfer EU szerverre, később volt, de ezt csak utólag tudtam meg, az amerikai szerveren nagy volt a lagg ezért abbahagytam a játékot. Akkor még más volt, mióta e-sport lett mindenki a profi csapatok játékstílusát akarja követni. Engem is visszavonz a játék, játszottam a Smite-al,Heroes of the Stormmal, DOTA 2-vel, de valamiért egyik sem az igazi, néha leülök eléjük és letolok egy-két játékot, de eddig a LoL volt az egyetlen olyan MOBA amely letudott kötni huzamosabb ideig. Az akkori nyílt béta óta nagyon sokat fejlődött a játék(nyilván), töredékére csökkent a leaverek száma, anno nem járt semmilyen büntetés a játék elhagyásáért, most azonban van a Leaver Buster ami eléggé hatásos. Azt viszont hiányolom belőle, mint ami a DOTA 2-ben is van, amikor elhagyja az egyik ember a játékot a csapatból, akkor van egy ilyen 5 perces türelmi idő ami idő alatt visszacsatlakozhat a csapattársad a játékhoz, ha nem teszi akkor szabadon elhagyató a meccs. Csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni. Egyébként felvehettek Mágnesespicshájú néven, EUNE. :D
no avatar
2015. 05. 13. 14:30:10
#
Ennek a játéknak mi az értelme ? Mi a cél benne ?küldik sincsenek ...
kokus333 avatar
2015. 04. 09. 13:31:28
#
Egy fogalmazási hibát észrevettem: " A játékban lehetséges még valós pénzt is feltölteni Riot Point-ért" nem kukacoskodok, de bántja a szemem egy kicsit
hory9999 avatar
2015. 03. 21. 13:46:11
#
Az utolsó bekezdéssel teljesen egyetértek! ;)
Tuhajohn avatar
2015. 03. 19. 17:45:30
#
Nem rossz teszt, de az értékelésben miért kapott a grafika 7 pontott ? Ez egy 2009-es játék ami grafikailag 2003-as szintet hoz, még az új pályával is. És a játékélményre én 6-ot adtam volna a grafika miatt, nem azt akarom mondani hogy a grafika a fő de annyira egyszinű és igénytelen az egész hogy sokszor a mminionok között nem találom a hősöm. :/
Chryss69 avatar
2015. 03. 16. 07:40:26
#
Nekem mindegy. Én szeretem ezt a játékot, elvagyok vele, a közösség közt pedig van azért jó pár ember akivel normálisan lehet játszani. Vannak ezért értelmetlenek is: pl. Corkit pickeltem, de elvárták, hogy supportkodjak(!); vagy amikor valaki leszólta a másik játékost, hogy bénán játszik, a csórikám öngyilkosság sorozatba kezdett (direkt beállt az enemy tornya alá) 17 halált szedett össze, míg mi 2-3 halállal zártunk fejenként.:-/
dispPaP avatar
2015. 03. 11. 08:05:39
#
Így utólag sorry, nagyon hamar túl akartam rajta lenni, és kissé összecsapott lett, a felét amit akartam pedig le sem írtam. :/
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
7
20 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni