background
avatar
Arnybiro
Szint: 69
14 éve tag, offline
5.9K 💬
3.6K ☀
Bökényi Márk
30 éves, férfi
Nagymányok, Magyarország

Tera: The Exiled Realm of Arborea

Írta: Arnybiro, 2013. July 27., játékteszt
Játék: TERA

Egy sokat látott Open World Non-tagetes Mmo-ról lesz most szó, pontosabban Tera: The Exiled Realm of Arborea.

Az utóbbi években az MMO-k piacán új fajta játékok kezdenek megjelenni. Ezek, a többségtől eltérő rendszerük miatt új csoportba sorolhatóak, ami a Non-target rendszer. A következő játék is ezt a rendszert használja, de mielőtt belekezdenénk a játékba nézzük először is, hogy mit takar ez a Non-target rendszer. A Non-targetes rendszer már a Dungeon and Dragons Onlineban is működik, ha csak részben is. De teljesen Non-Targetes rendszert használ például a DC Univers Online vagy a Vinductus. Mégis a két játék között van különbség. Két fajta MMO-ban láthattunk ilyen rendszert, ami az instancolt vagy nem instancolt. Hogy mi a kettő lényege? Az első kategória egy-két nagyobb városból kiindulva kell zárt területeket kitakarítanunk, mint például Vinductus vagy C9. A DC Universe Online ennek az ellentéte, itt ugyanis Open Worldről van szó, azaz egy nagy méretű nyílt terep áll rendelkezésünkre. Ezeken kívül természetesen rengeteg helyen fellelhető a rendszer, legfeltűnőbben az MMOFPS játékokban. Úgyhogy ezt nem is boncolgatom tovább, mert jelen esetben az utóbbiról lesz szó. Nézzük tovább, miben más még egy Non-targetes MMO a Targetes társától. Ahogy a neve is mondja Non-Target, azaz nincs célpont. A párjával ellentétben konkrét célpontról nem beszélhetünk, az adott képesség ha nem területre ható akkor nem csak egy, hanem az előtted lévőket támadja, legyenek akár hárman négyen is, természetesen a hatósugarán belül. Célozni természetesen kell, itt lesz nagy szükség a célkeresztre. A képességeket itt már nem kattintgatással használhatjuk -persze megtehetjük, de fölösleges- hanem hotkeyek vannak hozzárendelve, alapesetben 1,2,3 stb. A célkereszt miatt kurzort nem látunk, és a megszokott action bar is hiányzik, a táskával, profillal minden egyébbel együtt. De nem kell aggódni, nem tűntek el örökre, egy gombnyomással elő lehet hozni őket, a játék válogatja melyik gomb az. Nagy vonalakban ennyit lehet elmondani egy Non-targetes MMO-ról, a többit már a tagetes párjától örökli, minimap, valamilyen kinézetű avatar, quest tracker.


Akkor térjünk is rá a tesztalanyra. Egy sokat látott Open World Non-tagetes Mmo-ról lesz most szó, pontosabban Tera: The Exiled Realm of Arborea. Lássuk az alapokat. A játék 2009-ben jelent meg, akkor még a Pay 2 Play azaz Fizess és Játssz rendszert használva. Nagy reménnyel futottunk akkor neki, hiszen kevés ilyen játék volt akkor a piacon. Mind a játékélmény, mind a grafika elcsábította az embert. A már unalmassá váló klikkelgetős rendszert végre felváltotta egy akcióra épülő játék, ami pörgősebb játékmenetet ígért. A másik oldal a grafika. Magabiztosan ki merem jelenteni, hogy a Tera grafikája az eddigi legszebb amit MMO-ban láthattunk. De miért is? Ezt a lélegzetelállító grafikát nem más engine mint az Unreal Engine 3 kínálja nekünk. Igen, az eddig még egyjátékos, vagy kisebb többjátékos játékoknál ismert engine beette magát az Mmo-k világába is. Persze megláttuk a hátrányát is, de erről később. Ez a szép grafika, a pörgős játékmenet, a játék köré épült egész komoly sztoriról nem is beszélve mégse hozta meg az áttörést, mert ez év elején bejelentették, hogy a játék ingyenes lesz. Igen, sajnos ez sem bírta sokáig. A negyedik évfordulót már nem élte meg a fizetős rendszerben, és így született meg Január 09-én a Tera: Rising. Hogy ez jót tett-e neki? Véleményem szerinte igen. Az amerikai, és a játékot eredetileg is dédelgető En Masse után, a fejlesztő Bluehole studio az európai Frogsternek is átadta a jogokat így már mi európaiak is élvezhettük a játékot, helyi szerverekről.
Regisztráció után az első lépésünk a játék letöltése. Sajnos a Frogster nem kíván élni a steam cloud rendszerrel, így kénytelenek vagyunk megvárni míg a Launcher egyben letölti a nagyjából 10 GB játékot, és föl is patcheli. De, sajnos itt is akadnak hibák. Nálam is előfordult már, nem is egyszer, hogy elölről kellett kezdjem a letöltést, mert a launcher hibásnak érzékelte az eddig letöltött adatokat. Sok panasz érkezik még arra is, hogy magát a manifest fájlt nem éri el a downloader, de ez nem riasszon el senkit, mára már mindre van megoldás. Miután beléptünk a játékba kapjuk a fejlesztők logóit, majd egy cinematicot. Ez egy egész pofás kis bevezető, megtudhatjuk mi is folyik a világban, miért is vagyunk itt. A szerverek felhozatala a szokásos, PvP, PvE, és RP szerverek mind vannak. A következő lépés a karakter létrehozása. Választható fajokból és kasztokból a fejlesztők nem fukarkodtak, egyből hét játszható faj és nyolc kaszt áll rendelkezésünkre. Lássuk először a fajokat.


Minden fajnak megvannak a maga bónuszai, ezeket az adott fajnál mutatom be. Mint ahogy egy jó barackpálinka elengedhetetlen része a barack így az MMO-k elengedhetetlen faja maga az ember. Itt sincs ez másként, az első játszható faj mi vagyunk. Az emberek voltak akik létrehozták eme világ legerősebb szövetségét a Valkyon Federationt. Egy átok miatt a többi fajjal ellentétben nincs saját hazájuk, de Velykát részben annak tekinthetik. Az emberek speciális bónusza hozzásegíti őket, hogy stabilabban álljanak, így a kiütés és a mozgásképtelenné tétel drasztikusan csökken egy időre másik játékossal szemben. A következő faj a Castanic. A kezdetek kezdetén az ellenséges démon Roak szövetségesei voltak, de idővel kiderült, hogy egy ilyen szövetség rájuk nézve csak baj lehet. Be is következett, kiderült a démon a hazájukat fenyegetik. Végül a végzettől megmenekültek, de a kívülállókkal szemben elvesztették a bizalmukat. A Castanikok képessége, hogy puhábban landolnak, azaz a magasból való leesés okozta sérülés 10%-kal csökken. Kinézetük hasonlít az emberekére, egy különbség mégis van. Szarvat viselnek. A következő, harmadik játszható faj az Aman. Egy igen erős termetű fajról van szó, és ezzel együtt egy harcéhes nép is. Régen az óriások ellen harcoltak, de végül legyőzettek, majd szolgasorba taszították őket. Innen szabadulva felismerték a lehetőséget a jobb életre, és ma a Föderáció egyik legerősebb szárnyát alkotják. Kinézetre hasonlítanak a Castanikokhoz, annyi különbséggel, hogy erősebb testalkatúak. Speciális képességük abban segíti őket, hogy 30% élet alatt kevesebb sebzés érheti őket. A negyedik faj a Popori. Kinézetre semmiben sem hasonlítanak az előbbi fajokra, állati külsővel rendelkeznek. Nem kell túl komolyan venni, békés természetűek lévén agresszív kinézet csak nagy ügyeskedés által érhető el. Másik nagy különbség az eddigi fajokkal szemben, hogy nincs nőnemű köztük. Sokan firtattuk már, hogy akkor mégis hogy szaporodnak, de ezt inkább itt se firtassuk! Szülővárosuk közös az Elinekkel, Pora Elinu. Különleges képességük a békés természetükre épül, az ellenfelek nem kezdeményeznek csatát, de a mozgási sebesség csökken 40%-al. A következő faj még engem is meglepett. Nem tudom ki volt aki őket kitalálta, de sokan bélyegezték az illetőt pedofilnak. Kislányos kinézetük van, amit a karakter létrehozásánál még meg lehet fejelni egyéb kiegészítőkkel is. Hogy értsétek miért is ilyen a vélemény egy képpel szemléltetem:


Kicsit fura faj, de nem nevezném rossznak. Náluk is fennáll egy nagy különbség, mégpedig, hogy a poporikkal ellentétben náluk hímnemű nincs. Együtt élnek a poporikkal, úgy tartják hogy együtt teremtették őket. Khöm, igen, elég sok teóriát felvetett ez a tény, amit ha nem bántok nem firtatok! Az elinek után a Baraka faj következik. Őket nevezhetjük Arborea eszének. Magas intelligenciával megáldott faj, nagyon jártasok a mágiában. Náluk sincs nőnemű. Az emberekkel egyetemben nekik sincs szülőhazájuk, vándor fajról van szó. Az óriások ellen vívott háborúban veszítették el. Különleges képességük az ősidőkig nyúlik vissza, de nem a harcra fókuszál hanem a craftolásra. Gyorsabban állíthatnak elő mágikus fegyvereket. Az utolsó faj egy szintén ellentmondásokkal övezett faj, a High Elf. Az ellentmondás inkább a kinézetük miatt van, a férfi karakterek kinézete nem sokban tér el a női karaktertől. Miután fölhagytak az eredeti szülőföldjükkel, új hazát kerestek, majd itt letelepedve masszív háborút indítottak a többi ellenséges faj ellen, míg végül a Valkyon Federationnel kerültek szembe, aminek ma is tagjai. Képességük a tudásokat tükrözi, a regenerációra van hatással.


A fajok eme részletezése után lépjünk a következő szintre a kasztok. A nyolc kaszt közt megtalálható a szokásos felhozatal, közelharci, távolsági harcra specializálódott; DPS, Heal és Tank. A Tank, azaz a harcot vezető, a többieket védő csoportba sorolható elsősorban a Lancer, aki erre a célra tökéletes, de nem feledkezhetünk el a Berserkerről, és a Warriorról, aki inkább a kitéréses tankolásban jeleskedik. DPS, azaz az elsődleges sebzést bevivő kaszt a Sorcere, Archer és Mystic. Heal kaszt, azaz a gyógyításban jeleskedik a Priest. Nos, akkor nézzük őket kicsit részletesebben is. A berserker fémpáncélt viselő, hatalmas fejszét lóbáló közelharci, offenzív kaszt. Mint DPS-ként mint tankként tökéletesen helyt tud állni, de míg a ténylegesen tankként funkcionáló lancer több védelmi képességgel rendelkezik, a berserker kénytelen a kevéssel beérni, és inkább brutális erejére hagyatkozni. A lancer már tényleges tankként funkcionál, a masszív sebzésbevitel mellett a lándzsával és pajzzsal fölszerelkezve a mögötte állókat is könnyen védelmezheti, és a fém páncél saját magát is védelmezi. Mind a berserker mind a lancer fém páncélt használva a lassabb mozgásra vannak ítélve. Ennél gyorsabb mozgást kínál a bőr páncéllal ellátott warrior, slayer és archer trió. A warrior DPS és tank ként is funkcionálhat. Tankként inkább a gyors kitérésére hagyatkozva kerülheti el a támadásokat.Ritkán látni őket ilyen szerepben, inkább a gyors sebzésbevitel hívei.A slayer szintén közelharci kaszt, ő is a bőrpáncél híve, de nem két rövidkarddal harcol, mint a warrior hanem egy hatalmas méretű kard segítségével osztja az áldást. Ellentétben a szintén nagy méretű fegyvert használó beserkerrel, ő a könnyebb páncél miatt nagyobb eséllyel tud kitérni a támadások elől, így kevesebb védekező képességgel rendelkezik. A könnyű bőrpáncélt használó, és az első távolsági fegyvert használó kaszt az archer. Íjat használva messziről, maximum 20 méterről tud gyors sebzésbevitelt produkálni, de közelharcban sem elveszett. Ha az ellenfél közelebb ér, akkor egy jól irányzott lövéssel elkábíthatja az ellent, míg ő maga kellő távolságra kerül.Az utolsó három kaszt már szövetruhába öltözve és mágikus távolsági sebzéssel rendelkezik. A sorcerer egy mágikus koronggal felszerelt harcos. A három szövetruhás kaszt közül ő képes a legnagyobb sebzést bevinni. A sceptert használó mystic már kisebb sebzést képes bevinni önmagától, de a speciális funkciókka ellátott Thrallok a segítségére sietnek. A Thralloknak három formája van, egy offenzív, egy deffenzív és egy gyógyító. Ezen kívül aurákat idézhet amik mind sebzésre mind gyógyításra alkalmas. És az utolsó kaszt a priest. Az egyetlen ténylegesen gyógyításra alkalmas kaszt. Staffal fölszerelt nagy mennyiségű gyógyítás bevitelére képes karakter. Ez a gyógyító képesség viszont a sebzés rovására megy, ő képes a legkevesebb sebzést bevinni.


Az utolsó lépés a karakter elkészítésében a kinézet testreszabása. Választhatunk az előre elkészített kinézetek közül, de magunk is beállíthatjuk a kívánt kinézetet. Mindegyik fajnak megvannak a maga kinézete, így sok beállítás közül válogathatunk. A karakter hangját is kiválaszthatjuk, de itt nem kell félni attól amit az előző tesztemben, Aionnál írtam, mindegyik hang az elfogadható tartományba esik. Erről a részről többet írni nem lehet, hiszen hozza a többi MMO-tól elvárt ezen rész tulajdonságait.
Belépés után kapunk egy cinematikot, ahol többedmagunkkal tartunk a kezdő szigetre ami az Island of Dawn nevet viseli. Ez nagyjából 10 szintet foglal magába ami kb egy-másfél órát tesz ki. Nem szeretnék hülyeséget mondani, úgyhogy a következő pár sort félve írom. Az utolsó frissítés óta a játékból kivették a Prológus részt. Ha ténylegesen kivették belőle akkor sajnálom, mert nagyon jó volt. Megtudhattuk belőle, hogy mi történt az első expedíció tagjaival, és hogy mi miért vagyunk itt. Ha tényleg nincs benne akkor ahhoz hogy megértsük a szigeten történő eseményeket figyelni kell. Már itt is láthatjuk a quest logban, hogy két különböző színű quest van. Hogy melyik mit jelez? A piros színű a story quest, a sárga a side quest. Miután itt végeztünk irány Velika, a főváros. Innen fogjuk kapni a story questek kezdését. Kiderül, hogy a világ másik végén háború dúl az Argonok ellen, de nekünk idehaza kell helytállnunk egy összeesküvés leleplezésére. Elég meglepő fordulatokat tud venni a történet, úgyhogy ha nem bánjátok jobban nem is részletezem, hiszen akkor jó, ha ti tapasztaljátok meg. A questek elvégzése a szokásos dolgokat hozza magával, tapasztalati pont, pénz és felszerelés, mind az adott kaszthoz igazodik. A story questek mind egy területre koncentrálódnak, és az ott történő eseményeket dolgozza fel. A side questek hol könnyebbek hol nehezebbek. A könnyebbek közé tartozik a szokásos ölj meg ennyi ellenfelet, beszélj ezzel a személlyel. A nehezebbek csak ölésről szólnak, viszont itt nem normál ellenfelek ellen kell harcolnunk hanem két fajta ellenfél ellen, attól függ mit kíván a questet adó NPC. Az első a már más MMO-ból ismert boss. Őket onnan lehet jól megkülönböztetni, hogy hatalmasak. A szokásos ellenfelek méretének nagyjából négy-ötszörösét teszik ki, és a nevük előtt egy halálfej található. Az utolsó frissítés óta könnyítettek a leölésükön úgyhogy most már soloban se jelentenek hatalmas kihívást. Náluk erősebbek a BAM-ok. Hogy mi is a BAM? A szó szoros értelmében Big Ass Monsters. Nem-nem nem arról van szó hogy nagy hátsójuk van, a félreértés elkerülése végett. A bossoknál erősebbek, így ide már kevés lehet az egy ember. Ezt a két ellenfélfajtát nehezebb leölni, de értékesebb lootot is adnak.
A lootok értékét színek jelölik. Szürke-fehér-zöld-kék és sárga. A szürke értéktelen, inkább eladásra jó, míg a sárga a legértékesebb. Questek elvégzéséből, droppból és insták, dungeonok elvégzéséből kaphatunk itemeket. Ezen kívül egy mód van még amiből felszerelést szerezhetünk, ezekre szeretnék elsősorban kitérni. A Craftolás itt is szerves része a játéknak. A szükséges hozzávalókat gyűjtögetésből szerezhetjük vagy a meglévő, már nem használt ruhákat szedhetjük szét. A szétszedés jó dolog, de egy idő után rosszra is fordulhat, hiszen rájövünk, hogy jobban megéri begyűjteni a hozzávalókat, ezért jobb ötlet eladni őket, így pénzhez jutunk. A ruhák szétszedésére több mód áll rendelkezésre. Mindegyik egy adott szakma alapanyagát adja vissza. Ezt scrollokból tanulhatjuk meg, aminek 14 szintje van. Ha a szétszedni kívánt ruha vagy fegyver túllépi a kellő szintet akkor következő szintűre kell fejleszteni a Extractingot. Ezeket scrollokból tehetjük meg, amiket árusoknál találunk. Térjünk is rá a craftolásra.


Hat szakma közül választhatunk, mindegyik az adott kaszthoz igazodó felszerelés előállítására alkalmas. Vegyük sorba ezeket. Az első kettő az Armorsmith és a Weaponsmith. Mint ahogy a neve is mondja fegyvert és páncélt kovácsolhatunk, és kovácsolni ugye csak fémeket lehet, így következik, hogy fém páncélok előállítására alkalmas. Lancernek és Berserkernek alkalmas ez a szakma, míg a fegyverkovács Warriornak és Slayernek is tökéletes. Leatherworking a bőr megmunkálására alkalmas, így Archernek, Warriornak és Slyarnek tökéletes, új, jobb páncélok előállítására. A Tailoring, mint a szövetek megmunkálása, Mysticnek, Sorcerernek és Priestnek tökéletes. A Focus Crafting. Ezzel mágikus fegyvereket állíthatunk elő, ideális Mysticnek, Sorcerenek, Priestnek és Archernek is, mivel itt állíthatunk elő íjjakat is. Az utolsó munka mindegyik kasztnak tökéletes, potionok előállítására, ez pedig az Alchemy. Az alapanyagokat természetesen elő kell teremteni, erre szolgál a gathering. Fémeket, esszenciát és szövet alapanyagokat gyűjthetünk. A gyűjtögetésért különböző buffokat kapunk, ami több staminát, gyorsabb mozgást vagy gyorsabb regenerálódást biztosít.
Maradjunk még egy kicsit a felszereléseknél. Az enchanting és a masterwork nem maradhat ki a sorból. Kezdjük az elején, az enchanting. Szinte minden felszerelést lehet encahntolni, gondolok itt fegyverekre és páncélra. Egy fontos dolog van, ami nélkül nem lehet enchantolni, legyen a kívánt felszerelésen bónusz. Ugyanis ahogy haladunk előre az enchantolásban különböző bónuszok nyílnak meg, +3, +6 és +9 szinten. Mi kell az enchantoláshoz? A kívánt felszerelés, egy másik, hasonló típusú és hasonló Tierű másik felszerelés és alchahest. A folyamat nem mindig sikeres, mind a sikeres mind a sikertelen folyamat után a felhasznált felszerelés elvész. Alchahestnél egy dologra kell figyelni, mindig annyi kell belőle ahányas Tierű a felszerelés. Egy dolog állhatja még az utunkat az enchantolásnál mégpedig az enigmatic. Hogy mit is takar ez? Az enigmatic lezárja a bónuszokat, amiket fel kell oldani. Ezekhez is különböző minőségű tekercsek állnak rendelkezésre. Minél nagyobb minőségű annál jobb lesz a feloldott bónusz is. És most térjünk rá a masterworkre. A masterwork inkább a felszerelés tulajdonságára utal. A masterwork lefordítva mestermunkát jelent. A masterwork itemeknek az alap gearek a párjuk, de jobb tulajdonsággal rendelkeznek. Ezeket le is lehet gyártani, de megfelelő összegért venni is lehet.
A skill rendszerről még nem esett szó. A skilleket a megfelelő tanárnál tanulhatjuk meg, minden kaszt a sajátjánál. A skilleket erősíthetjük is ezeket Glyphekkel tehetjük meg. Az első Glyphet a huszadik szint körül kapjuk meg, és innentől kezdve bármikor testreszabhatjuk őket. A Glyphek használatához pontra van szükségünk, amiket szintenként kapunk, egyet-egyet. Így a húsz-huszonegyedik szentre már rendelkezünk kellő ponttal, hogy hármat-négyet aktiváljunk.


Miután elértük a maximális szintet nem áll meg a játék, hiszen a mozgalmasabb része csak innen kezdődök. Az egyik ilyen a Nexus. A Nexus egy véletlenszerű esemény, ami egy adott területen következik be. Időről időre jelennek meg. A megjelenési időpontok fixek, és adott területeken jelennek meg. A területre érve automatikusan egy questet kapunk ami az event végéig tart. A teljes eseményre 1 óránk van, ez alatt három fázist kell túlélni. Minden egyes fázis nehezebb az előzőnél. A első fázisban gyenge mobokat kell ölni, akiket 1-2 csapásból el lehet intézni. A második már nehezebb, itt 3-4 BAM-ot kapunk, plusz a néha minionokat is kapunk a nyakunkba. A harmadik fázis első ránézésre nem nehéz, hiszen egy insta bossta kapunk, annyi különbséggel, hogy több HP-ja van mint a valós párjának. A nehezebb része a peremről áramló mobok rengetege. Mindegyik fázis jutalommal jár, de természetesen csak az aktívan résztvevőknek. Ezt egy okos rendszerrel oldották meg, ami kb fél perc inaktivitás után a rendszer automatikusan eltávolít a helyszínről. A kapuk bezárása, azaz az adott fázis véghezvitele, nagyjából 20-30 perc. Az eseményhez tartozó frakció, az Agnitor, akikhez a győzelmek útján hírnevet és tokeneket kapunk. Ezeket értékes tárgyakra válthatjuk be, persze szükséges hozzájuk a megfelelő hozzáállás is. Így a T13-as ruhák mellett akár egy lovat is vehetünk magunknak.
Ideje rátérni arra a funkcióra amire talán sokan kíváncsiak, a Játékos-Játékos elleni harc azaz a PvP. Két formája érhető el, az egyik a nyílt PvP, a másik a Battleground. Kezdjük a nyílt harcokkal. Lehet spontán is, de lehet szervezett is. A szervezett PvP harcok Guildek között folynak, amiket a vezető hirdethet ki. Mindegyik harc egy napig, azaz 24 óráig tart, és amelyik Guild a legtöbb pontot szerzi az nyer. A következő a Battleground. Ezek zárt területek, és három van belőlük. Hatvanas szinttől elérhetőek, de ez alól kivétel a 20v20-as Corsair's Stronghold ami 30-as szinttől elérhető. Az első kettő egy 15v15-ös és egy 3v3-as Battleground. A két nagy szintű Battleground közül az első a Fraywind Canyon. Két csapat harcol egymás ellen, a kék és a piros. A kék csapat a védők, a pirosaknak a feladatuk, hogy az idő lejárta előtt összegyűjtsék az 5000 vagy több pontot. Utána csere történik és a második körben a védőkből támadók lesznek, és fordítva. A következő a Champions’ Skyring, ami egy 3v3-as harc. A szabályok egyszerűek, az a csapat nyer aki előbb legyőzi a másik három ellenfelet. És utolsónak a harmadik, és egyben jelenleg a legújabb Battleground, a Corsair's Stronghold. Harmincas szinttől elérhető, de hogy kiegyensúlyozott legyen a játék minden bentlévő azonos szintre áll át, azaz 60-as szintre, és a felszerelés is nagyjából kiegyensúlyozott. A feladat itt a rombolás. Az ellenfél bázisán lévő Anchorestone-t elpusztítani a megadott időn belül, ami 15 perc. Az idő letelte után ha sikerül levenni a stone 5000 pontját akkor a csapat nyert, és fordul a kör. Most védeni kell, és ha sikerül megvédeni akkor a csapat nyer. Mindegyik győztes, de akár vesztes meccs is jutalommal jár. Ez tapasztalati pont, a harcban nyújtott teljesítmény, és a végeredmény által meghatározott, és valamelyik három frakcióhoz hírnév és PvP felszereléshez fizetőeszköz. Ez a Bellicarium, amiért kezdő PvP szetet lehet venni.
A politika a játékba is beférkőzött, mégpedig a Vanarch rendszerrel. A különböző területekre lehet jelöltként jelentkezni, majd ha sikeres a választás a nevezett Guild uralja a területet a következő választásig. A megválasztás előnyökkel jár, például meghatározhatják a bolti árakat, és pontokat kapnak amiket a megfelelő boltban költhetnek el. A jelentkezéshez járó követelmények, a hármas szintű Guild, az ötvenes szintű karakter és a megfelelő mennyiségű pénz. A békés megválasztás mellett egy harciasabb módszer is rendelkezésre áll, ami a Guild vs Guild. Értelemszerűen a győztes Guild nyeri a választást.

Mindent összevetve egy nagyon jó MMO-t kaptunk, de a hibák itt is felfedezhetőek. Az egyik ilyen maga az engine. Mint tudjuk az Unreal Engine 3-at nem MMO-k futtatására tervezték, így az optimalizálást se tudták igazán jól megcsinálna. Az utóbbi időben javult a helyzet, kevesebb laggolást lehet észrevenni, de mégis vannak már régóta fennálló hibák. Ezek már a launchert és a patch szervert érinti. Nem egyszer fordult elő velem olyan, hogy a patch letöltés közben hirtelen megszakadt a kapcsolat a szerverrel, majd egy idő után helyreállt, de letöltés után hibásak voltak a fájlok így kezdhettem elölről. Egy kisebb patchnél még elviselhető, de ha már a teljes játék letöltése közben jön ilyen probléma, na az tud lenni idegölő. Van hogy a szerver nem képes beolvasni a régi vagy az új patchet, így folyamatosan hibát ír, míg mi bosszúsan a hiba megoldásán ügyködünk, majd nagynehezen sikerül megmondani neki a jót. Mindent összevetve én mégis azt mondom hogy egy jó MMO-t kaptunk, amit érdemes kipróbálni, ha már unjuk a megszokott MMO-k világát. Ezzel el is köszönök tőletek, vár mindenkit Arborea.

TERA
TERA
TERA
Megjelenés: 2012. May 01. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Bluehole Studio
Hozzászólások: 12
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
YellowFlash avatar
Én 47-es slayer vagyok, ha jól rémlik. 😆 Egy ideje már nem játszottam vele, mert az egyetem miatt nincs sok időm, de tény, hogy remek játék a TERA. Aki egy kicsit is MMO függő, valamilyen téren, az nyugodtan próbálja ki, az utóbbi évek egyik legjobbja.
Ment a fájv sztár! 😃
0
0
0
0
Kyrito avatar
Toltam én is vele egy ideig csak hát hely igény miatt töröltem :S
sztem jo game 😃

wwwshark én most porbálok ki egy új mmorpg az a neve Age of Wulin eddig nekem be jött szép a graf meg változatos sok quest és érdekes mód arra hogy "valóság hű " az hogy éhezni is lehet ebbe az mmorgpbe probáld ki 😀 mondjuk nekem médiumon fut csak :S full az már meg tépi a gépem elég rendesen :S :S
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Köszönöm! 😀 Már tervezem a következő tesztet 😃
0
0
0
0
msiDevil avatar
Faxa teszt lett😀 5 csillag 😃
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Köszönöm! 😀
A jelenlegi legmagasabb szint a 60.
0
0
0
0
Dj Joe avatar
Nagyon tetszik a teszt,regota vartam mar hogy valaki irjon rola,meg csak azt szeretnem kerdezni hogy mennyi a max lvl? 😀 5*
0
0
0
0
Arnybiro avatar
Akkor nagyon mást nem tudok mondani. Lotroval szoktam még játszani, de ha nincs rá pénzed, hogy 25-30 szint körültől megvedd a quest packokat akkor az se fog nagyon tetszeni :\
0
0
0
0
Conoren avatar
Mindkettő megvolt, aionnal régen sokat játszottam, de az is valahogy ellaposodott későbbi szinteken. Ha nem marad más, lehet, az lesz. A rommal meg már nagyon régen toltam, de én úgy tudom, nagyon rossz lett.
0
0
0
0
Arnybiro avatar
wwwshark köszönöm! Aiont is megpróbálhatod, mert én anno ennél rosszabb géppel is játszottam vele egész tűrhetően.
0
0
0
0
Conoren avatar
Nagyon jó, terjedelmes teszt lett, nem vettem észre semmiféle hiányosságot, természetesen ment az 5*. Kicsi off: Most a WoW után én is keresek egy mmo-t, de sehogy sem találok. :/ Néztem a Terát, de sajna nem megy az én fo$talicskámon, a Riftet, az sem megy túl jól, és valami hiányzik is belőle. Természetesen a Neverwinter nagyon tetszik, de hogy menne már az én csodagépemen...Nem tudnál ajánlani egyet? Valami igazi MMO-t, ahol sokan játszanak, változatosak a kasztok, stb.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
9 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció