Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Az Acelember
Szint 22
Az Acelember avatar
Kal-El (Clark Kent)
21 éves, férfi
Kansas City
Amerikai Egyesült Államok
Offline, itt járt 3 napja
4 éve tag
Dead Space 3. - A Halott Világűr 3.
Írta: Az Acelember, 2013. június 24., játékteszt
Játék: Dead Space 3

Ha tökös vagy, akkor nem kell félned... egy pillanat igenis kell félned, nem számít milyen fából faragtak a kihívások próbára tesznek ne félj. Van elég bátorságod egy lakatlan bolygón kutakodni, hogy megtaláld azt, akit szeretsz? Akkor hajrá!

Játékfejlesztők: Viscerial Games
Kiadó: Electronic Arts
Megjelenés ideje: 2013. február 05.

Üdv mindenkinek, sziasztok! A Dead Space 3 Halálvagány. Először is a fiataloknak remek nyári szünetet és hasznos időtöltést kívánok az elkövetkező hónapokban, idősebbeknek pedig kellemes munkát. Ma az egyik legmeghatározóbb tulajdonságunkról fogok beszélni: A félelemről. Filmiparban eléggé elterjedtek a fosatós elemek, és a játékiparban is egyre több ilyen alkotás lát napvilágot. A kedvencem a műfajban a Dead Space sorozat. A szériából én ma a 3. részt veszem kezelésbe, de mielőtt belekezdenék, beszéljünk egy kicsit a jól alkalmazott félelmetes játékokról. Az egésznek 3 szabálya van.


1. Legyen jól megalkotva a környezet, hogy bele tudjuk élni magunkat, és minden egyes látványelemtől kakáljuk össze magunkat. Gondolok itt a sötét elhagyatott pincékre, sikátorokra, romos házakra. Jól megnövelik a félelem érzetünket, ha ilyesfajta helyekre dobnak be minket, s nem egy túlzottan csillogó építménybe. Ha egy teljesen sötét helyen kóválygunk egyetlen zseblámpával, eltűnik számunkra a külső világ, és csak arra koncentrálunk, hogy nehogy kilőjük az anyagot a gatyánkból.

2. Ez pedig a különféle tereptárgyak jól alkalmazása. Kiemelem itt a könyvek lepergését a polcokról, egy kakás pelenka látványát, mozgó csillárok, és a félelmetes motoszkálások, gonosz kacajok. Ilyen helyzetekben összecsináljuk magunkat, és kiemelném, hogy ez a fajta tulajdonság azért működik baromi jól egy játékban, filmben, mert ezek velünk is megtörténnek a saját lakásunkban. Ez a tulajdonság ad egy erős pánik és félelemérzetet a játéknak.


3. Az ellenfelek és a különféle előbukkanó megmagyarázhatatlan alakok. Ez az egésznek a legmeghatározóbb kelléke. Hiszen ha megvan a félelmetes hely/környezet bemelegítésnek, előkakálást tartottunk a különféle tereptárgyak hirtelen megmozdulásától, akkor ez adja a végső löketet, hogy kiszabaduljon a bennünk rejtőző barna nyuszi (remélem értitek mire gondolok). Hiszen a különféle félelmetes külsejű ellenfél előbukkanása adja a játék teljes félelmét. Na ha ezeket betartják a játékkészítők, akkor nagy gond nem lehet. Hogy hogy alkalmazza ezeket a szabályokat a Dead Space 3? Nézzük meg!


Mi az életcélunk?

A Dead Space 2. része után vesszük fel a fonalat Isaac Clark ismét kész arra, hogy megmentse a világot, s még több Nekromorphal nézzen szembe. De mielőtt megkísérelné eljátszani ismét a megmentőt, elsődleges célja a kutatás lesz. Hiszen Ellie, akit a Dead Space 2. részében ismert meg eltűnik, és Isaac ebbe nem tud beletörődni. Megannyi őrült helyzet során ismerte meg a csinos nőt, és az eltűnése csak rontott Clark helyzetén. Ezért a játék erre fog építeni, hogy megtaláljuk a nőt, aki annyi erőt adott nekünk a játék során. persze nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen a megállíthatatlan szuperlények azon fognak fáradozni, hogy kicsináljanak minket, minél gusztustalanabb és látványosabb módon. A jó kis sztori már megvan a játékban, szóval eddig jól teljesít, hogy mi jön ezután? Vizsgáljuk meg!



1. Szabály: Nem vagy egyedül, még az űrben, elhagyatott bolygókon sem leszel.
Az első szabályt hihetetlenül jól alkalmazza a játék. Igaz, hogy itt már észlelhető, hogy nem mentek annyira a sötét helyszínekre, hiszen párszor a szabadban a szabad ég alatt kell az életünkért küzdeni, de visszatérnek a jól megszokott sötét, félelmetes helyek amik annyira jól vannak elkészítve és alkalmazva, hogy le a kalappal. Persze nem pincéket alkalmaznak a játék során, hanem elhagyatott űrhajóroncsokat, különféle alagutakat, sötét városrészeket, s ezek annyira meg vannak dobva látványelemekkel, tereptárgyakkal, hogy le a kalappal, eddig jól teljesít. Az első szabályt sikeresen túlszárnyalta. Jöhet a következő lecke.

2. Szabály: Ne félj! Nincs itt senki.
A tereptárgyak alkalmazása is kiváló. No persze nem potyognak eszközök mindenfelé, de a különféle hullák és gusztustalan elemek jelen vannak, amik még parásabbá teszik a játékot. A gusztustalan elhalt ellenfelek kinézete is elképesztően jól van megalkotva, a különféle véres helyszínek, a belsőségek nagyfokú alkalmazása igencsak növelik a pánikérzetünket. 2. szabály teljesítve, jöhet az egyik legfontosabb elem.



3. Szabály: Nem vagy egyedül.
Na ez a legerősebb tulajdonsága a játéknak. Sőt az egész szériából talán itt tapasztalhatjuk azt, hogy tényleg bebetonozták a 3. szabályt. Hiszen nem csak az ellenfelek változatossága lett újítás, hanem a kinézetük is sokkal ridegebb, és ocsmányabb lett. A hirtelen előbukkanó lények igencsak arra kényszerítenek minket, hogy a gatyánknak enni adjunk. Az pedig különösen jól működik, hogy többen támadnak és ilyenkor pánikba esünk elkezdünk menekülni, pont kifogy a lőszer is, és amikor zsákutcába kerülünk meg kell fordulnunk, muszáj szembenézni azokkal, akiket talán utoljára látunk életünkben. 3. Szabály háromszor is kipipálva. Tökéletesen alkalmazza a játék a hármas szabályrendszeremet, szóval számomra tökéletes befutó. A játék remekül alkalmaz minden horrorhoz szükséges elemet, nem hagyja porosodni a fontos kellékeket.


Nem félek semmitől, megteszem amit kell!

Ugye megbeszéltük a szabályrendszert most beszéljünk a többi alkalmazott elemről. Olvastam a játék megjelenése előtt, hogy a rinya rajongók miatt kihagyják az ijesztegetést a játékból. Első reakcióm? B*tch What???? F*ck This Sh*t. Szerencsére nem ez történt. Maradtak a jól megszokott félelmetes, ijesztő elemek alkalmazásánál, és nem hagyták, hogy csak azért mert pár 10 éves már nem bírta tovább a több napos gatyamosást. Ugyanúgy megmaradtak a félelmetes elemek, hiszen könyörgöm, ez a játékot megalapozó tulajdonsága: A félelem. Már az első feladatunk elvégzésénél észrevehető, hogy ugyanúgy fogunk rettegni, akár az előző részekben, ami király. Az első szintet ugyan nem Isaac-el kell teljesítenünk, de már itt az első percben tapasztalható a félelem. Ha még a félelemnél tartunk, az ijesztő ellenfelek mellett, most már katonákkal is kell harcolnunk. Persze ez nem azt jelenti, hogy megváltozik a játékmenet. Ha még az elején vagyunk azt megemlítem, hogy a játékba belecsempésztek egy coop módot is, amiben egy társsal retteghetünk a játékban. Nekem ez őszintén szólva nem jön be, maradjunk csak egyedül, úgy az igazi. Szerintem ez haszontalan volt, de ízlések és pofonok. A jól alkalmazott eszközeink is maradtak a régi részekhez híven, no persze fegyverekből és páncélzatokból akad jó pár újdonság, de szerencsére a biztonságunkat szolgáló elemek maradtak a régiben. Kezdem is az életerővel.


Életerő/És a pótlása

Mint tudjuk a gerincoszlopunk tetejénél található egy fényes szaggatott csík. Ez jelzi az életerőnket, ha megtámadnak minket és egyre több sebet ejtenek rajtunk, logikus, hogy pótolnunk kell az elvesztett életerőnket, kis és nagy életerő csomagokat gyűjthetünk, amivel utánpótlást biztosítunk. Azt most megjegyzem, hogy egy panel áll a rendelkezésünkre, amiben több életcsomagot és lőszert is tarthatunk magunknál, nem csak egy darabot. A gerincoszlopunkon lévő életcsík színes, szóval, ha teljesen fel vagyunk töltődve szép kék szín, ha pedig fogyunk lefelé, akkor egyre csak vörös árnyalat lesz belőle.

Sztázis

Van egy igencsak hatásos fegyver a kezünkben. Ez nem más mint az időlassító Sztázis. Ez a csodafegyver képes lelassítani ellenfeleinket, miközben mi végig maradunk a megszokott mozgásunkban, ezzel növelve a túlélésünket, s csökkentve a lőszerpocsékolást.

A legjobb módszer a gyilkolásra

A játékban rengeteg nehézfiúval akasztjuk össze a bajszunkat, ezért gyors és hatásos módszert kell választanunk a gyilkolásra. A legjobb, ha megcsonkítjuk ellenfeleinket, így ismét csak a lőszerünk marad meg, s nem vaktában lövöldözünk. Sokkal hatásosabb ha ellőjük ellenfeleink végtagjait majd a földbe tapossuk őket. Ha elfogy mindenféle fegyverünkből a muníció, ne csüggedjünk. Hiszen rendelkezésünkre áll az erős ütés és az igencsak kegyetlen taposás. Ezek az ölési stílusok jó párszor kihúznak minket a bajból, hiszen igencsak erős ütéseket tudunk kifejteni a karunkból és a lábunkból. Ha nincs több lőszer, ne fussunk el, tegyük a földdel egyenlővé ellenségeinket természetes adottságainkkal.


Látvány

A játék egyik fontos tulajdonsága az, hogy igencsak szép megvalósítással rendelkezik, viszont a rendszerkövetelménye nem veri az eget. A küldetéseink során lesz jó pár igencsak szép látványelem, a színek remekül vannak kidolgozva, és így 2013-ban igenis elfogadható grafikát sikerült elénk pakolniuk.
Félelmetes zajok

Igencsak fontos eleme ez is a játéknak, hiszen kalandozásaink során az ellenfelek megpróbálnak megijeszteni a hangjukkal, ami sokszor sikerül is. Az adott helyszíneken remek aláfestő zenék szólnak. Igencsak félelmetesre sikerült a hangzás is.

Ha sikerült a küldetés

Akkor őszintén kijelentem, hogy a számomra legjobb játéksorozat egyik legjobb része lett a Dead Space 3. Sőt megkockáztatom, hogy szerintem ez a legjobb a szériában. De ez csak személyes vélemény. Sokan ragaszkodnak az első részhez, mert az a kiindulópontja a játéknak, és igenis egy remek trilógiát sikerült elkészíteni a Viscerial Gamesnak. Nyugodtan próbáljátok ki, hiszen nem marad le elődeitől, semmiféle formában. Köszi, hogy velem vagytok, sziasztok! Ja míg el nem felejtem, technikai okok miatt a Call of Duty 2 késik picit, de meglesz.

Értékelés:
Grafika:
█████████
9
Hang:
██████████
10
Játékélmény:
██████████
10
Összességében:
██████████
10
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 29
Raven7710 avatar
2017. 02. 18. 23:13:17
#
En most lattam ezt a bejegyzesedet,de oszinten szolva nagyon tetszik :))
Sztem is ez lett a legjobb :))
Az Acelember avatar
2013. 06. 29. 08:27:05
#
Köszi :)
hory9999 avatar
2013. 06. 29. 08:19:16
#
Kafa, 5*!
Az Acelember avatar
2013. 06. 27. 13:35:29
#
KeXxX Figyu, most pont tesztet írok XD. De mihelyst befejezem azonnal utána járok a játékoknak. :D. Kis változatosság kell, mert most egy játéksorozatról írok :D. Köszi az ötletet :)
KeXxX avatar
2013. 06. 27. 13:17:15
#
kipróbálhatnád a két Joe Danger játékot, és írhatnál egy tesztet a Mark of the Ninja-ról is.
Az Acelember avatar
2013. 06. 26. 20:11:49
#
Rpattz Igen ezért utalgattam én is, sajna érezni azt, hogy nem az ijesztésre mentek már itt.

yagamiiii Kösz :)XD

KeXxX Köszi, hogy elolvastad :). Nekem is ezt nyújtotta a játék király játékmenet meg minden, de egy idő után jobb máshoz is nyúlni :D
KeXxX avatar
2013. 06. 26. 20:02:21
#
jó kis teszt lett bár nem nagyon szoktam olvasgatni teszteket. A játék nagyon jó lett, szerintem jó élmény volt de csak 1x. Ebben 1x nem ijedtem meg míg a 2.-ben volt egy pár ijedés. Tökéletes akció játék lett, de számomra nem emlékezetes.
yagamiiii avatar
2013. 06. 25. 11:17:44
#
Jó teszt lett ment az 5* :)
rpattz avatar
2013. 06. 24. 21:59:33
#
A teszttel nincsen bajom, viszont a játékkal van. Szerény véleményem szerint az első 2 rész mérföldekkel jobb volt ennél. Igazából már a 2. rész kezdet arra felé haladni ami a 3 lett, egy akciójáték, de abban fellelhetők volt a horrorisztikus elemek.
Kétség sem fér hozzá hogy a Dead Space 3 egy jó játék, mármint ha önmagában nézem, de ha úgy, mint egy széria epizódját, úgy már sajnos nem merem kijelenteni.
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 19:10:13
#
Superlompos Na ez az ami nem lenne hülyeség. Szivesen olvasnék valami újat tőled :). De ugye a meló, aztán a "nincs kedvem" és az amit mondtál, az tesztek felépítése. Sokszor nekem is volt hasonló indok :D. De én mint mondtam a tiédet azonnal olvasnám, mert a többi is faja lett :D
Lompi avatar
2013. 06. 24. 19:04:50
#
Lehet nekem is kéne írnom pár tesztet. Már majdnem fél éve volt, hogy küldtem be valamit. Csak nincs ötletem, hogy miről, meg már unom a tesztjeim felépítését.
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 18:43:16
#
Spartan117 Gec Ezen behaltam :D.

BRANDON Köszi :). Igyekszem fejlődni :). Holnap DeadPool :D
BRANDON avatar
2013. 06. 24. 16:50:05
#
Ügyes vagy ! Szép és érdekes teszteket írsz !!!
Spartan117 avatar
2013. 06. 24. 16:36:33
#
Aham technikai okok :
www.askamathematician.com/wp-content/uploads/2011/11/a_really_bad_day.jpg
:D
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 13:32:16
#
Naggyon köszönöm :)
nito avatar
2013. 06. 24. 12:04:53
#
Király teszt ! Ment az 5 * ;)
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 10:26:44
#
klaas20 :D Kösz szépen :D. Nagyon király játék a Call of Duty Modern Warfare mellett most ezzel játszok és nem tudom megunni :D. Pedig már februárban ki akartam játszani, de egy okos el mondott egy igencsak fontos spoileres dolgot és nem volt kedvem, de pár napja leszedtem és megbántam, hogy ennyi ideig nem próbáltam ki, pedig nagyon vártam már a Dead Space 2 óta :)
Klaas avatar
2013. 06. 24. 10:22:57
#
Nagyon jó teszt lett Póki ;) Simán megy a 6 , bocsi 5 csillag :D ;)
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 10:12:49
#
Jano911 TorettoHuN


Kösz szépen emberek. :). COOMING SOON :D
TorettoHuN avatar
2013. 06. 24. 10:11:43
#
Nicely done! Le a kalappal előtted. :) 5*
Jano911 avatar
2013. 06. 24. 10:09:36
#
Jó lett a teszt!!Gratulálok hozzá!Várjuk a többit is!:D
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 10:09:33
#
Ja, már 1 hete dolgozom rajtuk, egyik nap ebbe másik nap abba :D. Egy játéksorozatról készítem most el ezeket, közben pedig egy másik 2013-as játékról is :D
Sonymeans avatar
2013. 06. 24. 10:06:01
#
Az szép :) már várom őket :D
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 09:53:46
#
Ha úgy készíted el, ahogy a Disey-set akkor nagy gond nem lehet, nekem is van dolgozás alatt most 5 :D
Sonymeans avatar
2013. 06. 24. 09:30:29
#
Én is ígyvagyok vele, most jött meg a kedvem a "tesztíráshoz" és nagyon belelendültem két tesztem is van feldolgozás alatt remélem azok is olyan kaliberüek lesznek mint az első :)
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 09:26:14
#
Kösz :). Én 2012 decemberében kezdtem tesztet írni a Modern Warfare 3-al. És azóta nem volt úgy hónap, hogy ne került volna ki legalább 1 tesztem, szabadidőmben 2 dolgot szeretek igazán csinálni. Rajzolni, és játéktesztet írni :D. Ha nincs kedvem az egyikhez a másikat csinálom :D
Sonymeans avatar
2013. 06. 24. 09:05:09
#
Ez a stílus jól ál neked, én személy szerint olvasnék még ilyet :)
Az Acelember avatar
2013. 06. 24. 08:23:57
#
Sonymeans Köszi :). (Te is jó tesztet írtál, én is pontoztam :)) Most ehhez a stílushoz volt kedvem, ez már majdnem olyan mint egy filmbéli kritika, -milyennek kellene lennie. -Megállja-e a helyét. _Mik történne benne bla bla bla :D.
Sonymeans avatar
2013. 06. 24. 07:22:13
#
Szép, hosszú igényes teszt grat hozzá ment az 5 :)
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
21 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni